Как подвести обучающихся к формулировке темы и задач урока.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Family problems The main common topics of misunderstanding in families.
Advertisements

УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА Евсеева Н.С. МОУ СОШ 1.
A Typical British House. A typical British house is for a family of three or four people.
Will vs be going to Talking about future. will + verb (+) I will come home late tonight. = Ill come home late tonight. (-) I will not be late tonight.
Traditional English & Russian house. Execute by: Irene Abdullaeva Kate Pozdeeva Tais Pokrovskaya Directed by : Zubenko I.N.
There is no place like home. four – the fourth one – the first ten – the tenth five – the fifth twelve – the twelfth two – the second There is a number.
Афанасьева Юлия Эдуардовна Учитель английского языка.
In the dark. Many years ago two friends, Joe and Tom, came to a small town. It was very dark when they came to a little inn.
Педагогический совет «Реализация воспитательного потенциала урока»
MY DREAM HOUSE. One of the most important things is the location of the house.
1. Do you like to travel? Yes, traveling is so wonderful I think. New places, foreign countries, unknown people, mysterious traditions. Its so thrilling.
MonicaRachaelPhoebeJoeRossChandler A friend in need is a friend indeed. Make new friends But keep the old One is silver and the other gold! The best.
After J. K. Jerome. Do you think that such a curiosity? Was there with you funny situations? Are you afraid of the dark?
Project work House of my dream. They say, a persons home is a reflection of their own character. It is a place to work, to relax and to meet friends.
A Wonderful Love Story: Three guests Изготвил:. A woman came out of her house and saw 3 old men with long white beards sitting in her front yard. She.
Family quarrels are bitter things. They don't go by any rules. They're not like aches or wounds; they're more like splits in the skin that won't heal because.
Travelling. What for…?. NEW WORDS TO REMEMBER advantage airport coach numberplate request stop travelcard underground convenient to be short of money.
After a car accident one man found himself in hospital. He was unconscious for several days. Being delirious he saw God. And he said...
The right one W. Somerset Maugham. George Meadows was now a man of fifty, and his wife was a year, or two younger. They were both fine, upstanding people.
1. Friendship is a thing that helps you to live. ( Max, 13)
Транксрипт:

Как подвести обучающихся к формулировке темы и задач урока

«Знание только тогда знание, когда оно приобретено усилиями своей мысли, а не памятью» Л.Н.Толстой

Под целью в образовании следует понимать: 1) предвосхищаемый результат деятельности; 2) предметная проекция будущего; 3) субъективный образ желаемого, опережающий отражение событий в сознании человека.

Цели должны быть: Диагностируемые. Конкретные. Понятные. Описывающие желаемый результат. Реальные. Побудительные (побуждать к действию). Точные. Цель не должна иметь расплывчатые формулировки. Не следует употреблять такие расплывчатые выражения, как «почувствовать», « понять». Личностно значимыми для учащихся. Ориентировать на поиск нового способа действия. Содержать новизну, которая может быть разрешена в результате творческого применения известных способов действия.

Учебная задача – это цель, личностно- значимая для ученика, мотивирующая на изучение нового материала.

Учителю на этапе постановки учебной задачи необходимо обеспечить следующие условия:

1. Создать ситуацию, в которой ребенок обнаружит свое собственное суждение об обсуждаемом предмете; существование других точек зрения; недостаточность своего знания для решения возникшей задачи. Только в этом случае задача найдет эмоциональный отклик у каждого ребенка, что обеспечит ее принятие.

2. Обеспечить детей инструментом, позволяющим удержать, зафиксировать суть возникшей проблемы. Таким инструментом являются схемы, модели, детские рисунки, т. е. знаково- символические средства.

3. Обеспечить переход от отношения «спрашивающий учитель отвечающий ученик» к отношению «спрашивающий ученик учитель, помогающий ребенку сформулировать свой вопрос и найти на него ответ».

Кластер money health success

Диалог «побуждающий» «подводящий» What should/shouldnt a person do when sharing a room? 1.Have you ever had to share a room with an unpleasant person? 2. Which of his/her habits were the most unpleasant? 3. Is it easy to keep the room tidy if you share it with an untidy person?

The best known of his works are «Hamlet», «Othello», «Romeo and Juliet», «Twelfth Night»

SHOUT One of the worst things about my house is the lack of privacy. If I disappear into my room for some peace, its guaranteed that someone will come after me, wanting to know what I am to. The thing is I share the room with my little sister, I cant just shut the door, and keep everyone out. The other thing that bugs me is that I am treated like an unpaid slave in the house. Im going to leave home as Im old enough. My mates always say that Ill miss my family once I leave, but I doubt that!

A typical British house Number of peopleTwo, three or four Number of floorsOne Number of bedroomsTwo or more Rooms on the ground floor A bathroom and bedrooms Rooms on the first floorA kitchen, a dining room GardenNo

Champion game Let the odd man out 1. bedroom kitchen lawyer sitting-roomhall 2.2. cupboard sofa curtainscarpetcomputer 3.3. chairs rugs picturesgardenshouses flower 4.4. enjoy convenient ordinarybeautifullight

My house is my castle There is no place like home Home, sweet home

Обязательными условиями использования приемов целеполагания являются : - учет уровня знаний и опыта детей; - доступность, т.е. разрешимая степень трудности; - толерантность, необходимость выслушивания всех мнений правильных и неправильных, но обязательно обоснованных; - вся работа должна быть направлена на активную мыслительную деятельность.