Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 10 лет назад пользователемЖанна Карпычева
1 UNDP – Transport Presentation Sochi 18th of November 2011 Masterconcept Consulting ltd. is an international multi disciplinary Master Planning Consulting firm with special focus on Geographic Data based solutions
3 % всех поездок внутри выделенного региона 9,8км средняя длина поездки 6,400 поездок в день км– пробег транспорта общего пользования в день 22,89 миллионов км – пробег транспорта общего пользования в год Сочи сегодня Source: CTOMP 2010
4 % of all vehicle trips within this region 9,8km average distance per trip Average 6,400 trips per day 62,720 km per day 22,89 Million km per year Sochi status quo Source: CTOMP 2010
5 5 Сочи сегодня Сочи 2010 Сочи Адлер Существующие поезда дальнего следования Неинтегрированная сеть муниципальных и частных автобусов Красная поляна Мацеста Хоста Кудепста Имеретинская Количество автобусных маршрутов: 176 Средняя длина «холостого» пробега: 23 km 1,477,520км/год «Холостой» пробег в год: 1,477,520км/год Топлива в год на холостой пробег(из расчета 12л/100км) 177,302 л Затраты на данное топливо (0,8 /л) 141,841 /год Затраты на водителей без экономического эффекта (4 /ч) 196,933 /год Source: CTOMP 2010 Крайне неэффективная автобусная система с большим количеством дублирующих маршрутов и высокой плотностью в центре Сочи
6 6 Sochi status quo SOCHI 2010 SOCHI ADLER Existing Long Distance Trains Local NON integrated Municipal and Private Bus Network Krasn.Pol. Matzesta KhostaKudepsta Imeritinskaya Existing local bus lines: 176 Average driven km without relevant impact on public transport: 23 km 1,477,520km/yr Driven km/year without relevant impact on public transport: 1,477,520km/yr Wasted gas per year (12l/100km) 177,302 litres Wasted gas costs per year (0,8/l) 141,841 / yr. Costs of drivers WITHOUT economic effect for operator (4/h) 196,933 / yr. Highly Inefficient Bus System – with many dublications of lines and High density at Sochi Centre Source: CTOMP 2010
7 360,000 residents 65,000 accommodation rooms Demographic Analysis – residents & accommodations
9 Автобусные маршруты в ГИС
10 Bus lines in GIS
13 Системный подход к общественному транспорту Только правильно спроектированная Транспортная Система с интеграцией Фидерных Автобусов и Магистральной автобусной и ж/д линией может обеспечить устойчивую мобильность в регионе Данная концепция работает только в случае реализации интермодального подхода по международным стандартам с полной интеграцией и удобными пересадками на хабах, что на сегодняшний день пока не выполняется!
14 Public Transport – Systematic Approach Spine Systems (Rail/Bus), ONLY a well designed spatial Public Transport System, with Feeder Buses and Spine Systems (Rail/Bus), is able to provide convenient Regional Mobility This Concept only works if Public Transport is planned and realized in an Intermodal Way with good connections at Hubs! – this is not the case at the moment!
15 Результаты применения новой системы Количество линий, количество автобусов и количество водителей сокращается более чем на 50%. В то же время количество местных жителей, которые получают доступ к новой системе, увеличивается на 85%. Менее сложные маршруты и легко запоминающееся расписание Синхронизированное расписание всех транспортных систем Кольцевые маршруты вместо линейных Акцент на главную линию ж/д между Сочи и Адлером
16 Results of implementing the new system The number of lines, the number of buses and the number of drivers are reduced by more than 50%. At the same time the number of residents that are reached with the new system is increased to 85% of all residents. Less comprehensive lines and easy learning schedule Synchronized timetables throughout transport systems Circuit lines instead of line routes Concentration on the Spine Line / Rail service between Sochi & Adler
17 Почему необходимо модернизировать общественный транспорт? Интегрированная региональная сеть ж/д и автобусного транспорта также Позволит достигнуть снижения частного трафика вдоль побережья от Дагомыса до Имеретинской низменности на 25% = минус 5,723 миллионов километров/год Source: CTOMP 2010
18 Why advanced & modernized Public Transport ? An integrated regional Rail & Bus Network can reach a reduction of up to 25% of individual traffic along the coast from Dagomys to Imeritinskaya lowland = minus 5,723 million driven kilometres /year Source: CTOMP 2010
19 Esto Sadok Hub Alpika Hub Roza Khutor Liftstation Psekhako Ridge Cross Country Alpika Service Liftstation Gazprom Liftstation Mountain Media Village Bobsleigh Snowboard & Freestyle Alpine Biathlon Skijumping Bus Lane Cable Cars Walking Path Proposed Cable Car 3535 E1E C C10 C6 C13 C C R5 R6 Rail track Operations Road Mountain Sub Village C12 C11 Crossing Node Version N C7 C Sochi Mountain Transport Concept April 2009 !
20 Sochi 2014 Mountain Concept New Gondolas to 7 Sport Sites (SJ, BLV, SB,FS,ASV,CC,BIA) = 434,000 people transported with gondolas to Olympic Events ! = 868,000 people gondola trips in 16 days SAVINGS: MINUS 8,680 Bus Trips at average 20km = MINUS 173,600 bus kilometers during Games! 32 km less mountain roads to be built ! = MINUS xxx environmental impact !
21 Masterconcept Consulting GmbH Ganshofstrasse 18A 5020 Salzburg AUT / EU phone fax Tech Office Salzburg: A-5020 Salzburg, Straubingerstrasse 12 GIS SDIM Office Vienna: A-1060 Mariahilferstrasse 119 / 17 Moscow Office: Ostoshenka street N°40, Moscow RUS SMC ltd. Office: Sir William Reid Street 6/3, Gzira 1038 Malta In partnership with:
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.