Татьяна Скалдина к.э.н., руководитель центра экспертизы решений SAP для госсектора ООО САП СНГ О международном опыте повышения уровня общественной безопасности.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
SAP Best Practices Пакет готового бизнес-контента SAP AG.
Advertisements

Кассовые операции SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Цель, Выгоды и ключевые шаги процесса Цели использования Кассовая книга используется.
Пример для рисунка на титульном слайде Расширенная обработка бонусов клиента SAP Best Practices для CP V1.603 (RU) SAP Best Practices.
Электронный сервис: поддержка решений SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Обработка заказа клиента взаимодействие между партнерами SAP Best Practices for E-Commerce и SAP ERP SAP Best Practices.
Информационные системы управления в госсекторе в 2015 году: инновации сегодняшнего дня и прогнозы развития Антон Татауров, SAP CIS 10 ноября, 2011.
Управление потенциальными возможностями SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Упрощенное управление кампаниями SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
CNews 2011 Инновации для роста Тренды развития ритейла: мобильность Шарак Андрей Директор департамента по работе с ключевыми клиентами направления Retail/Wholesale,
Электронный сервис: управление сервисными заявками SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Управление партиями SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Управление данными командировок SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Управление рекламациями и возвратами SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Регистрация времени SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Управление сервисными заказами SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Маркетинг центра взаимодействия SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Внутренние проекты SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Ссылочно-моделирующая калькуляция SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Учет косвенных затрат – фактические данные SAP Best Practices.
Внутренний заказ для фактических затрат на маркетинг и других косвенных затрат SAP Best Practices Baseline Package (Россия) SAP Best Practices.
Транксрипт:

Татьяна Скалдина к.э.н., руководитель центра экспертизы решений SAP для госсектора ООО САП СНГ О международном опыте повышения уровня общественной безопасности с использованием решений SAP

Disclaimer This presentation outlines our general product direction and should not be relied on in making a purchase decision. This presentation is not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. SAP has no obligation to pursue any course of business outlined in this presentation or to develop or release any functionality mentioned in this presentation. This presentation and SAP's strategy and possible future developments are subject to change and may be changed by SAP at any time for any reason without notice. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to, the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document, except if such damages were caused by SAP intentionally or grossly negligent.

Содержание Организации использующие решения SAP Тенденции в технологиях – Направления развития – Цели и экономическая эффективность Примеры решений SAP – Борьба с мошенничеством – Защита инфраструктуры – Ситуационный центр на облаке

Использование решений SAP 4

Современный мир наполнен информацией: Мобильные сети Камеры наблюдения Открытые базы данных и социальные сети Ведомственные базы данных Однако: Одни и те же данные представлены в разных системах по разному Связи между данными в различных системах не очевидны Информация везде

Интеграция всех доступных систем в единое пространство. Основные направления Обработка информации в реальном времени: Базы данных в памяти Потоки событий

Экономическая эффективность Различные системы безопасности существуют много лет, однако именно сейчас происходят существенные изменения, которые позволят повысить эффективность предупредительных мер: Стоимость обработки информации падает Появляются стандартные решения

Какая цель? Основная цель расширить «периметр защиты» – определить правонарушение и предпринять меры как можно дальше от объекта на как можно более ранней стадии.

Защита инфраструктуры

Решаемые задачи Реагирование на Нештатные Ситуации: Управление персоналом и ресурсами Более эффективное взаимодействие местных и центральных структур Предотвращение Угроз: Комплексный анализ ситуации в реальном времени Расширение периметра защиты объекта Выявление угроз на более ранней стадии Своевременное оповещение ответственного персонала

Основные элементы проекта Создание единого информационного пространства в реальном времени: Инженерные системы Системы безопасности Информация из открытых источников Информация из ведомственных баз данных Создание модели угроз с использованием передовых методологий: Создание модели объекта Создание модели реагирования на события Создание системы оповещения

Борьба с мошенничеством

Решаемые задачи Предлагаемое решение: Создание единой системы контроля Изменение культуры предприятия Повышение прозрачности Срок окупаемости 3 – 4 года Проблема: Типичные потери от внутреннего мошенничества в организации – 5% от оборота Общемировые потери оцениваются в 3 триллиона долларов в год

Time Въезд на КПП Замер Веса Сравнение с записями Проверка личности Выезд с КПП Проверка номеров 3: Контроль на выходе 1: Контроль на входе Сбор информации на КПП: Личность водителя Номера Начальный вес 2: Внутренние процессы Загрузка материалов Создание необходимых документов Цель: Определение расхождения в весе вывозимых материалов с начальным весом и загрузкой по документам. Контроль продолжительности процесса и отклонения от норм. Пример

Ситуационный Центр на Облаке

Решаемые задачи Система для комплексного управления силами и средствами для проведения масштабных операций, которая предоставляет такие функции как: Своевременная реакция на пожары, наводнения, эпидемии Управление большим количеством персонала задействованного в реагировании на событие Передача оперативной информации на мобильные устройства из центра Передача оперативной информации с устройства на устройство Анализ прошлых событий на территории Интеграция с ведомственными системами

Просмотр инцидентов

Назначение ресурсов

Анализ прошлых инцидентов

Татьяна Скалдина, к.э.н. Руководитель центра экспертизы решений SAP для Госсектора ООО САП СНГ Москва, Космодемьянская наб., 52/7 Тел Спасибо!

No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. © 2011 SAP AG. All rights reserved Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company. Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.