/ёе т=вакан\сем: Шупашкар хулинчи п\т\м\шле п\лъ паракан 57-м\ш в=там шкулти ч=ваш ч\лхи в\рентекен\сем Баринова Маргарита Петровна тата Иванова Маргарита.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Транксрипт:

/ёе т=вакан\сем: Шупашкар хулинчи п\т\м\шле п\лъ паракан 57-м\ш в=там шкулти ч=ваш ч\лхи в\рентекен\сем Баринова Маргарита Петровна тата Иванова Маргарита Петровна

Шкулта ч=ваш ч\лхине в\рентни, И.А.Андреев профессор ёырн= т=р=х, виё\ т\п т\ллеве пурн=ёлама пул=шать: 1. П\рле пур=накан ч=вашсемпе в\сен ч\лхи урл= хутш=нса ачасем п\р- п\ринпе ытларах ёыв=хланаёё\, п\р-п\ринчен ютш=нма п=рахаёё\, пурте п\рле кил\шълл\ пур=нма хат\рленеёё\. 2. Ч\лхе урл= ачасем ч=ваш историй\пе, культурипе, хал=х пурн=ё\пе паллашаёё\ хам=р таврари ёут ёантал=ка, общество аталан=в\н турт=м\сене те тар=нрах =нланма тыт=наёё\. 3. Т=ван мар ч\лхе й\рки-юх=мне =са хывни, =на т=ван ч\лхепе танлаштарни ачасен =с-т=нне ёив\члетет, т\нче ёине анл=рах п=хма, ун=н нумай енл\хне =нланма пул=шать. Хальхи в=х=тра 9-м\ш класра ч=ваш ч\лхи в\рентмелли ятарл= меслет с\н\в\сем ёук теме те пулать. Кашни в\рентекен\н х=й\н 9-м\ш класра \ёлесе пухн= пыс=к опыт пур. Кунашкал опыт пир\н те сахал мар м\ш ёултанпа пухн= в\ренъ материал\ те чылай. Ч=нах та, хальччен 9-м\ш класра пуёласа \ёлекен учительсене урок ирттерме ё=м=лах мар. Ёав=нпа та эпир хам=р \ёе ё=м=ллатас тата тин \ёлеме пуёлан= учительсене пул=шас т\ллевпе ёак методика к=тарт=вне хат\рлер\м\р.

Андреев И. А. тата Гурьева Р. И. ёырн= 9-м\ш класс к\некинче грамматика материал\сене тата т\рл\рен х=н=хтарусене пит\ нумай пан=, анчах та ёав материала ачасем патне илсе ёитермелли меслетсем хальл\хе пулман-ха. Эпир вара меслет с\н\в\нче уроксене кашнинех уёса пат=м=р. Ёав=н пекех унта грамматика в=ййисем, ребуссем, тестсем, т\р\слев \ё\сем тата ытти х=н=хтарусене те к\ртр\м\р. Пир\н т\ллев в=л – ёак т\рл\ \ёпе ус= курса ачасен ч=ваш ч\лхине в\ренес к=м=лне ё\клесси, ачасен п\л\вне в=там шая илсе ёитересси.

Методика с\н\в\ в\рентекенсене тем=сене =нлантарма ё=м=лл=х кър\ Т\рл\ \ёпе ус= курса ирттерн\ уроксем ачасен ч=вашла в\ренес туй=мне ъстер\ё Ачасене грамматика материал\сене =нланма пул=ш\ Гипотеза шай\нчи шух=ш

Выр=с шкул\н 9-м\ш класс к\некипе программине т\пл\н п=хса тухасси, пухн= материалпа ус= курса ё\н\ меслет с\н\в\ хат\рлесси. Пухса хат\рлен\ материалпа уроксенче м\нле ус= курмаллине к=тартасси, республик=ра тата республика тулаш\нче ч=ваш ч\лхи в\рентекен учительсене паллаштарасси, статья ёырасси, сайта т=ратасси.

Задач=сем

Результата пурн=ёа к\ртесси тематика план\сене, урок конспекч\сене шкул тата район учител\сем хушшинче сарса т\р\слесе п=хмалла материал пахал=хне методп\рлешъ лар=в\сенче сътсе явмалла, с\нъсене шута илмелле кирл\ пулсан меслет с\н\в\сене «Хал=х шкул\нче», Интернетра пичетлесе к=тартмалла ё\н\ ал ёыр=в\н проектне пал=ртмалла

Проект \ё\н шух=шне пурн=ёламалли й\рке 1 тапх=р – хат\рленъ тапх=р\ (2007 ё. ёурла - ав=н уй=х\сем) Патшал=х стандартне, кирл\ программ=сене суйласа илсе п=хса тухасси, тишкересси Хам=ра к=с=клантаракан тем=па ёых=нн= меслет с\н\в\сене п=хса тухса тишкересси Меслет с\н\в\семпе ёых=нн= т\рл\ информацисем, статьясем, материалсем, хушма \ёсем пуётарасси. Проект=н проблемисене, т\ллев\семпе задачисене пал=ртасси Меслет с\н\в\семпе ёых=нн= литератур=сене суйласа илесси 2 тапх=р – \ё\н т\п тапх=р\ (2007 ё. юпа ё. ёу уй=х\сем) Тематика планне й\ркелесси Меслет с\н\в\сем учительсемш\н урока хат\рленме кирл\ материалсем пулни ёинчен консультаци парасси Урок=н анл= конспектне ёырасси 3 тапх=р – хаклав тапх=р\ (2009 ё. ё\ртме - ут= уй=х\сем) Ёырса хат\рлен\ материалсене теп\р хут п=хса тухасси /ё\н ёитменл\х\сене тупса пал=ртасси, в\сене търлетесси

Проект=н т\р\слев тапх=р\ Ч=ваш Республикинчи Шупашкар хулинче п\т\м\шле в=там п\лъ паракан 57-м\ш шкулта иртр\. Т\р\слев тапх=рне в\ренъ ёул\нчи II ч\р\кре 9Б класра в\рененекен 24 ача хутш=нч\. Т\р\слев тапх=р\н т\п т\ллев\: ч=ваш ч\лхине в\рентн\ чух ачасене т\рл\ \ёсемпе к=с=клантарса в\сен п\лъ шайне ъстересси ч\лхе урл= ачасене ч=ваш историй\пе, культурипе, хал=х пурн=ё\пе паллаштарасси, хам=р таврари ёут ёантал=ка, общество аталан=в\н турт=м\сене те тар=нрах =нланма пул=шасси т=ван мар ч\лхе й\рки-юх=мне =са хывтарасси, =на т=ван ч\лхепе танлаштарса ачасен =с-т=нне ёив\тлетесси, т\нче ёине анл=нрах п=хма, ун=н нумай енл\х\сене =нланма пул=шасси Проект \ёне т\р\слемелли мониторинг

Хам=р умма лартн= т\ллевсене пурн=ёлас тесе эпир чи малтанах 9-м\ш Б класс в\ренекен\семпе I ч\р\к в\ё\нче т\р\слев \ё\ ирттерт\м\р. Т\р\слев \ёне эпир 5 \ё к\ртр\м\р: текста т\р\с ударени лартса ёыр=р Т\ллев\: пус=м правилисене =нланнине т\р\слесси текст=н 1-м\ш абзацне выр=сла куёар=р Т\ллев\: вуласа тухн= абзаца =нланнине т\р\слесси глаголсене наклоненисем т=р=х в\ёл\р Т\ллев\: наклоненисем ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси. предложенире деепричастисем тупса пал=рт=р Т\ллев\: деепричастисем ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси. предложенисене ёукл= е ыйтулл= т=в=р Т\ллев\: ёукл= е ыйтулл= предложенисем ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси.

Т\р\слев \ёне хаклани: « 2 » палл= - т\р\слев \ёне пит\ яп=х ёырн= « 3 » палл= - т\р\слев \ёне й=н=шпа ёырн=, пур \ёе те пурн=ёлайман « 4 » палл= - т\р\слев \ё\н пур \ё\сене те пурн=ёлан=, анчах й=н=шсем пур « 5 » палл= - пур \ёе те т\р\с, й=н=шс=р ёырн=. Т\р\слев \ёне п\т\млетсе таблиц=па к=тартр=м=р.

Хаклав палли Ачасен к=тарт=в\ % к=тарт=в\ «5»520,83% «4»833,33% «3»1041,67% «2»14,17% Т\р\слев \ёне п\т\млетсе таблиц=па к=тартр=м=р. 1 таблица: ачасен1 ч\р\к в\ё\нче ирттерн\ т\р\слев \ё\сен к=тарт=в\ Ачасен к=тарт=вне ъкерсе к=тартни (1 ч\р\к) 1-м\ш ъкерч\к

Хаклав тапх=р\н т\ллев\: Ачасен ч=ваш ч\лхи урок\сенче илн\ п\л\вне п\т\млетсе пал=ртасси Ку тапх=рта в\ренъ ёул\нчи II ч\р\кре 9Б класра в\рененекен 24 ачана т\р\слер\м\р. Т\ллеве пурн=ёлама хам=р ёырса хат\рлен\ 5 \ёрен т=ракан т\р\слев \ёне ус= курт=м=р. Аудировани. Т\ллев\: текста =нланнине т\р\слесси Пан= предложенисемпе текст й\ркел\р. Т\ллев\: ёых=нулл= калав й\ркелеме п\лнине т\р\слесси « П.я. + я.я » схем=лл= с=мах майлаш=в\сем туп=р. Т\ллев\: ят с=мах майлаш=в\сем ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси Палл= тун= с=мах х=ш пуплев пай\ Т\ллев\: наречи, палл= яч\, япала яч\, хыё с=махсем ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси С=мах майлаш=в\н тыт=мне к=тартакан схем=на туп=р. Т\ллев\: япала ятне =нлантаракан темиёе определени ёинчен илн\ п\л\ве т\р\слесси

В\ренекенсем 2 ч\р\к в\ё\нче х=йсен п\лъ шайне чылай ёълл\ шайра к=тартр\ё. Кашни ачан \ёне т\р\слесе тухн= хыёё=н эпир ачасен п\лъ шай\ ёълелле х=парнине пал=ртр=м=р. В\сен \ё\сене хакласа 2 таблица тур=м=р. 2 таблица Ачасен II ч\р\к в\ё\нче ирттерн\ т\р\слев \ё\сен к=тарт=в\ Таблица ёинчи к=тартусене п=хн= май 9-м\ш Б ачисен п\лъ шай\ ёълелле х=парни кур=нать: « 5 » - 16, 67% (4 ача) « 4 » - п\р пек « 3 » - 12,50 %(3 ача) « 2 » - ёук Хаклав палли Ачасен к=тарт=в\ % к=тарт=в\ «5»937,50% «4»833,33% «3»729,17% «2»00,00%

Ачасен \ё\сене п\т\млетн\ май ёакна пал=ртмалла: в\ренъ ёул\нче 2 ч\р\кре ирттерн\ т\р\слев \ё\сен к=тарт=в\ в\ренъ ёул\нче 1 ч\р\кре ирттерн\ т\р\слев \ё\сен к=тарт=в\сенчен лай=храх. Проект пурн=ёа к\нине т\р\слен\ хыёё=н ёак=н пек результатсене пал=ртр=м=р: ачасене в\рентн\ чухне анл= ёырса хат\рлен\ урок конспекч\сем учителе урока т\пл\н хат\рленсе кайса ачасене кирл\ таран п\лъ илме параёё\ ёак 2 ч\р\кри урок конспекч\сенче анл=н ус= курн= хушма т\рл\ \ёсем ачасене ч=ваш ч\лхи в\ренес турт=мне пыс=клатма, в\сен тавракур=мне анл=латма пул=шаёё\ ачасен п\лъ шай\ ёълелле х=партаёё\ Т\р\слев тапх=р\нчи лай=х к=тартусем ёак=н пек п\т\млетъ тума пул=шаёё\: 2 ч\р\кре ёырса хат\рлен\ уроксем тух=ёл=, в\сем шкулсенче ч=ваш ч\лхи в\рентекен учительсене кирл\ меслет с\н\в\сем пулса т=малла. 2 ч\р\кре кашни урока анл= конспект ёырса, т\рл\ хушма \ёсем, схем=сем, карточк=сем, ребус-кроссвордсем, тестсем ус= курни ачасен ч=ваш ч\лхи в\ренес турт=мне к=с=клантарма, п\лъ шайне ъстерме пул=шр\ё.

Ус= курн= литература Федеральный компонент государственного стандарта общего образования. ч. II. Среднее (полное) общее образование / Министерство образования и науки Российской Федерации. – М., Государственные образовательные стандарты начального общего, основного будущего, среднего (полного) общего образования в Чувашской Республике. Национально-региональный компонент. – Чебоксары, Ч=ваш ч\лхи. Выр=с шкул\сенчи I-X классен программи И. А. Андреев – Шупашкар: 2004 – 76с. Андреев И. А., Гурьева Р. И. Ч=ваш ч\лхи: Выр=с шкул\н 9-м\ш класс\ валли. – Шупашкар: Ч=ваш к\неке издательстви, – 319с. Волков М. К. Ч=ваш ч\лхине икк\м\шле е ютла в\рентессин меслетл\х\ М. К. Волков, О. И. Печников. – Хушса ё\нетн\ 2-м\ш к=лар=м. – Шупашкар: Ч=ваш Республикин в\ренъ институч\н издательстви, – 256с. Андреев И. А. Выр=с шкул\н / VI-VII класс\сенче ч=ваш ч\лхи : методика с\н\в\сем / И. А. Андреев, Р. И. Гурьева. – Шупашкар: ЧРИОв\рентесси редакципе издательство пай\, – 184 с - Министерство образования Чувашии chrio.cap.ru – ЧРИО -Всероссийский Интернет-педсовет учителей чувашского языка –Журналы, газеты, книги