SA vadības pamati 1.kurss, 1.semestris Atvēlēto stundu skaits – 32 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Sociālais menedžments. Organizācijas uzvedība 3.kurss, 5.semestris Atvēlēto stundu skaits – 16 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008.
Advertisements

Integrated Marketing Communications (IMC) By: Pavel Vassiljev Ba Marketing MSc International Marketing & Brand Management.
Маркетинговые коммуникации. Еще раз об убеждениях.
Тема 9. КОММУНИКАЦИОННАЯ ПОЛИТИКА 9.1. Содержание и задачи маркетинговых коммуникаций. ФОССТИС.
Marketing Recap By: Pavel Vassiljev BA Marketing MSc International Marketing & Brand Management.
К ОМПЛЕКС МАРКЕТИНГА Лекция по дисциплине «МАРКЕТИНГ» Государственное образовательное учреждение высшего профессионального образования Пермский государственный.
PR kā menedžmenta funkcija PR как функция управления.
Процесс создания брэнда. Маркетинговые коммуникации - это творческая форма дифференциации рынка, всегда конкурентная, всегда стремящаяся убедить потребителей,
1 Эволюция концепций маркетинга г. ХХ в. – генезис (П.Драккер, Ф.Котлер, Дж. Левитт...) 60 –90 г.г. ХХ в. – классический период (комплекс маркетинга,
Комплексный подход в системе маркетинговых коммуникаций.
Элементы Pro-mix и их основные функции. Компоненты Promotion (Pro-mix) (Pro-mix) Основная выполняемая функция Advertising Информация (в безличной форме)
Лекция III ТЕМА 6. ВИДЫ PR- ДЕЯТЕЛЬНОСТИ А. А. Мышанский.
Выполнила студентка II курса Факультета ФУиБТ Группы 1122 Колпаносова Александра.
РЕКЛАМА В ТУРИЗМЕ. Тема 1. РЕКЛАМА В СИСТЕМЕ МАРКЕТИНГОВЫХ КОММУНИКАЦИЙ Основные вопросы система маркетинговых коммуникация как инструмент продвижения.
О некоторых основополагающих понятиях маркетинга.
INTELEKTUĀLĀ ĒKA: PIEREDZE UN TEHNOLOĢIJU INTEGRĀCIJA PIEREDZE UN TEHNOLOĢIJU INTEGRĀCIJA INTELEKTUĀLĀS ĒKAS: ĒKU FUNKCIONĒŠANAI NEPIECIEŠAMO SISTĒMU AUTOMATIZĀCIJA.
ЛЕКЦИЯ – 1 (2 Ч) МОДУЛЬ 1. ОСНОВЫ МАРКЕТИНГОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ Тема 1.2. Процесс управления маркетингом. Вопросы: 1.Понятие, характеристика, этапы процесса.
PR (Public Relations связи с общественностью) это набор инструментов по построению эффективных и выгодных для бизнеса коммуникаций с клиентами, партнерами,
Потребительская концепция маркетинга. Потребительская концепция маркетинга утверждает, что залогом достижения целей организации является изучение спроса.
Связи с общественностью к.ф.н., доцент Гончарова Любовь Марковна к.ф.н., доцент Гончарова Любовь Марковна.
Транксрипт:

SA vadības pamati 1.kurss, 1.semestris Atvēlēto stundu skaits – 32 Lektore mg., Jekaterina Vozņuka Rēzekne 2008

Eksāmens Rakstiskais tests – maks.7 Praktiskie uzdevumi lekciju laikā – maks.2 Seminārs – maks.1

Semināra jautājumi PR attīstība ASV 1. PR darbības neatkarības atgūšanas periodā. 2. PR metožu izmantošana konstitūcijas radīšanas laikā. 3. Kas izmantoja terminu Public Relations pirmo reizi? 4. Ar ko nodarbojās Amoss Kendals pie prezidenta Endrju Džeksona laikā? 5. Ar ko ir slavens Pineas T.Barnums PR attīstības vēsturē? 6. Kāpēc PR darbība kļūst īpaši pieprasīta rūpniecības attīstības laikā? 7. Aivi Li loma PR attīstība. 8. Ar ko ir slavens E.Berneizs PR attīstībā? 9. Kādu jēdzienu ieviesa Uolters Lipmans? 10. Kādi Artura Peidža piedāvāti PR principi biznesā ir saglabājuši savu nozīmi līdz mūsdienām? 1. Опыт PR в период борьбы за независимость 2. Использование методов PR во время создания Конституции 3. Кто впервые употребил термин «Public Relations»? 4. Чем занимался Амос Кендалл при президенте Эндрю Джексоне? 5. Чем известен в истории Пинеас Т.Барнум? 6. Почему PR-деятельность становится особо востребованной во время роста крупной промышленности? 7. Роль Айви Ли в становлении PR. 8. Чем известен Эвард Бернайз в развитии PR? 9. Какое понятие ввёл Уолтер Липпман? 10. Какие принципы PR в бизнесе, предложенные Артуром Пейджом, сохранили свою значимость до наших дней?

1.temats. PR priekšmets PR jēga PR definīcijas R-A-C-E pieeja PR un citas disciplīnas PR mārketinga komunikācijas sistēmā PR attīstības faktori Смысл PR PR определения R-A-C-E- подход PR и сопутствующие дисциплины PR в системе маркетинговых коммуникаций Факторы развития PR

Public Relations: jēdziens un tā būtība Public Relations = (tulkojumā) Sabiedriskās attiecības Общественные отношения

Public Relations: definīcijas Edward Bernays (1923) Sabiedrības pārliecināšana; organizācijas un sabiedrības grupu mijiedarbības uzlabošana Убеждение общественности; улучшение взаимодействия с группами общественности

Public Relations: definīcijas Žurnāls Fortune (1939) PR vienlaicīgi apzīmē gan priekšmetu, gan īpašas metodes darbībā, ko realizē gan individuāli uzņēmēji, gan organizācijas, lai nodrošinātu investoriem peļņu PR одновременно обозначает и предмет и методы особой деятельности, которая реализуется как индивидуальными предпринимателями, так и организациями, чтобы обеспечить прибыль для инвесторов

Public Relations: definīcijas Lielbritānijas enciklopēdijā: darbība kādas informācijas izplatīšanā, lai radītu labvēlīgu attieksmi pret cilvēku, organizācijām utt Распространение информации о чём-то с целью создать благоприятное отношение к человеку, организациям и т.д.

Public Relations: definīcijas R.Harlow (1976) vadības funkcijа, balstoties uz jēdzieniem komunikācija ar apkārtējo vidi un tās atgriezeniskā saite функция управления через понятия коммуникации и обратной связи с общественностью

R-A-C-E pieeja (J.Marston) Izpēte (research – R) Iedarbība (action – A) Komunikācija (communication – C) Novērtēšana (evaluation – E) Исследование Воздействие Коммуникация Оценка

PR и сопутствующие дисциплины Propaganda ir politikas un sociālās kontroles instruments. Tās galvenais mērķis ir piesaistīt sev sekotājus un noturēt tos ierindā. Propagandas uzdevums ir aptvert katru cilvēka darbības sfēru, lai katra cilvēka apkārtējā vide izmainītos un pieņemtu mūsu vispasaules kustības uzskatus Пропаганда – это инструмент политици и соц.контроля. Её цель – привлекать к себе последователей и удерживать их в строю. Задача – охватить каждую из сфер человеческой деятельности для того, чтобы окружение человека изменилась и приняло взгляды нашего всемирного движения

PR un līdzīgas disciplīnas PR speciālista uzdevums ir runāt mazāk, nekā viņš zina Задача PR специалиста – говорить меньше, чем он знает Žurnālista uzdevums – zināt par visu Задача журналиста – узнать обо всём aprakstīt toatrast situācijunopublicēt Žurnālistikas darbības shēma

PR и сопутствующие дисциплины Reklāma pārliecina patērētāju par nepieciešamību iegādāties noteiktu preci Реклама убеждает потребителя в необходимости покупки определённого товара

PR и маркетинг 4 P Product – produkts (ko ražot?); Price – cena (par cik pārdot?); Place – vieta (kur un kam pārdot?); Promotion – virzība (kur un kā reklamēt?) = Mārketinga komunikācija (sinonīmi!!!)

PR в системе маркетинговых коммуникаций Mārketinga komunikācija (virzīšana, promotion): Informācijas apmaiņas process starp firmu un mērķgrupām ar mērķi: Izveidot zināšanas, Izveidot attieksmi, Izveidot pārliecību, Veicināt pirkumu utt.

PR mārketinga komunikācijas sistēmā Mārketinga komunikācija (virzīšana) Маркетинговые коммуникации (продвижение) Promotion-Mix Public Relations Reklāma Advertising Реклама Personīgā pārdošana Личные продажи Personal selling Noieta stimulēšana (pārdošanas veicinašana) Стимулирование сбыта Sales promotion Tiešais mārketings Прямой маркетинг Direct marketing

Факторы ускоренного развития PR Organizācijas kļuva sarežģītākas Daudzveidības pieaugums un pārmaiņu paātrināšanās Cilvēku informētības pieaugums Организации становятся сложнее Рост разнообразия и ускорение изменений Рост информированности людей