Развитие облачных сервисов Orange Business Services Евгений Галалу Владимир Давыденко Orange Business Services Russia & CIS.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
WEST KAZAKHSTAN MARAT OSPANOV STATE MEDICAL UNIVERSITY Independent work of the student Specialty: Pharmacy Discipline: Information and communication technologies.
Advertisements

Designing Network Management Services © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Designing the Network Management Architecture ARCH v
Introducing Cisco Network Service Architectures © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Introducing the Cisco AVVID Framework ARCH v
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.INTRO v Managing Your Network Environment Managing Cisco Devices.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. MPLS v Complex MPLS VPNs Introducing Central Services VPNs.
Copyright 2003 CCNA 4 Chapter 23 Virtual Private Networks By Your Name.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. BGP v Customer-to-Provider Connectivity with BGP Connecting a Multihomed Customer to Multiple Service.
© 2006 Avaya Inc. All rights reserved. Network Small Community Network Network Small Community Network.
© 2009 Avaya Inc. All rights reserved.1 Chapter Four, UMS Web Services Module One – UMS.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CIPT1 v Deployment of Cisco Unified CallManager Release 5.0 Endpoints Configuring Cisco Unified CallManager.
"Cloud services" - what it is.. First of all – it is innovative online services. They provide an opportunity to use the enormous potential of the Internet.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. BGP v Route Selection Using Policy Controls Using Multihomed BGP Networks.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.INTRO v Connecting Networks Understanding How TCP/IP Works.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. MPLS v MPLS VPN Technology Categorizing VPNs.
16 марта 2012 Алексей Собкевич Руководитель дирекции развития продуктов и услуг Orange Business Services в России и СНГ Полный цикл проекта миграции к.
Designing Enterprise Edge Connectivity © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Designing the Remote Access Module ARCH v
WEB SERVICES Mr. P. VASANTH SENA. W EB SERVICES The world before Situation Problems Solutions Motiv. for Web Services Probs. with Curr. sols. Web Services.
Designing Enterprise Edge Connectivity © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Designing the Internet Connectivity Module ARCH v
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. MPLS v MPLS VPN Technology Introducing VPNs.
1 Where is the O(penness) in SaaS? Make sure youre ready for the next wave … Jiri De Jagere Senior Solution Engineer, Progress Software Session 123.
Транксрипт:

Развитие облачных сервисов Orange Business Services Евгений Галалу Владимир Давыденко Orange Business Services Russia & CIS

Spain United Kingdom Jordan Egypt Mauritius Morocco Mali Niger Ivory Coast Senegal Guinea Central African Republic Cameroon Kenya Uganda Botswana Madagascar Tunisia Romania Moldova Poland France Slovakia Switzerland Austria Guyana Armenia Belgium Luxembourg Vanuatu Dominican Republic Martinique Guadeloupe Reunion Island Предоставление услуг бизнес клиентам и частным лицам Предоставление услуг только бизнес клиентам Orange в мировом масштабе: 217 миллионов заказчиков … услуги частным лицам в 36 странах и бизнес клиентам в 166 странах Irak доходы $63.7 миллиарда прибыль $6.8 миллиарда инвестиции в R&D $1.2 миллиарда

история Orange в России 1958 распоряжением Совета Министров образовано российское отделение «СИТА» / SITA для обеспечения связью международных аэропортов 1990 создание компании «Спринт Сеть» (позже «Глобал Один») 2002 Объединение «Глобал Один», «СИТА», «Эквант JV» и «Эквант» в Эквант Россия 2005 France Telecom становится владельцем 100% пакета акций «Эквант» 2006 Эквант Россия начинает работу под торговой маркой Orange Business Services

сеть и ресурсы Orange в России 8500km собственной DWDM магистрали 5000 заказчиков 400+ банков Единственный международный оператор присутствующий в России 1000 сотрудников в 35+ городах РФ с 1958 года 6000km сеть доступа к 250+ бизнес центрам 1000 спутниковых каналов

полный спектр телеком-услуг для b2b заказчиков телефония традиционная и IP телефония дальняя связь конвергенция фиксированной и мобильной связи (FMC) национальные и международные номера free phone сетевые услуги и доступ в интернет построение корпоративных сетей с использованием широкого спектра технологий доступа хостинг доступ в Интернет защита от DDoS-атак решения для финансовых организаций решения для подключения банкоматов доступ к финансовым и торговым системам интеллектуальная платформа для трейдинга Open Trande

полный спектр телеком-услуг для b2b заказчиков контакт-центр аутсорсинг контакт-центра интеллектуальная IVR платформа Free Phone ИТ услуги услуги консалтинга WAN оптимизация и улучшение характеристик работы приложений аудит сети и инфраструктуры разработка проекта сети ИТ-аудит унифицированные коммуникации корпоративная почта, коммуникатор, портал на основе решений Microsoft видео-решения, включая видеоконференцсвязь облачные решения создание частных облаков как в ЦОД Orange, так и на стороне клиента стратегическое направление Orange Business Services

«облачные» продукты и решения Orange Business Services частное «облако» Flexible Computing Private выделенная «облачная» инфраструктура в ЦОД Orange или у заказчика – распределенная инфраструктура управляемая инфраструктура, как услуга (IaaS) в «облаке» общего пользования Flexible Computing Express унифицированные коммуникации из «облака» Orange Business Together with Microsoft Open Video Presence 1 2 3

основные компоненты Flexible Computing Private Хранилище Блейд-серверы Пакет сервисных услуг Конвергентная инфраструктура Система управления * * также поддерживаются решения и на других производителях оборудования и ПО

простой путь развития к гибридному облаку Общая архитектура традиционных, виртуальных и облачных приложений Flexible Computing Private Виртуальные и традиционные серверы, хранилища и клиенты + общее управление Flexible Computing Express Самообслуживание, автоматизация, безопасность, гетерогенное управление ресурсами и услугами * также поддерживаются решения и на других производителях оборудования и ПО HP BladeSystem* / HP Storage* Традиционная стандартизированная IT инфраструктура, с выделенными ресурсами под каждую задачу или сервис

совместный «облачный» проект Orange – SITA шесть ЦОД, объединенных в единую глобальную сеть Los Angeles to Osaka and Auckland Sydney and Tokyo to Seattle Osaka to Los Angeles Sydney to Seattle Tokyo to Seattle Auckland to Los Angeles core MPLS POP dedicated data centers data centers interconnections other Orange backbone routes Sydney Hong Kong Singapore Frankfurt Johannesburg Atlanta в дополнение к 31 облачно-ориентированному ЦОД Orange

Flexible Computing Express – публичное облако, реализующее концепцию виртуального ЦОД с оплатой pay-per-use и гарантией SLA балансировщик нагрузки межсетевой экран портал управления back end зона front end Internet зона front end VPN зона резервное копирование Internet соединение IPVPN соединение Пул ресурсов: CPU, RAM, HDD

12 Business Together with Microsoft корпоративная почта корпоративный коммуникатор корпоративный портал ЦОД Orange уровня Tier 3 сквозной SLA доступность услуги % кастомизация услуги под клиента

13 Open Videopresence видеосвязь как услуга многоточечный сервер портал управления служба поддержки

характеристики «облачных» технологий ключевые компетенции оператора распределенная инфраструктура информационная безопасность сквозной SLA оплата за использованный ресурс портал самообслуживания бизнес - ориентированные процессы почему Orange в качестве IaaS поставщика? «облачные вычисления» в ДНК оператора

наши заказчики

Спасибо за внимание! Вопросы? Владимир Давыденко Ведущий консультант T. +7 (495) доб M. +7 (916)

17 The NIST Definition of Cloud Computing Cloud computing is a model for enabling ubiquitous, convenient, on-demand network access to a shared pool of configurable computing resources (e.g., networks, servers, storage, applications, and services) that can be rapidly provisioned and released with minimal management effort or service provider interaction. This cloud model is composed of five essential characteristics, three service models, and four deployment models.

18 Essential Characteristics: On-demand self-service. A consumer can unilaterally provision computing capabilities, such as server time and network storage, as needed automatically without requiring human interaction with each service provider. Broad network access. Capabilities are available over the network and accessed through standard mechanisms that promote use by heterogeneous thin or thick client platforms (e.g., mobile phones, tablets, laptops, and workstations). Resource pooling. The providers computing resources are pooled to serve multiple consumers using a multi-tenant model, with different physical and virtual resources dynamically assigned and reassigned according to consumer demand. There is a sense of location independence in that the customer generally has no control or knowledge over the exact location of the provided resources but may be able to specify location at a higher level of abstraction (e.g., country, state, or datacenter). Examples of resources include storage, processing, memory, and network bandwidth. Rapid elasticity. Capabilities can be elastically provisioned and released, in some cases automatically, to scale rapidly outward and inward commensurate with demand. To the consumer, the capabilities available for provisioning often appear to be unlimited and can be appropriated in any quantity at any time. Measured service. Cloud systems automatically control and optimize resource use by leveraging a metering capability1 at some level of abstraction appropriate to the type of service (e.g., storage, processing, bandwidth, and active user accounts). Resource usage can be monitored, controlled, and reported, providing transparency for both the provider and consumer of the utilized service.

19 Service Models: Software as a Service (SaaS). The capability provided to the consumer is to use the providers applications running on a cloud infrastructure2. The applications are accessible from various client devices through either a thin client interface, such as a web browser (e.g., web-based ), or a program interface. The consumer does not manage or control the underlying cloud infrastructure including network, servers, operating systems, storage, or even individual application capabilities, with the possible exception of limited user-specific application configuration settings. Platform as a Service (PaaS). The capability provided to the consumer is to deploy onto the cloud infrastructure consumer-created or acquired applications created using programming languages, libraries, services, and tools supported by the provider.3 The consumer does not manage or control the underlying cloud infrastructure including network, servers, operating systems, or storage, but has control over the deployed applications and possibly configuration settings for the application-hosting environment. Infrastructure as a Service (IaaS). The capability provided to the consumer is to provision processing, storage, networks, and other fundamental computing resources where the consumer is able to deploy and run arbitrary software, which can include operating systems and applications. The consumer does not manage or control the underlying cloud infrastructure but has control over operating systems, storage, and deployed applications; and possibly limited control of select networking components (e.g., host firewalls).

20 Deployment Models: Private cloud. The cloud infrastructure is provisioned for exclusive use by a single organization comprising multiple consumers (e.g., business units). It may be owned, managed, and operated by the organization, a third party, or some combination of them, and it may exist on or off premises. Community cloud. The cloud infrastructure is provisioned for exclusive use by a specific community of consumers from organizations that have shared concerns (e.g., mission, security requirements, policy, and compliance considerations). It may be owned, managed, and operated by one or more of the organizations in the community, a third party, or some combination of them, and it may exist on or off premises. Public cloud. The cloud infrastructure is provisioned for open use by the general public. It may be owned, managed, and operated by a business, academic, or government organization, or some combination of them. It exists on the premises of the cloud provider. Hybrid cloud. The cloud infrastructure is a composition of two or more distinct cloud infrastructures (private, community, or public) that remain unique entities, but are bound together by standardized or proprietary technology that enables data and application portability (e.g., cloud bursting for load balancing between clouds).