Структура ЕГЭ по английскому языку 1.Письменная часть, на которую отведено 3 часа, состоит из четырех разделов: аудирование, чтение, грамматика, лексика.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Устная часть : Структура 4 задания со свободно конструируемым ответом С 3- С 6 (20 баллов ); три из которых базового уровня ( С 3-1 балл, С 4- 5 баллов,
Advertisements

Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Правила написания эссе в формате ЕГЭ по английскому языку Учитель: Нейфельд И. Г. Гимназия 4 имени А.С. Пушкина.
Устная часть : Структура 4 задания со свободно конструируемым ответом С 3- С 6 (20 баллов ); три из которых базового уровня ( С 3-1 балл, С 4- 5 баллов,
А 2+ - базовый уровень объем – слов время – 20 мин. максимальный балл – 6.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Алгоритм оценивания письменных высказываний с элементами рассуждения Махмурян Каринэ Степановна, Зав.кафедрой ИЯ Московского института открытого образования.
Устная часть ЕГЭ по английскому языку По материалам вебинаров М.В.Вербицкой и К.С.Махмурян, проверке работ устной части ЕГЭ по английскому языку г.
No School Please. I don't want to go to school today Everybody has days when they don't feel like doing something.
Как писать личное письмо (С 1)? Махмурян Каринэ Степановна, Зав.кафедрой МИОО, д.п.н., профессор.
Пишем эссе Необходимые фразы. Фразы, вводящие выражения мнения I think (believe, suppose) that, In my opinion, As I see it, I am absolutely sure that,
Части С1 и С2 Е.В. Бровкина, специалист по УМР Амурского областного ИРО.
Introduction Expressing opinion Giving arguments (not less than 3) Justifications (explanations, examples) Conclusion.
Система требований, предъявляемых к учащимся в экзаменационном тесте в разделе «Письмо». Критерии оценивания заданий. Типичные ошибки учащихся при выполнении.
Государственная итоговая аттестация выпускников 9 классов по английскому языку.
Презентация – тренажер по подготовке к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ Задания 1-3 Работу выполнила: Покупателева Е.А.
УРОК В 10 КЛАССЕ «Enjoy English», Биболетова M.З. УРОК - ДЕБАТЫ Цветкова Ольга Александровна.
Take one minute to prepare a talk on the following subject. Take notes if you like and remember to include reasons and examples. You should then speak.
Пособие для подготовки к ЕГЭ Задание С-1 Личное письмо Москва 2013 год Учитель английского языка ГБОУ СОШ 924 Гатеева Г.Ю.
The main problem between generations. There are many problems between parents and their children. It can be differences between the views of the younger.
Транксрипт:

Структура ЕГЭ по английскому языку 1. Письменная часть, на которую отведено 3 часа, состоит из четырех разделов: аудирование, чтение, грамматика, лексика и письмо. Каждый раздел содержит несколько заданий и предполагает определенное время выполнения: Аудирование – 9 заданий: время 60 минут Чтение – 9 заданий, время: 30 минут Грамматика и лексика – 20 заданий, время: 30 минут Письмо – 2 письменных задания, время: -60 мин

2. Устная часть – «Говорение» занимает 15 минут, проводится в другой, указанный в расписании, день и состоит из 4 заданий: Чтение предложенного отрывка произведения Формулировка различного типа вопросов Рассказ – устное описание события, изображенного на картинке Сравнение двух событий, изображенных на фотографиях

Максимальный балл письменной части экзамена равен 80. Максимальный балл устной части равен 20. Что такое КИМы? КИМ – контрольно-измерительный материал Задания КИМов и варианты экзаменационных работ разрабатываются специалистами Федерального института педагогических измерений (ФИПИ).

Аудирование – 9 заданий: время 60 минут 1. Прослушайте текст. Вы услышите шесть высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Прослушайте запись дважды. (6 заданий - 1)

2. Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А1–А7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False), и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Прослушайте запись дважды и выполните тест. (7 заданий - 1) 3. Вы услышите интервью. В заданиях А8–А14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды. (7 заданий)

Чтение – 9 заданий, время: 30 минут 1. Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний. (7 заданий - 1) 2. Прочитайте текст и заполните пропуски A- F частями предложений, обозначенными цифрами Одна из частей в списке лишняя. (6 заданий - 1) 3. Прочитайте текст и выполните задания А15– А21. В каждом задании отметьте цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. (7 заданий)

Грамматика и лексика – 20 заданий, время: 30 минут 1. Прочитайте приведённые ниже тексты. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в скобках, обозначенных номерами B4–B10, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы B4–B10. (7 заданий)

2. Прочитайте приведённый ниже текст. Образуйте от слов, напечатанных заглавными буквами в скобках, обозначенных номерами В11–B16, однокоренные слова так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы В11–В16. (6 заданий) 3. Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами А22–А28. Эти номера соответствуют заданиям A22–A28, в которых представлены возможные варианты ответов. Отметьте в тесте один номер ответа для каждого задания. (7 заданий)

Задания В4-В10 Рекомендуемое время выполнения задания - 10 минут. The Rock Wall In the morning the colonists took food and weapons and started along the beach toward the south. It was not necessary for one of them to stay behind. Since the arrival of the big box the day before they B4 __ no difficulty in lighting a fire. Not very far from the rock house there were some forest trees, and then a high wall of rock B5 ___ straight up to a height of about fifty metres. On the other side of it there was a big lake. "Let's go and see where the water goes out of the lake," said Jack. They went round the end of the rock wall. It was a very difficult journey, but at last they came to the side of the lake. The boys tried B6 ___ fish in the lake, but there seemed to be very few. Jack B7____ the way. They heard the noise of B8 ____ water. It grew B9___. Suddenly they came to an opening in the trees. In front of them was a river flowing out of the lake almost to the rock wall. A big hole B10____ in the wall, about ten metres above the place where they were standing. B4. HAVE B5. RISE B6. CATCH B7. LEAD B8. FALL B9. LOUD B10. MAKE

Задания B11-B16 Рекомендуемое время выполнения задания - 10 минут. A New Park The entrance to the Rother Valley Country Park is on the right B11__ after you leave the tiny village of Wales. For the local people this new park is a B12__ area of open space, where a lot of leisure activities are provided, including canoeing, rowing, sailing, sail boarding, grass-skiing and riding. For the motorized passer-by there are walks and picnic B13__. This area is becoming B14 ___popular. There is also a visitor centre at Bed Greave Mill, where there is working machinery and a cafe. But don't expect too much in the way of good scenery. The area was for long a mess of old coal mines and an B15__ railway line. More recently an ambitious and continuing special programme has converted the former mines to lakes. The displays in the B16 ___visitor centre explain how grass and wetland for wildlife are being established. В11. SHORT В12. SUCCESS В13. POSSIBLE В14. EXTREME В15. USED В16. ATTRACT

Задания А22 - А28 Рекомендуемое время выполнения задания - 20 минут. An odd thing has happened when it comes to food. Even though having the best, freshest, most wholesome food possible is one of the most significant considerations of daily life, frequently food does not receive the attention it A22_______. Because of vested commercial interests, greed, convenience and apathy, misinformation about food has made far too many people feel A23 _______ about it, believing that anything they can swallow is okay for them. It's not. A22 1) draws 2) devotes 3) attracts 4) deserves A23 1) confident 2) aware 3) familiar 4) accustomed

You may be A24 _______ to buy someone's product through advertising, false claims or promises of value. But much of the food is as worthless as eating crushed bricks. Far more ill health can be traced to what people eat than you might expect. The greatest A25 _______ to your health on this planet is not the increase of nuclear weapons, it is processed foods! There is more devitalized worthless "food" A26 _______ to people today than real, authentic food that is necessary for our sustenance; and we have the food manufacturers to thank A24 1) forced 2) convinced 3) required 4) obliged A25 1) risk 2) warning 3) precaution 4) threat A26 1) suggested 2) proposed 3) offered 4) meant

We use the term "processed food" so routinely that for many of us it has come to A27 _______ "just another kind of food". Understand what it really means. Processing is the practice of taking a perfectly good food, one that contains the nutrients necessary to prolong life, stripping it of anything of value and then offering it for sale. Understand that when the word "processed" is used, it A28_______ to procedures that undermine your health. It is a term that you can easily and accurately interchange with the word "destroyed". A27 1) represent 2) apply 3) refer 4) relate A28 1) defines 2) refers 3)concerns 4) determines

Письмо – 2 письменных задания, время: - 60 мин Пример личного письма, выполненного учащейся и оцененного 6 баллов (формат ЕГЭ) (2 балла – содержание, 2 балла – организация текста, 2 балла – языковое оформление текста) С1. You have 20 minutes to do this task.

You have received a letter from your English- speaking pen friend Bill who writes …I dont think it will be a problem for me to choose a good job in the future as Im really interested in foreign languages, cultures and countries and I hope Ill work as a translator or teacher of foreign languages some day. Have you already decided on your career? What job are you going to choose? Why? Ive lived in the USA my whole life but Id really love to travel to other countries…

Write a letter to Bill. In your letter answer his questions ask 3 questions about his plans for travelling. Write 100–140 words. Remember the rules of letter writing.

12, Roditeleva Street Kaliningrad Russia /05/2008 Dear Bill, I was very happy to get your letter. Sorry, I have not written for so long because I have been busy at school studying for my exams. How are you keeping? In your letter you speak about issues which are interesting for all teenagers. I think a lot about my future career. Furthermore, my parents help me to choose my future profession. So I have already decided on my career. I want to become a teacher of foreign languages, too. I do like to work with children. They make me feel happy. I know that you are fond of traveling. Where are you planning to go next? Are you planning to go with your parents or friends? Where will you live there? I am looking forward to your answer. Keep in touch. Love, Anna

2. Образец письменного высказывания с элементами рассуждения (формат ЕГЭ) Задание для учащегося C2. You have 40 minutes to do this task. Comment on the following statement. My parents say the way they lived in the past was more secure. However, I believe that young people are given a lot more life opportunities nowadays. What is your opinion? Which way of life will be more satisfying for future generations? Write 200–250 words.

Use the following plan: make an introduction (state the problem) express your personal opinion and give 2–3 reasons for your opinion express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion explain why you dont agree with the opposing opinion make a conclusion restating your position Пример письменного высказывания с элементами рассуждения («Ваше мнение»),выполненного учащимся и оцененного в 14 баллов (3 – содержание, 3 –организация текста, 3 – лексика, 3 – грамматика, 2 – орфография и пунктуация)

A lot of people, especially of older age, claim that life in their youth was much quieter and they were more sure of tomorrow than young people nowadays. But there are many things I do appreciate today. Among them is a great variety of opportunities we have in life. Firstly, the life has cardinally changed and at present young people, using Internet and traveling abroad, are more and more informed about the world and other cultures. Secondly, there is a wide choice of activities in which we can take part now, starting from leisure clubs up to political and volunteer programmes. Another thing to mention is a different range of job vacancies offered to young people to earn their own money. This gives us more independence from our family but, on the other hand, it teaches us to be responsible for decisions we make.

However, our society now faces some serious problems such as high crime rate, drug, game and smoking addictions, AIDS, poor environment, etc. They say the society was kinder, the tempo of life was slower. They were not afraid of unemployment. These are the reasons for the parents concern about our future. And though I share their worries, I would rather risk than have uneventful, monotonous, predictable life. To sum up, I believe, modern life gives more opportunities and challenges to the youth. There is more freedom, life is more exciting. That is why I hold an opinion that the way of life of today is more satisfying.

2. Устная часть – «Говорение» занимает 15 минут, проводится в другой, указанный в расписании, день и состоит из 4 заданий: Чтение предложенного отрывка произведения Прочитать вслух отрывок из информационного или научно-популярного стилистически нейтрального текста базовый 1 1,5 мин

Типичные ошибки в задании 1 – неправильное чтение слов, проглатывание окончаний и добавление лишних звуков при быстром чтении, неверная расстановка пауз и логического ударения.

Формулировка различного типа вопросов Задать 5 вопросов на определенную тему (путешествия, покупки, еда, транспорт, занятия спортом и т.д.). Экзаменуемому предлагается визуальный стимул и ключевые слова (о чем надо спросить). базовый 5 1,5 мин

Наиболее типичные ошибки в задании 2 – коммуникативное задание не понято, вместо вопросов экзаменуемый дает монологическое высказывание; вопросы заданы не по всем указанным в задании пунктам; порядок слов прямого вопроса не соблюдается; интонация не соответствует выбранному типу вопроса.

You are considering visiting the city and now you are calling to find out more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following: dates for departures hotel facilities if breakfast is included number of city tours discounts

Рассказ – устное описание события, изображенного на картинке Рассказать другу о сделанной тобой фотографии, почему ты сделал ее и почему хочешь показать ее другу (одна фотография на выбор экзаменуемого из трех) базовый 7 1,5 мин 2 мин

Типичные ошибки в задании 3 – описание двух картинок вместо одной; неправильная интерпретация содержания картинки, отсутствие ответа или неполные ответы на пункты плана; описание себя на фото (в инструкции к заданию сказано: ты сделал это фото, следовательно тебя на фото нет, на фото – другие люди).

Давайте вместе опишем, к примеру, вот это фото, сделанное мною в курортном английском городке Брайтоне. Итак, порядок такой: общее описание того, что вы видите (в данном случае, пляж в курортном городке) детали (аттракционы, много людей, отличная погода) ваше отношение к теме ( хотели бы вы оказаться сейчас на пляже? ответ очевиден!)

Вводная фраза: Well, I would like to start with a general description. Что изображено: This photo (picture) shows a seaside resort (морской курорт) in summer. The weather is hot thats why the beach is full of people. Детали: There are no clouds in the sky and it looks light blue. Аs for the sea, it is a bit rough, I can see the waves, so the light wind is probably blowing. In the foreground just a bit to the right there is a big merry-go-round. I can guess that a lot of children are riding horses there. They may be laughing, shouting, in other words, they are having fun. Another kind of attraction is situated to the left of the first one. It looks smaller and at first sight you can suppose that it is a merry-go-round, too. But if you look closer, you can see that it might be a kiosk with some food or souvenirs because people are standing aroundprobably looking for something to buy. The beach is very crowded. The people are lying on the sand and swimming in the sea. Не забудьте о заднем фоне: In the background I can make out the outline of a white pier (пирс) which stands out against the blue sky. Заключение: As for me, I have enjoyed a lot describing this cheerful picture. This sunny beach makes me feel optimistic because in a few weeks I hope I will be enjoying swimming in the sea, too.

Стандартные фразы и выражения описания фотографии на английском языке The photo shows … На фотографии изображено … In the centre/middle of the photo we can see a … В центре/ середине фотографии мы видим … In the foreground there is a … На переднем плане находится … In the background there are … На заднем плане находится … It is situated in … Он расположен в … On the left (of …) stands … Слева (от …) стоит … On the right (of …) sits… Справа (от…) сидит … In the distance we can make out the outline of a… Вдалеке мы можем разглядеть очертания … At first glance, … На первый взгляд, … But if you look closely, you can see … Но если присмотреться, вы можете увидеть… It looks strange … Он выглядит странно It looks like …. Она похожа на … As for, … Что касается …

Лексика для описания фотографии на английском языке: suppose предположить I can suppose that … Я могу предположить, что … guess догадаться, предположить I guess … Я полагаю … make out- различить I can hardly make out (= see) Я едва могу различить (увидеть) … stand out against …- выделяться на фоне … It stands out against the blue sky. Она выделяется на фоне голубого неба. look + прилагательное выглядеть She looks tired. Она выглядит уставшей.

look as if похоже, что It looks as if it is getting dark. Похоже, начинает темнеть. may / might возможно (отличаются степенью вероятности) They may /might be looking for … Они, возможно, ищут … probably вероятно The wind is probably blowing. Вероятно, дует ветер. seem казаться It seems to me that … Мне кажется, … outline очертания the outline of a white pier очертания белого пирса

Грамматические конструкции, используемые при описании фотографии на английском языке При описании вам понадобятся следующие грамматические конструкции: there is / are (конструкция местонахождения) the Present Continuous Tense (при описании фотографий глаголы обычно ставятся в настоящее длительное время) can, could, may, might (модальные глаголы в значении предположения) действительные и страдательные причастия ( a flying seagull летящая чайка, a fallen tree упавшее дерево) who, which, whose и др. (относительные местоимения и придаточные определительные предложения)

Сравнение двух событий, изображенных на фотографиях Сравнить 2 предложенные фотографии (например, пляжный отдых и турпоход), выявить сходства, различия и рассказать о своих предпочтениях. высокий 7 1,5 мин 2 мин Типичные ошибки в задании 4 – отдельное описание двух картинок вместо их сравнения; неумение найти и сформулировать общее и различное; неумение высказать свои предпочтения и обосновать их.

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs: give a brief description (action, location) say what the pictures have in common say in what way the pictures are different say which kind of life youd prefer explain why You will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously.

1) Describing the first picture – 10 seconds Let me see. In the first picture I can see a group of people sitting under a big tree. It looks like summer and everyone looks relaxed.

2) Describing the second picture – 10 seconds In the second picture there are a lot of people sunbathing on the beach. In the background we can see lots of apartments. The beach is really crowded.

3) Сравниваем две фотографии: что общего / Comparing the pictures – 10 seconds Obviously, the pictures were taken in the summer time and maybe the common theme is about what people like doing on holidays. 4) Сравниваем две фотографии: чем отличаются / Contrasting the pictures – 10 seconds The scene in the first picture looks very peaceful. On the other hand, the beach scene looks very noisy and chaotic.

5) Делаем предположения / Speculating 10 seconds Maybe, the people in the second picture are on a package holiday and normally they live in cities where as the people sitting under the tree live in the country. They could be farmers or something.

6) В заключение, выражаем личное мнение / Personal Feelings – 10 seconds Personally, Id rather be in the first photo. It looks like a perfect way to spend the summer afternoon. The scene at the beach … Well, its my idea of a nightmare. I mean I like going to the beach but I dont really like crowds.