Jokes Jokes Jokes Teacher: Where's your text book? Student: At home. Teacher: What's it doing there? Student: Having a better day than I am. 1 Каких.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Учимся задавать вопросы. Что необходимо для этого знать? Что необходимо для этого знать?
Advertisements

Найди продолжение После окончания демонстрации изменения не сохранять! Хмеленок Николай Павлович Вопросительные предложения.
Come into the classroom. Come into the classroom. And say your name. And say your name. Hand in your homework, Hand in your homework, Dont play a game!
ABC show ABC show « Английский алфавит » Look and remember!
Present Perfect Настоящее свершенное время Разработано и составлено: Учитель английского языка МОУ гимназия 2 г.Раменское Погодина Е.О.
УМК Enjoy English 2 класс Рифмовки на буквы алфавита Моногарова С.А. - учитель английского языка МКОУ СОШ 11 с. Константиновское Петровского района Ставропольского.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
Septembers cool- Its time for school And fun with friends That never ends.
Where?
1. Choose the correct variant. …Smiths have a dog and a cat. a) … b) The c) A 2. He knows how to work on … computer. a) a b) an c) … 3. She was the first.
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ MODAL VERBS. Модальные глаголы выражают не действие, а отношение к нему, т.е. способность, возможность или необходимость совершить действие.
Презентацию составила учитель английского языка Тангочина Людмила Викторовна МО СОШ 24 г. Благовещенска.
Презентация 5 класс Выполнена учителем английского языка Левшаковой О.Н.
$100 $200 $300 $400 $100 $200 $300 $400 $300 $200 $100 Topic 1 Animals Topic 3 Seasons Topic 4 Numbers Topic 5 School Topic 2 Food.
Стихи для фонетической зарядки по английскому языку.
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
Грамматика в письмах. Вчера мои родственники приехали из Москвы. Вчера мой родственники ехать из Москвы. Вчера моя родственники ехать Москва. правильно.
Транксрипт:

Jokes Jokes Jokes

Teacher: Where's your text book? Student: At home. Teacher: What's it doing there? Student: Having a better day than I am. 1 Каких слов не хватает в последнем предложении, чтобы оно стало полным? It is (речь идет о книге) Щелкните по надписи TASK один раз, чтобы увидеть задание, второй раз, чтобы увидеть ответ.

Going to school is a waste of time, says Little Johnny. I cant read, I cant write, and they wont let me talk. 2 Что такое a waste of time?«пустая трата времени»

Teacher: I asked you to draw a cow eating grass while I was out of the room. Youve only drawn a cow. Pupil: You were out so long the cow ate it all. 3 Назовите три формы всех неправильных глаголов, которые встретились в тексте. draw-drew-drawn be-was/were – been eat-ate-eaten

Teacher: How do you spell "monkey"? Student: M-O-N-K-I. Teacher: You are wrong! The dictionary spells it M-O-N-K-E-Y. Student: But, you asked me how "I" spell it, sir! 4 Что нужно сделать, если вам говорят: Spell the word… Нужно назвать все буквы, из которых состоит слово, по порядку. Это несложно, при условии, если вы помните алфавит!

Teacher: Why have you got cotton wool in your ears, do you have an infection? Pupil: Well, you keep saying that things go in one ear and out the other so I am trying to keep them all in! 5 Подберите русский эквивалент выражения … go in one ear and out the other «В одно ухо влетает, а в другое вылетает»

Teacher: Billy, your essay on "My Dog" is exactly the same as your brother's. Did you copy it? Billy: No, Mrs. White. It's the same dog! 6 same-1) один и тот же; 2) одинаковый В каком значении употреблено это слово в каждом случае в тексте? 1)Одинаковое (сочинение) 2)Одна и та же (собака)

Physics Teacher: Isaac Newton was sitting under a tree when an apple fell on his head and he discovered gravity. Isn't that wonderful? Student: Yes sir, if he had been sitting in class looking at books like us, he wouldn't have discovered anything. 7 Условное предложение (Conditional) какого типа вы видите в ответе студента? Как правильно его перевести? Это третий тип условных предложений Переводится с частицей «бы»: Если бы он сидел…, он бы не открыл…

Father to son: Let me see your report card. Son: You cant. My friend has just borrowed it. He wants to scare his parents. 8 My friend has just borrowed it. Какое время употреблено в этом предложении и почему ? Present Perfect. Действие произошло только что, в результате отец не может посмотреть дневник сына.

Mother: How was your first day of school? Son: Fine, but some man called Teacher kept spoiling all our fun! 9 Как перевести выражение keep doing something? «продолжать что-то делать, делать снова и снова». Здесь можно перевести, как «постоянно портил…»

Как перевести выражения pay attention и have trouble? Teacher: You arent paying attention to me. Are you having trouble hearing? Pupil: No, Im having trouble listening! 10 pay attention – «обращать внимание» have trouble – «иметь проблемы, трудности»

Teacher: Johnny, give me a sentence starting with I. Little Johnny: I is… Teacher (interrupts): No, Johnny. Always say I am. Johnny: Okay. I am the ninth letter of the alphabet. 11 Какие два значения слова I обыгрываются в этой шутке? 1)I – я (тогда правильно I am) 2)I – буква алфавита (поэтому Johnny и хотел сказать I is)

Teacher: Craig, you know you can't sleep in my class. Craig: I know. But maybe if you were just a little quieter, I could. 12 Какие два значения слова can обыгрываются в шутке? 1) You cant sleep… (учитель имел ввиду «не можешь, т.е.нельзя»; 2) … I could (я мог бы, т.е. имел бы возможность)

A first grade teacher handed out a coloring page to her students. On it was a picture of a frog holding an umbrella. When the class handed them in, one little boy had coloured the frog bright purple. The teacher scolded him, asking, How often have you seen a purple frog? The little boy answered, The same number of times I've seen a frog holding an umbrella. 13 Объясните употребление артиклей (a, the) со словом frog a frog, a purple frog, a frog holding … – лягушка упоминается впервые, т.е. это любая из. Но the boy had coloured the frog – мальчик раскрасил ту лягушку, про которую уже упоминалось, т.е. лягушку на картинке.

Teacher: If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: No, listen carefully again. If I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: Let's try this another way. If I give you two apples and two apples and another two apples, how many apples have you got? Patty: Six. Teacher: Good. Now if I give you two rabbits and two rabbits and another two rabbits, how many rabbits have you got? Patty: Seven! Teacher: How on earth do you work out that three lots of two rabbits is seven? Patty: I've already got one rabbit at home! 14 Как по-английски спросить: Сколько у тебя…?» How many … have you got? Но с неисчисляемыми это будет How much!