Профессиональные интересы: Риторика- Аман эс Риторика- Аман эс Руководство научно- исследовательской работой Руководство научно- исследовательской работой.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Тема опытно-экспериментальной работы «Самореализация личности школьника в условиях организации профильного обучения в рамках сотрудничества с высшим учебным.
Advertisements

Стратегическая цель : обеспечение доступности качественного образования, соответствующего требованиям инновационного социально ориентированного развития.
Роль элективных курсов в повышении качества образовательного процесса по математике.
Стратегия успеха в образовательной области «Технология»
Подходы к реализации междисциплинарных программ: условия достижения личностных и метапредметных результатов Индивидуальный образовательный проект как результат.
Системно – деятельностный подход в реализации федерального государственного образовательного стандарта начального общего образования второго поколения.
Формирование и развитие метапредметных компетентностей обучающихся на уроках информатики Сафиуллина И.С., учитель информатики МАОУ лицей 1 имени А.С. Пушкина.
Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение гимназия «Юридическая гимназия имени М.М. Сперанского» г. Ростова-на-Дону Инновационный образовательный.
Портфель индивидуальных учебных достижений - нечто большее, чем просто альтернативный способ оценки.
МОУ ГИМНАЗИЯ 11 КРУГЛЫЙ СТОЛ СОВРЕМЕННЫЙ УРОК: ОПЫТ И ПОИСК.
«Роль внеурочной деятельности в развитии мотивации личности к познанию и творчеству»
Системно – деятельностный подход как инструмент реализации ФГОС нового поколения Выступление Бабуриной Елены Васильевны руководителя ШМО предметной области.
«Обучение должно приносить радость познания, радость общения. Любой ребёнок – личность, каждому нужно почувствовать радость успеха. А радость обязательно.
Малетина Елена Петровна. Учитель биологии высшей квалификационной категории МОУ Борисоглебская СОШ 5. Окончила Воронежский государственный университет,
«Великая цель образования – это не знания, а действия». Герберт Спенсер МКОУ «Березовская основная общеобразовательная школа» 30 марта 2012 года.
Образовательное пространство становится развивающим, если… 1. мотивировать учащегося, вызывать личностный интерес для освоения учебной деятельностью,
Орлова Т. Н., методист ИОЦ г.Ростов, 2007г. Достижение эффективности и высокого качества образования, развитие его гуманитарной, экологической и практической.
Международная научно-практическая конференция «Социальная компетентность как необходимое условие самореализации участников образовательного процесса».
ВЫСТУПЛЕНИЕ ЗА. ДИРЕКТОРА ПО УВР ОРЛОВОЙ Т.Ю. МЕТАПРЕДМЕТНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ.
Т к а ч ё в а Н. Г. директор МОУ «СОШ 9». Образовательный стандарт - это Государственный стандарт второго поколения задаёт ориентиры развития всей системы.
Транксрипт:

Профессиональные интересы: Риторика- Аман эс Риторика- Аман эс Руководство научно- исследовательской работой Руководство научно- исследовательской работой Проектная деятельность Проектная деятельность Фольклор и литературное чтение Фольклор и литературное чтение Сидорова Галина Николаевна Образование-высшее, ЯГУ, ИФФ, учитель якутского языка,литературы Педстаж- 37 лет УПД-высшая категория Старший учитель, отличник образования РС ( Я) Место работы- до уч.г – МОУ « Алтанская средняя общеобразовательная школа с уч.г- МОУ « Майинская вечерняя ( сменная ) общеобразовательная школа» Портфолио

Содержание портфолио Раздел 1. Педагогическое эссе Раздел 1. Педагогическое эссе Раздел 2. Педагогическая концепция, программы,методразработки,результаты, достижения учащихся Раздел 2. Педагогическая концепция, программы,методразработки,результаты, достижения учащихся Раздел 3. Основные результаты педагогической деятельности / повышение квалификации, распространение опыта,официальная оценка педагога- отзывы,поощрения) Раздел 3. Основные результаты педагогической деятельности / повышение квалификации, распространение опыта,официальная оценка педагога- отзывы,поощрения) Приложение / проекты / Приложение / проекты /

1. Эссе « Ийэ тыл-саха сайдар стола» « Эппэр ийэм уутун кытта « Эппэр ийэм уутун кытта Инмит эбит, быьыыта, Инмит эбит, быьыыта, Кустук эннээх, Кустук эннээх, Кымыс сыттах Кымыс сыттах Сахам мандара соната… Сахам мандара соната… Кини миэнэ- Кини миэнэ- Бар 5 а байым, Бар 5 а байым, Элбэт мэнэм-мин дьолум, Элбэт мэнэм-мин дьолум, Кини миэнэ- Кини миэнэ- Ыалдьар ыарыым, Ыалдьар ыарыым, Улэм-куном, мин-дьолум…» Улэм-куном, мин-дьолум…» (С.Данилов,саха народной поэта) (С.Данилов,саха народной поэта) Мин, отуттан такса сил улэлээбит саха тылын уонна литература тын учуутала, уэратэр-иитэр улэбэр саха народной суруйаччытын Семен Данилов ийэ саха тылын туьунан мындыр хоьоонан суолдьут зулус оностон кэллим. Мин, отуттан такса сил улэлээбит саха тылын уонна литература тын учуутала, уэратэр-иитэр улэбэр саха народной суруйаччытын Семен Данилов ийэ саха тылын туьунан мындыр хоьоонан суолдьут зулус оностон кэллим. Нуучча биллэр педагога К.Д.Ушинскай : « Норуот тыла дьон уоьуттан туспэтин тохары-ол наруто тыыннах….Тыла элли да - наруто элли 5 э ол…Тыл бу дьиктилээхэй педагог - элбэххэ эра уэратэр буолбатах, она барытын туох эра эйдэммэт ньыманан улус чэпчэкэтик уэратэр.»-диен соната лох дьиннээх кэстуутэ дии саныыбын. Нуучча биллэр педагога К.Д.Ушинскай : « Норуот тыла дьон уоьуттан туспэтин тохары-ол наруто тыыннах….Тыла элли да - наруто элли 5 э ол…Тыл бу дьиктилээхэй педагог - элбэххэ эра уэратэр буолбатах, она барытын туох эра эйдэммэт ньыманан улус чэпчэкэтик уэратэр.»-диен соната лох дьиннээх кэстуутэ дии саныыбын.

Г.Н.Волков « Педагогика любви» (избранные этнопедагогические сочинения) хомуурунньугар суруйар: «Надо изучать мировые языки, языки региональные, официальные, государственные, но ни в коем случае не за счет родных языков. Русский язык не вместо родного, а вместе с родным…» Оттон саха тылын уэрахтээ 5 э В.Н.Протодьяконов : «Норуот кууьэ эйугэр, эйун кууьэ тылыгар…Бэйэтин эйунэн, бэйэтин тылынан сайдыы тэрдун туппатах омск эстер, сутэр,эйлер.Саха 5 а сахалыы эй, нуча 5 а нуучалыы эй салгын курдюк нада.А5 ыйах ахсаннах норуокка ( холобур, саха 5 а) биэс саха бэйэтин тылын мэлиппитэ- улахан охсуу, трагедия»-диен эми лох кырдьыгын этан кээспит. Манна эбии саха тылын уэра 5 ин дуоктара, СГУ бэрапиэссэра Филиппов Гаврил Гаврильевич санатын алан кэруэ 5 ун: «Омук буолуу тэрдэ-тылга…» Саха национальной концепциятын лохтообут Е.П.Жирков ыччат сатаны иэтиигэ - уэратиигэ саха тылын уонна учууталын иннигэр манник сыалы-сорогу туруорар: «Онон, сахалар, биьиги Сайдар суолбутун хайнань да тобулуо 5 ун! Ба 5 арррабыньь мин Саха соната, Саха омск кута - сура Тумуллэн – кууьурэн, Эрилгэн буолан. Эрэ ытбылан таксарыгар…»

То 5 о, туохтан манник саналар уэскууллэрий ? Бастатан, Саха Республикатын бастакы Президенэ М.Е.Николаев 1996 с. «Тэраэбут тыл уонна сурок-бичик канун» биллэрар туьунан Ыйа 5 а тахсыа 5 ыттан сахаттан бастакы тыл уэрахтээ 5 э,С.А.Новгородов тэраэбут куна-олунньу 13 куна саха тылах бир кэра, эрагэйдээх быраьынньыгар кубулуйда.Тыл сайдыытын эйгэтигэр самой улахан сэтиьиинэн Гуманитарнай чинчийэр институт «Саха быьарыылах тылдьытын» бэчээттээн таьарыыта буолар.Саха тыла-сайдыы тэрдэ, саха тыла туттуллар эйгэтэ кэниэхтээх.Саха национальной кэрдэрар-иьэтиннэрар компанията тыл эйгэтэ кэнииригэр, культура та сайдарыгар таспа анал каналы ылыныыта, сахалыы биэрар бириэмэтэ лаппа кэнээбитэ биллэр-кэстер суолтаны была. Саха о 5 отун ийэ тылынан уэратии проблемаларын дьууллэьэр «Тыл. Эй. Билии» диен аттах общественность конференциялара, Тыл форума, « Биьирэм тыл» биэрии тыл полэтикатын лоххо киллэрии холобурунан буолаллар.Ол гынан баран Саха республикатыгар тэраэбут дылым саха тыла диен билинэр саха а 5 ыйах, мониторинг кэрдэрарунэн детсад састах саха о 5 отун 40% сахалыы билбэт, 30% булкуйан сонара.Тэрут омсктар оскуолаларын чинчийэр институт анардас эти тумуктэра саха тыла кэхтэр суолга киирбэтин туоьулууллар. Биллэн тура, тыл туттуллар эра буолла 5 ына тыыннах буолар. «Тыл

Уэранээччи санатын ийэ тылынан сатана этэр кыахтанара- учууталга уэруу: « Аман эс» тумсуу кыттаччылара улус « Аман этугэр» лауреат, республика 5 а ыытыллыбыт «Аман эс» курэххэ призер, республика 5 а « Инникигэ харды» призердарынан буолтара, сахалыы учугэйдик уэраммит о 5 лор тарас уэрахтэргэ сэтиьиилээхтик киирбиттэра, олимпиада ларга миэстэлэспиттэра « Аман эс» курэххэ, Ф.Ф. Потапов (ус-уран), А.И.Семенов ( научной) а 5 ыларыгар о.д.а., « Инникигэ харды» научной – практической конференция ларга кытыннарыы саха, нуча, омск тылын учууталларын супрун соруктарынан буолбута. Кэлин силларга Майа киэьээнни оскуолатыгар улэлиир кэммэр « Аман эту» тарас предметтэр куннэригэр: «Сахалыы сурок-бичик кунугэр», психология 5 а, экология 5 а, история 5 а аналлах бырайыак кэмускээьинигэр о.д.а уэранээччи санатын сатана этэргэ эрчийэр ньыма курдюк туьанар утуэ угэьи лохтоотубут..Ол тумугэр 12 кылас уэранээччэтин Никанорова К улус НПК-гар 3 миэстэни, «Элуэнэ»уокуругун киэьээнни оскуолаларын НПК-гар 1 миэстэни лары сэтистэ, Григорьева Д ус-уран кэпсээнэ « Кундээр»-гэ, улус айдар дьо 5 урдах уэранээччилэр хомуурунньуктарыгар киирдэ. Онон, сэтимнээх сана, ус-уран а 5 ыы, научной а 5 ыы –саха тылын сайыннарар ньымалар. Тыл сайдыыта - ыччат сайдыыта.Ыччат сайдыыта- омск сайдыыта.Оттон ыччат сайдыыта- тылыгар.То 5 о диэтэххэ, туох бар билии-кэруу, эй-сана, сиэр-майгы барита тылга кэстер, тылынан куормаланар

Ол ильин буало, саха тылын учууталын устук эраэри, кэскиллээх улэтигэр укус чаты уэраппит-такайбыт учуутал а 5 ррабыньь Сидоров Николай Михайловиьы, ийэ тылга сугуруйбут С.А.Новгородовы, Эксэкулээх Элэксэйу, П.Ойуунускайы,,тыл культуратын эра татар, она тар 5 атар ийэ тыл туру улэьиттэрин, М.П.Алексеевы ( Дапсы), Т.И.Петрованы, М.С.Иванову ( Багдарыын Сулбэни), В.Н.Протодьяконовы холобур туттррабыньь, ТЫЛ уэрахтээхтэригэр махтанррабыньь! Ол ильин буало, саха тылын учууталын устук эраэри, кэскиллээх улэтигэр укус чаты уэраппит-такайбыт учуутал а 5 ррабыньь Сидоров Николай Михайловиьы, ийэ тылга сугуруйбут С.А.Новгородовы, Эксэкулээх Элэксэйу, П.Ойуунускайы,,тыл культуратын эра татар, она тар 5 атар ийэ тыл туру улэьиттэрин, М.П.Алексеевы ( Дапсы), Т.И.Петрованы, М.С.Иванову ( Багдарыын Сулбэни), В.Н.Протодьяконовы холобур туттррабыньь, ТЫЛ уэрахтээхтэригэр махтанррабыньь!

Раздел 2 Педагогическая концепция «Программа, урок, проектная деятельность; « индивидуальный маршрут…» ПРЕДПОСЫЛКИ, ОБОСНОВАНИЕ КОНЦЕПЦИИ: ПРЕДПОСЫЛКИ, ОБОСНОВАНИЕ КОНЦЕПЦИИ: Модернизация образования означает его изменение в соответствии с требованиями современности.Такими требованиями сегодня являются: усиление внимания к личности ученика, к развэтию его способностей, ориентация обучения на максимальный учет возрастных и индивидуальных особенностей каждого школьника, так как общество требует новых граждан, которым свойственны, прежде всего, динамизм, активность, творческий подход в решении проблем, гибкая адаптация к изменениям условий жизни Модернизация образования означает его изменение в соответствии с требованиями современности.Такими требованиями сегодня являются: усиление внимания к личности ученика, к развэтию его способностей, ориентация обучения на максимальный учет возрастных и индивидуальных особенностей каждого школьника, так как общество требует новых граждан, которым свойственны, прежде всего, динамизм, активность, творческий подход в решении проблем, гибкая адаптация к изменениям условий жизни Сверхзадачей модернизации является выход на новую модель российской школы, при этом все преобразования должны осуществляться в органическом единстве: единство нового содержания образования, новых форм организации образовательного процесса и новых образовательных технологий, а также новых форм оценки качества образования Сверхзадачей модернизации является выход на новую модель российской школы, при этом все преобразования должны осуществляться в органическом единстве: единство нового содержания образования, новых форм организации образовательного процесса и новых образовательных технологий, а также новых форм оценки качества образования

Разработку образовательных программ как своеобразной модели пути достижения образовательного стандарта можно считать основанием для проектирования « индивидуального маршрута» ученика в образовании. Разработку образовательных программ как своеобразной модели пути достижения образовательного стандарта можно считать основанием для проектирования « индивидуального маршрута» ученика в образовании. Концепция Федеральной целевой программы развэтия образования на 2006 – 2010 гг. определяет следующий прогноз «…необходимо создать механизмы, ориентированные не только на внутренние социально-экономические потребности страны, но и на обеспечение конкурентоспособности России на мировом рынке труда. Ускорение темпов обновления технологий приводит к необходимости разработки адекватного содержания образования и соответствующих технологий обучения» Концепция Федеральной целевой программы развэтия образования на 2006 – 2010 гг. определяет следующий прогноз «…необходимо создать механизмы, ориентированные не только на внутренние социально-экономические потребности страны, но и на обеспечение конкурентоспособности России на мировом рынке труда. Ускорение темпов обновления технологий приводит к необходимости разработки адекватного содержания образования и соответствующих технологий обучения» Таким образом, изменение условий сферы образования, серьёзные требования к выпускнику школы XXI века меняют роль школы, а в ней и роль урока. В школе именно урок вовлекает учащегося в активный познавательный процесс, именно урок закладывает возможность исследования, сотрудничества, совместной работы при решении учебной проблемы, а уроки якутского языка и литературы обеспечивают Таким образом, изменение условий сферы образования, серьёзные требования к выпускнику школы XXI века меняют роль школы, а в ней и роль урока. В школе именно урок вовлекает учащегося в активный познавательный процесс, именно урок закладывает возможность исследования, сотрудничества, совместной работы при решении учебной проблемы, а уроки якутского языка и литературы обеспечивают

глубокое познание и свободное изложение информации с целью формирования независимого, аргументированного мнения по проблеме. глубокое познание и свободное изложение информации с целью формирования независимого, аргументированного мнения по проблеме. ОБЪЕКТ ИССЛЕДОВАНИЯ: ОБЪЕКТ ИССЛЕДОВАНИЯ: Методы, приёмы, формы, средства, технологии обучения, риторика ( диалог, монолог, полилог, художественная речь, письменная речь- творческое сочинение ) как деятельностная практика учащихся в зависимости от цели урока. Методы, приёмы, формы, средства, технологии обучения, риторика ( диалог, монолог, полилог, художественная речь, письменная речь- творческое сочинение ) как деятельностная практика учащихся в зависимости от цели урока. ЦЕЛЬ: ЦЕЛЬ: обеспечить эффективность обучения на родном языке; обеспечить эффективность обучения на родном языке; способствовать интеллектуальному, социальному, личному развэтию ученика через речь, риторику ; способствовать интеллектуальному, социальному, личному развэтию ученика через речь, риторику ;

развивать у учащихся умения и навыки мышления и решения проблем, вовлекать в самообучение и самоопределение. развивать у учащихся умения и навыки мышления и решения проблем, вовлекать в самообучение и самоопределение. ЗАДАЧИ: ЗАДАЧИ: Применять риторику в зависимости от целей урока: Применять риторику в зависимости от целей урока: активизировать учащихся при изложении устной информации активизировать учащихся при изложении устной информации активизировать поисковую, творческую деятельность учащихся активизировать поисковую, творческую деятельность учащихся создать условия для формирования концепции - Я через внутренний, внешний диалоги создать условия для формирования концепции - Я через внутренний, внешний диалоги понимать якутский язык и литературу как диалог культур понимать якутский язык и литературу как диалог культур ГИПОТЕЗА: ГИПОТЕЗА: Применение активных методов обучения (диалога, монолога, полилога, риторики ) способствует формированию ключевых компетентностей, определяющих современное качество содержания образования. Применение активных методов обучения (диалога, монолога, полилога, риторики ) способствует формированию ключевых компетентностей, определяющих современное качество содержания образования. Применение риторики как основу развэтия личности способствует адаптации и самореализации выпускников в социокультурной среде. Применение риторики как основу развэтия личности способствует адаптации и самореализации выпускников в социокультурной среде.

концепция Я - учитель родного якутского языка и литературы, мои ученики- будущее народа саха. Объединяет нас - урок… Я - учитель родного якутского языка и литературы, мои ученики- будущее народа саха. Объединяет нас - урок… Учитель языка и литературы – это учитель слова. Как заинтересовать, развивать познавательные, творческие способности, как подтолкнуть к самоопределению, в целом как развивать личность учащихся?... Учитель языка и литературы – это учитель слова. Как заинтересовать, развивать познавательные, творческие способности, как подтолкнуть к самоопределению, в целом как развивать личность учащихся?... Урок якутского языка и литературы… Каким он должен быть?! Каждый урок можно сравнить с живым организмом, ведь в нём всё есть, что необходимо для развэтия, жизнестойкости, деятельности, он постоянно развивается, меняется, совершенствуется… Урок якутского языка и литературы… Каким он должен быть?! Каждый урок можно сравнить с живым организмом, ведь в нём всё есть, что необходимо для развэтия, жизнестойкости, деятельности, он постоянно развивается, меняется, совершенствуется… С другой стороны урок понимаем как среду взаимодействия Еще 25 веков назад китайский мудрец Лао- Цзы увидел причину властвования С другой стороны урок понимаем как среду взаимодействия Еще 25 веков назад китайский мудрец Лао- Цзы увидел причину властвования

рек и морей над всеми горными потоками, вливающимися в них, в том, что они находятся ниже гор. И мудрец, желая быть над людьми, становится ниже них; желая быть впереди, становится позади, хотя его место над людьми, они не чувствуют его тяжести, хотя его место перед ними, они не считают это несправедливым. рек и морей над всеми горными потоками, вливающимися в них, в том, что они находятся ниже гор. И мудрец, желая быть над людьми, становится ниже них; желая быть впереди, становится позади, хотя его место над людьми, они не чувствуют его тяжести, хотя его место перед ними, они не считают это несправедливым. Распространенным недостатком при анализе и оценке труда учителя является такой подход, при котором деятельность учителя (преподавание) рассматривается в отрыве от деятельности ученика (учение), во внимание не берется деятельность ученика, и она просто не организована должным образом. Прогрессивные отечественные педагоги, одним из которых был К.Д. Ушинский, уже в ХIХ веке приблизились к пониманию процесса воспитания и обучения как сложного взаимодействия учителя и ученика, в котором ученик является не только объектом, но и субъектом деятельности. А в ХХI веке проблема выстраивания на уроке субъект-субъектных отношений все еще остается до конца нерешенной. Распространенным недостатком при анализе и оценке труда учителя является такой подход, при котором деятельность учителя (преподавание) рассматривается в отрыве от деятельности ученика (учение), во внимание не берется деятельность ученика, и она просто не организована должным образом. Прогрессивные отечественные педагоги, одним из которых был К.Д. Ушинский, уже в ХIХ веке приблизились к пониманию процесса воспитания и обучения как сложного взаимодействия учителя и ученика, в котором ученик является не только объектом, но и субъектом деятельности. А в ХХI веке проблема выстраивания на уроке субъект-субъектных отношений все еще остается до конца нерешенной.

концепция Взаимодействие участников образовательного процесса – это изменение системы взаимоотношений и действий между ними, только в таком случае возможно приближение к субъект-субъектной организации обучения.Значит урок- субъект- субъектные отношения учителя и ученика Эти отношения мы создаем через проектную деятельность.Проектная деятельность – это: Взаимодействие участников образовательного процесса – это изменение системы взаимоотношений и действий между ними, только в таком случае возможно приближение к субъект-субъектной организации обучения.Значит урок- субъект- субъектные отношения учителя и ученика Эти отношения мы создаем через проектную деятельность.Проектная деятельность – это: исследовательская деятельность, исследовательская деятельность, интерактивные, творческие методы обучения; интерактивные, творческие методы обучения; проектирование - основной вид учебной деятельности; проектирование - основной вид учебной деятельности; познавательная самостоятельность познавательная самостоятельность Проектная деятельность может быть организована в рамках как одного предмета, так и нескольких пред метов.Время на проектную деятельность выделяется за счет часов школьного компонента.Например, школа, где я проработала до 2007 г, организовала элективный курс по риторике сначала только на якутском языке, затем на русском и на английском ( Проектная деятельность может быть организована в рамках как одного предмета, так и нескольких пред метов.Время на проектную деятельность выделяется за счет часов школьного компонента.Например, школа, где я проработала до 2007 г, организовала элективный курс по риторике сначала только на якутском языке, затем на русском и на английском (

компонент по выбору ) Реализация проектной деятельности по риторике осуществлялась по выделенным учебным часам ( школьный компонент якутский язык ) и во внеурочное время. Элективный курс по риторике –это сочетание специальных подпространств, структурированных по принципу « подготовка = ( уроки, где обязательно проводится 3-х минутное выступление - малый « Аман эс»)-опыт= ( уроки + кружковое занятие)- демонстрация = ( школьные, улусные конкурсы « Аман эс», школьные, улусные Потаповские (литературные) и Семеновские ( научные ) чтения и.т.д компонент по выбору ) Реализация проектной деятельности по риторике осуществлялась по выделенным учебным часам ( школьный компонент якутский язык ) и во внеурочное время. Элективный курс по риторике –это сочетание специальных подпространств, структурированных по принципу « подготовка = ( уроки, где обязательно проводится 3-х минутное выступление - малый « Аман эс»)-опыт= ( уроки + кружковое занятие)- демонстрация = ( школьные, улусные конкурсы « Аман эс», школьные, улусные Потаповские (литературные) и Семеновские ( научные ) чтения и.т.д Проектная деятельность « Аман эс» для ученика: Проектная деятельность « Аман эс» для ученика: совместная деятельность ученика и учителя; совместная деятельность ученика и учителя; Максимальная творческая возможность раскрытия себя; Максимальная творческая возможность раскрытия себя; Развэтие интеллектуальных возможностей, интегрирование знаний и умений из разных сфер науки, творческих областей и техники; Развэтие интеллектуальных возможностей, интегрирование знаний и умений из разных сфер науки, творческих областей и техники; Деятельность, направленная на решение интересной проблемы по принципу « Я-знание- аудитория», самоопределение личности Деятельность, направленная на решение интересной проблемы по принципу « Я-знание- аудитория», самоопределение личности

концепция Проектная деятельность « Аман эс для учителя: Проектная деятельность « Аман эс для учителя: Помощь, поддержка, консультация; Помощь, поддержка, консультация; Творческое исследование, руководство, сотрудничество; Творческое исследование, руководство, сотрудничество; Координация развэтия конкурентноспособной личности. Координация развэтия конкурентноспособной личности. … Урок якутского языка. Я, мои ученики и 45 минут урока, как вложить в эти минуты и новую тему, и закрепить материал, и развить основные умения, навыки, творческие способности…, а главное – не оставить равнодушными тех, кто сидит передо мною за партами, они, конечно, не станут все филологами, но я должна помочь им познать лексику родного языка, понять искусство слова, уважать свой якутский язык, значит, уважать свой народ… … Урок якутского языка. Я, мои ученики и 45 минут урока, как вложить в эти минуты и новую тему, и закрепить материал, и развить основные умения, навыки, творческие способности…, а главное – не оставить равнодушными тех, кто сидит передо мною за партами, они, конечно, не станут все филологами, но я должна помочь им познать лексику родного языка, понять искусство слова, уважать свой якутский язык, значит, уважать свой народ… За годы школьной практики преподавания якутского языка я поняла, что урок не может быть ограничен конкретными рамками, схемой, шаблоном, так как он рождается из внутреннего мира учителя, моего За годы школьной практики преподавания якутского языка я поняла, что урок не может быть ограничен конкретными рамками, схемой, шаблоном, так как он рождается из внутреннего мира учителя, моего

концепция душевного, психологического состояния, темперамента, характера, наконец, мировоззрения. душевного, психологического состояния, темперамента, характера, наконец, мировоззрения. Поэтому, считаю, что урок должен быть продуманным, проигранным в уме, продиагностированным. Алгоритм его диагностирования очень удачно, на мой взгляд, предложил Подласый И. : Поэтому, считаю, что урок должен быть продуманным, проигранным в уме, продиагностированным. Алгоритм его диагностирования очень удачно, на мой взгляд, предложил Подласый И. : оцените ведущие интересы учеников класса, их групп, отдельных учащихся и дайте ответ на вопрос: на каком уровне сформирован интерес к якутскому языку, какие мотивы преобладают при изучении? оцените ведущие интересы учеников класса, их групп, отдельных учащихся и дайте ответ на вопрос: на каком уровне сформирован интерес к якутскому языку, какие мотивы преобладают при изучении? Определите отношение учеников к урокам: велика ли потребность учиться, насколько для них интересна тема предстоящего урока, что надо делать, чтобы опираться на имеющиеся у учеников навыки. Определите отношение учеников к урокам: велика ли потребность учиться, насколько для них интересна тема предстоящего урока, что надо делать, чтобы опираться на имеющиеся у учеников навыки. Сопоставьте объём предстоящей работы и возможности учащихся. Определите уровень активности учащихся, уровни внимания, дисциплинированности, мотивов деятельности. Сопоставьте объём предстоящей работы и возможности учащихся. Определите уровень активности учащихся, уровни внимания, дисциплинированности, мотивов деятельности. Выясните, каков характер и объём стимулов, необходимых для того, чтобы вызвать и удерживать интерес, активность и высокую работоспособность класса. Выясните, каков характер и объём стимулов, необходимых для того, чтобы вызвать и удерживать интерес, активность и высокую работоспособность класса.

концепция /Подласый И. Как диагностировать урок.Народное образование,1991,9/ /Подласый И. Как диагностировать урок.Народное образование,1991,9/ Единственное, что хочется дополнить к данному алгоритму это то, что урок должен стать не только источником знаний, формированием умений и определённых навыков, но он, прежде всего, должен способствовать развэтию, Таким образом, вся методика урока, его содержание, формы и в целом обучение должны быть ориентированы на всестороннее развэтие ребёнка через интерес к предмету.А моя задача как учителя языка и литературы заключается в том, насколько я заинтересую учеников и заинтересую настолько, чтобы урок не был в тягость ребёнку, был в радость ; желанен и интересен, и не только урок, а в целом якутский язык и литература как предмет, наука. Единственное, что хочется дополнить к данному алгоритму это то, что урок должен стать не только источником знаний, формированием умений и определённых навыков, но он, прежде всего, должен способствовать развэтию, Таким образом, вся методика урока, его содержание, формы и в целом обучение должны быть ориентированы на всестороннее развэтие ребёнка через интерес к предмету.А моя задача как учителя языка и литературы заключается в том, насколько я заинтересую учеников и заинтересую настолько, чтобы урок не был в тягость ребёнку, был в радость ; желанен и интересен, и не только урок, а в целом якутский язык и литература как предмет, наука. Как вызвать интерес, как заинтересовать ?! Как вызвать интерес, как заинтересовать ?!

концепция Ведь проблема интереса была всегда одной из основных школьных проблем, как в обучении, так и в воспитании детей. Как известно, существуют 3 основных фактора, которые влияют на повышение интереса: Ведь проблема интереса была всегда одной из основных школьных проблем, как в обучении, так и в воспитании детей. Как известно, существуют 3 основных фактора, которые влияют на повышение интереса: Содержание Содержание Организация урока, учебного процесса /методика/ Организация урока, учебного процесса /методика/ Межличностные отношения /учитель – класс, учитель – ученик, комфортное общение, сотрудничество/ Межличностные отношения /учитель – класс, учитель – ученик, комфортное общение, сотрудничество/ Сегодня мы явно ощущаем перемены в области образования, где происходит смена образования с информационной на смысловую, а следовательно переход на личностно-ориентированное образование, гуманизацию обучения, задача которой – развить творческие возможности, мыследеятельность, язык, сознание. Сегодня мы явно ощущаем перемены в области образования, где происходит смена образования с информационной на смысловую, а следовательно переход на личностно-ориентированное образование, гуманизацию обучения, задача которой – развить творческие возможности, мыследеятельность, язык, сознание. Добиться выполнения этой задачи можно только при условии, когда я, учитель буду воспринимать ученика не как объект обучения, а прежде всего, как субъект его собственной деятельности, когда я буду не только учителем якутского языка и литературы, а буду ещё и равноправным собеседником, участником «Аман эс», когда я буду вместе с ребятами сопереживать, удивляться, огорчаться, радоваться, а иногда и не понимать вместе с ними… Добиться выполнения этой задачи можно только при условии, когда я, учитель буду воспринимать ученика не как объект обучения, а прежде всего, как субъект его собственной деятельности, когда я буду не только учителем якутского языка и литературы, а буду ещё и равноправным собеседником, участником «Аман эс», когда я буду вместе с ребятами сопереживать, удивляться, огорчаться, радоваться, а иногда и не понимать вместе с ними…

3 раздел Программа, тус о 5 о 5 о туьайыылах уэрах барыла, уруок Тыл, программа туьунан учуутал соната Тыл, программа туьунан учуутал соната 3.1. Саха тылын уонна литература тын учууталынан 30-ттан такса сил улэлээтим. учуутал а 5 ррабыньь,Николай Михайлович Сидоровы кытары уруогу таьынан « Элэчэй уоттара» фольклорнай, литературнай, краеведческай, научной хайысхалах куруьуогу тэрийэн улэлээбиппит.Николай Михайлович саха о 5 ото бука барита тэраэбут тылынан сатана сонара, суруйар буоларыгар дьулуьара.Кини этэра: « Ордук уол о 5 о саныыр санатын, билиэтин кэруутун сатана этэр, дьонно тиэрдэр кыахтанара буоллар.Оччо 5 о кэнэ 5 эски ыллыктах толкуйдах салайаччылар уунэн-сайдан иьиэ этилэр.То 5 о диэтэххэ- уол о 5 о- омск кэскилэ.» Ити санаттан « Элэчэй уоттарыгар» ус-уран а 5 ыыга, научной а 5 ыыларга, тыл этиэтигэр анан дьарыктыыр, курэхтэьиилэргэ кытыннарар сыалы-сорогу туруоран улэлээбиппит.Саха биллэр поэттарын- Семен Данилов, Иван Арбита, хоьоон автора Василий Сидоров хоьооннорун уолаттар сэбулээн а 5 аллара, бу хоьооннор тустарынан саналарын этэллирэ.Элэчэй уолаттарын ус-уран а 5 ыыны таьынан, чопчу « Аман эс»программатынан тыл этиэтин тарас кэрунэр- диспуттарга, научной-практической конференция 5 а стендэ кэмускээьинигэраудитория иннигэр дакылаты а 5 ыыга о.д.а дьарыктыыр буолбуппут. «Аман эс» элективнэй курс программатын кэмускээьин- саха тылын уонна литература тын учууталларын фундаментальнай курса-2005 г Учууталлар республиканскай ыьыахтарыгар «Аа 5 ыы ньымалара»-мастар- кылаьы ыытыы-2005 г, Павловскай Учууталларга, уэранээччилэргэ саха, нуча, омск тылынан улуста 5 ы А.И.Семенов научной а 5 ыларын тэрийии г, 2006 г. Алтан нэьилиэгэ. Уолаттарга аналлах 1-кы улуста 5 ы Ф.Потапов ус-уран а 5 ыларын тэрийии г, Алтан нэьилиэгэ 3.1. Саха тылын уонна литература тын учууталынан 30-ттан такса сил улэлээтим. учуутал а 5 ррабыньь,Николай Михайлович Сидоровы кытары уруогу таьынан « Элэчэй уоттара» фольклорнай, литературнай, краеведческай, научной хайысхалах куруьуогу тэрийэн улэлээбиппит.Николай Михайлович саха о 5 ото бука барита тэраэбут тылынан сатана сонара, суруйар буоларыгар дьулуьара.Кини этэра: « Ордук уол о 5 о саныыр санатын, билиэтин кэруутун сатана этэр, дьонно тиэрдэр кыахтанара буоллар.Оччо 5 о кэнэ 5 эски ыллыктах толкуйдах салайаччылар уунэн-сайдан иьиэ этилэр.То 5 о диэтэххэ- уол о 5 о- омск кэскилэ.» Ити санаттан « Элэчэй уоттарыгар» ус-уран а 5 ыыга, научной а 5 ыыларга, тыл этиэтигэр анан дьарыктыыр, курэхтэьиилэргэ кытыннарар сыалы-сорогу туруоран улэлээбиппит.Саха биллэр поэттарын- Семен Данилов, Иван Арбита, хоьоон автора Василий Сидоров хоьооннорун уолаттар сэбулээн а 5 аллара, бу хоьооннор тустарынан саналарын этэллирэ.Элэчэй уолаттарын ус-уран а 5 ыыны таьынан, чопчу « Аман эс»программатынан тыл этиэтин тарас кэрунэр- диспуттарга, научной-практической конференция 5 а стендэ кэмускээьинигэраудитория иннигэр дакылаты а 5 ыыга о.д.а дьарыктыыр буолбуппут. «Аман эс» элективнэй курс программатын кэмускээьин- саха тылын уонна литература тын учууталларын фундаментальнай курса-2005 г Учууталлар республиканскай ыьыахтарыгар «Аа 5 ыы ньымалара»-мастар- кылаьы ыытыы-2005 г, Павловскай Учууталларга, уэранээччилэргэ саха, нуча, омск тылынан улуста 5 ы А.И.Семенов научной а 5 ыларын тэрийии г, 2006 г. Алтан нэьилиэгэ. Уолаттарга аналлах 1-кы улуста 5 ы Ф.Потапов ус-уран а 5 ыларын тэрийии г, Алтан нэьилиэгэ

Дьарыкпыт сэмэй тумугэ оскуола, улус, республика курэхтэригэр кэстубутэ Самай учугэйэ - уолаттар сэтимнээх саналара, дикциялара биллэрдик сайдыбыта, киэн эйгэ 5 э холкутук туттар, саналарын сатана этэр кыахтаммыттара.Оскуоланы бутэрбит уэранээччилэр кэрсуьуулэригэр тарас идэйлергэ уэранэ силдьар уолаттар: « Тыл идэтигэр уэраммэппит да, « Элэчэй уоттарыгар» тыл этиэтинэн, ус-уран а 5 ыынан дьарыктаммыппыт укус ахсаннах студеннары кытта алтыьарга, зачеттары туттарарга туьалыыр »- диен саналарын эппиттэра. Мин санабар, ТООЧИ директора, п.н.к С.С.Семенова : « Тэраэбут тылга тирэ 5 ирэн, нуча уонна омск тбларын баьылан, лоххо миэстэни дэбэннук булар, кыьал 5 атын быьарынар чаты иитэн-уэратэн таьарыахтахпыт»-диен этиэтин практика кэрдэрбутэ:. Дьарыкпыт сэмэй тумугэ оскуола, улус, республика курэхтэригэр кэстубутэ Самай учугэйэ - уолаттар сэтимнээх саналара, дикциялара биллэрдик сайдыбыта, киэн эйгэ 5 э холкутук туттар, саналарын сатана этэр кыахтаммыттара.Оскуоланы бутэрбит уэранээччилэр кэрсуьуулэригэр тарас идэйлергэ уэранэ силдьар уолаттар: « Тыл идэтигэр уэраммэппит да, « Элэчэй уоттарыгар» тыл этиэтинэн, ус-уран а 5 ыынан дьарыктаммыппыт укус ахсаннах студеннары кытта алтыьарга, зачеттары туттарарга туьалыыр »- диен саналарын эппиттэра. Мин санабар, ТООЧИ директора, п.н.к С.С.Семенова : « Тэраэбут тылга тирэ 5 ирэн, нуча уонна омск тбларын баьылан, лоххо миэстэни дэбэннук булар, кыьал 5 атын быьарынар чаты иитэн-уэратэн таьарыахтахпыт»-диен этиэтин практика кэрдэрбутэ:. Володя Сидоров, Игорь Попов, Володя Назаров о.д.а тыл уэрахтээ 5 ин Г.В.Попову чиэстээьиннэ тыл эппиттэра.Бу уолаттар – улуска Арбита а 5 ыларын, « Сырдык сана кустуга» конкурс, Гаврилов,Чугунов, Романов, Семенов, Потапов а 5 ыларын, « Аман эс» бастыннара Володя Сидоров, Игорь Попов, Володя Назаров о.д.а тыл уэрахтээ 5 ин Г.В.Попову чиэстээьиннэ тыл эппиттэра.Бу уолаттар – улуска Арбита а 5 ыларын, « Сырдык сана кустуга» конкурс, Гаврилов,Чугунов, Романов, Семенов, Потапов а 5 ыларын, « Аман эс» бастыннара Смолин Сергей, Назаров Володя улуста 5 ы «Аман эскэ» лауреат, призер атын ылбыттара, 2004 с Смолин Сергей, Назаров Володя улуста 5 ы «Аман эскэ» лауреат, призер атын ылбыттара, 2004 с Смолин Сергей, Брызгалова Таня улуста 5 ы Чугунов научной а 5 ыларыгар призер буолбуттара Смолин Сергей, Брызгалова Таня улуста 5 ы Чугунов научной а 5 ыларыгар призер буолбуттара Назаров В, Смолин С Ф.Потапов «Нара Суох» спектаклын туруорууга Саха драматическай театрыгар В.Сидоров хоьооннорун а 5 ыылара г Назаров В, Смолин С Ф.Потапов «Нара Суох» спектаклын туруорууга Саха драматическай театрыгар В.Сидоров хоьооннорун а 5 ыылара г Учууталларга, уэранээччилэргэ саха, нуча, омск тылынан улуста 5 ы А.И.Семенов научной а 5 ыыларга-2005 г, 2006 г. Алтан нэьилиэгэ. Билюкина И, Назаров В, Барабанов С,Пинигина Л, Билюкина И-лауреат сертификатын ылбыттара Учууталларга, уэранээччилэргэ саха, нуча, омск тылынан улуста 5 ы А.И.Семенов научной а 5 ыыларга-2005 г, 2006 г. Алтан нэьилиэгэ. Билюкина И, Назаров В, Барабанов С,Пинигина Л, Билюкина И-лауреат сертификатын ылбыттара

Уолаттарга аналлах 1-кы улуста 5 ы Ф.Потапов ус-уран а 5 ыыларга г, Алтан нэьилиэгэ.Барабанов С, Третьяков Д, Назаров В, Билюкин Павел, Билюкин Дима лауреат буолбуттара Уолаттарга аналлах 1-кы улуста 5 ы Ф.Потапов ус-уран а 5 ыыларга г, Алтан нэьилиэгэ.Барабанов С, Третьяков Д, Назаров В, Билюкин Павел, Билюкин Дима лауреат буолбуттара Назаров Валера республиканскай «Аман эс»-кэ- аратардар конкурстарыгар-3 призер буолбута г, Дьокускай, Арчы дьиэтэ Назаров Валера республиканскай «Аман эс»-кэ- аратардар конкурстарыгар-3 призер буолбута г, Дьокускай, Арчы дьиэтэ Назаров Володя республиканскай «Геройдарга уйэйлергэ эспэт албан ат!» ус-уран а 5 ыы 5 а 2 призер буолбута- Е.Ярославскай атынан музей, Дьокускай Назаров Володя республиканскай «Геройдарга уйэйлергэ эспэт албан ат!» ус-уран а 5 ыы 5 а 2 призер буолбута- Е.Ярославскай атынан музей, Дьокускай

« Аман эс» элективнэй курс программата ( 911 кл ) / « Аман эс» элективнэй курс программата ( 911 кл ) / Бу программа « Кэдьустээх уэраххэ суолу тэлэн» диен УЭУИУИ 2009 с педагогическай а 5 ыылар матырыйалларынан таьарбыт хомуурунньугар бэчээттэммитэ./ «Тэраэбут тыл-улуу педагог» диен 20 уйэ са 5 аланыыта нуча улуу педагога Константин Ушинскай эппит, хаьан да суолтатын сутэрбэт дирин ис хоьоонноох тбларын сирдьит оностон, биьиги бугун о 5 она тэраэбут тылынан иитэр-сайыннарар сыаллахпыт»-диен бэлиэтиир Саха Республикатын Уэра 5 ин Министрэ, педагогическай наука доктора Ф.В.Габышева. «Тэраэбут тыл-улуу педагог» диен 20 уйэ са 5 аланыыта нуча улуу педагога Константин Ушинскай эппит, хаьан да суолтатын сутэрбэт дирин ис хоьоонноох тбларын сирдьит оностон, биьиги бугун о 5 она тэраэбут тылынан иитэр-сайыннарар сыаллахпыт»-диен бэлиэтиир Саха Республикатын Уэра 5 ин Министрэ, педагогическай наука доктора Ф.В.Габышева. ТООЧИ директора, п.н.к С.С.Семенова манник этэр: « Тэраэбут тылга тирэ 5 ирэн, нуча уонна омск тбларын баьылан, лоххо миэстэни дэбэннук булар, кыьал 5 атын быьарынар чаты иитэн-уэратэн таьарыахтахпыт».Кырдьыга, лох ирдэбилигэр, уэрахтээьин сана сыалыгар-соругар сэп тубэьиннэран, уэратии ис хоьоонан сайыннарар, санардар кэм тиийэн кэлли ТООЧИ директора, п.н.к С.С.Семенова манник этэр: « Тэраэбут тылга тирэ 5 ирэн, нуча уонна омск тбларын баьылан, лоххо миэстэни дэбэннук булар, кыьал 5 атын быьарынар чаты иитэн-уэратэн таьарыахтахпыт».Кырдьыга, лох ирдэбилигэр, уэрахтээьин сана сыалыгар-соругар сэп тубэьиннэран, уэратии ис хоьоонан сайыннарар, санардар кэм тиийэн кэлли Саха оскуолатыгар хайысхалах ( профильнай) уэратии о 5 о идэтин таба тайанарыгар улус туьалах буалохтах. Ол гынан баран кыластарга саха тылын уэратэр частар сарббыланнар, литература нэдиэлэ 5 э 2 час уэратиллэра саха тылын, литература тын, культуратын уэратэр гуманитарнай, филологическай хайысхалах Саха оскуолатыгар хайысхалах ( профильнай) уэратии о 5 о идэтин таба тайанарыгар улус туьалах буалохтах. Ол гынан баран кыластарга саха тылын уэратэр частар сарббыланнар, литература нэдиэлэ 5 э 2 час уэратиллэра саха тылын, литература тын, культуратын уэратэр гуманитарнай, филологическай хайысхалах

идэни талар уэранээччигэ ночооттоох буолара биллэр.Онон, С.С.Семенова « гуманитарнай, филологическай хайысхалах идэни талар ыччаппытын анан бэлэмниир улэбит о 5 о ба 5 атын, ис кыа 5 ын, дьо 5 урун арыйыыттан са 5 алан, элективнэй курстарга тиийэ диринэтан уэратиигэ туьайыллыахтах» диен санатын кытта сэбулэьэн, саха тылын уонна литература тын уэратии теориятын, методикатын уэратии кафедратын сэбиэдиссэйэ В.Р.Шишигина авторскай кууруьуттан эй-сана эбинэн, « Аман эс» элективнэй курс программатын торумнуурга холоммутум. идэни талар уэранээччигэ ночооттоох буолара биллэр.Онон, С.С.Семенова « гуманитарнай, филологическай хайысхалах идэни талар ыччаппытын анан бэлэмниир улэбит о 5 о ба 5 атын, ис кыа 5 ын, дьо 5 урун арыйыыттан са 5 алан, элективнэй курстарга тиийэ диринэтан уэратиигэ туьайыллыахтах» диен санатын кытта сэбулэьэн, саха тылын уонна литература тын уэратии теориятын, методикатын уэратии кафедратын сэбиэдиссэйэ В.Р.Шишигина авторскай кууруьуттан эй-сана эбинэн, « Аман эс» элективнэй курс программатын торумнуурга холоммутум. Бастакытынан, уэранээччи ханнык идэни таларыттан тутулуга суох, тыл этэр дьо 5 урга, риторика 5 а уэраниэхтээх.То 5 о диэтэххэ, толкуйу тобулан сананы сатана этии, истээччигэ тиэрдии оскуола 5 а, идэни баьылыыр уэраххэ, улэ 5 э улус туьалах. Бастакытынан, уэранээччи ханнык идэни таларыттан тутулуга суох, тыл этэр дьо 5 урга, риторика 5 а уэраниэхтээх.То 5 о диэтэххэ, толкуйу тобулан сананы сатана этии, истээччигэ тиэрдии оскуола 5 а, идэни баьылыыр уэраххэ, улэ 5 э улус туьалах. Иккильинэн, «Аман эс»-ийэ саха тылын сайдар стола. Оттон тыла суох – омск суох.Тыл-омск кэскилэ, сайдар стола. Иккильинэн, «Аман эс»-ийэ саха тылын сайдар стола. Оттон тыла суох – омск суох.Тыл-омск кэскилэ, сайдар стола. « Аман эс» - аратар ( тыл этээччи) искусствота. « Аман эскэ» бастакы харды- 3-5 мунуутэлээх тыл этиитэ. Бастакы харды сана тиэмэни чинэтэр, бырайыагы кэмускуур уруоктарга ыытыллыан сэп. Маны таьынан « Аман эту» литература сорох уруоктарыгар ыытыахха сэп. « Аман эс» - аратар ( тыл этээччи) искусствота. « Аман эскэ» бастакы харды- 3-5 мунуутэлээх тыл этиитэ. Бастакы харды сана тиэмэни чинэтэр, бырайыагы кэмускуур уруоктарга ыытыллыан сэп. Маны таьынан « Аман эту» литература сорох уруоктарыгар ыытыахха сэп. Элективнэй курсу ыытарга учуутал, уэранээччи сыаллара-соруктара: Элективнэй курсу ыытарга учуутал, уэранээччи сыаллара-соруктара: Учуутал -ийэ тылынан тарас тиэмэ 5 э билиини-кэрууну, саныыр сананы сатана этэр, тиэрдэр дьо 5 урга уэранээччини уэратии,эрчийии.Тыл этиэтин – риторика туьунан билиини кэнэтии, аратар дьо 5 ура лоххо кэмэтун таба эйдэтуу, саха тылын сайыннарар, ураты омск атырар суолу-ииьи кэрдээтун. Учуутал -ийэ тылынан тарас тиэмэ 5 э билиини-кэрууну, саныыр сананы сатана этэр, тиэрдэр дьо 5 урга уэранээччини уэратии,эрчийии.Тыл этиэтин – риторика туьунан билиини кэнэтии, аратар дьо 5 ура лоххо кэмэтун таба эйдэтуу, саха тылын сайыннарар, ураты омск атырар суолу-ииьи кэрдээтун. Уэранээччи - риторика, « Аман эс» туьунан билиини инэринии, литератураны булунууу, уэратии, тыл этэр дьо 5 урга эрчиллии, лоххо туьанарга бэлэмнэнии Уэранээччи - риторика, « Аман эс» туьунан билиини инэринии, литератураны булунууу, уэратии, тыл этэр дьо 5 урга эрчиллии, лоххо туьанарга бэлэмнэнии

«Аман эс» программатыттан холобур / тлору программа гиперсссилка 5 а/ Уэратиллэр уруок, час Аман эс ис хоьооно Дьарык кэрунэ Дьиэ 5 э эбии сорудах Риторика Былыргы Греция 5 а уонна Римнэ Тугу этиэххэ?Ханна этиэххэ?-диалог ( Платон, Аристотель тыл этиэтигэр сыьыаннара Цицерон тыл этэргэ Туттар классическай схематын туьунан кэпсээ

Уэранээччи тыл этиитэ тарас кэруннээх: Уэранээччи тыл этиитэ тарас кэруннээх: Хатылыыр уруокка, кылас, оскуола Уэранээччи тыл этиитэ тарас кэруннээх: Хатылыыр уруокка, кылас, оскуола Уэранээччи тыл этиитэ тарас кэруннээх: ыытар конкурстарыгар, дьоро киэьэйлеригэр 3-5 мунуутэ этии; ыытар конкурстарыгар, дьоро киэьэйлеригэр 3-5 мунуутэ этии; Оскуола,улус «Аман эс» конкурсугар тыл этии – монолог, диалог- « Инникигэ харды» научной-практической конференция 5 а дакылаты кэмускээн тыл этии; Оскуола,улус «Аман эс» конкурсугар тыл этии – монолог, диалог- « Инникигэ харды» научной-практической конференция 5 а дакылаты кэмускээн тыл этии; Талбыт экзаменна эппиэттээн тыл этии; Талбыт экзаменна эппиэттээн тыл этии; Айар улэ –хоьоон,кэпсээн, инсценировка о.д.а Айар улэ –хоьоон,кэпсээн, инсценировка о.д.а Уэранээччи тыл этэр тезильин оностор барыла ( алгоритм ): Уэранээччи тыл этэр тезильин оностор барыла ( алгоритм ): Тиэмэни талыы Тиэмэни талыы Салайаччыттан эбэтэр учууталтан субэ ылыыта Салайаччыттан эбэтэр учууталтан субэ ылыыта Литератураны булунуу Литератураны булунуу Литератураттан надалах цитаталары, холобурдары устуу Литератураттан надалах цитаталары, холобурдары устуу Бэйэ кэтээн кэруутун холобур гынан суруйуу Бэйэ кэтээн кэруутун холобур гынан суруйуу Тезис быланын онос туу Тезис быланын онос туу Быланынан тезис харатын суруйуу Быланынан тезис харатын суруйуу Тезискэ эбиилэри, кэннэруулэри киллэрии Тезискэ эбиилэри, кэннэруулэри киллэрии Тезис харатын салайаччыга кэрдэруу, субэлэтии Тезис харатын салайаччыга кэрдэруу, субэлэтии Тезис урунун оностуу Тезис урунун оностуу Тезильинэн тыл этэ уэрании Тезильинэн тыл этэ уэрании Тезиьэ суох тыл этиитэ Тезиьэ суох тыл этиитэ П.Ойуунускай ( ахтыылар) Дь.,1968 с П.Ойуунускай ( ахтыылар) Дь.,1968 с Г.Г.Филиппов Саха тылын дьыл 5 ата.Дь.,2004 с Г.Г.Филиппов Саха тылын дьыл 5 ата.Дь.,2004 с П.А.Слепцов Тэлкэну тустуур тэраэбут тыл Дь.,1999 с П.А.Слепцов Тэлкэну тустуур тэраэбут тыл Дь.,1999 с

Литература: Литература: Литература: Шишигина В.Р, Кузьмина М.П.О5 о 5 о бэйэтигэр туьайыылах уэрах.Дь.,2004 с Шишигина В.Р, Кузьмина М.П.О5 о 5 о бэйэтигэр туьайыылах уэрах.Дь.,2004 с Борисова Н.М Хаьыат тыла ( элективнэй курс барыла) Дь.,2004 с Борисова Н.М Хаьыат тыла ( элективнэй курс барыла) Дь.,2004 с Филиппова Н.И.Олонхо тыла ( элективнэй курс программата ) Дь.,2004 с Филиппова Н.И.Олонхо тыла ( элективнэй курс программата ) Дь.,2004 с Элективные курсы ( программы ) Я.,2003 г Элективные курсы ( программы ) Я.,2003 г Профильная дифференциация в сельской школе.А.Е.Афанасьев.Н.,2004 г Материалы республиканского форума.Народное образование.Я., 2004 г.,( 50) Профильная дифференциация в сельской школе.А.Е.Афанасьев.Н.,2004 г Материалы республиканского форума.Народное образование.Я., 2004 г.,( 50) Н.Н.Кохтев.Риторика.М.,2001 г. Н.Н.Кохтев.Риторика.М.,2001 г. Для тех, кто хочет стать оратором Молодежь Якутии.,2004 г Для тех, кто хочет стать оратором Молодежь Якутии.,2004 г

3.2. Саха литература тын бирдиилээн уэратии программатын барыла ( личностно-ориентированное обучение) УЭУИУИ саха тылын, литература тын теориятын, методикатын сэбиэдиссэйэ, РФ утуэлээх учуутала, « Учууталлар учууталлара» В.Р.Шишигина « О5 о 5 о бэйэтигэр туьайыылах уэрах» диен учууталга кэмэ пособиетыгар манник этиллэр: « Биирдиилээн уэратии диени хайдах эйдуэххэ сэбуй? Бастатан туран, хас бирдии о 5 она личность быьыытынан кэран, уйул 5 атын уратытын учуоттаьын.Иккильинэн, о 5 о атын дьоннуун алтыьан тус бэйэтин сайдыытын урдэтиигэ, инники оло 5 ор бэлэмнэниитэ.Усуьунэн, учуутал кылас иьигэр о 5 она тэннэ тутан, хас бирдиилэрин кытта улэлээьинэ.Тэрдуьунэн, бирдиилээн о 5 она уонна бутун кылаьы кытта улэни дьуэралээн ыытыы.Бэсильинэн, учуутал кыа 5 ын сайыннарарыгар кэнулу биэрии.Онон, бирдиилээн уэратии уэранээччи личность быьыытынан кэнул сайдыытыгар туьуланар сыаллах-соруктах.» УЭУИУИ саха тылын, литература тын теориятын, методикатын сэбиэдиссэйэ, РФ утуэлээх учуутала, « Учууталлар учууталлара» В.Р.Шишигина « О5 о 5 о бэйэтигэр туьайыылах уэрах» диен учууталга кэмэ пособиетыгар манник этиллэр: « Биирдиилээн уэратии диени хайдах эйдуэххэ сэбуй? Бастатан туран, хас бирдии о 5 она личность быьыытынан кэран, уйул 5 атын уратытын учуоттаьын.Иккильинэн, о 5 о атын дьоннуун алтыьан тус бэйэтин сайдыытын урдэтиигэ, инники оло 5 ор бэлэмнэниитэ.Усуьунэн, учуутал кылас иьигэр о 5 она тэннэ тутан, хас бирдиилэрин кытта улэлээьинэ.Тэрдуьунэн, бирдиилээн о 5 она уонна бутун кылаьы кытта улэни дьуэралээн ыытыы.Бэсильинэн, учуутал кыа 5 ын сайыннарарыгар кэнулу биэрии.Онон, бирдиилээн уэратии уэранээччи личность быьыытынан кэнул сайдыытыгар туьуланар сыаллах-соруктах.» Биирдиилээн уэратии А.Ярулов технологиятын супрун тэрутунэн предметтэринэн бирдиилээн о 5 о 5 о бэриллэр улэ былана буолар.Улэ быланын уэранээччи уонна учуутал онороллор.Тус о 5 о 5 о туьайыылах уэрах былана о 5 о кыа 5 ын учуоттуур, сорудахтары тлороругар кэмэлэьэр, бэйэтэ талан онороругар кыах бэриллэр. Биирдиилээн уэратии А.Ярулов технологиятын супрун тэрутунэн предметтэринэн бирдиилээн о 5 о 5 о бэриллэр улэ былана буолар.Улэ быланын уэранээччи уонна учуутал онороллор.Тус о 5 о 5 о туьайыылах уэрах былана о 5 о кыа 5 ын учуоттуур, сорудахтары тлороругар кэмэлэьэр, бэйэтэ талан онороругар кыах бэриллэр. Биирдиилээн уэратии икки бэлэххэ арарбылар: лекция±а уонна лабораторнай улэ 5 э.Лекция 5 а сана матырыйал уэратиллэр.Лабораторнай улэ 5 э уэранээччи сана тиэмэни сиьилии уэратэр, эрчиллэр, бэрабиэркэлэнэр.Иккис туьумэххэ анан учуутал манник улэйлери бэлэмнээн онорторуон сэп: Биирдиилээн уэратии икки бэлэххэ арарбылар: лекция±а уонна лабораторнай улэ 5 э.Лекция 5 а сана матырыйал уэратиллэр.Лабораторнай улэ 5 э уэранээччи сана тиэмэни сиьилии уэратэр, эрчиллэр, бэрабиэркэлэнэр.Иккис туьумэххэ анан учуутал манник улэйлери бэлэмнээн онорторуон сэп:

Таьымнарынан сорудахтары бэлэмнээьин; Таьымнарынан сорудахтары бэлэмнээьин; Биирдиилээн о 5 о билиэтин, уэруйэ 5 ин, сатабылын таьымнардах тургутугу ыытан быьарыы; Биирдиилээн о 5 о билиэтин, уэруйэ 5 ин, сатабылын таьымнардах тургутугу ыытан быьарыы; Биирдиилээн уэранээччиттэн тылынан зачету тутуу; Биирдиилээн уэранээччиттэн тылынан зачету тутуу; Хонтуруолунай улэни ыытыы; Хонтуруолунай улэни ыытыы; Эбии субэни биэрии. Эбии субэни биэрии Уэранээччи уэратиллэр программатын бутэран кэбистэ 5 инэ, атын предмеккэ эбэтэр талбыт идэтигэр эбии дьарыктанар кыахтанар. Уэранээччи уэратиллэр программатын бутэран кэбистэ 5 инэ, атын предмеккэ эбэтэр талбыт идэтигэр эбии дьарыктанар кыахтанар. Бу программаны онорсубут уэранээччи (билигин СГУ саха тылын салатыгар 5 кууруска уэранэр) саха тылын уонна литература тын учуутала буолар ба 5 ала 5 а, онно уэра 5 ин программата кыра со 5 ус уратылах. Бу программаны онорсубут уэранээччи (билигин СГУ саха тылын салатыгар 5 кууруска уэранэр) саха тылын уонна литература тын учуутала буолар ба 5 ала 5 а, онно уэра 5 ин программата кыра со 5 ус уратылах.

Биирдиилээн уэратии программатын барыла Уэрати ллэр тиэмэ Уэрати и кэмэ Тугу билиэ хтээ 5 э, сатыа хта 5 а соруд ах Биирд иилээ н соруд ах Улэ тумугэ ( сыана ) Учуута л илии батта ьына Леони д Попов поэзия та Тойон нооьу н, диалог, толкуй сурок, ус- уран эйтэн а 5 ыы Рецен зия, биогра фия,т ирэх- схема Тургут угу тлору у, эйтэн а 5 ыы, ырыа

Билигин улэлиир киэьээнни оскуолам уэранээччилэрин укустэра кыра о 5 олоох, улэлээх эбэтэр бэйэйлерин ба 5 аларынан кэтэхтэн уэранэллир.Уэранээччилэр сорохторо уруогу кэтутэллир ( о 5 олоох ийэйлер, кыаммат ыал о 5 лоро о.д.а).Ол ильин бары тэннэ уэрах программатын баьылыыр кыахтара суох. Мин санабар, бирдиилээн уэратии программата, уэранээччи, учуутал эйдэрун-саналарын биргэ тумэн улэлиир буоллахтарына бары предмети баьылыырга туьалах. Билигин улэлиир киэьээнни оскуолам уэранээччилэрин укустэра кыра о 5 олоох, улэлээх эбэтэр бэйэйлерин ба 5 аларынан кэтэхтэн уэранэллир.Уэранээччилэр сорохторо уруогу кэтутэллир ( о 5 олоох ийэйлер, кыаммат ыал о 5 лоро о.д.а).Ол ильин бары тэннэ уэрах программатын баьылыыр кыахтара суох. Мин санабар, бирдиилээн уэратии программата, уэранээччи, учуутал эйдэрун-саналарын биргэ тумэн улэлиир буоллахтарына бары предмети баьылыырга туьалах.

Аныгы уруок туьунан Аныгы уруок туьунан С.И.Гессен санатын ордук сэптээх дии саныыбын: «…творческая, совместная деятельность учителя и ученика по решению образовательных целей» Ол ильин уруокка айдар бырайыак ньыматын туьана сатыыбын.Сана тиэмэни тумуктуургэ бу ньыма улус туьалах.Холобур, бэьис, алтыс, сэттис, ахсыс кыластар саха нарутоун тылынан ус-уран айымньытын уэратэллир.Мин санабар, фольклору тумуктуур уруогу ыьыах – уруок диен ыытар уэранээччи омугун ураты культуратын, сиэрин-майгытын уэраппит билиэтигэр тирэьирэн толкуйдан, айан / бырайыактан таьарарыгар кэмэлээх буолар. Маны таьынан айдар ыьыах-уруок уэратии тумугун, уэранээччи билиэтин лоххо туьанар кыа 5 ын /рефлексивность обучения / кэрдэрар.Угэс курдюк сэттис-ахсыс кыластарга фолькорга айдар уруок кыластарга фолькорга айдар уруок ыытбылар уонна улус сэргэх ыытбылар уонна улус сэргэх буолар буолар

Уруок барыла Тиэмэ:Тылынан ус-уран айымньы о 5 о хара 5 ынан Уруок кэрунэ:тиэмэни тумуктуур уруок.Ыьыах-уруок соруда 5 а эрдэ бэриллэр, о 5 лор бэлэ 5 унэн бэйэлэ рэ бэлэмнэнэллир: «Сайылык оьлоро», « Ыьыах» Айар бырайыагы толкуйдан тлоруу. Уруок соруга: Уэранээччи фольклору билиэтин(5-8 кл програм Уэранээччи фольклору билиэтин(5-8 кл програм мата) тургутуу,киэн эйгэ 5 э таьарыы Фольклор тарас жанрын тлорорго холонау, Фольклор тарас жанрын тлорорго холонау, Фольклор туьунан «Аман эс» ( кылгас тыл этиитэ) « Норуотун аспыт историятын,культуратын билбэт киьи-силиьэ быстыбыт мас кэриэтэ» толкуйу кэнэтии « Норуотун аспыт историятын,культуратын билбэт киьи-силиьэ быстыбыт мас кэриэтэ» толкуйу кэнэтии Туттуллар тэрил:Аал Луук мас ойуута,сэргэ, « Сунтар ыьыа 5 а» видеокиинэ,проектор,салама,чорооннор,ыа 5 айалар,кытыйа,талах олоппос, олбохтор о.д.а Уэранээччилэр, учуутал саха танаьын кэтэллирэ ордук табыгастах Кылас- туьулгэни саламанан киэргэтиллэр, ыьыах иьитэ-хомуоьа тэлгэтиллэр, саха аьын-ала дьыны, кымыьы, утэьэлээх эти ууруохха сэп Уруок хамыыта: 1.Тэраэьин.О5 лор, ыалдьыттар( дьууллуур субэ), учуутал тэгуруччу олбохторго лороллор Ыьыах-уруок С.Данилов хоьоонанан са 5 аланар, «Сунтар ыьыа 5 а» киинэни проекторынан холбонор..

Уруок хамыыта: 1.Тэраэьин.О5 лор, ыалдьыттар( дьууллуур субэ), учуутал тэгуруччу олбохторго лороллор Ыьыах-уруок С.Данилов хоьоонанан са 5 аланар, «Сунтар ыьыа 5 а» киинэни проекторынан холбонор« Мин саха ыччата буоламмын, Дойдубун сахалыы Ыьыахтар, оьуокай олонхо, таптыыбын, Сахалыы мин дылым бай 5 ала Суохтара буоллар, Дьэ, лоххо..» Мин хантан Сахррабыньь дэнэбин? Сурун туьумэх Аламай манан канунэн! Аламай манан канунэн! Ууммут кун утуэ буалохтун!/ учуутал эбэтэр уэранээччи ыьыах-уруок сорудаьын быьарар, айдар бэлэхтэр тус-туьунан тэгуруччу лорон субэлэьэллир/ Ууммут кун утуэ буалохтун!/ учуутал эбэтэр уэранээччи ыьыах-уруок сорудаьын быьарар, айдар бэлэхтэр тус-туьунан тэгуруччу лорон субэлэьэллир/ Дьууллуур субэ-ус тэраппут / культура улэьитэ, тойуксут, оьуокай этээччи о.д.а/ Айар бэлэхтэр утуу-субуу сорудахтарын тлороллор: Айар бэлэхтэр утуу-субуу сорудахтарын тлороллор: *** « Сайылык оьлоро» дьуьуйуу / уксугэр уэранээччилэр саха оонньуутун, Куннук Уурастыырап « Сайын» дэгэран ырыатын, кэрудьуэс чабырьаьы, эс хоьоонанан инсценировканы сэбулээн тлороллор/ *** «Ыьыаьы утуктуу»- айдар бэлэх / хас да сил кэтээн кэруубунэн уэранээччилэр алгыьы, чабырьаьы, фольклор-литература тумсуутугэр дьарыктаначчы лар олонхоттон быьа тардыыны, оьуокайы, «Кыталык ункуутун», лар олонхоттон быьа тардыыны, оьуокайы, «Кыталык ункуутун», хапсаьайы бу дьуьуйуугэ киллэраллир/ хапсаьайы бу дьуьуйуугэ киллэраллир/ З.Ыьыаьы дьууллуур субэ тумуктуур- хайгыыр, субэлиир, кыракый бэлэхтэри туттарар, алгыыр бэлэхтэри туттарар, алгыыр Айар уруок утуэ тумуктээх буолла.Бука барыгытыгар барьа мах Айар уруок утуэ тумуктээх буолла.Бука барыгытыгар барьа мах тал!Эбугэбит утуэ угэьэ арчылыы-араначчылыы туруохтун!Дом! тал!Эбугэбит утуэ угэьэ арчылыы-араначчылыы туруохтун!Дом!

Основные показатели, результаты и достижения учащихся Мониторинг успеваемости и качества по якутскому языку литературе Мониторинг успеваемости и качества по якутскому языку литературе Алтанская средняя общеобразовательная школа / 5-11 классы/ Алтанская средняя общеобразовательная школа / 5-11 классы/ Майинская вечерняя ( сменная ) общеобразовательная школа Майинская вечерняя ( сменная ) общеобразовательная школа

Поступаемость Поступаемость в профессиональные учебные заведения в профессиональные учебные заведения Алтанская средняя общеобразовательная школа Алтанская средняя общеобразовательная школа гг- 11 класс- 100% поступили в учебные заведения, 63,3%- ЯГУ,36,7%- ССУЗ-ы, ПТУ.Билюкина И-ФЯФИК ЯГУ, гг- 11 класс- 100% поступили в учебные заведения, 63,3%- ЯГУ,36,7%- ССУЗ-ы, ПТУ.Билюкина И-ФЯФИК ЯГУ, Майинская вечерняя ( сменная ) общеобразовательная школа Майинская вечерняя ( сменная ) общеобразовательная школа гг гг -

Призеры, победители республиканских, российских конкурсов, олимпиад, НПК Участница суперфинала республиканской олимпиады по якутскому языку – Билюкина И Участница суперфинала республиканской олимпиады по якутскому языку – Билюкина И Третий призер республиканского конкурса « Аман эс»- Назаров В Третий призер республиканского конкурса « Аман эс»- Назаров В Третий призер республиканского конкурса литературного чтения, посвященного Великой Победе- Назаров Вл. Третий призер республиканского конкурса литературного чтения, посвященного Великой Победе- Назаров Вл. Участницы международной НПК « Туур эйгэтэ»- Сидорова Л, Билюкина И. Участницы международной НПК « Туур эйгэтэ»- Сидорова Л, Билюкина И. Призер республиканской НПК « Шаг в будущее»- Билюкина А Призер республиканской НПК « Шаг в будущее»- Билюкина А Дипломант республиканского фестиваля « Эьэрдэ, сандал сас!»-Хабахова К, / олонхо С.Васильева « Эрчимэн Бэргэн» Дипломант республиканского фестиваля « Эьэрдэ, сандал сас!»-Хабахова К, / олонхо С.Васильева « Эрчимэн Бэргэн» Дипломант республиканского Ходуловского чтения – Назаров Г Дипломант республиканского Ходуловского чтения – Назаров Г Второе место на республиканском конкурсе « Олонхо- саха омск барьа байа»-олонхо П.Ойунского «Тунальаннах ньуурдах Туйарыма Куо» Второе место на республиканском конкурсе « Олонхо- саха омск барьа байа»-олонхо П.Ойунского «Тунальаннах ньуурдах Туйарыма Куо» Дипломант « Полярной звезды»- фольклорный номер « Чаьар» Дипломант « Полярной звезды»- фольклорный номер « Чаьар» Дипломант российского фестиваля « Рождественские звезды»- фольклорный номер « Чаьар» Дипломант российского фестиваля « Рождественские звезды»- фольклорный номер « Чаьар» Дипломант третьей степени на улусной НПК « Шаг в будущее»- Никанорова К./ Майинская вечерняя школа/ Дипломант третьей степени на улусной НПК « Шаг в будущее»- Никанорова К./ Майинская вечерняя школа/ Первое место на региональной НПК вечерних школ округа « Лена»- Никанорова К / Майинская вечерняя школа / Первое место на региональной НПК вечерних школ округа « Лена»- Никанорова К / Майинская вечерняя школа /

Региональный, республиканский, российский уровень 1.«Уус-уран а¤ыы уэранээччи толкуйунан»- мастер-класс на республиканских курсах ИПКРО – Якутск, 2. Защита проекта программы элективного курса « Аман эс»/ риторика/ на фундаментальных курсах ИПКРО- Якутск, 3. Выступление мальчиков-чтецов в Саха театре – Якутск, 4. Выступление на открытии музея ЯГУ, посвященного Семенову А.И « Алтантан тэруттээх тыл уэрахтээьэ уонна « Аман эс»- Якутск, 5. Защита проекта « Дизайн образовательного учреждения» на региональной научной конференции вечерних школ округа « Лена» - Майя, 6. Доклад « Психологическое сопровождение образовательного процесса в вечерней школе»- Якутск, 7. Выступление на республиканских курсах учителей якутского языка и ЯНК - « Хоьоон уонна уэранээччи»-Якутск 8. Выступление « Чаьар» на российском фестивале « Рождественские звезды»-Москва, Кремль Распространение опыта работы за последние годы

Муниципальный уровень Мастер-класс «Уус-уран аьыы, тыл этиитэ- НПК-Майя Мастер-класс «Уус-уран аьыы, тыл этиитэ- НПК-Майя Установление традиции проведения улусных Семеновских научных чтений, Потаповских литературных чтений- Алтанская СОШ Установление традиции проведения улусных Семеновских научных чтений, Потаповских литературных чтений- Алтанская СОШ Организация Семеновских и Потаповских чтений- Алтанская СОШ Организация Семеновских и Потаповских чтений- Алтанская СОШ Член жюри улусной НПК-Майя, Табага Член жюри улусной НПК-Майя, Табага Член региональной НПК - Татта Член региональной НПК - Татта Мастер-класс фольклорно-литературной студии « Чаьар»- Майя, НПК « Культурно-образовательная система школы: концепция, модель, реализация»-Майя Мастер-класс фольклорно-литературной студии « Чаьар»- Майя, НПК « Культурно-образовательная система школы: концепция, модель, реализация»-Майя Уча стие в передаче Майа-ТВ « Элэчэй уолаттара»- Алтан СОШ Уча стие в передаче Майа-ТВ « Элэчэй уолаттара»- Алтан СОШ Член жюри улусной олимпиады по якутской литературе- Майя Член жюри улусной олимпиады по якутской литературе- Майя Член жюри улусной НПК « Мэнэ олонхоьуттара»-Майя Член жюри улусной НПК « Мэнэ олонхоьуттара»-Майя Член жюри улусного конкурса « Олонхо дойдутун оьотобун» Член жюри улусного конкурса « Олонхо дойдутун оьотобун»

Выступление « Чаьар» в улусных конференциях, посвященных С.Васильеву, ИСосину, В.Ларионову, на презентациях книг в улусной библиотеке-Майя, Нижний-Бестях и.т.д Выступление « Чаьар» в улусных конференциях, посвященных С.Васильеву, ИСосину, В.Ларионову, на презентациях книг в улусной библиотеке-Майя, Нижний-Бестях и.т.д

Публикации 1.Н.М.Сидоров туьунан ахтыылар 2. Алтан орто оскуолата 3.«Аман эс» элективнэй курс программата- / « Кэдьустээх программата- / « Кэдьустээх уэраххэ суолу тэлэн» уэраххэ суолу тэлэн»

ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ 1. Республиканские фундаментальные курсы учителей якутского языка и литературы-ИПКРО, Якутск, Чурапча 2. Республиканские краткосрочные курсы учителей якутского языка и литературы-ИПКРО, Якутск, 3. Республиканские курсы педагогов-психологов при республиканском форуме психологов – ИПКРО, Якутск 4.Семинар-тренинг Санкт-Петербургского Центра тренингов и консультаций « Двенадцать коллегий»- Якутск 5. Республиканские курсы ИПКРО « Новые формы диссеминации опыта работы»- Майя 6. Республиканские курсы « Компетентностный подход в обучении якутского языка и литературы в условиях модернизации общего среднего образования – ИПКРО, Якутск

Официальная оценка работы 1. Характеристика Сидоровой Г.Н, написанная администрацией Алтанской СОШ 2. Характеристика Сидоровой Г.Н, написанная зам. директора по УВР Майинской вечерней ( сменной) общеобразовательной школы Дьяконовым А.А 3. Отзыв о коллеге- Попова А.М, учитель якутского языка и литературы,рук. МО 4. Отзыв об учителе- Билюкина М.Н, родитель 5. Отзыв об учителе- Билюкина И.Р, стулентка ЯГУ ФЯФИК ЯГУ 6. Отзыв об учителе- Сидорова Л.А, студентка переводческого отделения ФЯФИК ЯГУ 7. Отзыв об учителе- Пинигина Е.Л, студентка фольклорного отделения ФЯФИК ЯГУ 8. Отзыв о коллеге- Яковлева А.П, учитель якутского языка и литературы Майинской вечерней ( сменной) общеобразовательной школы

Награды 1. Звание «Старший учитель»-удостоверение£³¥,приказ МО ЯАССР от – мая 2. Грамота МО РСФСР за краеведческую работу- 3. Почетная Грамота МО РС (Я), 4. Махтал сурок –МО РС ( я), 5.« Отличник образования Республики Саха ( Якутия)»-удостоверение от февраля 6. Благодарственное письмо музея истории и культуры народов Севера им. Ярославского и Министерства образования РС ( Я )- 7. Благодарность Главы Мегино-Кангаласского улуса В.И.Птицына, 8. Благодарность семейной династии Сидоровых- меценатам Алтанской средней школы- 9. Благодарственное письмо музея истории и культуры народов Севера им. Ярославского и научно-исследовательского института национальных школ РС ( Я) 10. Благодарственное письмо начальника УУО Шишигиной Ф.В 11. Грамота республиканского Центра дополнительного образования, Центра гражданско-патриотического воспитания детей МО РС ( Я) гражданско-патриотического воспитания детей МО РС ( Я) Грамота совета директоров вечерних школ округа « Лена» Грамота совета директоров вечерних школ округа « Лена»