Компания CS: История профессионализма, успеха, высоких технологий и довольных клиентов.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Intelligence framework for labour-market and educational services resources management Personalreserve Authors: Antonets A. Galushkin M. c.t.s. Kravets.
Advertisements

NEW Business NEW Business. What is business? A business can be defined as an organization that provides goods and services to others who want or need.
© 2009 Avaya Inc. All rights reserved.1 Chapter Three, Voic Pro Advanced Functions Module Four – Voic Campaigns.
Evgeniy Krivosheev Andrey Stukalenko Vyacheslav Yakovenko Last update: Nov, 2013 Spring Framework Module 1 - Introduction.
Autodesk Inventor ® Professional Design, Validate and Document the Complete Machine Autodesk Inventor ® Professional Introduction.
Designing Network Management Services © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Designing the Network Management Architecture ARCH v
Central Bank of the Republic of Azerbaijan Baku – 2012.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. HIPS v Administering Events and Generating Reports Managing Events.
I.T. Company & Inpharmatica Ltd.. Information Technologies Co. Main business directions - Systems Integration, Software Development Founded in 1990 Employees.
© 2009 Avaya Inc. All rights reserved.1 Chapter Four, UMS Web Services Module Three – Exchange 2007.
1 - 1 Accounting role as element of a control system of any organization Soniev Jamoliddin.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.DESGN v Identifying Voice Networking Considerations Identifying Design Considerations for Voice Services.
Урок повторения по теме: «Сила». Задание 1 Задание 2.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.INTRO v Connecting to Remote Networks Understanding WAN Technologies.
Innovation Strategy Management Lecture 11. Programme Part 1 – The basis of Innovation Part 1 – The basis of Innovation Part 2 – Innovation and New Product.
IBM Global Services IBM Global Technology Services Сергей Яскевич.
Optimal market access framework for taxi services to become a genuine part of the collective passenger transport chain: reforming the Russian taxi market.
The waterfall model is a popular version of the systems development life cycle model for software engineering. Often considered the classic approach to.
© 2002, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. AWLF 3.0Module 7-1 © 2002, Cisco Systems, Inc. All rights reserved.
Definition of units in the statistical register of Rosstat Deputy Head of Department Elena Zarubina.
Транксрипт:

Компания CS: История профессионализма, успеха, высоких технологий и довольных клиентов.

2 About Company

3 Company overview Private company, founded in 1997 Currently employs 250 people in Kharkov and Kiev Main business: development, deployment and support of line-of- business applications for banks and insurance companies Every 3 rd bank in Ukraine uses our software for mission-critical operations Market leader among Ukrainian bank software developers Oracle Platinum Partner, partnership with Microsoft, IBM, HP and APC 3

4 Benefits Experience in the full cycle of development Proficient in modern technologies Experience with complex business systems Established development process Revision control Centralized issue tracking Agile process Automated and manual testing Long term security: 13 years of continuous growth, wide existing customer base Competent project management Efficient communication 4

5 Полный вертикально интегрированный цикл услуг в сфере автоматизации бизнеса Информационный аудит, изучение проблем и постановка задач Разработка ПО/доработка компонентов Внедрение и настройка систем/интеграция с установленным ПО Обучение пользователей Сопровождение и развитие ПО

6 Customers 60+ banks in Ukraine. Diversity: large and small, full-service, retail, mortgage companies. Among the 11 new banks opened in Ukraine for 2008 and 2009, 9 chose our product as their core business application. 5 insurance companies & 3 insurance brokers.

7 Statistics for flagman product Core banking system B2

8 Team of professionals Более 250 сотрудников в харьковском и киевском офисах. Постоянное повышение квалификации сотрудников. Представители CS каждый год участвуют в партнерских конференциях и образовательных семинарах в Украине и за рубежом. 6 сотрудников сертифицировано, как OCP (Oracle Certified Professionals); также - Delphi Inprise Certified Consultant, Project Management PMI и т.д. Стабильность коллектива. Практически все, кто стоял у истоков компании, остаются в ней и сегодня. Постоянный рост. За последние 2 года количество сотрудников выросло на 50%.

9 Awards B2 System - was awarded the 1st prize in the "Banking System" nomination at the Softregatta All-Ukrainian Software Developers Competition in 2002 In April 2007 at the ORACLE OPN Days yearly event CS Company won the Partner of the Year 2007 nomination of the Eastern Europe and CIS region IBM best partner in banking sector 2009 In 2010 CS Company won the «Automated banking systems» nomination по версии «Банкиръ» magazine

10 Компания CS – рост, стабильность, успех

11 Компания CS – рост, стабильность, успех

12 Компания CS – рост, стабильность, успех При уровне коэффициента менее 0,1, структура средств определяется, как неудовлетворительная, а предприятие – неплатежеспособным. Увеличение показателя говорит о положительном финансовом состоянии предприятия и способности вести независимую финансовую политику

13 Company products

14 Company products B2 - Integrated Banking System: complete automation of banking activities, variety of products, front office to back office iFOBS - Internet banking system eFOUR - Web-based retail banking System HRM&Payroll::eCSpert - Human Resources Management & Payroll System TRUST – Front-office treasury operations System Credit::eCSpert - Consumer lending System CS::BI - Business Intelligence System CS::Custody – SWIFT interface and commissions processing of custodial operations LISA - Life Insurance System MLM::eCSpert - Insurance Intermediary Automation System LISA::Web - System of Access of Customers and Agents to LISA IBA::eCSpert - Front Office Bankassurance System

15 Automated Banking System B2 Banking system 1 in Ukraine The market share is more than 34% Modern architecture DBMS is the leader in the market (Oracle) Modern development tools (Delphi, Java) Modular architecture Extension points (independence from a provider) Full range of automation solutions Functionality for every bank type Regulatory reporting Multi-branch solution (with different MFO code) More than you need (a typical bank uses less than 80% of functionality) Regulatory changes Constant updating servicing by a developer IT earns money, but does not seek for the NBU regulations Operating efficiency Scalability * Reliability Productivity * Quality (there are a lot of benchmark tests for different hardware architecture) Business steadiness Specialists availability Provider availability Success history None of the unsuccessful project (with delay in more than 2 month) All the projects last less than a year

16 The ABS B2 has a wide range of front-office and back-office operations automation

17 ISMA Management Accounting System Objectives: Administration in B2 management accounting objects: Responsibility Centers (RC); Bank products ; TOBOs (branch); Clients (client segments). Management allocation (marking) of the following B2 objects: deals, accounts, fixed asset records and P&L document. Transfer pricing; Formation of the following management reports: Management Bank Balance by RCs, products, TOBOs, client segments; P&L Report (income and direct expenses) by RCs, products, TOBOs, client segments.

18 ISMA. P&L Report

19 CS::BI - Business Intelligence System 1. Based on banking warehouse 2. Loaded on daily basys 3 Uses Oracle Business Intelligence 4 Contains datamarts for: Loans Deposits Customers Accounts Documents Liquidity 5 Open for customization and improvement (like adding new data sources and new analytical data marts, developing new reports, etc)

20 CS::BI - The system operation scheme

21 Преимущества внедрения CS BI Банк получает единую платформу для организации процесса управления эффективностью работы. Расчет и оценка: Эффективности контрагентов Эффективности продуктов Эффективности подразделений Эффективности сотрудников Банк получает информационную модель банковских данных Аналитики получают очищенную и агрегированную бизнес- информацию с возможностью ее максимальной детализации Появляется платформа для полной централизации и интеграции бизнес – информации, единый источник для аналитической и управленческой отчетности Аналитики и руководители получают возможность исследовать исторические тенденции, тренды.

22 Исследование банковских данных

23 TRUST - Treasury Operations System Functionals: Money Market deals. FX operations: Transactions of foreign currency purchase/selling and conversion both in the interbank market and in branches. Securities: Transactions of selling securities for the bank own portfolio; Repo (direct and indirect) without passing property for the security; Purchasing with the reverse selling (and conversely). Bank-paper operations. Operating the precious metals and coins. The analytical subsystem: On-line calculation of the following positions: Nostro Position; FX position (separately for treasury deals and for the system as a whole); Trading position; Non-trading position; Internal position. Interest GAP Position; Liquidity position; Limits: On-line control and limits utilization.

24 TRUST - Treasury Operations System The system architecture

25 Credit::eCSpert Consumer Lending System Formalizing and soft adjusting the business process and implementing automatic and semiautomatic decision-making technologies. Enabling the reuse of data from clients preceding requisitions and documents. Decreasing chores. Centralized controlling and auditing processes. The soft adjusting scoring system. The rights and roles system. Integrating with other banking systems and external systems in reference to the bank (e.g. loan offices). Creating a knowledgebase for decision-making processes.

26 Credit::eCSpert Consumer Lending System The crediting process in system contains the following stages: registering a credit requisition; estimating creditworthiness; granting a credit; servicing the granted credit; interacting with external systems; operating the loan portfolio.

27 Credit::eCSpert. General Architecture

28 iFOBS.PRIVATE - Internet Banking for private individuals The basic functionality: current and card accounts; credits and deposits; transactions in the national currency; transactions in foreign currencies; communication with a bank operator; supplemental information and private adjustments.

29 IFOBS.PRIVATE - Internet Banking for private individuals The extra modules: iFOBS.PrivateCards iFOBS.UtilityPayments iFOBS.StandingOrders iFOBS.AutoPayments iFOBS.Limits&PrivatePayments iFOBS.SelfRegisterPrivate iFOBS.Mobile iFOBS.SMS& iFOBS.IVRPro

30 Services

31 Услуги компании

32 Внедрение Программных продуктов Этапы внедрения программных продуктов компании: комплексный анализ документооборота, имеющихся технологий, бизнес-процессов заказчика; анализ технологии взаимодействия существующего на момент внедрения программного обеспечения с другими автоматизированными системами; согласование функциональности системы с бизнес-процессами заказчика и адаптация ряда технологий заказчика к внедряемому программному обеспечению; инсталляция системы и, в случае необходимости, установка СУБД Oracle; выполнение начальных настроек; конвертация данных из автоматизированных систем, уже работающих у заказчика; обучение IT персонала, пользователей системы; подготовка и проведение «тестовых дней»; передача системы в опытно-промышленную эксплуатацию.

33 Сопровождение своевременная реализация изменений в законодательстве: от анализа требований до внедрения изменений; предварительный анонс и участие заказчиков в обсуждении деталей реализации изменений программного обеспечения; консультационная поддержка с использованием удобных для заказчика средств связи (интернета, телефона, электронной почты); новые версии ПО; наличие автоматизированной системы управления проектами и контроля за качеством БTT (BTT - Bug tracking tools – разработка CS) возможность предоставления расширенной поддержки

34 Обучение Подготовка и переподготовка специалистов банка. Обучающие программы разработаны с учетом спектра обязанностей специалистов и уровня их владения системой; Обучающие курсы и сертификация специалистов; Проведение семинаров по отдельным темам (цель - обсуждения деталей реализации нормативных актов НБУ, приоритетов дальнейшего развития функциональности систем); Проведение ежегодных конференций по автоматизации банковской деятельности (цель – презентация новых разработок, новых возможностей существующего программного обеспечения, обмен опытом представителей банков-заказчиков, знакомство с планами развития системы на следующий год).

35 Продажа лицензионного ПО Компания CS предлагает полный спектр программных продуктов корпорации Oracle, который включает в себя: подготовка спецификаций сертифицированными специалистами PreSales и Sales Champion Oracle поставка и установка программного обеспечения оказание консультаций и технической поддержки

36 Сопровождение ПО Oracle Компания CS выполняет широкий спектр услуг по сопровождению программных продуктов Oracle: Установка СУБД Oracle любых версий, от 8i до 11g Установка других программных продуктов Oracle – Oracle Application Server, Oracle Buisness Intelligence, Oracle Data Warehouse и других продуктов Настройка, как общих параметров сервера БД, так и конкретных приложений, используемых на сервере СУБД Oracle, с целью повышения производительности Восстановление работоспособности сервера СУБД Oracle в случае сбоев;

37 Продажа аппаратных решений Компания CS готова к сотрудничеству в области поставок аппаратных решений для ЦОД различного уровня сложности, которое включает в себя: анализ потребностей заказчика подбор оптимальных конфигураций аппаратных платформ внедрение согласованных конфигураций обеспечение поддержки и консультаций в ходе эксплуатации

38 Perspective developments

39 JetB2 - B2 is now on Web The Main Idea: Keeping up with the times Interface refreshing Essential reduction of channel requirements Oracle connections multiplexing Using the latest scalable industrial solutions Using active developing technologies The main purpose is to let an ultimate business-user not to work with Win32 application

40 iB2. Мастер обслуживания клиента Рабочее место оператора и карточные счета клиента – в АБС Б2 Специфические операции с картами и эмиссия карт – в бэке карточного процессинга Текущий счет… карточный счет… Для вашего клиента это просто один и тот же счет 40 Online-взаимодействие с процессингом по протоколу ISO 8583

41 Подсистема iB2 41 АБС Б2 Бэк процессинга Открытие счета Информация по счету и карте Заказ карты Авторизация запросов Управление картами Эмбоссирование Установка и изменение лимитов Пополнение Снятие Блокировка Перевыпуск Активация Заказ дополнительной карты Фронт процессинга Управление условиями обслуживания

42 Подсистема iB2. Схема взаимодействия компонентов 42

43 Our projects

44 Key customers and products exploited by them RAIFFEISEN BANK AVAL : SFinCS Financial Monitoring System TRUST Treasury operations system VTB BANK: Automated Banking System B2 iFOBS Internet banking system Enigma Intrabank Payment System HRM&Payroll::eCSpert Human Resources Management & Payroll Preparation System ISMA Management Accounting System CS::BI Business Intelligence System eFOUR Web-based retail banking system (on the stage of deploying)

45 Key customers and products exploited by them FORUM (Commerzbank): Automated Banking System B2, iFOBS Internet banking system, Enigma Intrabank Payment System, Credit::eCSpert Consumer lending system UniCredit: Automated Banking System B2 iFOBS Internet banking system

46 Key customers and products exploited by them ING: Automated Banking System B2 HRM&Payroll::eCSpert Human Resources Management & Payroll Preparation System OTP BANK: ABS B2 – General Ledger, the automation of the products set and subsystems such as Financial Monitoring and Export-import Control (on the stage of deploying) UKRSIBBANK : The System of automating bank payments Sapfire integration with SAP

47 Key customers and products exploited by them KREDOBANK: Automated Banking System B2 iFOBS Internet banking system Enigma Intrabank Payment System Credit::eCSpert Consumer lending system eFOUR Web-based retail banking system EMOS Express Money Order System for Individuals SEB Bank: Automated Banking System B2 iFOBS Internet banking system

48 Foreign customers and products exploited by them IC Allianz ROSNO Life (Moscow, Russia): LISA Life Insurance System Localization and modernization of LISA system: - adaptation to the specifics of life insurance contract registration in the Russian Federation; - adaptation to the requirements of the legislation of the Russian Federation; - translation of the user's interface into Russian; - developing the interface of data communication with SAP system, used for financial accounting automation. Import of the insurance contracts portfolio from the RF insurance company, belonging to a famous financial holding; Introduction of the principal functions of LISA system for further work of АRL with this insurance contracts portfolio. In work: Import of the insurance contracts portfolio Localization and introduction of MLM::eCSpert system Development and implementation of the universal insurance company front-office system

49 Foreign customers and products exploited by them Delta Trade Vietnam: Deployment of B2: кредитный модуль, General Ledger и подсистема администрирования Translation of the user's interface into English Интеграция B2 с фронт-офисной кредитной системой Spider Интеграция B2 с установленной бухгалтерской системой