Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 9 лет назад пользователемЯрослав Петрейкин
2 Jokes Jokes Jokes
3 Teacher: Where's your text book? Student: At home. Teacher: What's it doing there? Student: Having a better day than I am. 1 Каких слов не хватает в последнем предложении, чтобы оно стало полным? It is (речь идет о книге) Щелкните по надписи TASK один раз, чтобы увидеть задание, второй раз, чтобы увидеть ответ.
4 Going to school is a waste of time, says Little Johnny. I cant read, I cant write, and they wont let me talk. 2 Что такое a waste of time?«пустая трата времени»
5 Teacher: I asked you to draw a cow eating grass while I was out of the room. Youve only drawn a cow. Pupil: You were out so long the cow ate it all. 3 Назовите три формы всех неправильных глаголов, которые встретились в тексте. draw-drew-drawn be-was/were – been eat-ate-eaten
6 Teacher: How do you spell "monkey"? Student: M-O-N-K-I. Teacher: You are wrong! The dictionary spells it M-O-N-K-E-Y. Student: But, you asked me how "I" spell it, sir! 4 Что нужно сделать, если вам говорят: Spell the word… Нужно назвать все буквы, из которых состоит слово, по порядку. Это несложно, при условии, если вы помните алфавит!
7 Teacher: Why have you got cotton wool in your ears, do you have an infection? Pupil: Well, you keep saying that things go in one ear and out the other so I am trying to keep them all in! 5 Подберите русский эквивалент выражения … go in one ear and out the other «В одно ухо влетает, а в другое вылетает»
8 Teacher: Billy, your essay on "My Dog" is exactly the same as your brother's. Did you copy it? Billy: No, Mrs. White. It's the same dog! 6 same-1) один и тот же; 2) одинаковый В каком значении употреблено это слово в каждом случае в тексте? 1)Одинаковое (сочинение) 2)Одна и та же (собака)
9 Physics Teacher: Isaac Newton was sitting under a tree when an apple fell on his head and he discovered gravity. Isn't that wonderful? Student: Yes sir, if he had been sitting in class looking at books like us, he wouldn't have discovered anything. 7 Условное предложение (Conditional) какого типа вы видите в ответе студента? Как правильно его перевести? Это третий тип условных предложений Переводится с частицей «бы»: Если бы он сидел…, он бы не открыл…
10 Father to son: Let me see your report card. Son: You cant. My friend has just borrowed it. He wants to scare his parents. 8 My friend has just borrowed it. Какое время употреблено в этом предложении и почему ? Present Perfect. Действие произошло только что, в результате отец не может посмотреть дневник сына.
11 Mother: How was your first day of school? Son: Fine, but some man called Teacher kept spoiling all our fun! 9 Как перевести выражение keep doing something? «продолжать что-то делать, делать снова и снова». Здесь можно перевести, как «постоянно портил…»
12 Как перевести выражения pay attention и have trouble? Teacher: You arent paying attention to me. Are you having trouble hearing? Pupil: No, Im having trouble listening! 10 pay attention – «обращать внимание» have trouble – «иметь проблемы, трудности»
13 Teacher: Johnny, give me a sentence starting with I. Little Johnny: I is… Teacher (interrupts): No, Johnny. Always say I am. Johnny: Okay. I am the ninth letter of the alphabet. 11 Какие два значения слова I обыгрываются в этой шутке? 1)I – я (тогда правильно I am) 2)I – буква алфавита (поэтому Johnny и хотел сказать I is)
14 Teacher: Craig, you know you can't sleep in my class. Craig: I know. But maybe if you were just a little quieter, I could. 12 Какие два значения слова can обыгрываются в шутке? 1) You cant sleep… (учитель имел ввиду «не можешь, т.е.нельзя»; 2) … I could (я мог бы, т.е. имел бы возможность)
15 A first grade teacher handed out a coloring page to her students. On it was a picture of a frog holding an umbrella. When the class handed them in, one little boy had coloured the frog bright purple. The teacher scolded him, asking, How often have you seen a purple frog? The little boy answered, The same number of times I've seen a frog holding an umbrella. 13 Объясните употребление артиклей (a, the) со словом frog a frog, a purple frog, a frog holding … – лягушка упоминается впервые, т.е. это любая из. Но the boy had coloured the frog – мальчик раскрасил ту лягушку, про которую уже упоминалось, т.е. лягушку на картинке.
16 Teacher: If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: No, listen carefully again. If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: Let's try this another way. If I give you two apples and two apples and another two apples, how many apples have you got? Patty: Six. Teacher: Good. Now if I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: How on earth do you work out that three lots of two rabbits is seven? Patty: I've already got one rabbit at home! 14 Как по-английски спросить: Сколько у тебя…?» How many … have you got? Но с неисчисляемыми это будет How much!
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.