Федорова Елена Вениаминовна Учитель английского языка Сиверской СОШ 3 Гатчинского района Учитель английского языка Сиверской СОШ 3 Гатчинского района Квалификация.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
* 1697 обучающихся 4-х классов из 62 общеобразовательных учреждений Москвы.
Advertisements

Stonehenge Стоунхендж. About years ago-or maybe-the Stone Age inhabitants of Britain started building an enormous stone structure Около 4,600 лет.
Stonehenge Стоунхендж. About years ago-or maybe-the Stone Age inhabitants of Britain started building an enormous stone structure. Около 4,600 лет.
In the dark. Many years ago two friends, Joe and Tom, came to a small town. It was very dark when they came to a little inn.
Newspapers and magazines play a very important part in our life. Practically there is no family that does not read them. We can learn many things from.
In recent years tourism has really taken off. However a lot of people believe that tourism ruins everything that it touches.
Knowledge is power. proverb. Lets talk about your future education.
Стратегия обучения говорению на старшей ступени обучения МОУ «Гимназия 24» г. Калуги Смольянинова А.В. Борзакова Е.Ю. Калуга 2011г.
English-speaking countries 2015 Кудинова Н.В. МОУ СШ 8 Советского района Волгограда.
After J. K. Jerome. Do you think that such a curiosity? Was there with you funny situations? Are you afraid of the dark?
Teens of nowadays Prepared by: Denis Agapov, form 10 G Checked by: E.S. Rubtsova.
From the History of Building. План урока: 1.Организационный этап. 2.Проверка знаний лексики по теме. 3.Разбор текста с использованием презентации. 4.Письменный.
The holidays of my dream. I dream to go for a holiday to Canada. I think it is a beautiful, amazing and green country where people speak English and French.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
Animal World (Животный мир) МОУ СОШ 2 им.В.И. Ленина авторы: Смирнова Т.А. Ефимова Н.Г. г.Данилов 2007.
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Презентация – тренажер по подготовке к ОГЭ по английскому языку. Устная часть ОГЭ Задания 1-3 Работу выполнила: Покупателева Е.А.
Were a part of the Universe. S p a c e is a place far above the Earth where there is no air. is a place far above the Earth where there is no air.
PRESENTS Valentine's Day is a special time when people tell each other that they love them and care about them. To celebrate the date, people send special.
Выполнила Лютикова Наталья Александровна, учитель английского языка. Муниципальное общеобразовательное учреждение Центр образования 49 г. Тверь.
Транксрипт:

Федорова Елена Вениаминовна Учитель английского языка Сиверской СОШ 3 Гатчинского района Учитель английского языка Сиверской СОШ 3 Гатчинского района Квалификация - 1 разряд. Квалификация - 1 разряд. Стаж работы по специальности – 15 лет. Стаж работы по специальности – 15 лет. Работаю по УМК Кузовлева, Лапа «Английский язык», Жаворонковой «New Millennium», Афанасьевой, Михеевой «Английский язык» в начальном, среднем и старшем звене. Работаю по УМК Кузовлева, Лапа «Английский язык», Жаворонковой «New Millennium», Афанасьевой, Михеевой «Английский язык» в начальном, среднем и старшем звене.

Презентация открытого урока по теме: «Кто построил Пирамиды?» Автор работы: Федорова Елена Вениаминовна, учитель английского языка МОУ Сиверской СОШ 3 Федорова Елена Вениаминовна, учитель английского языка МОУ Сиверской СОШ 3

«Who built the Pyramids?» Предлагаемый урок проводится в 7 классе. Предлагаемый урок проводится в 7 классе. Учащиеся обучаются по УМК «New Millennium English - 7», Деревянко Н.Н. Учащиеся обучаются по УМК «New Millennium English - 7», Деревянко Н.Н. Относится к разделу 8 «Тайны мира», III четверть. Относится к разделу 8 «Тайны мира», III четверть.

Цели урока Совершенствование навыков и умений речевой деятельности учащихся Совершенствование навыков и умений речевой деятельности учащихся Привитие навыков конструктивного диалога Привитие навыков конструктивного диалога Развитие умений, приобретение знаний с помощью поиска необходимой информации Развитие умений, приобретение знаний с помощью поиска необходимой информации Умение выделить, обобщить нужную информацию из различных источников Умение выделить, обобщить нужную информацию из различных источников Повысить интерес к изучению английского языка, активизировать творческие и познавательные способности Повысить интерес к изучению английского языка, активизировать творческие и познавательные способности

Задачи урока обучение монологическому высказыванию по теме обучение монологическому высказыванию по теме обучение пониманию аутентичного текста обучение пониманию аутентичного текста научить «выхватывать» основную (нужную) информацию научить «выхватывать» основную (нужную) информацию

Ход урока Ход урока 1. Общая установка. 1. Общая установка. 2. Выход на тему урока, детальное уточнение целей. 2. Выход на тему урока, детальное уточнение целей. 3. Этап изучения нового материала. 3. Этап изучения нового материала. 4. Ознакомление с разными точками зрения. Дискуссия. 4. Ознакомление с разными точками зрения. Дискуссия. 5. Выводы. Подведение итогов. 5. Выводы. Подведение итогов. План урока

Text for reading Do we know who built the Pyramids? It is known that the Pyramids were built for the ancient pharaohs of Egypt. They were monuments to the pharaohs greatness, filled with great treasures for the afterlife. It is known that the Pyramids were built for the ancient pharaohs of Egypt. They were monuments to the pharaohs greatness, filled with great treasures for the afterlife.

However, there are some mysteries about the Pyramids. Who built them? Some people believe that the Pyramids were built by humans. However, there are some mysteries about the Pyramids. Who built them? Some people believe that the Pyramids were built by humans.

Others think that they were built by aliens who wanted to send people a message. Others think that they were built by aliens who wanted to send people a message.

For thousands of years it has been a mystery. Today scientists and archaeologists can explain who built the Egyptian pyramids. For thousands of years it has been a mystery. Today scientists and archaeologists can explain who built the Egyptian pyramids.

Statements for the discussion Statements for the discussion Archaeologists have no evidence that the Egyptians built the Pyramids. Archaeologists have no evidence that the Egyptians built the Pyramids. Scientists know how many people built the Pyramids. Scientists know how many people built the Pyramids. Archaeologists have evidence that the builders were humans, Archaeologists have evidence that the builders were humans, The Pyramids were built 4,600 yrs ago. The Pyramids were built 4,600 yrs ago. Scientists cannot explain how the Egyptians built the Pyramids. Scientists cannot explain how the Egyptians built the Pyramids. The Egyptians wanted to take part in building the Pyramids. The Egyptians wanted to take part in building the Pyramids.

What the archaeologists really said Scientists used carbon dating to find out the age of the Pyramids. Scientists used carbon dating to find out the age of the Pyramids. Archaeologists found the skeletons of 600 ancient Egyptians. Archaeologists found the skeletons of 600 ancient Egyptians. Archaeologists found evidence of 36,000 workers and their camp. Archaeologists found evidence of 36,000 workers and their camp. The builders worked for the king and called themselves Friends of Khufu. The builders worked for the king and called themselves Friends of Khufu. The hieroglyphs tell us how the Egyptians worked. The hieroglyphs tell us how the Egyptians worked.

Источники: Н. Н. Деревянко,С.В. Жаворонкова «New Millennium English-7», книга для учителя. Н. Н. Деревянко,С.В. Жаворонкова «New Millennium English-7», книга для учителя. В.А. Маркин «Я познаю мир». В.А. Маркин «Я познаю мир».