Подготовка к школьному обмену между российской и британской школами 1. Воспринимать на слух диалог, разыгрывать его по ролям 2. Читать письмо-приглашение.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
План-конспект урока (английский язык, 5 класс) по теме: План-конспект урока "What is Barbara going to do?"
Advertisements

Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
Section 2. What are you going to do? 1. Овладеть новым знанием по грамматике «Что Вы собираетесь делать?» 2. Закрепить знание нового правила при выполнении.
Am/is/are going to … - собираться… 1. I am going to play. 2. She is going to dance. 3. He is going to read. 4. We are going to work. 5. They are going.
ENJOYING THE WEEKEND. The main aims of our lesson 1.To tell about weekend; 2.To write about weekend; 3.To improve speaking skills; 4.To develop topic.
Оборот to be going to Составитель: учитель английского языка Куранова А. В.
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель учитель Кулько Валентина Алексеевна Кулько Валентина Алексеевна.
What presents are we going to give to English friends? 1.To use to be going to in questions. 2.To listen to classmates and answer their questions. 3.To.
55 Всего заданийВремя тестированиямин. Введите фамилию и имя Тест по английскому языку, по теме Tag-questions. Начать тестирование.
КАРКУСОВА Д.М. МАОУБСОШ 7 г.Владикавказ. DO YOU DONТ YOU YOU DONT LIKE ICE-CREAM, … ARE YOU ARENT YOU.
Spring Summer Autumn is…. Winter Spring Summer Autumn is…. Winter Bright Green White Yellow Bright Green White Yellow.
Степени сравнения имен прилагательных 1. Совершенствовать навыки употребления прилагательных в разных степенях сравнения 2. Составлять монологическое высказывание.
Разделительные вопросы Tag-questions. У каждого вопроса есть свой «хвостик» … will you?… do you?… does he? … can she?… did they?… is he? … are you?… was.
5 класс ( УМК Биболетовой ) Жидкова Екатерина Вадимовна МОУ лицей 39, город Нижний Тагил 2010.
Welcome The 13 th of November Answer the question: If a classmate asked you for the answer to a question during an exam while the teacher was not looking,
Put in the verbs in the correct form. Yesterday Linda the interview to the youth magazine (give). Yesterday Linda the interview to the youth magazine (give).
Past, Present, Future. 5 класс (УМК Биболетовой).
The 11 th of February. Our funny animals.. ANIMALS PUZZLE GOD OMUSE NOIL TCA.
Вопросительные конструкции в Английском языке Автор: Чижов Д. – 11 В класс.
Whats your opinion?. Which opinion do you agree with? Why? Computers will replace teachers in the future. Teachers will never stop teaching children.
Транксрипт:

Подготовка к школьному обмену между российской и британской школами 1. Воспринимать на слух диалог, разыгрывать его по ролям 2. Читать письмо-приглашение с полным пониманием содержания, отвечать на вопросы 3. Давать краткие ответы на разделительные вопросы

Exercise 1 page 52 Ann invited Russian students and teachers to visit EAST SQUARE LONDON SCHOOL in March. Ann invited Russian students and teachers to visit EAST SQUARE LONDON SCHOOL in March.

Exercise 2 page

Exercise 4 page 53 Russian students will stay with the families of English students. Russian students will stay with the families of English students.

Exercise 5 page 53 1., doesnt she? Yes, she does. 2., didnt he? Yes, he did. 3., cant it? Yes, it can. 4., did he? No, he didnt. 5., wont they? Yes, they will. 6., will they? Yes, they will.

Exercise 6 page 54 To collect собиратьcollectionколлекция To describe описыватьdescriptionописание To decorate украшатьdecorationукрашение To translate переводитьtranslationперевод To suggest предлагатьsuggestion предложен ие To inform сообщатьinformation информация To celebrate праздновать celebration празднован ие To invite приглашатьinvitation приглашен ие

Exercise 7 page Description 2. Translation 3. Information 4. Suggestion 5. Celebration 6. Invitation

In summary speak about speak about say my opinion on say my opinion on know how to know how to Now I give arguments can understand the information can understand the information explain the reason explain the reason find necessary find necessary

Homework Учебник стр.78 упр. 1,2