МОУ «Лицей 3» г. Оренбург авторы: Чернова Е.И., Войтина Э.М. 2008 г.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Advertisements

Речь какого-нибудь лица, передаваемая буквально так, как она была произнесена, называется прямой речью (direct speech). Речь, передаваемая не слово в.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
205 Всего заданийВремя тестированиямин. Введите фамилию и имя Тест по английскому языку Тема: Местоимения Автор: Булхараускене М.П. Начать тестирование.
Read the extract from your pen friends letter. Her name is Alice. Write a letter to Alice. In your letter tell her about your summer holidays, ask 3 questions.
Как писать личное письмо (С 1)? Махмурян Каринэ Степановна, Зав.кафедрой МИОО, д.п.н., профессор.
Introduction Expressing opinion Giving arguments (not less than 3) Justifications (explanations, examples) Conclusion.
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
Алгоритм оценивания письменных высказываний с элементами рассуждения Махмурян Каринэ Степановна, Зав.кафедрой ИЯ Московского института открытого образования.
Work Wonders Пашковская Т.А. Лицей I spend about half of my time in my office, and the other half in court. I don`t have customers. I have clients.
No School Please. I don't want to go to school today Everybody has days when they don't feel like doing something.
Indirect Questions How do you make indirect questions? When do you use this grammar?
SCHOOL. TALKING ABOUT HOLIDAYS. Hello! Nice to see you again!
Is It Easy To Be Young?. Words for using in discussion: we suppose; we suggest; we believe; the thing is; the fact is; we wonder; the point is; in our.
Учимся писать Эссе. Opinion essays § 1- introduce the subject and state your opinion § 2-4 – or more paragraphs - first viewpoint supported by reasons/
Revision. Unit 4 8 th grade Левченко Наталия Владимировна, учитель английского языка МОУ СОШ 14 с. Заветное, Ставропольского края.
The topic of our lesson is The Past Simple Tense.
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
What to expect? How to prepare? What to do? How to win and find a good job? BUSINESS ENGLISH COURSE NOVA KAKHOVKA GUMNASUIM 2012.
Hello, boys and girls! Hi to you all. I am your new friend. My name is Peter. I am ten. I live in Brighton. I live in Park Street.
Транксрипт:

МОУ «Лицей 3» г. Оренбург авторы: Чернова Е.И., Войтина Э.М г.

Системный подход к подготовке учащихся к ЕГЭ по английскому языку на примерах разделов «Грамматика и лексика», «Письмо»

Wordbuilding adjectiveverbnounadverb impressiveimpress?? ?evidence?evidently depress?depression? ?lead?? ???surprisingly

Choose the proper variant. I went to bed very late, and I (misslept, underslept, disslept, overslept) this morning, that is why I was late for school. This bag is mashine-( washing, washed, washable, washal) you can wash it in a washing machine. (Educatement, educating, educate, education) is very important for getting a good job. A lot of work has been done. Do you notice any ( improved, improvations, improve, improvements)?

It was a very hot day. Everything seemed to be sleeping and the morning paper was (interest). I had postponed my holiday and as to my companion, neither the country nor the sea had any (attract) to him. We were sitting in silence when (sudden) Holmes said: We received a note from Lestrade, a police (inspect) in which he said that had (difficult) in one case. So we left London and traveled to the country, where the heat was less (oppress).

Theme Is it easy to be young? (10 form, unit 4) Complete the table. (вид задания - transformation) VerbNounAdjective complaint respond addiction defend exploitation rebel

Keys VerbNounAdjective complaincomplaintcomplained respondresponseresponsive addictaddictionaddicted defenddefenderdefended exploitexploitationexploitative rebelrebellionrebellious

Rules of letter writing

Letter writing (написание письма) – вид письменного тестового задания, при выполнении которого проверяется умение написать письмо личного или делового характера. 1. Официальное деловое письмо можно начать с обращения Dear Sir; Dear Madam; Dear John, Dear Mr. Johns, etc. закончить фразой Yours faithfully; Sincerely yours, Nora; With best wishes, Nora; Yours sincerely, Nora; etc. Если в начале письма вы используете полное имя адресата (например, Dear Mr. Baillie), закончите письмо фразой Yours sincerely. 2. Официальное или деловое письмо лучше начать с объяснения, почему вы пишете, какова ваша цель. 3. Соблюдайте логическую связь между абзацами. 4. В конце всегда подписывайте письмо своим полным именем.

Here is a letter written by a student interested in attending classes at the Oxford Academy. Complete the words and phrases below

Dear Ms March, (1)_____in order to apply for one of the scholarships you are offering for summer courses at the Oxford Academy. I am seventeen years old and (2)_____English for five years. I passed my first certificate in June I have just started a course leading to the Cambridge Proficiency. My mother tongue is French, but I also know some German. I (3)______ to say why I think I should be awarded one of the scholarships. (4)_______, English is one of my favourite subjects and I have been getting good marks at school. I feel that now I need to practice what I have learnt in real situations. I would (5)_____like to know more about British life and culture. I am very interested in literature and read a lot of English books and magazines. My favourite English author is Agatha Christie and I have always wanted to see the places where her stories are set. I enclose a letter of reference from my English teacher. I hope you will give my application careful consideration. I (6)______ hearing from you, Yours (7)__________ Michelle Legrand Complete the words and phrases below. * would like have been studying first of all I am writing also look forward to sincerely Answers 1 I am writing 5 also 2 have been studying 6 look forward to 3 would like 7 sincerely 4 First of all Label each paragraph in the letter using notes. - who you are - reason for writing - final comments - why you deserve a scholarship - signing off Answers * paragraph1: reason for writing paragraph 2: who you are paragraph 3: why you deserve a scholarship paragraph 4: final comments last three lines: signing off

1,2,3. Flat Victory Street Orenburg Russia 9 September 2007

4,5 Dear Bill, a)Thanks for…,Many thanks for…, How nice of you to…, I was awfully glad to get your letter. b)I must apologize for not writing. I really should have written sooner.

6 What countries are you going to visit? Why do you like autumn? Where does your granny live? How often do you visit a motor club? When was he born? How many sisters have you got?

7 Ill write again soon. Looking forward to seeing you. Hope to hear from you soon.

8 I love you so much, Tanya Best wishes, Max Yours, Sveta

Opinion composition use a formal or semi-formal language make sure that all the points you include are relevant to the subject state your opinion in the introduction begin a new paragraph for each main point and give examples or supporting arguments use linking words to connect your ideas in each paragraph, and to link the paragraphs together In conclusion, summarize your main points and re-state your opinion in different words.

The most important school subjects * Nowadays, we have to study a lot of subjects at school. Although most subjects can be interesting, I think the most important subjects are those which are useful, that is, those which help you to find a job. * In my opinion, we shouldnt have to study Subjects which are not useful, such as Latin. Latin is a language that nobody speaks, and is therefore not likely to be useful in many jobs. * English, on the other hand, ought to be taught because we might find it useful for writing letters and applications. We might also need English to express ourselves in interviews for a job. * Information technology is another important subject. It should be taught because everyone will need to use computers in the future, otherwise they wont be able to get a job. * In conclusion, subjects such as classical languages might be interesting but they arent important in terms of getting a job. * Personally speaking, I think subjects should be useful, but they should be interesting too.

Read the composition. Which paragraphs have the following functions? 1. to make a statement 2. to justify the statement using examples 3. to sum up Look at the text again and find words which have the following functions: 1. three phrases which give a personal opinion 2. one purpose clause 3. one phrase which introduces an example 4. one superlative phrase

Useful language In my opinion/ view… Some people claim/say/believe… Other people, however, disagree/have a different point of view… It is true… It is the case that …. One possibility is… We could… We should … The government needs to …. For example, …. For instance, …. Lets take …. To sum up …. In conclusion,...

Writing task correction code SymbolMeaningExample / word missingHe went school. ? I dont understandWe went home school. { link these sentencesHe didnt want to go. They made him follow them + sentence/ idea missingI look forward to hearing from you. John Smith. gr grammarThey didnt went. pc punctuationDoes he play the piano; I dont know? pr prepositionThey went in school. R repetitionShe is very nice. She has a nice face and she is a nice girl too. S styleDear Sir or Madam, I read the bit about you in the newspaper. sp spellingHe went to scool. t tenseI live here since wf wrong formWe had an interest conversation. wo word orderI like very much pop music. ww wrong wordMy sister is a typewriter.

Общие рекомендации по выполнению заданий тестового характера. * Время, отведенное на работу ограничено – не отвлекайтесь при выполнении задания. * Внимательно знакомьтесь с примерами, демонстрирующими образец выполнения задания. * Если вы не уверены в правильности ответа, попытайтесь выбрать из предложенных наиболее вероятный. * В конце работы просмотрите задания еще раз, чтобы проверить свои ответы.

Виды тестовых заданий Error correction (исправление ошибок) –тестовое задание, имеющее целью проверку правильности использования языковых явлений и исключение или исправление ошибочных лексических единиц или грамматических структур. Classifying (классификация) – тестовое задание, выполнение которого предполагает организацию слов или понятий в группы по какому-либо определенному признаку. True / False (верно / неверно) – один из видов тестовых заданий, предполагающих альтернативный выбор варианта ответа.

Transformation (трансформация, преобразование) – вид тестового задания, предполагающий изменение грамматической структуры или слова с сохранением значения высказывания. 1. Внимательно ознакомьтесь с заданием и с образцом выполнения теста. 2. Внимательно прочитайте контрольное предложение. 3. Определите, какие преобразования требуется проделать с предложенной грамматической структурой или лексическими единицами. 4. Вставьте в предложение преобразованный элемент. Не следует делать преобразований в той части предложения, которая не тестируется. 5. Преобразуйте сначала контрольные предложения, правильность преобразования которых у вас не вызывает сомнений. Затем вернитесь к более трудным предложениям. 6. Прочитайте предложения еще раз, чтобы проверить связи в получившихся предложениях. Проверьте правильность оформления грамматических структур и орфографию.

Gap-filling (модифицированный клоуз-тест, дополнение) – задание, предполагающее восстановление пропущенных элементов текста, как правило, представляющих собой опорные лексические единицы или грамматические структуры. 1. Прежде чем приступить к выполнению задания, внимательно ознакомьтесь с его формулировкой и образцом выполнения. 2. Всегда читайте предложение полностью, прежде чем сделать выбор и заполнить пропуск. Постарайтесь определить, какое грамматическое явление, какие лексические единицы, проверяются в тесте. Вспомните их формальные признаки. 3. Определите, требуется ли сделать какие-либо преобразования с предложенной грамматической структурой или лексическими единицами. Не следует делать преобразований, если этого не требуется в задании. 4. Выполните контрольные задания, в правильности выполнения которых вы уверены. Затем вернитесь к более трудным предложениям. 5. Прочитайте предложения еще раз, чтобы проверить связи в получившихся предложениях. Проверьте правильность оформления грамматических структур и орфографию.

Complete these sentences using one of the words from the table above. Dont forget to use correct form of the verbs. 1. The government must protect children from______________________. 2. Drug and alcohol____________are often combined with family and school problems. 3. How would you _____________to your friends complaint? 4. Anything _____________about? 5. He is always___________. 6. Such treatment would make anybody_____________.

Keys 1___ exploitation; 2__addiction; 3__respond; 4__ to complain; 5___complaining; 6____rebel.

Read the text. Use the word given in capitals at the end of each line to form a word that fits in the space in the same line. Theme Education and choosing a career IS IT NECESSARY TO BE A JACK OF ALL TRADES? If you can do one thing (1)_______________and many things EXCELLENT well, you will have a chance to get a (2)_________and PROMISE well- (3)_________job. Its necessary to be a Jack of all PAY trades and to take an (4)_________part in different ACT (5) _________, Olympiads, seminars-not only in COMPETE one subject. Even if you are (6)____________good PARTICULAR at languages, it is also necessary to test (7)____________ YOU in maths, physics or (8)__________.As you know, one CHEMIST of the most popular (9)__________is: Knowledge SAY is power. As for me, Id like to enter a (10)_________ LINGUIST institute or university. Id like and Ill do my (11)_____________to enter one of the institutes or GOOD universities, which are (12)___________for their FAME (13)___________to provide a successful future by giving ABLE their students self- (14)__________, a good academic CONFIDENT background, profound (15)__________, and perhaps KNOW the most important thing-(16)_____________contacts. USE

Matching (установление соответствия) – вид тестового задания, при выполнении которого необходимо выявить соответствие между компонентами двух списков, рядов и т.д. 1. Ознакомьтесь с заданием и просмотрите списки слов для выявления соответствия. 2. Определите критерии или признаки, по которым необходимо соотнести слова этого списка, соотнесите их со словами второго списка. 3. Выполните задание сначала со словами, которые не вызывают у вас сомнений. 4. Затем вернитесь к более трудным случаям. Теперь у вас меньше вариантов для выбора. Это увеличивает вероятность правильного ответа. 5. Просмотрите списки еще раз и проверьте свои ответы.

Phrasal Verbs (Theme Traveling ) 1. Match the phrasal verbs in list A with their Russian equivalents in list B. (вид задания – matching) A B 1. come across a) вернуться 2. get away b) останавливаться, задерживать 3. get back c) заезжать, заходить за кем-л. 4. hold up d) отправляться в путь 5. pick up e) удрать 6. set off f) неожиданно встретиться, столкнуться с кем-л./ чем-л. 7. take off g) взлетать, отрываться от земли

Complete these sentences using the correct form of one of the verbs from the list A above 1. I want _____________ from this noisy city for the weekend. 2. Turning over the pages of the book I ________________ his card which he had sent from Edinburgh. 3. When will he ___________ ? 4. The traffic was ____________ by the fog. 5. Ill ________ you _______ at 5 oclock. 6. They _________ across the fields to the village. 7. I watched his plane___________.

Multiple choice (множественный выбор) – задание, при выполнении которого необходимо выбрать ответ из нескольких предлагаемых вариантов. При этом, как правило, лишь один из предложенных вариантов правильный (остальные – отвлекающие). 1. Прежде чем приступать к выполнению задания, внимательно ознакомьтесь с его формулировкой. 2. Постарайтесь сформулировать свой вариант ответа и сравните его с предложенным. Выбирайте аналогичный или наиболее близкий к сформулированному вами. 3. Всегда полностью читайте предложение, прежде чем сделать выбор и заполнить пропуск. 4. Выбирая слова из списка, обращайте внимание на часть речи. Иногда в списке предлагаются различные словоформы одной и той же лексической единицы. 5. Всегда анализируйте связь пропущенного слова со словами, стоящими в предложении до и после пропуска. 6. Если вы сомневаетесь в правильности ответа, прочитайте предложение, подставляя каждый из предложенных вариантов. 7. Постарайтесь всякий раз определить, почему тот или иной вариант не подходит. 8. Иногда предложенные варианты слов могут иметь близкое значение, быть синонимами. В этом случае обращайте внимание на контекст и ситуацию, в которой слово используется.

Fill in the gaps with one of the words in one line given below. (Вид задания - multiple choice (множественный выбор). Felix and Nancy held A15__________as they walked together through the crowded stores of Fashion Place Mall. It was a cold winter day outside and even though the A16_____wasnt bathing in riches, they thought it might be fun to windowshop. Felix led his girlfriend into an electronics store. He smiled when he A17______there a huge collection of wide-screen TVs. Just A18__________this!he said. This is the right size for our family room! We could invite all of our friends over, put on some DVDs, and serve some drinks and appetizers…. He laughed. Nancy laughed with him and added, We could have an Indiana Jones marathon. The salesperson asked if his assistance was needed. Nah, were just A19_______, Felix explained. Ok. Let me know if you have any questions. The jewelry store was next. Nancy went directly for the emeralds. They were her favorite! Without warning, she caught Felix by his sleeve and pointed to a sparkling emerald ring on either side. Look at how gorgeous it is, she said in an excited whisper. And its just my size! Nancy asked the jeweler if she could try it A20_________. She was right. It fit her A21__________.

A 15 arms hands fingers palms A 16 team pair group collective A 17 founded opened explored found A 18 look for look after look through look at A 19 seeing watching looking observing A 20 on by with over A 21 good better perfectly perfect