INTRODUCTION RENÉ CLARIJS - SELF-EMPLOYED POLICY CONSULTANT - ASSISTANT-PROFESSOR TILBURG UNIVERSITY - CHIEF EDITOR JOURNAL YOUTH POLICY - DIRECTOR ACADEMY.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
The world of money.. What Makes Money Valuable? You can exchange it to other things! Money You work Abstract Things or Permanent Things Material Things.
Advertisements

Answer the questions: 1.What is climate? Climate is the weather a certain place has over a certain period of time. 2. Is the climate always the same in.
How does media affect our lives? Elizaveta Michsherina 9 B.
EDUCATION IN GREAT BRITAIN. New Words the system of education – система образования the system of education – система образования the state school – государственная.
МОУ «Корочанская СОШ им. Д.К. Кромского». Every society has lots of common ways and problems.
WHAT IS THE SCHOOL?. ? WHAT IS THE MAIN AIM OF OUR LESSON.
No! It is not a secret pupils dont like even hate doing homework. It can be easy or difficult, big or small, interesting or boring. In any case, it takes.
A poem on Children. Why God Made Teachers ? God understood our thirst for knowledge, and our need to be led by someone wiser; He needed a heart of compassion,
The main problem between generations. There are many problems between parents and their children. It can be differences between the views of the younger.
NEW Business NEW Business. What is business? A business can be defined as an organization that provides goods and services to others who want or need.
Sanurzhan Suleimenov. S ANURZHAN S ULEIMENOV Born: April 9, 1998 in Almaty. The debut in the film - the film "Anshy Bala" - Winner of many international.
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
Which is the best age for marriage? Made by Dmytro Pereckrestenko.
Урок английского языка в 7 классе. Тема «Важность чтения» - Reading is important Учитель английского языка ГОУ СОШ 629 г.Москвы Баева Марина Леонидовна.
Globalisation influences the economic process in our country Проект подготовили учащиеся 9 класса МБОУОсновная общеобразовательная Знаменская школа Сошенко.
Psychological help for teens I want to create an organization where specialists will help teenagers to solve their problems with parents.
There are many young people in our country. Each of them has one's own view point on their life and their future.
SCHOOLS IN AUSTRALIA. Remember! Compulsory= obligatory Government schools= state schools Educate=teach Independent= private Free= no money is paid for.
A S ANY LANGUAGE IN THE WORLD A SIGN LANGUAGE HAS MANY ADVANTAGES. F IRST OF ALL, IT IS QUITE RICH TO SHOW THE MOST IMPORTANT MEANINGS THAT EXIST IN ALL.
Television: bad or good ?. TV plays a great role in the life of a modern man.
Транксрипт:

INTRODUCTION RENÉ CLARIJS - SELF-EMPLOYED POLICY CONSULTANT - ASSISTANT-PROFESSOR TILBURG UNIVERSITY - CHIEF EDITOR JOURNAL YOUTH POLICY - DIRECTOR ACADEMY FOR PUBLIC CHANGE / TILBURG UNIVERSITY ЗНАКОМЬТЕСЬ, РЕНЕ КЛАРИЙС - САМОЗАНЯТЫЙ ПОЛИТИЧЕСКИЙ КОНСУЛЬТАНТ - ДОЦЕНТ ТИЛЬБУРГСКОГО УНИВЕРСИТЕТА - ГЛАВНЫЙ РЕДАКТОР ЖУРНАЛА МОЛОДЕЖНАЯ ПОЛИТИКА - ДИРЕКТОР «АКАДЕМИИ СОЦИАЛЬНЫХ ИЗМЕНЕНИЙ» ПРИ ТИЛЬБУРГСКОМ УНИВЕРСИТЕТЕ

MARKET РЫНОК STATE ГОСУДАРСТВО CITIZEN ГРАЖДАНИН

- MIGRATION - DIFFERENT ORIENTATION - FRENCH REVOLUTION - POLITICAL PARTIES - DIFFERENT COUNTRIES - ZIJDERVELD - BEST PLACE IN THE CENTRE - HYBRID ORGANISATIONS - МИГРАЦИЯ - РАЗЛИЧНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ - ФРАНЦУЗСКАЯ РЕВОЛЮЦИЯ - ПОЛИТИЧЕСКИЕ ПАРТИИ - РАЗЛИЧНЫЕ СТРАНЫ - ZIJDERVELD - ЛУЧШЕЕ МЕСТО В ЦЕНТРЕ - ГИБРИДНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ

WHERE IS NON- FORMAL EDUCATION ? EXAMPLE OF RUSSIA / LITHUANIA / THE NETHERLANDS ГДЕ НАХОДИТСЯ НЕФОРМАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ? ПРИМЕР РОССИИ / ЛИТВЫ / НИДЕРЛАНДОВ

ПЕРЕСТРАИВАЮЩЕЕСЯ ПРАВИТЕЛЬСТВО Как предпринимательский дух изменяет государственный сектор Дэвид Осборн и Тэд Гэблер

New Public Management (NPM) WHAT HOW Proces architects / managers --- no knowledge Новое общественное управление (НОУ) Rowing boat Управление лодкой steering управлять рулем rowingгрести HOWКАКWHATЧТО Proces architects / managers Разработчики/менеджеры --- no knowledge --- отсутствие знания

NPM is about :effectiveness : efficiency НОУ – это в первую очередь : эффективность :действенность

Solution: the market Naive ideology of market fundamentalists Naive ideology of market fundamentalists Our sector is not a market sector Our sector is not a market sector (providers, compare quality, etc.) Решение: рынок Наивная идеология основоположников рынка Наивная идеология основоположников рынка Наш сектор не является рыночным сектором (предоставители услуг, сравнение качества, т.д.) Наш сектор не является рыночным сектором (предоставители услуг, сравнение качества, т.д.)

* Our work is not a market * Not a product, but a process * Role of IMF / World Bank * Наша работа не является рынком, т.к. * Это не продукт, а процесс * Pоль МВФ / Всемирного банка

Because of New Public Management the power in the triangle is changing from state into direction of market. Huge consequences Благодаря Новому общественному управлению центр силы в треугольнике смещается от государства к рынку. Огромные последствия

PARTICIPATION STATE УЧАСТИЕ ГОСУДАРСТВО

TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ BehaviourПоведение = MotivationМотивация × × CapacityСпособностьOpportunityВозможность

TRIAD MODEL B = M × C × O B = M × C × O П = M × C × В ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ Multiply effect (example police) Multiply effect (example police) On three levels On three levels Умноженный эффект(пример о полиции) Умноженный эффект(пример о полиции) На всех трех уровнях На всех трех уровнях

Мотивация Способность Возможность TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ

Much policy is not orientated to M + C + O at the same time (integral policy) TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ Значительная часть политики не ориентирована на M + C + В в то же время (целостная политика)

Most organisations focus on M, C or O in a different place in a different time (schools?, governments?) (schools?, governments?) Collaboration between organisations is not the same as integral policy TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ Большинство организаций фокусируется на M, C или В в различном месте и в различное время (школы?, правительства?) Сотрудничество между организациями - это не тоже самое, что целостная политика

Governments : steer / manage via OPPORTUNITY (buildings, money for staff) Children/Youngsters use M and C TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ Правительства : управлять / руководить через ВОЗМОЖНОСТЬ ( здания, деньги для работников, т.д.) Дети/Молодежь используют М и С

Low M can be a result of : - a low C - a low O - combination Dont think a low M is only a result of ….. a low M a low M TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ Низкая M может быть результатом: - низкой C - низкой В - комбинации Не стоит думать, что низкая М это результат только... низкой М

Relationship between Взаимосвязь между Motivation and Participation Мотивацией и Участием TRIAD MODEL ТРИАДНАЯ МОДЕЛЬ

Participation is / will be the key element in the new societies. Участие является/будет являться ключевым элементом нового общества. Участие является/будет являться ключевым элементом нового общества.

1. ROLE OF CITIZENS WILL BECOME MORE IMPORTANT 2. TEACH CHILDREN ABOUT THEIR FUTURE ROLE 3. INFLUENCE BEHAVIOUR 4. FOR FE AND NFE 5. USE (EXTRINSIC) MOTIVATION CONCLUSIONS ВЫВОДЫ 1. РОЛЬ ГРАЖДАН БУДЕТ ВОЗРАСТАТЬ 2. ОБУЧЕНИЕ ДЕТЕЙ ИХ БУДУЩЕЙ РОЛИ 3. ВЛИЯНИЕ НА ПОВЕДЕНИЕ 4. ДЛЯ ФОРМАЛЬНОГО И НЕФОРМАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ 5. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ (ВНЕШНЕЙ) МОТИВАЦИИ

René Clarijs Address: Vrijthof CA Hilvarenbeek 5081 CA Hilvarenbeek The Netherlands The Netherlands Phone: Mobile: Рене Кларийс