Актуализация лексики по теме « Вымирающие Животные », совершенствование навыков монологической речи ; Развитие интеллектуальных способностей ; Воспитание.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Типовые расчёты Растворы
Advertisements

Michael Jackson
Ребусы Свириденковой Лизы Ученицы 6 класса «А». 10.
Открытый урок 8 класс Учителя английского языка МОУ-СОШ 10 Рябец Т.В.
Задачи урока. Активизация изученной лексики по теме « Защита окружающей среды». Развитие у учащихся умения творчески использовать усвоенный материал в.
Школьная форма Презентация для родительского собрания.

The Earth Needs a Friend, Doesnt It? Урок для 8 класса по учебнику «Английский с удовольствием» М.З.Биболетова.
Environmental protection. Many years ago people lived in harmony with the environment because industry was not much developed. Now the situation is quite.
WE WANT A CLEAN CITY Выполнилa Ученицa 9 «В» класса Маслова Алёна.
Урок повторения по теме: «Сила». Задание 1 Задание 2.
ИКТ на уроках английского языка The Earth needs a friend Выполнила: Казакова Елена Вячеславовна, учитель английского языка второй квалификационной категории,
Topic: Telephone. Listening. Hello hello baby you 1. … I cant hear a 2… I have got no 3…. In the club, you say? say? Wha-wha-what did you say huh? Youre.
«g». The environment is all the things we need to be able to live-clean water to drink and to wash with, air to breathy and healthy food to eat.
LOGO Pollution. About 150 years ago the air was pure and clean.
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Defenders of the nature Lets save the Earth!. The environment means what is around us. The environment means what is around us. The most serious environmental.
1 Анна Юфкина Специалист по бизнес-решениям
The aims of our lesson are: to repeat the words and expressions on the topic Ecology to work out ecological rules Rules for people in the forest to repeat.

Транксрипт:

Актуализация лексики по теме « Вымирающие Животные », совершенствование навыков монологической речи ; Развитие интеллектуальных способностей ; Воспитание интереса к учению и формирование познавательной активности ; Расширение эрудиции учащихся, лингвистического и общего кругозора ; Формирование уважительного отношения к животным ; Организация работы в группах ; 2 Smirnova M.V. Study-project.

I remember you that our conference is devoted to the topic Endangered species. Look at these animals please, they live with us on our planet. There are many endangered species in the world. 3 Smirnova M.V. Study-project.

4

5

6

7

8

9

10 Smirnova M.V. Study-project.

11 Smirnova M.V. Study-project.

12 Smirnova M.V. Study-project.

13 Smirnova M.V. Study-project.

These animals are very rare, almost extinct. Nowadays these animals have become endangered animals: their numbers is so small, that they can easily die out. Why? -because Man kills them! 14 Smirnova M.V. Study-project.

15 Smirnova M.V. Study-project.

Factories and plants produce a lot of waste and pour it into rivers, lakes, seas and oceans. There are no rivers, lakes, seas and oceans which are not used as a dump. So they poison the water. This poison kills fish, reptiles and animals. 16 Smirnova M.V. Study-project.

17 Smirnova M.V. Study-project.

Cars and busses are polluting the air in the big cities. To pollute the air and atmosphere means to make it dirty and dangerous for animals to live in. 18 Smirnova M.V. Study-project.

People use a lot of washing powder. It pollutes seas, rives, lakes and oceans! 19 Smirnova M.V. Study-project.

20 Smirnova M.V. Study-project.

Our presentations. 21 Smirnova M.V. Study-project.

22 Smirnova M.V. Study-project.

23 Our pictures :

Smirnova M.V. Study-project. 24

Smirnova M.V. Study-project. 25

Smirnova M.V. Study-project. 26

Smirnova M.V. Study-project. 27

Smirnova M.V. Study-project. 28

Smirnova M.V. Study-project. 29

Smirnova M.V. Study-project. 30

Use less washing-up liquid! 1 31 Smirnova M.V. Study-project.

Dont throw plastic bottles and rubbish into the water! 2 Use rubbish bins! 32 Smirnova M.V. Study-project.

Stop dumping waste into seas, rivers, lakes and oceans! 3 33 Smirnova M.V. Study-project.

We should stop cutting down trees Smirnova M.V. Study-project.

Stop hunters! 5 35 Smirnova M.V. Study-project.

We can recycle newspapers, bottles and metal cans Smirnova M.V. Study-project.

If nothing is done about it rare animals, may soon become extinct!. It is a very serious and global problem in our days. Please, help the endangered species!!!!!!! 37 Smirnova M.V. Study-project.

Lets sum up: We are responsible for those we share our planet with. 38 Smirnova M.V. Study-project.

Thank you very much! Good bye! 39 Smirnova M.V. Study-project.

Методы работы: поисково–исследовательский, коммуникативный, рефлексивный, презентационный; Продукт деятельности: творческие работы учащихся, презентации учащихся; Тип проекта: учебно-познавательный; Этапы реализации проекта : I этап – подготовительный ( поисково – исследовательская деятельность ) II этап – основной ( активное погружение в проект ) III этап – заключительный ( презентация на уроке английского языка ) Методы работы: поисково–исследовательский, коммуникативный, рефлексивный, презентационный; Продукт деятельности: творческие работы учащихся, презентации учащихся; Тип проекта: учебно-познавательный; Этапы реализации проекта : I этап – подготовительный ( поисково – исследовательская деятельность ) II этап – основной ( активное погружение в проект ) III этап – заключительный ( презентация на уроке английского языка ) Project leader : Smirnova Marina Vladimirovna Duration of the project : 2 weeks Project leader : Smirnova Marina Vladimirovna Duration of the project : 2 weeks Работу выполнили : Бондарчук Саша. Зареева Анна, Зубаткина Анна, Краснов Дима, Комарова Лера, Костенко Настя, Морозова Ира, Орлов Влад, Устинов Федя, Циприков Денис, Поддбов Никита, Постнов Аркадий, Половинкин Паша. 40 Smirnova M.V. Study-project.