Из опыта работы учителя Иностранных языков МОУ лицей 10 Королевы Г.А.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Муниципальное Общеобразовательное Бюджетное Учреждение лицей 10 г Батайск.
Advertisements

The topic of our lesson is The Past Simple Tense.
English Grammar In Use Present Perfect and Past Simple.
Найди продолжение После окончания демонстрации изменения не сохранять! Хмеленок Николай Павлович Вопросительные предложения.
205 Всего заданийВремя тестированиямин. Введите фамилию и имя Тест по английскому языку Тема: Местоимения Автор: Булхараускене М.П. Начать тестирование.
The theme is The tenses of the verb in the English language: Present Simple Past Simple Present Perfect.
Present Simple, Past Simple, Future Simple. Present Simple П + (to) V I live in Megion. 3 лицо ед. ч.: П + (to) V(e)s She runs in the park.
English Grammar In Use Present Perfect and Past Simple.
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Автор: преподаватель иностранного языка ВКК Салаева Н.А. Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение Департамента здравоохранения.
Past, Present, Future. 5 класс (УМК Биболетовой).
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
Речь какого-нибудь лица, передаваемая буквально так, как она была произнесена, называется прямой речью (direct speech). Речь, передаваемая не слово в.
Tregubenko N.V. 1 Sequence of Tenses Согласование времён.
Hello, boys and girls! Hi to you all. I am your new friend. My name is Peter. I am ten. I live in Brighton. I live in Park Street.
Present Simple Доминник Юлия Сергеевна Учитель английского языка Лицей 64 Краснодар 2014.
A Wonderful Love Story: Three guests Изготвил:. A woman came out of her house and saw 3 old men with long white beards sitting in her front yard. She.
The theme is Present Simple Past Simple Present Perfect.
In the dark. Many years ago two friends, Joe and Tom, came to a small town. It was very dark when they came to a little inn.
Урок английского языка в 5 классе. The English family The English are stay-at-home people. There is no place like home, they say. When they do not work,
Транксрипт:

Из опыта работы учителя Иностранных языков МОУ лицей 10 Королевы Г.А.

использование современных информационных технологий для совершенствования методики преподавания английского языка в школе создание комфортных условий практического овладения языком; повышение мотивации познавательной деятельности в процессе обучения иностранным языкам; развитие коммуникативной компетенции как основы успешной самореализации обучающихся.

Создание банка информационной поддержки для действующих УМК Дидактические материалы (грамматические таблицы, учебные презентации, электронные пособия, интерактивная наглядность) Формирование STUDY-CASE информационных ресурсов сети Интернет Копилка полезных сайтов, адреса англоязычных поисковых систем, ссылки электронных библиотек и справочных материалов. Модернизация форм внеурочной деятельности Участие в дистанционных конкурсах и On-line олимпиадах Разработка методического портфеля по диагностике и контролю уровня владения иностранным языком Использование готовых мультимедийных продуктов и компьютерных обучающих систем, создание базы тематических тестов для работы на уроке и дома Направления работы

Дидактические материалы (грамматические таблицы, учебные презентации, электронные пособия, интерактивная наглядность)

Копилка полезных сайтов, адреса англоязычных поисковых систем, ссылки электронных библиотек и справочных материалов

Использование готовых мультимедийных продуктов и компьютерных обучающих систем, создание базы тематических тестов для работы на уроке и дома

Участие в дистанционных конкурсах и On-line олимпиадах

9 координатор рабочий инструмент Источник информации Источник информации Наглядное пособие Наглядное пособие Индивидуальное информационное пространство Индивидуальное информационное пространство Тренажёр Тренажёр Средство диагностики и контроля Средство диагностики и контроля Средство подготовки текстов, их хранение Средство подготовки текстов, их хранение Обучающие программы Обучающие программы Мультимедийные задания Мультимедийные задания Он-лайн переводчик Он-лайн переводчик SMART-BOARD технологии SMART-BOARD технологии

Формирование лексических навыков Обучение чтению Формирование грамматических навыков Формирование произносительных навыков Обучение письму Контроль сформированности навыков Обучение аудированию Обучение письму Обучение диалогической и монологической речи

Find the English equivalents: известный во всем мире роман- world famous novel стала популярной- became popular необитаемый остров- a desert ireland surprising adventures удивительные was published приключения- была опубликована-

Example: Apples were so tasty last summer. 1.Winter (to be) so snowy last year. 2.We (to be) happy in our school. 3.It (to be) an interesting book. 4.Next Sunday we (to be) in the Zoo. 5.She (to be) a beautiful girl. Present Simple Passive 1)Nick (ask) question very often. Nick is asked question very often. 2)The rooms (clean) every evening. The rooms are cleaned every evening. 3)I (invite) to the theatre every week. I am invited to the theatre every week.

to get angry about smth-злиться на что-либо to call smb names- давать кому-либо клички to earn [З:n]- зарабатывать to have a paper round-разносить газеты/письма to allow [əlau]- позволять/разрешать to take care- заботиться to be depressed- быть подавленным, унылым to be fed up- быть сытым по горло

I would like to be… - a scientist a doctor a cook a teacher a football-player a sailor an artist a banker a politician a musician an architect a nurse Name Country of birth The time he/she lived Some facts from his/her life The books he/she wrote The most famous book by this author.

Romeo and Juliet In the town of Verona, in Italy there were two rich families, the Capulets and the Montagues. There was an old quarrel between these two families and when a Capulet met a Montague, they always began to fight. There was a daughter, Juliet, in the Capulet family, who was fourteen years old at the time of the story, and a son, Romeo, in the Montague family, who was sixteen. One day old Capulet made great supper and invited many people to it but no one of the house of Montagues. At that time Romeo liked the girl whose name was Rosaline. He knew she was invited to the Capulets, so he went there with his friend Mercutio. The young men wore mascs on their faces. When dancing began, Romeo saw a young and very beautiful girl whom he didnt know. This was Juliet and Romeo fell in love with her and forgot all about Rosaline. He came up to the girl and began to speak to her, but Juliets cousin, Tybalt, recognised Romeo and wanted to fight with him. Here was a Montague in the house of the Capulets! The fight did not take place because old Capulet did not give Tybalt his permission, but Romeo had to leave the house. He did not go home; he went into the Capulets garden. Juliet could not sleep thay night; she fell in love with Romeo too. She went up to the window of her room and from there saw Romeo in the garden. Romeo asked Juliet to marry him the next day. They decided that nobody must know about their love or about their plan to marry.

1 Выбери нужный глагол. 1 My sister (work,works,has) in Moscow. 2 My homework (is,are,has) very difficult. 3 Potatoes (are,have,has) very few calories in them. 4 Tom sometimes (fix,fixes,doesn't fix) his friends' bicycles. 5 They (study,studies,is) at the library before tests. 6 (Are,is,do) you ready to leave now? 7 My friend (don't,doesn't not) smoke 8 Who (cook,cooks,does cook) your meals? 9 I (washes,am,wash) my hair twice a week 10 She (is,has,have) a very expensive car 11 The food (isn't,aren't,hasn't) good 12 (He,he's,is he) the architect of our house 13 Tom doesn't (study,studies,make) mathematics 14 (Has,does,is) she have any friends? 15 Where (you live, do you live, does you live)? 2. Выбирите правильный вариант ответа 1. Мы только что закончили работу. a) We finished our work. b) We have just finished our work. 2) Вы наконец узнали правду? a) Have you learnt the truth at last? b) Did you learn the truth at last? 3). Сколько страниц этой книги вы прочитали к сегодняшнему дню? a) How many pages of the book did you read for today? b) How many pages of the book have you read for today? 4). Она еще не написала упражнение. a) She hasn't written the exercise yet. b) She didn't write the exercise yet. 5) Он уже пришел в школу. a) Не has come to school. b) He came to school.

19 координатор рабочий инструмент результат Осознание учащимся сочетания предметной и информационной подготовки. Создание учеником собственного интеллектуального продукта Умение каждого обучающегося свободно работать с информацией Умение провести рефлексию, самоанализ и коллективный анализ.

More about London My Town My Room Fairytales Our Magazines Food and Meals

Что дает применение ИКТ…? Способствует запоминанию Дает дополни- тельную информацию Делает урок интересным Привлекает внимание Развивает творчество 92% 71% 78% 87% 83%