1 Cтратегия новостного сайта в социальных сетях на примере Корреспондент.net
Наши цели в соцетях Увеличить трафик из соцсетей Популяризировать бренд Увеличить лояльность пользователей к бренду
Темпы социализации интернета Facebook – около 1,5 млн пользователей в Украине. Проникновение относительно населения Украины – 3,13%, проникновение относительно интернет- населения Украины -9,3%. Twitter – за 2010 год прирост составил 400% – до 80 тыс. пользователей вКонтакте – пользователей в Украине (из них активных 5 млн), 22,43% проникновение относительно населения Украины, 66,71% проникновение относительно интернет- населения Украины
Аудитория соцсетей пересекается с нашей ЦА Facebook: 34% пользователей лет, 13% лет. итого 47%, Twitter: 30% лет Vkontakte: 23% лет, 5% лет итого 28%
Опыт Корреспондент.net в социальных сетях Мы были одним из первых изданий, которые начали активно работать в социальных медиа. Корреспондент.net представлен на всех основних социальных площадках Наше присутствие и популярность в социальных сетях постоянно растет.
Facebook Summary: -weve got growth in followers weve got 4,59% growth in traffic from Facebook in April Fans total in all companies November: Users came from Facebook – Fans – 3262 December: Users came from Facebook – Fans – 3692 January: Users came from Facebook – Fans – 4374 February: Users came from Facebook – Fans – 7861 March: Users came from Facebook – Fans – April: Users came from Facebook – Fans –
Vkontakte In Vkontakte weve got: -account ( 4-5 posts a day by marketing person) - 2 group (4-5 posts a day by marketing person) Summary: - weve got growth in friends weve got 2,70% growth in traffic from Vkontakte in April Results: Friends total November: Users came from Vkontakte – Friends – 1934 December: Users came from Vkontakte – Friends – 2062 January: Users came from Vkontakte – Friends – 2123 February: Users came from Vkontakte – Friends – 2428 March: Users came from Vkontakte – Friends – 2478 April: Users came from Vkontakte – Friends – 2757
Livejournal In Livejournal weve got a group, which was created by edition in September, Last update was September 3rd, 2009, until now. On the 27 of January we created an account in Livejournal (1-2 post a day) Results: *Friends total – 203 November: Users came from Livejournal – Friends – 188; Members of community – 161 December: Users came from Livejournal – Friends – 191; Members of community – 174 January: Users came from Livejournal – Friends – 198; Members of community – 167 February: Users came from Livejournal – Friends – 187; Members of community – 154 March: Users came from Livejournal – Friends – 199; Members of community – 194 April: Users came from Livejournal – Friends – 203; Members of community – 209 Summary: -weve got growth in friends 4, in community growth 15 -weve got 2,87% fall in traffic from Livejournal in April * Mutual friends
Twitter Summary: -weve got growth in followers weve got -14,54% fall in traffic from Twitter in April In Twitter weve got: 6 accounts (posting automatically + marketing posting 1 -2 news a day): Main of the day, Show-Biz, Kiev, Special theme, Korr-Business, Good news, Korr-World, Korr-Russia, Korr-Blogs Results: Followers total November: Users came from Twitter – Followers – 3087 December: Users came from Twitter – Followers – 3421 January: Users came from Twitter – Followers – 3678 Fabruary: Users came from Twitter – Followers – 4052 March: Users came from Twitter – Followers – 4331 April: Users came from Twitter – Followers – 4934
LinkedIN On the 26 st of April we created two groups in LinkedIn (10 post a day) Results: Members total November: Users came from LinkedIn – Members -133 Decemder: Users came from LinkedIn – Members -147 January: Users came from LinkedIn – Members -163 February: Users came from LinkedIn – Members -184 March: Users came from LinkedIn – Members -187 April: Users came from LinkedIn – Members Summary: -weve got growth in members -20 -weve got 2,58% growth in traffic from Linkedin in April
Результативные решения Отошли от большого количества аккаунтов. Выбор приоритетной соцсети Установка плагина (февраль 2011) Поворачиваемся к сетям человеческим лицом Интеграция кнопок шаринга Запуск Facebook-логина Использование соцсетей в проведении различных конкурсов на сайте
Facebook – плагин. Февраль 2011
Удачная интеграция кнопок шаринга
Facebook – логин. Май 2011
Результаты:
FB – на 4 месте доменов-источников перехода на сайт
О неудачных решениях Из неудачных решений (на первой стадии) было создание большого количества аккаунтов в соцсетях, то есть произошло дробление брэнда. Но в FB и вКонтакте мы это уже исправили. В Twitter, думаю, будем исправлять в самом ближайшем будущем. Не совсем удачный алгоритм автопостинга в Твиттер. Линкедин – не сработал – не было отдельной стратегии.
Планы на будущее Social – media держать в приоритете. Social-media редактор Объединение нашей внутренней соцсети с другими соцсетями Продолжаем поворачиваться к соцсети человеческим лицом.