Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 9 лет назад пользователемАнгелина Сусанина
1 Учитель английского языка ГОУ СОШ 577 Соловей Лилия Леонидовна
2 определяет потребности, интересы детей, языковые трудности, стиль обучения и оценивают прогресс каждого ученика и класса в целом. планирует ход учебного процесса и подбирает дидактические материалы. воспитывает чувство коллективизма: стремление к сотрудничеству, взаимные симпатии и доверие, общность целей прививает ответственное отношение к порученному делу разнообразит модели взаимодействия учащихся в зависимости от цели урока учитывает интересы и нужды учащихся придерживается стиля обучения, приемлемого для данной группы
3 Новые технологии изменили менеджмент учебного процесса. Теперь надо иначе оборудовать учебный кабинет, использовать классную доску. Для каждой группы учащихся приходится определять систему ее ценностей. Работая в разноуровневых группах, нельзя не учитывать степень подготовленности детей, уровень их способностей, скорость восприятия и усвоения материала.
4 При формировании умений устной речи, чтения, письма, аудирования учитель выполняет две главные функции: курирует процесс общения и выступает как независимый член группы. Особую сложность вызывает использование новых технологий на уроках, отведенных для изучения английского языка в режиме расширения или углубления материала.
5 На старт! Внимание! Марш! 1 класс – 4 часа в неделю 2 класс – 2 часа в неделю 3 класс – 2 часа в неделю На связи с Британией 4 класс – 2 часа в неделю Современная методика предполагает упражнения, целью которых, помимо развития речевых умений, является создание атмосферы доверия, тренировка командных взаимодействий. Опыт подсказывает, что подобные упражнения лучше удаются в менее формальной обстановке. Поэтому логическим продолжением учебного процесса в ГОУ СОШ 577 стали лингвистические кружки. В них с удовольствием занимаются ребята начальной школы.
6 Search for someone who: likes to read books, owns a bicycle, plays the piano, has two brothers and a sister, dislikes chocolate. Say it with music. Form a circle. Listen to the music. Move into and around the circle. You can dance. When the music stops and you are in the circle, tell us about yourself. Return to your place in the circle. Abstract picture. Draw a big rectangle on the board. Draw in the rectangle a variety of squiggles, doodles, shapes. Ask the class what they think the picture represents. Find the differences. Students are given pictures where there are some differences. The group wins if they are the first to find all of them and use only English during their discussion.
7 Give the Plural. The teacher gives a noun in singular and throws the ball to a pupil. The pupil says it in plural and returns the ball. Draw the picture. The teacher describes the picture she has. The pupils do not see it. The pupils draw. Then drawings of the pupils are compared with the picture. At the doctor`s. Students make up dialogues. Patterns are given. They sing «Every time I have a headache» My favourite season. A group of pupils chooses a season and proves why they like it.
8 Guess who. The teacher describes one of the pupils. Others guess who he is. The spoilt telephone. Forfeits (Фанты) Associations. Start by suggesting an evocative word: storm, for example. A student says, for example dark. The next student suggests an association with the word dark, and so on. А word or an expression goes around the circle. It can be quite different at the end. Pupils revise possessive pronouns or learn the possessive case.
9 We are Designers. A group of pupils designs a house for somebody and describes it. Мы разучиваем стихи, скороговорки, поём песни, танцуем, инсценируем сказки, готовим небольшие спектакли, участвуем в утренниках и праздниках. Часто организуются просмотры мультфильмов и фильмов на английском языке, экскурсии в музеи и презентации проектных работ. Применение новых технологий во внеурочной деятельности способствует не только поддержанию интереса к изучению английского языка и обеспечению высокого уровня знаний, но и повышает общий интеллектуальный уровень учащихся.
11 Animals can be wild and domestic Wild animals live in the forests, rivers, fields, mountains, under the ground… Domestic animals live at home or on the farms People take care of domestic animals Wild animals take care of themselves
14 At the Zoo At the Circus On the Farm
15 Why do we love to keep pets? Enjoy watching them Can teach them different things and tricks Can teach them to talk Keep pets for fun Enjoy playing with them Look after them Buy them tasty food, toys, presents and even clothes for our pets Touch their soft fur
16 Dogs and puppies Cats and kittens Hamsters Parrots Guinea pigs Rats Tortoises
17 Bears: 1. Honey 2. Berries 3. Meat 4. Fish Squirrels: 1. Seeds 2. Grass 3. Mushrooms 4. Nuts Foxes: 1. Rats and mice 2. Fish 3. Berries 4. Birds eggs Hedgehogs: 1. Insects 2. Eggs 3. Apples 4.Mushrooms
18 My cat Pit I have a cat, Her name is Pit; And by the fire She likes to sit. Each day I bring her A dish of milk. And smooth her coat That shines like silk. And on my knee She likes to sit, For Pit loves me, And I love Pit. I Fly Like A Bird I fly like a bird, I swim like a fish, I leap like a kangaroo. I trot like a horse, I run like a hare, I climb like a monkey in the Zoo. I slide like a snake, I skip like a boy, I hop like a frog and then I clap my hands high, I clap my hands low And begin it all over again.
19 1. I live in the river, but I am not a fish. I jump in the field, but I am not a rabbit. I have a green coat, but I am not a bird. I sleep in the day time, but I am not an owl. I come out an egg, but I am not a chicken. What am I? 2. It takes hours when it goes. What is it? 3. I have nice fur and purr. I like to eat mice. What am I? 4. It gives us milk and butter too. Its very kind and likes to moo. What is it?
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.