Instrumental case I declension II declension III declension ой - ей ом - емью а я cons. o ь, й е ь.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Instrumental case I declension II declension III declension ой - ей ом - емью а я cons. o ь, й е ь.
Advertisements

Instrumental case I declension II declension III declension ой - ей ом - семью а я cons. o ь, й е ь.
Sentences with the instrumental case. 1. After prepositions над (above), под (under) рядом с (next to), с (with), между (between) за (behind), перед (in.
Sentences with the instrumental case. 1. After prepositions над (above), под (under) рядом с (next to), с (with), между (between) за (behind), перед (in.
Переведите 1.Marina was born in Moscow. 2.She goes to work by bus. 3.We go to Saint Petersburg by train. 4.My brother lives in Orlando. 5.He works at the.
Именительный падеж Nominative case 1.Это 2.Subject. дети, ребята, книги, окно, учитель, дом 1.Дети играют. 2.Ребята пишут. 3.Книги находятся в портфеле.
Dative cases. Сколько тебе (вам) лет? Мне Тебе Ему Ей Нам Вам им Мне десять лет. Тебе один год. Ему два года. Ей три года. Нам четыре года. Вам пять лет?
Падежи Именительный ЭТО мама, рука Родительный НЕТ мамы, руки Дательный К маме, руке Винительный ВИЖУ маму, руку Творительный РЯДОМ С мамой, рукой Предложный.
Prepositions Prepositions of Place Prepositions of Time Prepositions of Direction and Movement.
Дедушка Мама Папа Брат Сестра Бабушка Я. Моя семья My family.
Preposition о – об – обо 1.This book is about Pushkin. 2.I wrote you (s) about Larisa. 3.He told her about his love. 4.Tell me about fall season. 5.She.
Делайте сейчас: Напишите предложения 1. Мы/ любить/ играть/ волейбол. 2. Ребята/ любить/ танцевать/ полька. 3. Наташа/ любить/ рисовать/ машины. 4. Я /
Imperfective - Perfective Process Completion Was doing Is doing Is going to do did will do I was reading a book. She is listening to music. We are going.
Делайте сейчас: Напишите предложения 1. Мы/ любить/ играть/ волейбол. 2. Ребята/ любить/ танцевать/ полька. 3. Наташа/ любить/ рисовать/ машины. 4. Я /
Падежи Именительный ЭТО мама, рука Родительный НЕТ мамы, руки Дательный К маме, руке Винительный ВИЖУ маму, руку Творительный РЯДОМ С мамой, рукой Предложный.
My family AthleticPolite DependentHappy LuckyPleasant Write down the opposite meaning of this words. Use un-, im-, in-, non.
Present Continuous. Look at the picture. What is he doing now?
Идёт Куда? Destination in – В (acc) в дом. Откуда? Destination- from – ИЗ (gen.c.) из дома.
What – Какой, какая, какое, какие / что?! What do you do? What is this? What car (what kind of ) is this? What color is this? ЧтоКакой (ая, ое, ие) Что.
Напишите предложения 1.Дети \ родиться \ Маями. 2.Мы \ жить \ Лондон. 3.Моя \ дом \ находиться \ Одесса. 4.Ты \ жить \ Тверь. 5.Она \ родиться \ Россия.
Транксрипт:

Instrumental case I declension II declension III declension ой - ей ом - емью а я cons. o ь, й е ь

Переведите 1.With Olga 2.With Mark 3.With Andrei 4.With a bag 5.With a notebook 6.With love 7.With Tanya 8.With a book bag 9.With a dress 10.With a bucket (pail) 1.с Ольгой 2.с Марком 3.с Андреем 4.с сумкой 5.с тетрадью 6.с любовью 7.с Таней 8.с портфелем 9.с платьем 10. с ведром

Переведите 1.I am talking to (converse with) Irina. 2.We play with Boris. 3.Mother reads with daughter. (official) 4.Sister cleans the apartment with brother. 5.He takes a walk (strolls) with aunt. 6.They go to Russia with the teacher (m). 1. Я разговариваю с Ириной. 2.Мы играем с Борисом. 3. Мать читает с дочерью. 4. Сестра убирает квартиру с братом. 5. Он гуляет с его тётей. 6. Они едут в Россию с учителем.

When do we write C and when we dont. 1.Speak with Tanya 2.Play with Igor 3.Go with teacher. 1. Говорить с Таней 2. Играть с Игорем 3. Идти с учителем 1.Hit the ball. 2.Eat the spoon 3.Write the pen. 1.ударить мячом 2.Кушать ложкой 3.Писать ручкой Both do the same - C use as the instrument (using) – no C with using

With C or without C? 1.Играть (машинка) 2.Писать (ручка) 3.говорить (девушка) 4.Танцевать (учитель) 5.Гулять (Оля) 6.Кушать (вилка) 7.Выступать (дочь) 8.Жонглировать (мяч) 9.Читать (брат) 10.Идти (книга) 11.Ударить (портфель) 1.Играть с машинкой 2.Писать ручкой 3.Говорить с девушкой 4.Танцевать с учителем 5.Гулять с Олей 6.Кушать вилкой 7.Выступать с дочерью 8.Жонглировать мячом 9.Читать с братом 10.Идти с книгой 11.Ударить портфелем

Кушать ударить бить to hit to beat Ложка мяч Вилка рука Нож нога Рука голова кулак портфель

Переведите 1.He hit (past) me with fist. 2.I wash the floors with the mop. 3.We eat with the knife and the fork. 4.Irina walks with the bag. 5.Boris walks with his girlfriend. 6.I talk to Larisa. 7.Roman dances with the guitar. 8.Andrei with his friend beat (past) Igor. швабра 1. Он ударил меня кулаком. 2. Я мою полы шваброй. 3. Мы кушаем ножом и вилкой. 4. Ирина идёт с сумкой. 5. Борис идёт с подругой. 6. Я разговариваю с Ларисой. 7. Роман танцует с гитарой. 8. Андрей с его другом били Игоря.