Проектаря дидактикэ а лекциилор - нечеситате сау облигативитате?

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Проектаря дидактикэ а лекциилор - нечеситате сау облигативитате?
Advertisements

Транксрипт:

Проектаря дидактикэ а лекциилор - нечеситате сау облигативитате?

Проектаря дидактикэ Традиционалэ Традиционалэ Планификаре Планификаре Проект де лекцие Проект де лекцие Модернэ Модернэ Планификаре Планификаре Проектул унитэций де ынвэцаре Проектул унитэций де ынвэцаре Сченариу дидактик Сченариу дидактик

Май есте нечесарэ елабораря проектулуй де лекцие ын ситуация ын каре проектул унитэций де ынвэцаре оферэ о имажине дестул де деталиятэ а десфэшурэрий уней лекций? Май есте нечесарэ елабораря проектулуй де лекцие ын ситуация ын каре проектул унитэций де ынвэцаре оферэ о имажине дестул де деталиятэ а десфэшурэрий уней лекций?

Проектаря унитэций де ынвэцаре Де че вой фаче? Идентификаря обьективелор/ компетенцелор Че вой фаче? Селектаря концинутурилор Кум вой фаче? Детерминаря активитэцилор де ынвэцаре Ку че вой фаче? Анализа ресурселор Кыт с-а реализат? Стабилиря инструментелор де евалуаре Концинутурь (деталиерь) Концинутурьселектате Активитэць де ынвэцареРесурсеЕвалуаре

Проектул унитэций де ынвэцаре рефлектэ синтетик елементеле-кее але демерсулуй дидактик. Авантажул проектэрий пе унитэць де ынвэцаре есте кэ оферэ атыт о имажине кларэ а секвенцелор дидактиче ын интериорул лор, кыт ши о легэтурэ ку ансамблул дин каре ау фост декупате. Авантажул проектэрий пе унитэць де ынвэцаре есте кэ оферэ атыт о имажине кларэ а секвенцелор дидактиче ын интериорул лор, кыт ши о легэтурэ ку ансамблул дин каре ау фост декупате. Фиекаре унитате де ынвэцаре купринде концинутурь дин тоате доменииле дисчиплиней (литературэ, лимбэ ши комуникаре), концинутурь каре требуе сэ фие абордате ынтр-о визиуне интегратоаре. Фиекаре унитате де ынвэцаре купринде концинутурь дин тоате доменииле дисчиплиней (литературэ, лимбэ ши комуникаре), концинутурь каре требуе сэ фие абордате ынтр-о визиуне интегратоаре.

Май авем невое де проект де лекцие? Проектул де лекцие концине о парте интродуктивэ дестул де амплэ, дате каре реес дежа дин документеле ынтокмите антериор (планификаря ши проектул унитэций де ынвэцаре): Проектул де лекцие концине о парте интродуктивэ дестул де амплэ, дате каре реес дежа дин документеле ынтокмите антериор (планификаря ши проектул унитэций де ынвэцаре): Обьектул де студиу; Обьектул де студиу; Класа; Класа; Дата; Дата; Субьектул лекцией; Субьектул лекцией; Обьективе/компетенце; Обьективе/компетенце; Методе; Методе; Ресурсе. Ресурсе.

Сченариул дидактик ынлокуеште проектул де лекцие ын проектаря модернэ? Сченариул дидактик есте о анексэ а проектулуй унитэций де ынвэцаре, пе каре ыл деталиязэ пентру фиекаре орэ де курс ын парте. Сченариул дидактик есте о анексэ а проектулуй унитэций де ынвэцаре, пе каре ыл деталиязэ пентру фиекаре орэ де курс ын парте. Елементеле есенциале але сченариулуй дидактик ау фост идентификате ын моментул ын каре а фост кончепут проектул унитэций де ынвэцаре. Елементеле есенциале але сченариулуй дидактик ау фост идентификате ын моментул ын каре а фост кончепут проектул унитэций де ынвэцаре.

Етапеле елаборэрий сченариулуй дидактик Декупаря дин унитатя де ынвэцаре а рындурилор алокате уней оре де курс, авынд дежа стабилите: обьективеле/компетенцеле, концинутуриле, типуриле де активитэць, ресурселе, евентуале форме де евалуаре. Декупаря дин унитатя де ынвэцаре а рындурилор алокате уней оре де курс, авынд дежа стабилите: обьективеле/компетенцеле, концинутуриле, типуриле де активитэць, ресурселе, евентуале форме де евалуаре. Скицаря сченариулуй дидактик: Скицаря сченариулуй дидактик: стабилиря структурий лекцией; стабилиря структурий лекцией; стабилиря стратежиилор прин каре се ва десфэшура лекция; стабилиря стратежиилор прин каре се ва десфэшура лекция; стабилиря методелор де евалуаре. стабилиря методелор де евалуаре. Редактаря сченариулуй дидактик. Редактаря сченариулуй дидактик. Аутоевалуаря лекцией. Аутоевалуаря лекцией.

Стабилиря структурий лекцией Кум корелез, че вой фаче астэзь ку чея че ам лукрат ку елевий ын лекция антериоарэ? Кум корелез, че вой фаче астэзь ку чея че ам лукрат ку елевий ын лекция антериоарэ? Кум вой ынчепе лекция? Кум вой ынчепе лекция? Че активитэць вой организа? Че активитэць вой организа? Кыт тимп алок фиекэрей активитэць? Кыт тимп алок фиекэрей активитэць? Каре сынт пунктеле форте але лекцией? Каре сынт пунктеле форте але лекцией? Кум вой ынкея лекция? Кум вой ынкея лекция?

Стабилиря стратежиилор Че методэ аплик ын дескидеря лекцией? Че методэ аплик ын дескидеря лекцией? Прин че методе комуник концинутул проприу-зис? Прин че методе комуник концинутул проприу-зис? Прин че методе реализез финалул лекцией? Прин че методе реализез финалул лекцией? Кум организез елевий ши активитэциле? Кум организез елевий ши активитэциле?

Стабилиря методелор де евалуаре Прин че методэ вой евалуа, пе паркурсул лекцией, абилитэциле екзерсате ши куноштинцеле добындите? Прин че методэ вой евалуа, пе паркурсул лекцией, абилитэциле екзерсате ши куноштинцеле добындите? Каре ва фи тема пентру акасэ? Каре ва фи тема пентру акасэ? Кум ва фи евалуатэ? Кум ва фи евалуатэ?

Редактаря сченариулуй дидактик Евокаря Евокаря верификаря темей; верификаря темей; пунеря ын контекст (легэтура ку чея че ау студият антериор, реактуализаре); пунеря ын контекст (легэтура ку чея че ау студият антериор, реактуализаре); екзерчициу де дезгец (момент прегэтитор пентру лекция ноуэ). екзерчициу де дезгец (момент прегэтитор пентру лекция ноуэ). Конституиря сенсулуй Конституиря сенсулуй анунцаря субьектулуй лекцией ной; анунцаря субьектулуй лекцией ной; активитате де ынвэцаре, ын ординя десфэшурэрийi; активитате де ынвэцаре, ын ординя десфэшурэрийi; feed-back. feed-back. Рефлекция Рефлекция Рефлекцие асупра активитэций: Че ам студият астэзь? Каре кредець кэ а фост ростул ачестей активитэць? Кум вом путя фолоси че ам ынвэцат астэзь? Рефлекцие асупра активитэций: Че ам студият астэзь? Каре кредець кэ а фост ростул ачестей активитэць? Кум вом путя фолоси че ам ынвэцат астэзь? Тема пентру акасэ (дакэ есте казул). Тема пентру акасэ (дакэ есте казул).

Аутоевалуаря Каре сынт сентиментеле меле дупэ лекцие? Каре сынт сентиментеле меле дупэ лекцие? Ын че мэсурэ ам респектат сченариул елаборат? Ын че мэсурэ ам респектат сченариул елаборат? Де че ам фост невоит(э) сэ фак евентуале модификэрь? Де че ам фост невоит(э) сэ фак евентуале модификэрь? Каре сынт аспектеле де каре сынт / ну сынт мулцумит(э)? Каре сынт аспектеле де каре сынт / ну сынт мулцумит(э)? Дакэ аш релуа лекция, че аспекте аш модифика? Дакэ аш релуа лекция, че аспекте аш модифика?

Моделе де редактаре а сченариулуй дидактик Наратив деталият Наратив деталият Купринде дескриеря амэнунцитэ а модулуй де десфэшураре а тутурор активитэцилор; Купринде дескриеря амэнунцитэ а модулуй де десфэшураре а тутурор активитэцилор; Утил, ын спечиал, дебутанцилор; Утил, ын спечиал, дебутанцилор; Утил ын казул инспекциилор, пентру ка евалуаторий сэ ынцелягэ кум а фост гындитэ лекция. Утил ын казул инспекциилор, пентру ка евалуаторий сэ ынцелягэ кум а фост гындитэ лекция. Наратив скематик Наратив скематик Купринде синтетик дескриеря активитэцилор ши сукчесиуня ачестора; Купринде синтетик дескриеря активитэцилор ши сукчесиуня ачестора; Фолосит, ын спечиал, де професорий ку експериенцэ. Фолосит, ын спечиал, де професорий ку експериенцэ. Табелар Табелар

Конклузий Индеферент де форматул алес, сченариул дидактик требуе сэ фие утил ынвэцэторулуй каре ыл кончепе. Индеферент де форматул алес, сченариул дидактик требуе сэ фие утил ынвэцэторулуй каре ыл кончепе. Дидактика модернэ рекомандэ елабораря де сченарий дидактиче ын примий ань де активитате, пентру а екзерса ши рафина гындиря ын деталиу а унуй демерс дидактик. Дидактика модернэ рекомандэ елабораря де сченарий дидактиче ын примий ань де активитате, пентру а екзерса ши рафина гындиря ын деталиу а унуй демерс дидактик. Одатэ ку експериенца добындитэ, сченарииле дидактиче девин тот май скематиче, ажунгынд практик сэ коинчидэ ку о анумитэ секвенцэ дин проектул унитэций де ынвэцаре. Одатэ ку експериенца добындитэ, сченарииле дидактиче девин тот май скематиче, ажунгынд практик сэ коинчидэ ку о анумитэ секвенцэ дин проектул унитэций де ынвэцаре.

Кэч, дупэ кум ун пиктор, авынд сэ пиктезе ун таблоу, май ынтый ынтинде планша сау пынза пе каре урмязэ сэ о пиктезе, о нетезеште ши кяр ый унже унеле пэрць пентру а о фаче капабилэ де а прими кулориле, апой пиктязэ ши, ын сфыршит, дупэ че й-а дат ку грижэ ултима кулоаре, ну се теме с-о експунэ ла соаре, сау ла аер, ка сэ се ынтэряскэ ши сэ се усуче, ла фел де потривит ва фи прочедеул челуй че ку мына, минтя, лимба аре сэ формезе штиинца алтуя, дакэ штие май ынтый сэ препаре суфлетеле пентру ынвэцэтурэ, апой сэ ле трансмитэ ынвэцэтура ши, ын челе дин урмэ, с-о консолидезе.