Подготовила учитель английского языка первой категории Кирцова Гаяне Раффиевна Глагол сan 2 класс.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Read, match and say jump run climb swim sing Глагол can переводится на русский язык глаголами «мочь, уметь» и обозначает физическую способность выполнять.
Advertisements

AFFIRMATIVE NEGATIVE QUESTIONS CAN / CANNOT ABILITY.
Урок 60 Повторение и обобщение. [ i ][ i :] [ ai] [Ө][ h] [ ei ] [æ] [ e] [ b ][ s ] [ f ] [ d ] [ ŋ ] [ð][ j ] [ ɔ ][ ou ] [ ju: ]
Употребление глагола «to be» I am You are He is She is It is We are You are They are.
December, 22. [ r -r- r ] – run [ h-h-h ] – hop [ d ʒ - d ʒ - d ʒ ] - jump [ t-t-t ] – write [d-d-d] - ride [ ŋ- ŋ- ŋ ] - sing [ w-w-w ] - swim.
Составила: Дуженкова Елена Витальевна учитель английского языка ФГКОУ СОШ 8 г. Севастополя.
Present Continuous (Progressive) настоящее продолженное время Петрова Валентина Валерьевна учитель английского языка МБОУ Гимназия г.Урай ХМАО-Югра.
My pet Do you know the words? to play the piano to drive a car.
Презентация 5 класс Выполнена учителем английского языка Левшаковой О.Н.
Meet my Family This is my family. Ee He and She in our family We cannot live without Ee He and She in our family We cannot live without Ee He is my father.
The Present Continuous Tense V-ing Play – playing Make – making Sit – sitting Lie – lying.
Модальный глагол CAN Модальный глагол CAN Барсегян Заруи Вадимовна учитель английского языка ГБОУ ЦО «Технологии обучения», г. Москва г.
Present Progressive Tense. Сегодня мы познакомимся с Present Progressive Tense (Настоящее продолженное время).Мы узнаем: Как образуется это время в утвердительных,
Копытко Людмила Михайловна. Методический материал по теме «Модальные глаголы CAN/CANT» Работа выполнена учителем английского языка средней.
Meet my parents. My parents name are Henry and Nancy. My father is 43. My mother is 39.
Итоговый урок Тема: Can/Must. Spring The 7 th of May.
Present Continuous Tense теперішній тривалий час.
Учитель: Цигвинцева Е.С. МКОУ СОШ 5 3«а» класс Обобщение по теме: умные животные с отработкой грамматических структур can - can`t, have got - has got.
My family. Ерошкина Н. В., учитель английского языка МАОУ «СОШ 2» г. Домодедово.
The Present Continuous Tense Learn easily! Автор – Дьяченко О.П.
Транксрипт:

Подготовила учитель английского языка первой категории Кирцова Гаяне Раффиевна Глагол сan 2 класс

Phonetic drill [ ai] - ride, bike, Mike [ei] - play, game, name, [æ] - can, cat, mat, fat [] - run, but, jump

Глагол сan переводится на русский язык как– Мочь, уметь

Утвердительная форма I can jump. We can run. You can read. They can work. He can play. She can dance. It can swim.

Translate sentences 1. Моя мама умеет плавать. My mother can swim. 2. Мой друг может читать книги. My friend can read books. 3. Его сестра умеет кататься на велосипеде. His sister can ride a bike. 4. Ее брат может играть в прятки. Her brother can play hide-and-seek.

Отрицательная форма I cannot jump. We cannot run. You cannot read. They cannot work. He cannot play. She cannot dance. It cannot swim.

Чтение глагола can в отрицательной форме Cannot- полная форма [kænot] Сant - краткая форма [kα:nt]

Make sentences negative 1. They can play computer games. They cant play computer games. 2. My mother саn dance. My mother саnt dance. 3. Mike can play the piano. Mike cant play the piano. 4. He can play Lego. He cant play Lego. 5. My father can drive a car. My father cant drive a car. My father can drive a car.

Вопросительная форма Сan I jump? Сan we run? Сan you read ? Сan they work? Сan he play? Сan she dance? Сan it swim?

Краткие ответы Yes, I can. No, I cant. Yes, we can. No, we cant. Yes, you can. No, you cant. Yes, they can. No, they cant. Yes, he can. No, he cant. Yes, she can. No, she cant. Yes, it can. No, it cant.

Ask questions. 1.They can play tag. Can they play tag? 2.We can play the guitar. Can we play the guitar? 3.A dog can jump. Can a dog jump? 4.My father can drive a car. Can my father drive a car?

Разыграйте диалог по образцу - Hi! -Hello! -Whats your name? -My name is…. And whats your name? -My name is…. -Can you…..? (jump, run, dance, sing, swim, skip, ride a bike) -Yes, I can./No, I cant. Can you…? -Yes, I can./No, I cant. Goodbye. -Goodbye.

Thank you!