Сидорова Елена Юрьевна, учитель английского языка высшей категории МБОУ лицей архитектуры и дизайна 3 г.Пензы.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Выполнила: учитель английского языка МБОУ «СОШ 14» Пожаренко Е.В.
Advertisements

Пересказ своими словами как средство развития речевого умения Неня Е.Н., учитель английского языка МКОУ СОШ 7 г. Михайловка.
Whats your opinion?. Which opinion do you agree with? Why? Computers will replace teachers in the future. Teachers will never stop teaching children.
Take one minute to prepare a talk on the following subject. Take notes if you like and remember to include reasons and examples. You should then speak.
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Формирование УУД на уроках английского языка при обучении чтению Тетерина Татьяна Леонтьевна МБОУ «Очёрская средняя общеобразовательная школа»
УРОК В 10 КЛАССЕ «Enjoy English», Биболетова M.З. УРОК - ДЕБАТЫ Цветкова Ольга Александровна.
Describe a movie which made a strong impression on you. You should say: which movie it was – the name what the movie was about who the main stars were.
Creative Writing: easy or difficult? Лишь творчески работающий учитель может воспитать творчески работающего ученика.
If you are ready for the lesson, let's start. What kinds of schools do you know? Public school State school Boarding school All – boys school All – girls.
Section 2.1: Use Inductive Reasoning Conjecture: A conjecture is an unproven statement that is based on observations; an educated guess. Inductive Reasoning:
Что Вы знаете о кино? What do you know about cinema? Prezentacii.com.
True friend. There are not many people who you can call a true friend.
What helps you to enjoy yourselves? What do you know about cinema? Lesson 1.
What helps you to enjoy yourselves? What do you know about cinema? Lesson 1.
What to expect? How to prepare? What to do? How to win and find a good job? BUSINESS ENGLISH COURSE NOVA KAKHOVKA GUMNASUIM 2012.
How to write a story First you have to….. Decide who the characters are. Who is going to be in the story? What sort of characters are they?
Indirect Questions How do you make indirect questions? When do you use this grammar?
Final Assignment on Developing Reading Skills Module Designed by Tatiana Yampolskaya Zhanna Polyakova.
Internet as a MODERN WAY OF COMMUNICATION We are glad to present here our project which is called Internet is Modern Way of Communication. It is a very.
Транксрипт:

Сидорова Елена Юрьевна, учитель английского языка высшей категории МБОУ лицей архитектуры и дизайна 3 г.Пензы

умеют находить нужную информацию, упорядочивать ее, правильно истолковывать. 39%

Личностные - умение выражать свои мысли; - умение вырабатывать собственное мнение; - умение решать проблемы; Регулятивные - умение строить учебную деятельность (ставить цель, составлять план, прогнозировать результат и т.д.); - способность к самообразованию; Познавательные - умение работать с информацией; Коммуникативные - умение сотрудничать и работать в группе; - способность выстраивать конструктивные взаимоотношения с другими людьми.

Цель: освежить в памяти ранее изученный материал, вспомнив факты, термины, основные понятия и положения. KEY WORDS choose omit What define recall when find relate where label select which list show who match spell why name tell how QUESTIONS What is….? How is…? Where is…? When did_________ happen? How did_____ happen? How would you explain…? Why did….? How would you describe…? When did…? Can you recall…? How would you show…? Can you select…? Who were the main…? Can you list the three…? Which one..? Who was…?

Цель: продемонстрировать понимание фактов и идей путём сравнения, перевода, интерпретации, описания и выделения основной идеи. KEY WORDS classify compare contrast demonstrate explain extend illustrate infer interpret outline relate rephrase show summarize translate QUESTIONS How would you classify the type of…? Which statements support…? How would you compare…? Contrast…? What can you say about…? Will you state or interpret in your own words…? What is meant…? How would you rephrase the meaning…? How would you summarize…? What facts or ideas show….? What is the main idea of…? Can you explain what is happening…? Which is the best answer…?

Цель: использовать новые знания в соответствии с определенными правилами и принципами в новых ситуациях (умение применять отобранные факты, данные в новых ситуациях с целью поддержать или опровергнуть позицию автора). KEY WORDS apply build choose construct develop experiment with identify interview make use of model organize plan select solve utilize QUESTIONS How would you use…? What other way would you plan to…? What examples can you find to…? Can you make use of the facts to…? How would you organize___to show…? What facts would you select to show…? How would you show your understanding of…? What would result if…? What approach would you use to…? How would you solve_____ using what youve learned…? How would you apply what you learned to develop…? What elements would you choose to change…? What questions would you ask in an interview with…?

Цель: критически осмыслить, сконцентрировав внимание на отдельных частях информации, их значимость в целом (умение сравнивать основные мысли текста, прочитанные или услышанные, с известными из других источников, чтобы сделать необходимые выводы, заключения, значимые для подтверждения ранее сформулированной гипотезы или предположения; умение вникать в глубь проблемы). KEY WORDS analyze assumption categorize classify compare conclusion contrast discover dissect distinguish divide examine function inference inspect list motive relationships simplify survey take part in test for theme QUESTIONS What are the parts or features of…? How is______ related to…? Why do you think…? What is the theme…? What motive is there…? Can you list the parts…? What inference can you make…? What conclusions can you draw…? How would you classify…? How would you categorize….? Can you identify the different parts….? What evidence can you find...? What is the relationship between…? What is the function of…? Can you make a distinction between…? What ideas justify…?

Цель: критически осмыслить, сконцентрировав внимание на соединении отдельных частей в новое знание (умение обобщать отобранные данные, развивать логику обшей аргументации, основанной на отобранных и предварительно проанализированных данных с целью формулировки окончательного заключения). KEY WORDS adapt build change choose combine compile compose construct create delete design develop discuss elaborate estimate formulate happen imagine improve invent make up maximize minimize modify original originate plan predict propose solution solve suppose QUESTIONS What changes would you make to solve…? How would you improve…? How would you adapt____to create a different…? What would happen if…? How could you change (modify) the plot (plan)…? Can you invent…? What could be done to minimize (maximize)…? How would you test…? What could be combined to improve (to change)…? What facts can you compile..? Can you construct a model that would change…? Can you elaborate on the reason.? Suppose you could______ what would you do…? Can you propose an alternative…?

Цель: критически осмыслить, сконцентрировав внимание на формулировании суждения, его обосновании на основе полученной информации (умение определить надежность, достоверность фактов и данных, отобранных, чтобы доказать собственную точку зрения и принять решение). KEY WORDS agree appraise assess award choose compare conclude criticize decide deduct defend determine disprove dispute estimate evaluate explain interpret judge justify mark measure perceive prove rate recommend rule on select support value criteria importance QUESTIONS Do you agree with the actions…? With the outcome…? What is your opinion of….? How would you prove…? Disprove…? Can you assess the value or importance of…? Would it be better if…? Why did they (the characters) choose…? What would you recommend…? What would you cite to defend the actions…? How would you rate the …? How would you evaluate …? How could you determine…? What choice would you have made …? What would you select…?

«Назови», «Почему», «Объясни», «Предложи», «Придумай», «Поделись»

1 фаза: Вызов (Еvocation) (пробуждение имеющихся знаний, интереса к получению новой информации) 2 фаза: Осмысление содержания (Realization of meаning) (получение новой информации) 3 фаза: Рефлексия (Reflection) (осмысление, рождение нового знания)