COOL SCHOOL. CLASSROOM. Учитель: А.В. Кузьмина, МБОУ Лицей 113, г. Новосибирск Образовательные цели: развитие навыков аудирования; развитие речевых навыков.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Презентация к уроку «Школа» «Что мы делаем в школе?» UNIT 7 Английский язык, УМК«Английский с удовольствием»/Enjoy English, 4 класс М.З.Биболетова, О.А.Денисенко,
Advertisements

What do we do at school? - What we will speak about? I think, we will speak about ….
Where?
Предлоги1.Выберите правильный ответ предлога : There was crying baby … board.
Типовые расчёты Растворы

Michael Jackson
Taking out Money from a Cash Machine Authors: Aleksey Ermolaev, Daria Zaitseva, Maria Leontyeva, Anatoly Leshchev, Form 10 pupils Teacher: V. V. Sergoushina,
Primary School. Thats great and cool We study at school English, Music, Art, Russian, Kazakh, Maths, Nature Study and PE, Handicraft and History.
Английский язык 6 класс. Формирование диалогической речи. Тема урока: My flat. Цель урока: способствовать формированию навыков диалогической речи, повторить.
TEACHERS DAY We celebrate Teachers Day in autumn, on the fifth of October.
UNIT 1 COOL SCHOOL. WELCOME TO MILLIE - 3 A good rule Mind the clock And keep the rule: Always come In time at school.
Spring is coming. Spring is coming, spring is coming, Birdies, build your nests! Weave together straw and feather Doing each your best. Spring is coming,


Математический тренажёр МКС(К)ОУ «Краснинская школа- интернат VIII вида», Ленинск – Кузнецкий район, Кемеровская область Черепанова Елена Николаевна,

M-learning Vs M-teaching. Objectives of the project To know about M-learning and M-teaching To show pros and cons of M-education To know the opinion of.
«Методика подготовки к олимпиадам и интеллектуальным турнирам по английскому языку. Часть 1. (На примере заданий заочного этапа XV турнира им. М.В. Ломоносова)»
MAY I ASK YOU A QUESTION? CHECK YOURSELF. Exercise 1. Fill in the words where, what, why, how, who, when. In some sentences 2 variants are possible. How.
Транксрипт:

COOL SCHOOL. CLASSROOM. Учитель: А.В. Кузьмина, МБОУ Лицей 113, г. Новосибирск Образовательные цели: развитие навыков аудирования; развитие речевых навыков. Развивающие цели: развитие коммуникабельности; развитие познавательного интереса учащихся. Воспитательные цели: воспитание уважительного отношения к другой культуре; формирование способности к взаимопомощи и сотрудничеству при работе в группе.

Предмет: Тема: Класс(-ы): Учебное пособие: Авторы: Английский язык Введение НЛЕ 3 класс Millie C.И. Азарова, Э.Н. Дружинина и др. Заметки к уроку: НЛЕ вводятся и отрабатываются в игровой форме, благодаря чему повышается интерес учащихся к изучению английского языка, формируется восприятие речи на иностранном языке.

Read the task. Прочтите задание. Read all the words after the teacher. Прочтите все слова за учителем

A board a pupil a desk a timetable a classroom a window a teacher Read the task. Прочтите задание. Say what you see in the pictures. If you are not sure, press the green button and go back to slide 3. Скажите, что вы видите на рисунках. Если вы не уверены, нажмите на зелёную кнопку и вернитесь к слайду 3.

Work in pairs. Take it in turns to click on each colour and ask each other the questions above. Don't forget to answer them. Example: Pupil 1: -What is it? Pupil 2: -It's a board.

Read the task. Прочтите задание. Check! 1. te...ch...r 2. cla...sro...m 3. pup...l 4. bo...rd 5. tim...tabl de...k 7. wi...do... A B C D E F G 1 С 2 E 3 F 4 A 5 G 6 B 7 D a e i o s a e e s n w 1. Pull the letters from the letter box to fill in the blanks. 2. Press the "Check" star to see your progress in spelling! 3. Match the words with the pictures with the help of lines. 4. Look behind the curtain to check the results. 5. Press the green button!

Magic Board Pull the cards one after another on the Magic board and check your progress! Тяните карточки одну за другой на Волшебную доску и проверяйте свои результаты!

window classroom timetable teacher pupil desk board

In each word some letters are missing... Try to guess what they are! Take the words one by one through the Magic Hat. You will immediately see the result! ****** В каждом слове пропущены буквы... Постарайтесь угадать, что это за буквы! Поместите слово в Волшебную Шляпу, а затем отправьте его на противоположное поле (одно за другим). Вы сразу же увидите результат! Magic Hat...

window win...ow board bo...rd teacher te...cher desk de...k classroom classr......m pupil pup...l timetable tim...tabl...

A New Pupil Let's sing! Read the task. Прочтите задание. Your task for today's lesson was to learn the song. Let's sing it along!

Read the task. Прочтите задание. 1. What's this? 2. Where is the teacher? 3. Who is at the board? 4. Who is at the desk? 5. What is on the wall? A. The new pupil is. B. The timetable is. C. She is in the classroom. D. It's a window. E. The teacher is. Match the questions with the answers. Take the answer and pull it to the question. Then press the green button to check yours progress! Соедините вопросы с ответами. "Берите" ответ и тяните его к вопросу. Затем нажмите на зелёную кнопку, чтобы проверить результат. Соедините вопросы с ответами. "Берите" ответ и тяните его к вопросу. Затем нажмите на зелёную кнопку, чтобы проверить результат.

1. What's this? 2. Where is the teacher? 3. Who is at the board? 4. Who is at the desk? 5. What is on the wall? C. She is in the classroom. E. The teacher is. D. It's a window. B. The timetable is. A. The new pupil is. Check your progress!

Read the task. Прочтите задание.

Homework Make up your own verse for the song "A New Pupil" and sing it. AB Ex. 2 AB Ex. 3 AB Ex. 2 AB Ex. 3 Make up your own verse for the song "A New Pupil" and sing it.

Thanks for your attention! Let's call it a day!

Ссылки 1. (слайд 5, 11) 2. (слайд 3 – видео) 3. (слайд 3 – видео) 4. (слайд 3 – видео) 5. (слайд 3 – видео) 6. (слайд 3 – видео) 7. gif (слайд 3 – видео) 8. jpg (слайд 1) 9. jpg (лайд 8, 9, 3, 4, 5, 7, 13, gif (слайд 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12) jpg (слайд 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12) (слайд 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12) (слайд 3, 5, 12) (слайд 4, 7, 8, 9, 13, 16) (слайд 6) (слайд 9) (слайд 3, 11) (слайд 11) gif (слайд 16) gif (слайд 16) gif (слайд 16) gif (слайд 16) gif (слайд 16) (слайд 16) jpg (слайд 2) (слайд 2) (слайд 3, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 16) (слайд 3 - видео) (слайд 6) (слайд 17) (слайд 6, 7, 8) (слайд 21) 34. Видео (слайд 3) смонтировано в Windows Movie Maker 35. Аудио файл Unit 1, Lesson 1, Exercise 2, Song - A new pupil.mp3 взят с CD МP3 – Millie Картинка на слайде 18 сканирована из учебника С.И. Азаровой, Э.Н. Дружининой и др. «Millie» 3 класс стр Рисунок со слайда 15 Magic Hat выполнен при помощи графического редактора Adobe Photoshop 5. gif (слайд