Урок 62 1 1. Табийгъатны бла жолоучулукъну юсюнден хабар. 2. Кесимлеучю алмашла.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Урок Этимология слов в балкарском языке. Деление их на группы. 2. Ойра (малкъар халкъ таурух).
Advertisements

1. Арабские, персидские слова, вошедшие в балкарский язык. 2. Миллет кийимни тарыхындан. Урок 112.
Урок Къабарты-Малкъарны табийгъаты. 2. Алмаш. Бетлеучю алмашла.
1. Словарный состав балкарского языка. Кабардино-черкесские и русские слова вошедшие в балкарский язык. 1. Словарный состав балкарского языка. Кабардино-черкесские.
49 Урок Домашние птицы (коммуникация). 2. Имена прилагательные в балкарском языке.
Урок 32 Тема: 1. Ашны заманы. (Коммуникация). Прошедшее неопределенное время 2. Прошедшее неопределенное время глагола в балкарском языке. (Грамматика).
самостоятельная часть речи, которая указывает на предметы, признаки, количество, но не называет их. Слово « местоимение » означает – « вместо имени ».
Интегрированный урок. Цели урока: Дать общее понятие о местоимении как часть речи, научить находить местоимения в речи, правильно их употреблять в русском,
1. Словарный состав балкарского языка. Архаизмы. 2. Адет - тёреден. Жауурун къалакъ. Урок 109.
МЕСТОИМЕНИЯ Местоимение самостоятельная часть речи, употребляемая вместо имени существительного, прилагательного, числительного, наречия или его характеристики.
Урок русского языка в 5 классе Урок русского языка в 5 классе Урок русского языка в 5 классе Тема: Морфологический разбор местоимения- существительного.
Притяжательные местоимения (Урок изучения нового материала)
Местоимения Часть речи, которая указывает на предметы, признаки и количества, но не называет их. Местоимения, изменяются по падежам. Есть местоимения,
Местоимение как часть речи. Цель: вспомнить отличительный признак местоимений от других частей речи; познакомиться с разрядами местоимений; выяснить роль.
Для 4 класса Сделала Попова Вера Ученица 4 «А» класса Бурятия Северобайкальский р-он п. Новый Уоян Начать исследование.
Урок 21 Глагол в балкарском языке. Повторение -Сагъат ненчады?(Сагъат неди? Сагъат ненча болады?) -Сагъат ненчады?(Сагъат неди? Сагъат ненча болады?)
В ходе этого урока вы познакомитесь с притяжательные местоимениями. План урока: 1.Местоимение как часть речи. 2.Разряды местоимений. 3.Притяжательные.
Сабақтың тақырыбы: Біздің сынып. А. Сопыбеков. Сапар мен парта. Оқу мақсаттары: Кейіпкердің сыртқы келбетін сипаттау,мінез-құлқы мен іс-әрекетін.
В ходе этого урока вы познакомитесь с основными признаками местоимения как части речи; узнаете, на какие разряды делятся слова этой части речи. План урока:
Склонение личных местоимений. Местоимения Я,ТЫ не имеют форм множественного числа. Местоимения МЫ, ВЫ обозначают не множество Я, не множество ТЫ, а группу.
Транксрипт:

Урок Табийгъатны бла жолоучулукъну юсюнден хабар. 2. Кесимлеучю алмашла.

Тенгиз жолоучулукъ

Слова и выражения к уроку ай - месяц жулдузла - звёзды эрикгенди - заскучал къырал - государство бир серий зат а жокъду - а ничего интересного нет жарсыгъанды - опечалился тенгизчи - моряк адетде болгъанча - по всей форме

Слова и выражения к уроку эрикгенден ёлеме - умираю от скуки эрикгенден ёлеме - умираю от скуки керти да - на самом деле керти да - на самом деле тенгиз жолла - морские пути тенгиз жолла - морские пути къоркъуулу зат - опасность къоркъуулу зат - опасность зауукълукъ берген затла - доставляющие наслаждение зауукълукъ берген затла - доставляющие наслаждение

Кертиланы С. Тенгиз жолоучулукъ. Эртте-эрте бир патчах жашап болгъанды. Эртте-эрте бир патчах жашап болгъанды. Ол айгъа, жулдузлагъа, бара тургъан суугъа, тенгизе, от хонда жолгъа къараргъа бек сюйгенди. Ол айгъа, жулдузлагъа, бара тургъан суугъа, тенгизе, от хонда жолгъа къараргъа бек сюйгенди. Бир кун ол, эрикгенди да: Бир кун ол, эрикгенди да: - Ма былайда уллу къыралгъа патчахлыкъ этеме, бир серий зат а жокъду тёгерегимде, - деп жарсыгъанды. - Ма былайда уллу къыралгъа патчахлыкъ этеме, бир серий зат а жокъду тёгерегимде, - деп жарсыгъанды.

Тенгиз жолоучулукъ Ол да суугъа ташчыкъла ата тургъанлай, узакъда бир кемьни кёргенди. Ол да суугъа ташчыкъла ата тургъанлай, узакъда бир кемьни кёргенди. - Бинокль келтириргиз! - деп къычыргъанды патчах. - Бинокль келтириргиз! - деп къычыргъанды патчах. Кеме ёхтем келе иди. Капитан, патчахны кёрюп, жууукъ келгенди, адетде болгъаныча, салам бергенди. Кеме ёхтем келе иди. Капитан, патчахны кёрюп, жууукъ келгенди, адетде болгъаныча, салам бергенди.

Тенгиз жолоучулукъ - Сен не адамса? Не айланаса? Не жюрюйсе? - деп сарду патчах. - Сен не адамса? Не айланаса? Не жюрюйсе? - деп сарду патчах. - Мен тенгизчиме. Норвегиядан чыгъып, дунияны кёрюрге атланнганма.(отправился) - Мен тенгизчиме. Норвегиядан чыгъып, дунияны кёрюрге атланнганма.(отправился) Аны эшитип: Аны эшитип: - Ах, эрикгенден ёлеме. Мени да ала бар! - деп тилегенди патчах. - Ах, эрикгенден ёлеме. Мени да ала бар! - деп тилегенди патчах. Алай бла патчахны тенгиз жолоучулугъу башланнганды. Ол керти да тенгизчи иди Тенгиз жоллада судан, желден сора да къоркъуулу затла кёпдюле. Алай зауукълукъ берген затла да барды.. Алай бла патчахны тенгиз жолоучулугъу башланнганды. Ол керти да тенгизчи иди Тенгиз жоллада судан, желден сора да къоркъуулу затла кёпдюле. Алай зауукълукъ берген затла да барды..

Вопросы к тексту 1. Эртте-эрте ким жашагъанды? 1. Эртте-эрте ким жашагъанды? 2. Ол не затха къараргъа сюйгенди? 2. Ол не затха къараргъа сюйгенди? 3. Патчах неге жарсыгъанды? 3. Патчах неге жарсыгъанды? 4. Ол бир кун няни кёргенди? 4. Ол бир кун няни кёргенди? 5. Кемени капитаны къайдан иди? 5. Кемени капитаны къайдан иди? 6. Ол кемь къайры бара иди? 6. Ол кемь къайры бара иди? 7. Патчах не зат тилегенди? 7. Патчах не зат тилегенди? 8. Ол къайры атланнганды? 8. Ол къайры атланнганды?

местоимения Лично-возвратные местоимения (Кесимлеучю алмашла) образуются с помощью корня кекс и лицевых окончаний по схеме: (Кесимлеучю алмашла) образуются с помощью корня кекс и лицевых окончаний по схеме: кекс+имкекс+ибис кекс+имкекс+ибис кекс+инг кекс+ингкекс+иргиз кекс+икекс+лери кекс+икекс+лери Они склоняются по падежам, как существительные в притяжательной форме. Если в предложении они идут за местоимениями, то значение лично-возвратных местоимений усиливается. Они склоняются по падежам, как существительные в притяжательной форме. Если в предложении они идут за местоимениями, то значение лично-возвратных местоимений усиливается.

Лично- местоимения Лично-возвратные местоимения Мен кексим да барыргъа деп турана. ( Я и сам думаю пойти). Мен кексим да барыргъа деп турана. ( Я и сам думаю пойти). Ол кекси уа нек келмегенди? (А почему он сам не пришел?) Ол кекси уа нек келмегенди? (А почему он сам не пришел?) Лично-возвратные местоимения отличаются от других местоимений тем, что они не заменяют другие части речи. Лично-возвратные местоимения отличаются от других местоимений тем, что они не заменяют другие части речи.