Открытый урок по английскому языку в 7 классе на тему: «Shopping In Britain» Учитель английского языка МКОУ СОШ 1 г.п. Чегем : Учитель английского языка.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Учитель английского языка МКОУ СОШ 1 г.п. Чегем : Карданова Мадина Фузелевна Открытый урок по английскому языку в 7 классе.
Advertisements

Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
Where?
Hello, boys and girls! Hi to you all. I am your new friend. My name is Peter. I am ten. I live in Brighton. I live in Park Street.
Учитель английского языка Мурзаева Юлия Равиловна.
Обучение устной речи Из опыта подготовки к ГИА по английскому языку в 2012 году Красина А.С. МБОУ «Гимназия 2» г. Саров.
Презентация к уроку английского языка в 3 классе по теме: В магазине по учебнику Биболетовой М. 3. Enjoy English: учебник английского языка для учащихся.
МБОУ СОШ 1 Аксайского района Разработка учителя английского языка Ивановой Е.В. для долгосрочных курсов повышения квалификации на базе ИПК и ПРО 2011 г.
What do we do at school? - What we will speak about? I think, we will speak about ….
The plan of our lesson A new poem A song I can run A dialogue Grammar (The Possessive Case of the Nouns)
Much (много) Much употребляется с неисчисляемыми существительными. I dont eat much butter – я не ем много масла Do you have much time? – у вас много времени?
Презентация по английскому языку по теме: Презентация "FOOD AND HEALTH"
Найди продолжение После окончания демонстрации изменения не сохранять! Хмеленок Николай Павлович Вопросительные предложения.
COMICS. Made by the pupils of form 7 «V» Gymnasium named after N.V. Pushkov Anisimova Anya Kartashova Vika Kozlovskaya Emiliya.
План-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме: ОТКРЫТЫЙ УРОК В 5 КЛАССЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
Lesson 14 New Year. There are many holidays in our country. They are New Year Day, Victory Day, Christmas and others. I'd like to tell you about my favorite.
5 класс What is London famous for? 5 класс. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (the UK) This wonderful country has many different.
Английский язык 6 класс. Формирование диалогической речи. Тема урока: My flat. Цель урока: способствовать формированию навыков диалогической речи, повторить.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Транксрипт:

Открытый урок по английскому языку в 7 классе на тему: «Shopping In Britain» Учитель английского языка МКОУ СОШ 1 г.п. Чегем : Учитель английского языка МКОУ СОШ 1 г.п. Чегем : Карданова Мадина Фузелевна

Цель урока: систематизировать знания учащихся по устной теме «Shopping In Britain» Задачи: Цель урока: систематизировать знания учащихся по устной теме «Shopping In Britain» Задачи: Образовательная - научить монологической и диалогической речи учащихся; формировать навыки чтения с извлечением необходимой информации; расширить словарный запас учащихся по теме урока. Коммуникативная: способствовать общению учащихся на иностранном языке, практическому применению языка на уроке. Развивающая: развитие языковых навыков; развитие познавательной и мыслительной деятельности; развитие зрительной памяти учащихся. Воспитательная: воспитывать умение работать в парах и коллективе; поощрять умение творчески относиться к делу; аккуратность, усидчивость и ответственность. Тип урока: систематизация и обобщение лексического и грамматического материала. Методы и методические приемы: Беседа с учащимися, игровые моменты, аудирование, чтение, монологические высказывания учащихся, парная работа учащихся. Оборудование: Учебник, тетрадь, наглядные пособия и раздаточный материал.

Ход урока. Организационный момент. Good morning, children. Sit down, please. I am glad to see you. What about you? Pupil: I am glad to see you too. T. – How are you? – P. – Fine, thanks. And you? T. – Im very well, thank you. Lets begin our lesson. Now well speak about food and shopping. First of all, well read poems and rhymes about food. II. Фонетическая разминка. Listen to me and fill in a word. Repeat after me. – I like coffee, I like … (tea) I like apples On that tree. Listen and read a modern English rhyme. – I like coffee, I like tea, I like radio And TV! Ход урока. I. Организационный момент. Good morning, children. Sit down, please. I am glad to see you. What about you? Pupil: I am glad to see you too. T. – How are you? – P. – Fine, thanks. And you? T. – Im very well, thank you. Lets begin our lesson. Now well speak about food and shopping. First of all, well read poems and rhymes about food. II. Фонетическая разминка. Listen to me and fill in a word. Repeat after me. – I like coffee, I like … (tea) I like apples On that tree. Listen and read a modern English rhyme. – I like coffee, I like tea, I like radio And TV!

III. Активизация знаний учащихся. –And now listen to the text about shopping in Britain. Do you like to go shopping? Of course, you do. What kind of shops do people like to go to? Open your books. Ex.1. p. 89. Listen to the text about shopping in Britain looking at the memory map. Text: «Shopping In Britain» In some countries shops close for lunch but in Britain shops stay open all day. You can buy stamps only in a post office. You can buy a film for you camera at the chemists. There are some best known shops in Britain. Marks and Spenser is large clothes and food supermarket. Boots is another shop that sells records, radios. In Britain there another are special shops like butchers, bakers, greengrocers but many people prefer supermarkets. - Now, look at the memory map and try to answer some questions. Questions. 1. What can you buy at the post office? (We buy stamps there.) 2. Where can you buy films for you camera? (We can buy films at the chemists.) 3. What can you buy at the butcher? (We can buy meat.) 4. Where can you buy vegetables? (We can buy vegetables at the greengrocers.) 5. What do they sell at the Marks and Spenser? (They sell clothes and food.) 6. Where can you buy bread? (We can buy bread at the bakers.)

IV. Work in pairs. Talking. (Ex. 2, p. 90) - Talk to you partner and answer questions. V. Reading the text: "Shopping in London - Now lets read the text about shopping in London. Ex. 4, p.90 ("True or "False) 1. True 2. False 3. False 4. True

VI. Work in groups. "Drawing semantic map - Now work in small groups and draw a semantic map about Oxford Street and shops in London. VI. Writing questions. (Ex. 5, p.91) 1. How many departments have Selfridges? (300) 2. How many floors have Selfridges? (6) 3. How many employees work there? (2.500) 4. How many people walk its doors? ( ) 5. How many restaurants are there at Selfridges? (5) 6. How many lifts does Selfridges have? (4)

VII. Role-playing - Now lets rest a little and watch dialogue "At the Bakers The cast: Mandy (the baker) Roney (his sister) 1st customer 2nd customer "At the Bakers Mandy: Im the baker Im the bred-maker. My name is Mandy, I sell bread, buns and candy. And this is my sister Roney, She sells biscuits, cheese and macaroni. (Enters 1st Customer) 1st Customer Good morning, Mr. Mandy! Could I have a pound of candy?

Mandy: How do you do? Im glad to see you! (Weights the candy) here you are, Would you like a chocolate bar? 1st Customer Not this time, Mr. Mandy, Thank you for the candy. Good-buy! Mandy: Good-buy! (Enters 2nd Customer) 2nd Customer: Good-afternoon, Miss Roney, Have you got macaroni? Roney: Oh, yes, and animal crackers too How much shall I weigh you?

2nd Customer: A pound of crackers and a pound of macaroni, please, A loaf of bread and wedge of cheese. (Roney weighs the products) Roney: Here toy are! Would you have some toffees? 2nd Customer: Oh, yes, Ill take a pound of toffees, As tea and coffee. Roney: Anything else, please? 2nd Customer: Oh, no Im off to the grocers To buy some peas. Roney: Good-buy then, again, please. 2nd Customer: Good-buy. VIII. Homework. - Now open your diaries and write down your homework. - Ex. 6, p. 91 (Retelling the text "Shopping in London answering the questions)

In the conclusion: Что нового узнали на уроке? Чему научились? Какие виды работ вызвали затруднения? В каких знаниях уверены? Помог ли этот урок продвинуться в знаниях, умениях и навыках по английскому языку? На сколько результативным был урок? Кто, по-вашему мнению, внес наибольший вклад в его результат? Кому и над чем надо еще поработать? You are so good and clever. You get only good and excellent marks. Good luck. The lesson is over. Good buy.