Обучение произношению. Работа выполнена Ярошенко О.Г. Группа 11 УМК для 1-11 классов « MILLIE / New Millennium English » для общеобразовательных школ Издательство.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Have a lot of fun Learn E n j o y R e a d A is for Apples and Apple-trees You can see apples on apple-trees Aa [e ɪ ]
Advertisements

MY FAMILY Тема урока: Прочитай слова. Read the words. [Λ] colour, mother, love. This is my mother. I love my mother. [ɑ:] car, father. I have got a.
Бизяева Оксана Николаевна учитель английского языка, МОО Гимназия 5 г. Кызыл MY PET.
[t] watched walked talked finished liked helped [d] played tried (try) cried (cry) smiled studied (study) lived [id] skated wanted collected painted needed.
Come into the classroom. Come into the classroom. And say your name. And say your name. Hand in your homework, Hand in your homework, Dont play a game!
Club of English Ladies and Gentlemen Club of English Ladies and Gentlemen Pupils of Form 1V March, 2011 Teacher: V. Ganzikova.
ALPHABET АНГЛИЙСКИЙ АЛФАВИТ A a A is for Apples and Apple-trees You can see apples on apple-trees Aa [e ɪ ]
УМК Enjoy English 2 класс Рифмовки на буквы алфавита Моногарова С.А. - учитель английского языка МКОУ СОШ 11 с. Константиновское Петровского района Ставропольского.
Презентация к уроку английского языка в 4 классе по теме «Past Simple» Выполнена учителем английского языка МОУ «Песчано-Ковалинская СОШ» Нигматзяновой.
" Специальные вопросы" 3 класс к УМК М.З. Биболетовой
Test Сделай предложения отрицательными He likes to play basketball with us. They want to go to the park. You go to the swimming pool.
ABC show ABC show « Английский алфавит » Look and remember!
Present Progressive (Continuous) Tense Grammar is fun!
English Articles in Rhymes ( The Indefinite Article a/an) Работу выполнила Васильченко Тамара Николаевна, учитель английского языка МОУ-СОШ с.Приволжское.
If the red house is on the left and the blue house is on the right, where is the white house? What walks on 4 legs in the morning, 2 legs in the afternoon,
Good morning, young ladies and gentlemen! How are you?
Автор: Филатова В. С. Учитель английского языка МОУ СОШ 5.
Appearance [2010] School Year Tetiana Il'enko. A poem My sister My sister is pretty, my sister is nice. Shes got a small nose and beautiful eyes. Her.
РОСТОВЦЕВА М. Т. Учитель английского языка МОУ СОШ 4 Ст.Гиагинская («Английский для малышей» И.А.Шишкова)
The Past Simple Tense Прошедшее простое время Выполнила учитель английского языка МБОУ СОШ 2 г.Петушки Нурмухаметова Венера Табризовна.
Транксрипт:

Обучение произношению. Работа выполнена Ярошенко О.Г. Группа 11 УМК для 1-11 классов « MILLIE / New Millennium English » для общеобразовательных школ Издательство «Титул»

Введение фонетического материала : Fairy tales.

Жила-была ведьма Hh. Ходила она по английскому алфавиту и говорила всем буквам: «Хороша я, хороша». [ h ] 1. Сказка про букву Hh

Пришла в гости к букве Hh буква Ss. Ведьма Hh зашипела на Ss [ ʃ ] [ ʃ ]

Пришла в гости к букве Hh буква Cc. У Hh началась аллергия и она стала чихать на букву Cc [ ʧ ] [ ʧ ]

Пришла в гости к букве Hh буква Tt. Ведьма Hh показала ее язык и сказала [ ð ], но буква Tt не поняла и буква Hh показала язык вновь [ θ ]. [ ð ] [ θ ]

Пришла в гости к букве Hh буква Pp. Hh зафыркала на букву Pp [ f ] [ f ]

И только перед одной буквой, буква Hh онемела. Эта буква самая красивая в английском алфавите. Вы Знаете ее? Что это за буква? Да эта буква Ww [ w ]

Пожалела ведьму Hh буква Oo. И теперь когда Oo приходит, мы слышим только [ h ]. Who, Whose,Whom. [ h ]

Однажды ночью разыгралась непогода, подул сильный ветер [ u:]. Язычок проснулся и стал прислушиваться к звукам снаружи. Сначала он услышал, как ухает сова на дереве [ u ] и как совсем близко пробежал ежик [ f - v]… 2. Сказка о языке:

Наконец пришел доктор, покачал головой, удивился, когда узнал про купание [ ɔː ] и велел язычку сказать [ a:]

Закрепление фонетического материала :

1. Упражнения на имитацию: [ e ] Its the sound of a clown smiling: a pen a pencil help a pencil case ten pet get [ e-e-e ]

1. Упражнения на имитацию: [æ][æ] [æ-æ-æ] Say and mime a funny face: a cat a hat a map a rat black tram

2. Упражнения на идентификацию. [æ][æ] Clap your hands when you hear the sound [æ] bat bet pat pet at ate bad bed rat red bag beg [ e ]

Choose the sound: bear hare where chair [ ɛ ə ] [ ai ] bike kite I my

[t] [d] [id] watched played skated walked learned wanted talked tried collected finished cried painted looked smiled needed

Listen and guess: What is the sound? park,dark,garden,large,far,scarf [a:] first,third,girl, T - shirt, skirt shirt, [ з:] sort, lord, Ford, short,shorts [ ɔː ]

The odd one out: [ i: ] a fever, [ : ] a sore throat, [ u] a cold, [ з: ] burn, [ ] an operation, a street,teeth, a cough fall, a cold,four a runny nose, all,broke burnt,hurt, short an injection, she,a station, a sore throat

[ ju:] music a suit suitcase a pupil a computer Write down the words with this sound:

Read the rhyme. [æ][æ] Read the tongue – twisters and learn them: Thats the man who sat on my hat in the tram. [ e ] Ed will never get the better of Ted.

3. Упражнения на подстановку. Fill in the gaps with the sound: [s. u: l b. g ] kæ ['r. l ə] u:u:

3. Упражнения на подстановку. Complete the rhyme: Thats the ____ who sat on my ____ in the tram. hathat manman

4. Конструктивные упражнения th A mother A mother and a father A mother, a father and a brother Mother, father, sister, brother. Hand in hand with one another.