Основные географические и исторические данные о странах. Открытый урок английского языка (9 класс ) к УМК М. З. Биболетовой и др. Enjoy English Учитель.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Advertisements

Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
English – speaking countries Quiz for the 8th form Teacher of English: Antyushina L.V.
Как разнообразен мир Класс 10 Учитель английского языка высшей категории ЗАХАРОВА А.Е.
Sports in Britain and Russia Today we revise and speak about: Vocabulary; Kinds of sports; Winter Olympics in Sochi; Sports in our lives;
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Презентация – тренажер по подготовке к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ Задания 1-3 Работу выполнила: Покупателева Е.А.
What, in my opinion, makes a lesson of the English language an ideal lesson? I think any lesson is good if you want to learn. If I dont want to learn.
The plan of our lesson A new poem A song I can run A dialogue Grammar (The Possessive Case of the Nouns)
The topic of our lesson is The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (the UK) England Scotland Wales Northern Ireland.
Where?
ТЕМА: Великобритания. Лондон.. Великобритания. Лондон. Цель: познакомиться с географическим положением страны и её столицы; усвоить новый лексический.
МБОУ СОШ 1 Аксайского района Разработка учителя английского языка Ивановой Е.В. для долгосрочных курсов повышения квалификации на базе ИПК и ПРО 2011 г.
Презентация на тему English-speaking countries (Англо-говорящие страны)
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
The main problem between generations. There are many problems between parents and their children. It can be differences between the views of the younger.
Выполнила: Сарайкина В.И. Выполнила: Сарайкина В.И.
English-speaking countries 2015 Кудинова Н.В. МОУ СШ 8 Советского района Волгограда.
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
У10 Как разнообразен мир! Урок - игра в 10 классе по теме «Как разнообразен мир!» Автор - Андреева Елена Николаевна; Автор - Андреева Елена Николаевна;
Транксрипт:

Основные географические и исторические данные о странах. Открытый урок английского языка (9 класс ) к УМК М. З. Биболетовой и др. Enjoy English Учитель английского языка МБОУ СОШ с. Воробьевка Плотникова Алла Геннадиевна Цель: Формирование лексических навыков говорения по теме: «Основные географические и исторические данные о странах». Задачи: Учебные: введение страноведческой информации по теме: «Название стран и штатов»; развитие навыков аудирования с извлечением необходимой информации и развитие навыков письменной речи ( написание эссе). Развивающие: развитие творческого мышления, фантазии, памяти, умения слушать. Формирование навыков работы с дополнительными источниками географической информации. Воспитательные: воспитание любви к Родине и уважительного отношения к историческим ценностям англо-говорящих стран. Оборудование: аудиоприложение (C D MP3); презентация Power Point; методическое пособие «Мастер-класс учителя английского языка с применением информационных технологий на уроках и во внеурочной деятельности».

Ход урока 1. Организационный момент Good morning, children! (Good morning, A. G.) I am glad to see you. (We are glad to see you too.) Today we are going to have a talk about Great Britain, Russia and America. 2. Формирование лексических навыков говорения по теме: «Основные географические и исторические данные о странах. a). Фонетическая зарядка. Lets play a new game. Be active and try to remember words on the topic Travellingas you can.( Игра «Назови рифму». Ученики должны подобрать к этому слову слова по теме «Путешествие». Победителем этой игры является ученик, который набрал больше жетонов. Учитель может развесить табличку со словами, которые должны употребить учащиеся.) Race.( Place.) Miner. (Liner.) Lowlands. (Highlands.) Land. (Ireland.) Grain. (Plane.) Make. (Lake.) Channel. (Canal.) Plain. (Train.) b). Речевая зарядка: Agree or disagree with this statements. (Согласись или не согласись.) Great Britain is a big country. I disagree. Its territory is rather small. (242,5 thousand sq km) The USA has a population of400 million people. I disagree with it. 317,6 million people live in the US. Russia is a large country. I agree with it. Russia has an area of 17 million square kilometres.

c). Обучение уч-ся высказыванию по теме : « Географические и исторические данные о странах», используя вопросы и физические карты стран в качестве опоры. Now, you will work in the same groups to share your information with your classmates. The first group will tell us about Russia; the second one will present their suggestions about the UK; the third group will give their variants about the USA. (a textbook ; ex. 93 P. 93.) Look through the questions for 2-3 minutes, then each group, read questions aloud and answer them. At the same time look at the geographical maps of these countries.(Ученики продолжают работать в составе групп, которые были созданы на предыдущих уроках. Сначала уч-ся просматривают вопросы из данного упражнения в течение 2-3 минут и отвечают на них. В это же время предоставляется уч-ся презентация географического расположения США, Великобритании и России в качестве опоры. ( A map of Russia.)

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland./ The British Isles.

The United States of America. / America/ The United States of America (the USA) is situated in the central and southern part of North America

What is the official and the geographical name of each country? Group 1. I suppose that the official name of the country is the Russian Federation. Its geographical name is Russia. Group 2. I suggest that the official name of the country is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Its geographical name is the British Isles because it is situated on the British Isles. Group 3. I think that the official name of the country is the United States of America because the country consists of 50 states. Its geographical name is America because of the name of the continent where it is situated.

What are their abbreviations? What continent do they occupy? Group 1. I think that the country s abbreviation is RF. The local short form is Rossiya. Group 2. I suppose that the countrys shorter name is the United Kingdom or it has the abbreviation the U K. Group3. I suggest that the country has the shorter name or the abbreviation THE USA or THE US. Group1. Russia is situated in the eastern part of Europe and in the northern part of Asia. Group2. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland occupies the islands which are called the British Isles. Group 3. America occupies the territory of the central and the southern parts of the continent North America.

How do different names reflects the history of the country? Group1. I suppose that before the revolution in1917 Russia was known as the Russian Empire. Then afterwards (in the Soviet period) it was known as the Russian Soviet Federal Socialist Republic. Group2. I think that the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland was often known as Britain. This name is historic. It sends us back to the Roman invasion. Group3. I suggest that America is the name of two continents: North and South America. These 2 continents form the part of the world called America. Сhristopher Columbus discovered America in1492.

d). Развитие навыка аудирования целью понимания необходимой информации. We mentioned some facts about Great Britain, America and Russia. And now, listen to the text and check up your answers. Listen to the text again and find out the difference between the official language and the working language. The first group, try to keep to the information about Russia, the second group, follow the information about Great Britain, the third one, try to remember the information about the USA. (выполнение задания по аудированию проводится следующим образом: во время первого прослушивания ученики сверяют ответы из текста аудиозаписи, но каждая из групп концентрируется на информации, которая относится к «их стране». Второе прослушивание данного рассказа может быть организовано с целью ответов на вопросы упр. 95 стр. 94. учебника). Дорожка на CD MP3 : 41. e).Физкультминутка. Children, I can see that you are tired. Lets stand up and do exercises. (Физкультминутка проводится с кем-то из учеников по желанию) Hands on the head. Hands on the shoulders, Hands on the hips. Hands up and down, Hands on the table, Hands behind the head Hands like this. Sit down. (Выполнить любое движение)

f). Ведение новой страноведческой информации об Америке. Закрепление навыков чтения и устной речи. T : The United States of America is worth seeing and visiting. Many people go there to work and travel. Answer the questions. How many states are there in America? Can you name them? The states have nicknames or unusual names. You can see some of them in the textbook ex. 94. p94. Look at the pictures and read the names of 5 American States. Lets read some information in Appendix 1 p Read the names to yourself and explain why the states have this nicknames. Answer the question: Does geographical position reflect the nicknames? Новое слово: contiguous-прилегающий Look at the presentation of 4 American States. It will help you to explain their names.

Alaska- The Last Frontier is separated by the contiguous United states by Canada.

Arazona-The Grand Canyon State.

Florida- The Sunshine State.

California-The golden State.

Students answers. (Ответы учащихся) P1: Alaska has a nickname of the Last Frontier because It is situated on the frontier between the contiguous United States and Canada. P2: Arizona has a nickname of the Grand Canyon State because there is the Grand Canyon in this state. It is one of Americas tourist attractions. P3: California has a nickname of the Golden State because it is near the Mediterranean Sea and it has a golden climate for rest. P4:Florida is called the Sunshine State because the weather is sunny most of the year. P5:Georgia has the nickname of the Peach State because the climate is favourable for growing peaches.

(Перед началом выполнения упр. 94. стр.94 учитель проводит с учащимися небольшую беседу по теме «Америка». Затем учитель привлекает внимание детей картинками из учебника и предлагает прочитать официальные и неофициальные названия штатов. Также дети выполняют задание упр. 94(b)стр. 94 Время чтения 3-5 минут. По истечении времени заслушиваются выступления учеников по вопросу: «Почему американские штаты имеют соответствующие неофициальные названия?» Также учащимся предлагается презентация четырех штатов.) g). Развитие навыков письменной речи (написание эссе). Эссе о Великобритании используется в качестве опоры. The next task for you is reading an essay about Great Britain, then you will write it about Russia. I think it is interesting to know some historic and poetic names of this country. You will read the essay from ex. 95 p. 94. and say which information is new for you. Do you know any facts about the names of our country? (Учащимся предлагаются следующие лексические единицы для написания мини- сочинения о России: Moscow princedom-московское княжество; a gentile Emperor- иноверный государь; northern and eastern lands- северо- восточные земли; to be not under the power of smb -не находиться под чьей-то властью; Tatar invasion- нашествие татар; the only- единственный. Our Motherland was originally known as Great Rus. This name is historic. It sends us back to the time of Tatar invasion. It appeared in the fourteenth century. Great Rus covered the territory not the only Moscow princedom but all the northern and eastern lands which were not under the power of gentile Emperors. Rus is a poetic name. You can meet it in the poems of Russian poets describing the remarkable spaces of our country, its beautiful fields and steppes. Esenin was one of them. He loved Rus. 3. Подведение итога урока. Задание на дом : упр.3 стр. 93 рабочая тетрадь ; упр.95 стр.94(продолжить написание сочинения).