Итоговый урок Тема: Can/Must. Spring The 7 th of May.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
My pet Do you know the words? to play the piano to drive a car.
Advertisements

What do you like doing? I like doing: I dont like doing:
Present Progressive Tense. Сегодня мы познакомимся с Present Progressive Tense (Настоящее продолженное время).Мы узнаем: Как образуется это время в утвердительных,
Read, match and say jump run climb swim sing Глагол can переводится на русский язык глаголами «мочь, уметь» и обозначает физическую способность выполнять.
Present Continuous Tense теперішній тривалий час.
Present Continuous (Progressive) настоящее продолженное время Петрова Валентина Валерьевна учитель английского языка МБОУ Гимназия г.Урай ХМАО-Югра.
Lesson 8,form 2, Page 28 I like watching TV I like watching TV I like singing I like singing I like dancing I like dancing I like painting I like painting.
The Present Continuous Tense V-ing Play – playing Make – making Sit – sitting Lie – lying.
Подготовила учитель английского языка первой категории Кирцова Гаяне Раффиевна Глагол сan 2 класс.
The Present Continuous Tense Learn easily! Автор – Дьяченко О.П.
Can – уметь, мочь Should – должен Must – обязан +I can do this task. - I cant do this task. ? Can I do this task? - Yes, I can. - No, I cant.
Present Continuous Tense Present Continuous – настоящее время, обозначающее действие, которое происходит в данный момент. Now (сейчас) At the moment.
Урок английского языка. Think and guess What can crawl ? A spider can What can fly? A bird can What can jump? A rabbit can What can swim? A seahorse can.
Копытко Людмила Михайловна. Методический материал по теме «Модальные глаголы CAN/CANT» Работа выполнена учителем английского языка средней.
What do we do at school? - What we will speak about? I think, we will speak about ….
Spring is coming. Spring is coming, spring is coming, Birdies, build your nests! Weave together straw and feather Doing each your best. Spring is coming,
Present Progressive Tense Present Progressive – настоящее время, обозначающее действие, которое происходит в данный момент. Now (сейчас) At the moment.
INTERESTS A SNAKE music collecting dancing sport skating guitar cards piano song drawing.
Present Continuous. Look at the picture. What is he doing now?
I am a good pupil, do I? isnt he? arent I? didnt I? am I?
Транксрипт:

Итоговый урок Тема: Can/Must

Spring The 7 th of May.

Лексика: переведи на русский язык Do Favourite Mistake Must Play the piano Real Roller-skate seсret Делать Любимый Ошибка Должен Играть на пианино Настоящий Кататься на роликах секрет

Sing Speak Start Swim Things Travel Watch year Петь Говорить Начинать Плавать Вещи Путешествовать Смотреть год

Translate into English: 1)Можно мне закрыть окно? __________________________________ 2) Можно мне войти? - Да. ___________________________________ 3) Можно мне почитать?- Нет. ________________________________ 4) Можно мне помочь вам?- Да. ______________________________________ 5) Можно он пойдёт домой? ___________________________________

Answer the qestions Ex: Can it paint?- No, it can not. Can they play? Can it swim? Can it fly? Can a cat sing? Can it drive a car? Can they speak English?

Вставьте can или must: You ____ tell me a story. ______ I help you? I ______ sing well. We ______ play tennis. My cat ______ watch TV. What ______ I do? You _______open the door. Ты должен рассказать мне историю. Должен я помочь вам? Я могу хорошо петь. Мы умеем играть в теннис. Мой кот может смотреть ТВ. Что я должен делать? Ты должен открыть окно.

What must she do?

Зачеркни лишнее. Say in English. Ex.: It can.... It can`t.... Fly, speak,sing, walk Run, jump, swim,fly. Speak, swim, play, paint Sit, Watch TV, play

She can.... She can`t.... Travel, swim, drive a car Cook, play football, sing Write, read, play tennis Play computer games, cook, fly

Help mother, read, listen, phone, wash, swim, fly, drive a car, dance, write a story,play tennis What can you do? What can you do? ______________ ______________ ________________ ________________ _______________ _______________ ______________ ______________ _______________ _______________ What can not you do? What can not you do? ________________ ________________ _________________ _________________

What must you do? What must you do? ___________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ _________________ What must not you do? What must not you do? ___________________ __________________ __________________ __________________ __________________ __________________ _______________ Help mother, read, listen,, wash the floor, swim, drive a car,dance,speak English, play tennis, watch TV, open the door,.....

The lesson is over. Good Bye!