Вариант I Задаётся тема стихотворения, определенная в названии. Например: «Музыка осени» («The music of autumn»).В помощь даются начальные слова предложений,

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
My Future Profession. I decided to be a journalist. I think it is an interesting and useful profession. FUTURE ?
Advertisements

I adore my school, so if I had to tell about the school of my dream, Id tell about the school 17 It is really ideal for me! I am content about all in.
INFINITIVE He watched the people …towards the trains. A. To hurry B. To have hurried C. Hurry.
Project My Future Profession Made by: Kolesnikova Olga Form: 8 «V»
SEASONS Winter, spring, summer and autumn are the seasons of the year. Подготовила учитель английского языка МБОУСОШ 17 г.к.Кисловодска Г.А.Голощапова.
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
My life, Vitas! I dont know if you can see my words.
The Seasons. Spring Summer Autumn Winter Spring is green, Spring is green, Summer is bright, Summer is bright, Autumn is yellow, Autumn is yellow, Winter.
My favourite animals My favourite animals My favourite dog, which lives with me My favourite dog, which lives with me My favourite wild animal My favourite.
A fairy tale of Shortsi Why are the wood-grouses eyes red?
Peter Pan (Film and book review in English) Prepared by the 4-th form student Volkonovskiy Aleksey.
Which is the best age for marriage? Made by Dmytro Pereckrestenko.
The Way Teenagers Live. What teenagers problems there are now? -What teenagers problems there are now? - Today it is fashionable to speak about teenage.
Will vs be going to Talking about future. will + verb (+) I will come home late tonight. = Ill come home late tonight. (-) I will not be late tonight.
No New Years Day to celebrate No chocolate covered candy hearts to give away, No first of spring, no song to sing, In fact, here's just another ordinary.
Sport in our life 1.Development of sport. 2.Importance of sport. 3.Physical training lessons at school. 4.Modern sports. 5.Most popular sports. 6.Varieties.
Love in the past and nowadays. Shall I compare thee to a summer's day? Thou art more lovely and more temperate: Rough winds do shake the darling buds.
Read the extract from your pen friends letter. Her name is Alice. Write a letter to Alice. In your letter tell her about your summer holidays, ask 3 questions.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
Федосеева Марина Сергеевна учитель английского языка МОУ для детей дошкольного и младшего школьного возраста начальная школа - детский сад «Центр Детства.
Транксрипт:

Вариант I Задаётся тема стихотворения, определенная в названии. Например: «Музыка осени» («The music of autumn»).В помощь даются начальные слова предложений, которые нужно закончить как можно выразительнее.

Музыка осени. Листья… Деревья…Земля… Крики птиц… Воздух…Листья… Музыка осени. Тот же прием используется на английском языке. The music of autumn. The leaves…The trees…The ground…The sound of birds…The air…The leaves… The music of autumn.

Музыка осени. Листья, кружащиеся в вальсе ветра и мягко падающие на землю. Деревья-темные, стыдливо обнаженные и четко очерченные на фоне серого неба. Земля, покрытая пёстрым узорным ковром из опавших листьев. Крики птиц, улетающих в теплые страны. Воздух уже наполнен холодным дыханием приближающейся зимы. Все засыпает, все готовится к этой встрече. Тихо шуршат листья под ногами. Музыка осени.

Вариант II Задается первое предложение стихотворения, определяющее какое-то событие, визуальный образ или мысль, например: -A yellow leaf fell on my palm -I am looking at the old photo of my granny -Дарите радость -Жизнь победит И вот примеры того, что было написано нашими ребятами.

Единая сила. Прозвенел стартовый звонок. Он помчался… Мой конь помчался так быстро, что я не успела ничего почувствовать. И вот осталось совсем немного до цели. Наши души соединились в единое целое. Я чувствую биение его сердца… удары его копыт о мягкий грунт… Я чувствую его силу и мощь. Он мчится так быстро, что я не замечаю ничего вокруг. Вот мы приблизились к последнему препятствию. Он взлетает, сильно оттолкнувшись от земли. Мы устремлены вперёд! к победе! И мы победим… Омельченко Анастасия

GRANNY I am looking at the old photo of my Granny… It is grey but it is more emotional than the colored one. The young eyes are looking playfully at me and her great long hair is fluttering in the warm wind of summer. Her smart dress looks very nice on her thin body. And suddenly I felt that I want to meet this pretty girl now and to talk to her, to feel like talking to the past. I am looking at the old photo of my Granny… Екатерина Смирнова

Fighting Fighting for the daily bread is vital, Vital to survive… Many fighters, Many losers, Winners – only few… No compassion – only passion, Passion to survive. Wrangling, squabbling, Noisy shrieking, cruel pricking. Hit and peck and bite! This is constant fight For the daily bread

AUTUMN A yellow leaf fell on my palm… Is it trying to tell me something? May be it wants to tell me about its life. About its childhood, youth and adult-life. Or is it asking me…If it was worth living…I wish I knew the answer… A yellow leaf fell on my palm… Лисицкая Ксения

Даётся визуальный или звуковой объект, который может вдохновить на создание произведения. Это фотография или картина, а может быть и музыкальное произведение, рождающие мысли и образы. У нас имеется целый ряд такого рода произведений, вдохновляющих нас к творчеству. Они также представлены в приложении к проекту и с успехом могут использоваться на уроках английский языка.