Макарова Татьяна Сергеевна, кандидат педагогических наук, доцент, заведующая кафедрой англистики и межкультурной коммуникации ИИЯ МГПУ
BVI Basics Programme 1. Introduction: Myths about Blindness and Visual Impairments Programme 2. Visual impairment and blindness: Definitions Programme 3. Causes of visual impairment Programme 4. Visual impairment and blindness: The scale of the problem Programme 5. Visual impairment and blindness: Management
Course Objectives Modalities of Learning Styles Teaching Methods Factors Predetermining Success Communicative Approach Organizational principals
Task GoalEquipment Sighted Students Visually Impaired or Blind Students Tips to the Teacher Readi ng aloud Masterin g pronunci ation and Intonatio n skills Digital audio recordings 1)Listening to the text from end to end (looking into the text) 2)Finding out whether the text is quite clear 3)Repeating the sense groups after the teacher/spe aker 1)Listening to the text from end to end 2)Finding out whether the text is quite clear 3)Repeating the sense groups after the teacher/speak er 1)Reduce reading material 2)Make sentences shorter 3)Exclude unfamiliar words 4)Record the text slowly modeling good phrasing and expression 5)Divide the text into sense groups 6)Record the sense groups
TopicsListeningReadingVocabulary and Grammar SpeakingWriting Introducing yourself Listening for purpose Reading for purpose Personal qualities, lifestyles, city life, describing places. Present Perfect, Past Simple Describing lifestyle, home countries, places visited Personal profile
Listen to the topical questions and think of the possible answers: What are social networks for? What do people talk about on social networks? What is Liverpool famous for? What country is it? Where is Memphis situated? Are you fond of music? Do you know anything about Elvis Presley and the Beatles? Do you like simple food? If you cant answer any of the questions, surf the net. Record your answers.
Now you can: 1. Make up your profile for a Facebook. 2. Search for e-pal friends.
1) приобретение начальных навыков общения на иностранном языке; 2) освоение правил речевого и неречевого поведения; 3) освоение начальных знаний и умений, необходимых для дальнейшего изучения иностранного языка, расширение словаря; 4) формирование дружелюбного отношения и толерантности к носителям другого языка на основе знакомства с жизнью своих сверстников в других странах, с детским фольклором и доступными образцами детской художественной литературы; 5) закрепление умения соотносить слово и образ.
Городской конкурс школьных проектов по английскому и русскому языкам «Провыв: Диалог культур» тел
Творческая мастерская для учителей английского языка и русского языка как иностранного «Успешное исследование в области иностранного языка и технология его выполнения им. Е.М. Зотовой» тел
ФГБОУ ВПО «Сыктывкарский государственный университет» ГБОУ Уфимская школа-интернат N28 III– IVвидов Офис английского языка при посольстве США The Washington State School for the Blind, Vancouver, Washington
Макарова Татьяна Сергеевна, кандидат педагогических наук, доцент, заведующая кафедрой англистики и межкультурной коммуникации ИИЯ МГПУ