«РАССКАЗЫВАЕМ СКАЗКИ» Урок в 4 классе Гришина Валентина Алексеевна Учитель английского языка МКОУ СОШ 9.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Lets sing! One, two, three, four, five, Once I caught a fish alive, Six, seven, eight, nine, ten, Then I let it go again. Why did I let it go? Because.
Advertisements

Reading Fairy Tales. Презентация для 4 класса по учебнику Биболетовой М.З. Учитель Гусева Т.В.
Автор работы: Данилина Анжела Викторовна, учитель английского языка ГБОУ «Гимназия 1528» г. Москвы II Ежегодный международный конкурс "Радуга презентаций"
Сарайкин Александр Ученик 6 класса ПРЕЗЕНТАЦИЯ К УРОКУ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА ПО ТЕМЕ "РЕЖИМ ДНЯ"
Past Simple Прошедшее простое время. Слова - индикаторы Yesterday Yesterday Last week (year, month, century) Last week (year, month, century) 30 years.
My Day Get up early in the morning, Make your bed. Go quickly to the bathroom Turn on the tap. Wash your face and wash your ears dont forget. Dont forget.
There is no place like home. four – the fourth one – the first ten – the tenth five – the fifth twelve – the twelfth two – the second There is a number.
Учитель: Романова Юлия Викторовна. Задачи урока: Практические: 1. Активизировать употребление лексики по теме «Мой рабочий день». 2. Закрепить употребление.
Либеров Олег Борисович учитель английского языка ГОУ СОШ 455 Колпинского района г. Санкт-Петербурга ПРЕЗЕНТАЦИЯ К УРОКУ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 3 КЛАССЕ ПО.
Тест по уроку 3 3 времени. 1 вариант 2 вариант 1. They ______ tennis at the sports ground two days ago. a/ play b/will play c/is playing d/ played 1.My.
Подготовила: Проскурина М.С. Учитель английского языка МБОУ гимназии 34 г. Орла.
MY DAILY ROUTINE Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday.
Good, morning! It is time, time to get up! What does the rooster say in the morning ? Teacher-Suleymanova R.A. School 240 Baku city Form 4.
SPEAKING ABOUT THE PAST Данилочкина Елена Сергеевна МОУ гимназия 36 г. Иваново Учитель английского языка.
«Having a good time with your family». Задачи : 1) Повторить слова по теме « Семья»; 2) Совершенствовать навыки составлять предложения по теме «Семья»
Урок подготовила и провела: учитель английского языка Акопян А.Э.
GLAD TO SEE YOU AGAIN! Презентация для использования на вводном уроке английского языка в 3 классе. Автор Додонова В.А.
One, two, three, four, five, Once I caught a fish alive. Six, seven, eight, nine, ten, Then I let it go again. Why did you let it go? Because it bit my.
Helping our mothers. do - cook - clean - go - help - feed - did cooked cleaned went helped fed.
Урок по теме : « Обучение грамматическому материалу: употребление much/many с исчисляемыми и неисчисляемыми существительными » 4 класс.
Транксрипт:

«РАССКАЗЫВАЕМ СКАЗКИ» Урок в 4 классе Гришина Валентина Алексеевна Учитель английского языка МКОУ СОШ 9

Цели урока: а) Образовательная – знают способы образования прошедшего времени; а) Образовательная – знают способы образования прошедшего времени; б) Развивающая - владеют навыком правильно образовывать прошедшее время, восприятия иноязычной речи на слух и воспроизведения её в ситуациях; в) Воспитательная: в) Воспитательная: * демонстрируют * демонстрируют - наблюдательность, внимательное отношение к животным; - наблюдательность, внимательное отношение к животным; - умение согласовывать свои действия с другими членами команды; - умение согласовывать свои действия с другими членами команды; - готовность уступить, сопереживать и быть терпимым к чужим ошибкам. - готовность уступить, сопереживать и быть терпимым к чужим ошибкам.

УРОК - СОРЕВНОВАНИЕ Telling Stories

The first task is Name your team.

The second task is Take the ball A Poem One, two, three, four, five, Once I caught a fish alive. Six, seven, eight, nine, ten, Then I let it go again. Why did you let it go? Why did you let it go? Because it bit my finger so! Because it bit my finger so! What finger did it bite? What finger did it bite? The little finger on the right! The little finger on the right!

The third task is Tell the story on the picture.

The fourth task is Listen and tell the story in Russian Тест для команд: 1. Kate has: a) a mouse b) a dog c) a cat 2. Yesterday in the morning: a) Kate ate her breakfast and played with Musya b) Musya jumped and caught its toy mouse. c) After breakfast Kate went to school 3. When Kate went home: a) she played with her cat and was happy b) she watched TV c) Musya slept on the sofa and waited for Kate

Проверь себя 1. Kate has: c) a cat 2. Yesterday in the morning: b) Musya jumped and caught its toy mouse 3. When Kate went home: a) she played with her cat and was happy

The music task.

. Our last task is Tell about your last night dream где? Where? где? Where? что? What? что? What? describe it (he, she, they) (опиши – возраст) describe it (he, she, they) (опиши – возраст) describe it (he, she, they) (опиши - цвет) describe it (he, she, they) (опиши - цвет) describe it (he, she, they) (опиши - качество) describe it (he, she, they) (опиши - качество) What did it (he, she, they) do? What did it (he, she, they) do?

Конкурс капитанов Lets check now. Lets check now. Yesterday I got up at 9 oclock. In my bathroom I washed my hands, face and ears. Then I cleaned my teeth. I ate jam and bread for breakfast. At 5 oclock I watched TV. In the evening I walked. Then I wrote letters. At 10 oclock I went to bed. Yesterday I got up at 9 oclock. In my bathroom I washed my hands, face and ears. Then I cleaned my teeth. I ate jam and bread for breakfast. At 5 oclock I watched TV. In the evening I walked. Then I wrote letters. At 10 oclock I went to bed.

Домашнее задание: Учить три формы глаголов, стр. 53 упр.8. Учить три формы глаголов, стр. 53 упр.8.

Рефлексия

- I am happy (Я счастлив)

-Its all the same to me (Мне всё равно)

- I am sad (Я печальный)

Answer these questions: 1) Why do you like/dislike the lesson? 2) What was the most interesting for you? 3) What can you already do in the Past Simple?