Презентация к уроку по английскому языку (5 класс) по теме: презентация к учебнику 5 класса Биболетовой разделы 1-3

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
What are we going to do at our lesson today? Play games Sing songs Dance Cook food.
Advertisements

ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
What do we do at school? - What we will speak about? I think, we will speak about ….
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Шефатова Д.А. «Модальные глаголы» 8 класс. "Modal Verbs"
МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ Автор: преподаватель иностранного языка ВКК Салаева Н.А. Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение Департамента.
План-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме: ОТКРЫТЫЙ УРОК В 5 КЛАССЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
SCHOOL. TALKING ABOUT HOLIDAYS. Hello! Nice to see you again!
Каркусова Д.М МОУ СОШ 7 г. Владикавказ. В королевском дворце живут также Их Высочества королевские дети: принцесса Can, принц May и принц Must. Хотя Их.
The aim of the lesson: To speak about professions and traits of character 1.Repeat the words 2.Use words in speech 3.Get ready to tell about family.
We are going to travel In the world of grammar. Tiger duck cat dog Good bad red fat Tomato apple potato carrot Speak miss stay information Maths Nick.
What are you going to be? Ill be a teacher, Thats the life for me. What are you going to be? I shall be a fireman, Thats the life for me.
Professions. a computer programmer a farmer a cook.
Where?
Активизация грамматического материала: «Модальные глаголы и их эквиваленты». ГлаголPresentPastFuture For example 1. must must Must I read the text?
Hello, boys and girls! Hi to you all. I am your new friend. My name is Peter. I am ten. I live in Brighton. I live in Park Street.
We use conditionals to talk about: a)real situations b) imaginary situations.
Section 2. What are you going to do? 1. Овладеть новым знанием по грамматике «Что Вы собираетесь делать?» 2. Закрепить знание нового правила при выполнении.
Транксрипт:

Unit 1 : Hello! Nice to see you again! Section 1 : We are from Britain

I like I like comics, I like hats. I like biscuits, trees and cats. I don't like spider, I don't like cheese. I don't like rats or big yellow bees

ex. 1 p. 6 I am…. I am from… I like…. I study…

School School bells are ringing, loud and clear; Vacation's over, school is here. We hunt our pencils and our books, And say goodbye to fields and brooks, To carefree days of sunny hours, To birds and butterflies and flowers.

Школа Школьные звонки звонят, громко и ясно; Каникулы закончились, школа здесь. Мы вспоминаем о наших карандашах и книгах, И говорим до свидания полям и ручьям Беззаботным дням солнечного времени Птицам и бабочкам и цветам.

Unit 1 : Hello! Nice to see you again! Section 1 : We are from Britain

At _______ School: I have the right to learn. I want to learn. My teachers want me to learn. I will do my best! We will learn together!

Subjects Science Information Technology (IT) History Maths Art Drama Physical education (PE) English language Literature

1. We speak English in this lesson - …….. 2. We draw in this lesson - ……… 3. We do physical exercises in this lesson - ……. 4. We work with computers in this lesson - …….. 5. We count in this lesson - ……. 6. We read in this lesson - ……. 7. We read about countries in this lesson - …….

To speak – говорить ( на каком- либо языке, выступать ( на конференции) To say – говорить ( что-либо) To tell – говорить ( кому-либо)

1) Can you me the way to the station, please? 2) He didn't a word. 3) She …….. her name was Sue. 4) Let me ………… you something about my hobbies. 5) Forget everything I just ) Why didn't you ………….. him that before? 7) Why didn't you ………….. that before? 8) They nothing to me. 9) You don't need to us that. 10) What did Eric …………… when he saw the new bike?

1. Ann good bye to me and left us about your holiday. Did you have a nice time ? 3. Don't just stand there ! something ! 4. I wonder where Sarah is. She she would be here at 10 o'clock. 5. Bill was taking a long time to get ready, so I him to hurry up. 6. Gary couldn't help me. He me to ask Caroline. 7. Did she you what happened? 8. No, she didn't anything to me. 9. Ron me that he was bored with his job. 10. The doctor …………… that I should rest for at least a week.

Commands, requests, invitations, advice, suggestions Способы выражения просьб ( May I…?/Could I…?) Самый распространенный способ выражения просьб - при помощи модальных глаголов can и could. Could здесь является самостоятельным модальным глаголом, а не прошедшей формой глагола can. Разница между использованием в просьбах данных модальных глаголов заключается лишь в степени вежливости.

Can в просьбах - весьма "вежливый" глагол, однако, если ваше просьба обращена к человеку старшему по возрасту, уважаемому или занимающему более высокое общественное положение, чем вы, то желательнее употреблять could. Но, употребление could в обычном разговоре не означает, что вы заискиваете перед собеседником; вы просто вежливы.

В формальных просьбах также употребляется may. – May I see Mr. Brown? - Могу ли я видеть г-на Брауна? Эту фразу можно, в зависимости от контекста, перевести так: "Я бы хотел видеть г-на Брауна"

…I bring my friends with me? …you help me?...you help me? …I see Mr. Brown? …you help me with the report? …you please post this letter? …you take drive me to the airport?

Ex.35 p.17 1)Spend – the holiday weekends a lot of time V – ing money

2) Go – to school abroad shopping away

3) Miss – friends parents … lesson a good film a ….. match

4) Take – a book a pen care of pictures

Мы провели каникулы в деревне. Мальчик идет в школу. Я пропустил урок Истории. Девочка заботится о своей сестре. Дети скучают по родителям и друзьям. Маша тратит много денег на сладости. Вчера мы ходили по магазинам. Петя пропустил хороший фильм. Мы сфотографировались с обезьянкой. Я провожу много время, играя на компьютере.

1) local school … team … competition

2) group of 4/5/6 of students work/task

3) social life classes programme

4) stay at home at school after lessons with my family with my sister/brother in the hotel

5) arrange a picnic to meet chairs in the classroom a date and time

Translate from Russian into English 1. Группа из 4 студентов устроила пикник. 2. Я с семьей остановился в отеле. 3. Я посещаю общественные классы в местной школе. 4. Группа студентов ответственна за культурную программу и групповую работу. 5. Мы договорились о месте и времени. 6. Катя осталась после уроков. 7. Ученики расставили стулья в кабинете. 8. Я принимаю активное участие в социальной жизни класса. 9. Наша местная команда участвует в футбольных соревнованиях.

Unit 3:Learning more about each other Section 1: May I ask you a question?

ex. 5 p. 42 Change – сдача Give change Have no change

To change – менять, меняться, сменить, поменять Change … name Change a dress Change pounds for rubles

An exchange – обмен, взаимообмен Students exchange

Translate from Russian into English В магазине у меня не было сдачи. Мы поменяли нашему коту имя. Я поменял доллары на рубли в банке. Маша сменила платье для вечеринки. Наша группа принимает участие в программе обмена студентами. Погода часто меняется. Мише дали мало сдачи.((

-u-un, - im, - in, -non

Formal Like Polite Usual Well Real Athletic Lucky Pleasant Dependent To zip Tidy

Ex. 11 p. 45 Sociable Independent Talkative Responsible Intelligent Creative Shy Rude Loving Curious Kind Funny Naughty Athletic Non-athletic Cruel friendly

A nurse

A librarian

A lawyer

A dentist

An engineer

A computer programmer

A farmer

An office worker

A housewife

A driver

A businessman

A sportsman