ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ТЕМЕ «ЦИВИЛИЗАЦИЯ И ПРОГРЕСС. РУКОТВОРНЫЕ ЧУДЕСА СВЕТА» 10 КЛАСС Сафонова Елена Геннадьевна учитель иностранного (английского)

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Water is the source of our life! Автор: Автор: Ульянцева Юлия, 9 класс Б ГОУ СОШ 1173, Москва Руководитель проекта: Гринченко Л.С., учитель английского.
Advertisements

Тема урока: Подарки на день рождения You have a date to celebrate Which comes but once a year And so today wed like to say from all of us to you: Happy.
Терехова Марина Александровна, учитель английского языка ГБОУ СОШ 402.
Урок-презентация по английскому языку к УМК New Millennium English-6 Тема: Соединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии Учитель англ.языка.
Moscow is the first city of our travelling It is splendid, but...
Презентация для использования на уроке английского языка в 9 классе Автор Додонова В.А.
THE MEDIA The mass media play an important part in our lives. Nowadays information is the most necessary thing. That is why there are so many sources.
From the History of Building. План урока: 1.Организационный этап. 2.Проверка знаний лексики по теме. 3.Разбор текста с использованием презентации. 4.Письменный.
Муниципальное автономное образовательное учреждение «средняя общеобразовательная школа 146 с углубленным изучением отдельных предметов» Merry Christmas.
The travelling from Sankt-Petersburg to Staraya Russa. Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение «Гимназия». Выполнила: ученица 9 «М» класса.
My beautiful Homeland- the South Urals Time travelling Knyazkova Irina Vasilyevna gymnazium 26 Chelyabinsk.
-What is your favourite holiday? -My favourite holiday is birthday. - When is your birthday? - My birthday is on the 20 th of March. - What present would.
How do you protect the environment?. Do you like camping? What do you think about camping?
1. Do you like to travel? Yes, traveling is so wonderful I think. New places, foreign countries, unknown people, mysterious traditions. Its so thrilling.
«IF YOU HAVE TIME TO SPARE» Урок английского языка в 11 классе.
Презентация для использования на уроках английского языка Автор Додонова В.А.
How to crack technical interview ? Yogesh Mehla. Many of my friends who are technically good and even great, but they are unable to crack their first.
LEARNING MORE ABOUT LONDON. MINI-DIALOGUES -Have you ever been to London? -No, I havent. What is it like? -Oh, its beautiful. -Have you ever been to London?
After a car accident one man found himself in hospital. He was unconscious for several days. Being delirious he saw God. And he said...
ФЕСТИВАЛЬ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ «ОТКРЫТЫЙ УРОК»
Транксрипт:

ПЛАН-КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ТЕМЕ «ЦИВИЛИЗАЦИЯ И ПРОГРЕСС. РУКОТВОРНЫЕ ЧУДЕСА СВЕТА» 10 КЛАСС Сафонова Елена Геннадьевна учитель иностранного (английского) языка Муниципальное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа 3» Владимирская область, г. Гороховец Электронное периодическое издание НАУКОГРАД Второй Всероссийский фестиваль передового педагогического опыта "Современные методы и приемы обучения" февраль - май 2014 года

Author,ProjectWhere?When?Why?How? Morosova Christina, Stonehenge Great Britain, England, Wiltshire 3000 BC BC magic; ancient observatory fire; special stone tools; wooden lances(копья, пики) Senenko Vladimir, Great & Powerful Pyramids of Giza Egypt,Giza centuries BC graves; repeaters (передающие устройства) move and lift stone blocks; wooden rolls; levers (рычаги) Seriakov Ilya, Colossus of Rhodes Greece, Rhodes Island 3d century BC to thank and honour the God (Helios) tools for transportation; bronze sheets;iron rungs (скобы); sand tools for transportation; bronze sheets; iron rungs (скобы); sand Tsariova Yulia, Ershovs House Russia, Vladimir region, Gorokhovets 17 th century to protect the owners white stone; wood; ladders Tarakanova Victoria, Bold Mount Russia, Vladimir region, Gorokhovets 13 th century? natural object? Khans grave? stones covered with ground?

1). Have you found out anything new from the projects? What is it? 2). What have impressed you most of all/ 2). What have impressed you most of all/ least of all? Why? 3). Would you like to learn more about 3). Would you like to learn more about any object you ve seen and heard of today? How would you do it? What sources of information would you choose? Why?

Are these topics interconnected? How? Is the existence of any man-made wonders possible without civilization, progress and development? Should we learn from the past? Can we do it? How? What for? Can you give any examples from the previous sections?

Ex.1-6 р подготовка к четвертному тестированию особое внимание – письменной (ex.5 р.127) и устной (ex.6 р.127) частям Ex.8 р.60 (WB) – письмо в защиту технологического прогресса