Использование ИКТ для развития познавательного интереса к предмету - английский язык
« Из всех людей педагог труднее всего поддается обращению в новую веру, у него есть своя религия, его рутина и вера в неизменные старые авторитеты. Это вполне устраивает его и душит в нем все другие потребности.» Жозеф Эрнест Ренан (французский писатель 1823 – 1892 )
Цели применения цифровых образовательных ресурсов повышение мотивации к изучению языка; развитие речевой компетенции: умение понимать аутентичные иноязычные тексты, а также умение передавать информацию в связных аргументированных высказываниях; увеличение объема лингвистических знаний; расширение объема знаний о социокультур- ной специфике страны изучаемого языка; развитие способности и готовности к самостоятельному изучению английского языка.
Цели использования презентаций - актуализация знаний; - сопровождение объяснения учителем нового материала; - первичное закрепление знаний; - обобщение и систематизация знаний. - создание проблемной ситуации на уроке
SEASONS MONTHS OF THE YEAR
SEASONS AUTUMN
MONTHS
МНОЖЕСТВЕННОЕ ЧИСЛО СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ S
a dog 4 dogs
Happy birthday to you! Its great! Thank you!
i a e c m o e
ДЕЙСТВИЯ EE-2 UNIT-2
LABLE THE PICTURES write
Enjoy English -2
Вставьте пропущенные слова: am, is,are. 1.I … nine. 2.He … strong. 3.You … big. 4.We … at school. 5.She … nice. 6.They … sad. 7.You … funny. 8.It … fat.
Шарик, шарик, улетай! Летать, запомни, будет fly (флай)
Modern Art in USA
Modern Art in Moscow
Защита проектов
MY FAMILY Our address is 3,Parkovaya str.,flat 9, Krasnouralsk, Russia
There are four seasons in the year- Winter- Spring- Summer- Autumn-
In summer I walk with friends in the street.We go to the forest for barbecue with daddy. Every summer I go to my grandmother. I help her in the kitchen-garden. There I go to the river to swim with my friends.
The Famous Places of London
THE TOWER OF LONDON In the Tower tourists can see beefeaters and ravens.
In the museum tourists can see the coronation Chair with the Stone of Destiny.
My Timetable -5 класс
Конкурс знатаков английского языка Animals. Food.
Расставь фразы в таком порядке, чтобы получился разговор. 1.Would you like some milk? 2.Good morning, Rabbit ! I am hungry. 3.Good! Take some cheese. 4.I dont like milk. I would like cheese. 5.Good morning, Winny! 6.Thank you.
Нарисуй животное, прочитав его описание. It is a frog Jim. It is big and fat. It is funny. It is green. Jim likes music.It has a red box.
Our frogs
R BEFOX OIDUCK FROGAT EDGOTO HENPIG Найди знакомых тебе животных
How many ducklings Can you see? Quack, quack, quack – One, two, three! 1 3 2
Количественные числительные 13 – thirteen 14 – fourteen 15 – fifteen 16 – sixteen 17 – seventeen 18 – eighteen 19 – nineteen Основа + -teen
Количественные числительные основа + -ty 20 – twenty 30 – thirty 40 – forty 50 – fifty 60 – sixty 70 – seventy 80 – eighty 90 - ninety 100 – a (one) hundred 1000 – a (one) thousand – a (one) million
Walk, walk I can walk Walk, walk I can walk Walk, walk I can walk Like a dog. Jump, jump I can jump Jump, jump I can jump Jump, jump I can jump Like a frog. Mommy, Mommy watch me, Daddy, Daddy watch me. Swim, swim I can swim Swim, swim I can swim Swim, swim I can swim Like a fish. Fly, fly I can fly Fly, fly I can fly Fly, fly I can fly Like a bird. Mommy, Mommy watch me, Daddy, Daddy watch me.
We are at work …
American Slang
Cat 1)This cat wants to borrow some money from me. Приятель, парень 2)Dont you know that Mary is such a cat. Сплетница.
Работа в группах
Family Magazine-10 класс
Мультимедийные презентации
My school: yesterday, today, tomorrow Исследовательские проекты - рефераты
We are not actresses, but we try