Ведение портфолио учит школьника учиться сознательно: ставить цели, планировать свой результат, проводить мониторинг своих достижений и аргументировано.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Advertisements

English studies English studies. Some people learn languages because they need them in their work, others travel abroad, for the third studying languages.
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
No School Please. I don't want to go to school today Everybody has days when they don't feel like doing something.
Those who know nothing of foreign languages know nothing of their own. It is never too late to learn. Live and learn. New language as a new world. Knowledge.
When you leave school you understand that the time of your independence life and the beginning of a far more serious examination of your abilities and.
What, in my opinion, makes a lesson of the English language an ideal lesson? I think any lesson is good if you want to learn. If I dont want to learn.
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Афанасьева Юлия Эдуардовна Учитель английского языка.
УРОК В 10 КЛАССЕ «Enjoy English», Биболетова M.З. УРОК - ДЕБАТЫ Цветкова Ольга Александровна.
What is Down syndrome? Some people who have problems with development have Down Syndrome. Dr John Langdon Down is the first person to have identified.
Introduction Expressing opinion Giving arguments (not less than 3) Justifications (explanations, examples) Conclusion.
How to crack technical interview ? Yogesh Mehla. Many of my friends who are technically good and even great, but they are unable to crack their first.
5 STEPS TO MAKE YOUR FAMILY HAPPIER YOU NEED THIS!
THE MEDIA The mass media play an important part in our lives. Nowadays information is the most necessary thing. That is why there are so many sources.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Goals and values. What are goals? Goals can be anything you want to achieve in a short period of time or in a long time period. Eg, get better grade,
SCHOOL. TALKING ABOUT HOLIDAYS. Hello! Nice to see you again!
Итоги интернет-урока «LEARNING MORE ABOUT LONDON / УЗНАЕМ БОЛЬШЕ О ЛОНДОНЕ» Данный урок был проведен 21 марта 2011 года в 5 «Б» классе ГОУ ЦО Продолжительность.
Sports in Britain and Russia Today we revise and speak about: Vocabulary; Kinds of sports; Winter Olympics in Sochi; Sports in our lives;
Транксрипт:

Ведение портфолио учит школьника учиться сознательно: ставить цели, планировать свой результат, проводить мониторинг своих достижений и аргументировано оценивать себя и одноклассников.

Формирование творческой социально адаптированной личности гимназиста на основе использования системы инновационной оценки «портфолио». Из опыта работы учителя английского языка Корневой Людмилы Петровны

Что это такое языковой портфель гимназиста ? Это набор инструментов для документирования языковых умений и аутентичного оценивания ученика, отвечающий задачам предпрофильной подготовки и профильного обучения. Это набор инструментов для документирования языковых умений и аутентичного оценивания ученика, отвечающий задачам предпрофильной подготовки и профильного обучения. Ученики 9 класса А с углубленным изучением английского языка ведут языковые портфели с 2003 г. Ученики 9 класса А с углубленным изучением английского языка ведут языковые портфели с 2003 г. В учебном году учащиеся этого класса - члены секции НОУ «Юный лингвист» под руководством Л.П.Корневой разработали свой вариант языкового портфеля. В каждом портфеле есть четыре раздела: три основных и дополнительный : В учебном году учащиеся этого класса - члены секции НОУ «Юный лингвист» под руководством Л.П.Корневой разработали свой вариант языкового портфеля. В каждом портфеле есть четыре раздела: три основных и дополнительный : «Паспорт» «Паспорт» «Биография» «Биография» «Досье» «Досье» «Дополнительные материалы» «Дополнительные материалы»

My Language Portfolio Gubkin Russia My Language Portfolio Name: Masha Fuyer Gymnasium # 6 Date: …

В паспорте есть документы, содержащие сведения о владельце портфеля и его языковых умениях, которые помогают другим увидеть, что автор знает и может делать на иностранном языке: В паспорте есть документы, содержащие сведения о владельце портфеля и его языковых умениях, которые помогают другим увидеть, что автор знает и может делать на иностранном языке: Общеевропейская таблица самооценки уровней владения иностранным языком, Общеевропейская таблица самооценки уровней владения иностранным языком, самооценка умений гимназиста в нескольких видах речевой деятельности на основе Общеевропейской таблицы, самооценка умений гимназиста в нескольких видах речевой деятельности на основе Общеевропейской таблицы, оценка учителя умений гимназиста в английском языке, оценка учителя умений гимназиста в английском языке, личная информация с обзором достижений в изучении иностранных языков, факты межкультурных контактов. личная информация с обзором достижений в изучении иностранных языков, факты межкультурных контактов.

My Language Passport

School year (Teachers Assessment) Date of filling: Date of filling: Date of filling: Date of filling: School year (Self Assessment) Date of filling: Date of filling: Assessment of Language Skills in Relation to Global Descriptors Levels of Levels of Language Skills A1 A1 (Breakthrough) (Breakthrough) A2 A2 (Waystage) (Waystage) B1 B1 (Threshold) (Threshold) Sublevels With a lot of help With a little help Withnohelp With a lot of help With a little help Withnohelp With a lot of help With a little helpWithno help help Listening Listening Reading Reading Spoken interaction Spoken interaction Spoken production Spoken production Writing Writing Listening Listening Reading Reading Spoken interaction Spoken interaction Spoken production Spoken production Writing Writing

Your photo Curriculum Vitae Curriculum Vitae Personal information Surname/First name Address (Flat, house number, street name, postcode, city, country) Telephone(s)Mobile Nationality Date of birth GenderMaleFemale Summary of foreign language learning and intercultural experiences Language 1: Level in national or international classification Language 2: Level in national or international classification Language 3: Level in national or international classification Dates: Hobbies Something special Completed on_____________

Identity Card 1. Surname: Pereverzeva 2. First name: Helen 3. Date of birth: 18/09/ Gender: female 5. Address: flat 31, 74, Dzerzhinsky Street Gubkin, Russia 6. School: # 6 7. Hair colour: fair 8. Eye colour: light blue 9. Weight: 35 kg 10. Favourite subjects: Maths, Biology, Physics 11. Hobbies: playing volleyball 12. Favourite season: summer 13. Favourite month: May 14. Aims in life: to study well 15. Something interesting: I like to sing and collect calendars

Языковая биография позволяет гимназисту намечать совершенно конкретные цели, выбирать свою стратегию изучения языка, самостоятельно оценивать свои достижения в конкретном виде речевой деятельности, то есть учит учиться сознательно. В биографии есть : Языковая биография позволяет гимназисту намечать совершенно конкретные цели, выбирать свою стратегию изучения языка, самостоятельно оценивать свои достижения в конкретном виде речевой деятельности, то есть учит учиться сознательно. В биографии есть : цели изучения языка на текущий год; стратегии изучения иностранных языков; анализ сильных и слабых сторон; дескрипторы «Что Я знаю и умею» по различным видам речи; дневник изучения иностранного языка «Как я учусь»; рефлексия своей деятельности.

My Language Biography

My Language Learning Goals in My Language Learning Goals : My Goal Date: I have achieved Yes No My Signature: _______________

I learn English because: I learn English because: I like it. I want to understand English texts (e.g. songs). I want to travel. I want to have (more) friends in other countries I will need it for the Internet. I want to study at university. Other reasons: I learn English by: I learn English by: NEVERSOMETIMESOFTEN REGULAR LY reading books in English. listening to songs in English. listening to radio programs in English. Things I like doing in language lessons: _____________________________________________ Things I am good at: ____________________________________________________________ Things I find difficult: ___________________________________________________________

What I Know and Can Do In Foreign Languages

UNIT I UNIT I Language Skills Language Skills My own opinion My teachers opinion not very well OK very well not very well OK very well LISTENINGUNDERSTANDING I can select detailed information in the poem Unfolding Bud. I can select detailed information in a dialogue about books. I can select detailed information in the poem Spring Rain. READING I can find detailed information in summaries about books and writers. I can find detailed information in advertisements about books. I can find detailed information in the text Poor Richard Says. I think I need to work more on I think I need to work more on_________________________ Completed on______________ My Signature ______________

How I Learn (My Own Opinion/My Teachers Opinion) NeverRarelyUsuallyAlways termtermtermterm I I do the following tasks on time: Setting goals 2 Homework, writing new words into my vocabulary 3 Making WS,WW,WS, projects 4 Self Evaluation II I behave well, like a man of sense: III I was present at the following number of lessons: IV I have the following results: (tests, projects) Total: Comments:

by Masha Fuer The first term was very successful for me. I made two projects. They are: Book Review and Olympic Games. My project Book Review tells about the famous tragedy Romeo and Juliet by William Shakespeare. Olympic Games describes the history of the Olympic Games. I was able to find some additional material in Russian and English languages. I am happy with my projects topics. I feel my presentations were wonderful! But my biggest problem is grammar. Its not very good. But I try to do it better.

«Досье» - самый интересный раздел портфеля, в котором содержатся: «Досье» - самый интересный раздел портфеля, в котором содержатся: творческие работы владельца творческие работы владельца краткие комментарии к ним самого автора и учителя. краткие комментарии к ним самого автора и учителя. В этом разделе у каждого ученика есть В этом разделе у каждого ученика есть список творческих работ; в котором указывается вид проекта, срок сдачи черновика и чистового варианта, оценка за каждый вариант, цель выполнения работы и комментарии учителя. В листе «Мои лучшие работы» гимназист поясняет какие работы он ценит больше и почему. В листе «Мои лучшие работы» гимназист поясняет какие работы он ценит больше и почему.

My Dossier

List of Pieces of Work Included in the Dossier List of Pieces of Work Included in the Dossier Piece of work DatedueOKLate Individual / group work PurposeMarkComments Ra w Final 1 TERM: Projects: 1… Other Creative Works: 1…

MY BEST WORK This section contains 4 of my best pieces of work which represents evidence of my achievements this school year Task: Task: Date: Date: Why I chose it: Why I chose it:

I have been learning the English Language for 7 years. In my opinion, listening to songs, poems, learning new words, speaking with my classmates, learning new rules help me to know English better. My weak point is grammar. I think, that, if I want to make my grammar better, I must learn all rules, write dictations, learn new words, ask our teacher to explain me these rules. But my strong point is translating. I want to translate different texts well, thats why I learn all new words and have a good vocabulary. If I want to be successful in the English Language I must: do all home tasks properly and correctly; learn all rules from Grammar pages; listen to the teachers attentively; write different tests correctly; listen and watch different programmers in English; read different texts in the English Language; learn new words and use them in our projects; write projects and retell them. by Vika Krotenko 8 A form

Gubkin is not a very large town, it is less populated than Stary Oskol. In 1939 it was a small settlement of miners, but now it is considered to be a mining capital of the Black Soil Zone of Central Russia. Gubkin is a centre of mining and dressing industry. Several unique enterprises make Gubkin a centre of highly developed industry: a group of KMA Ruda plants, Lebedinsky GOK with a huge open pit-mine and the only hot briquetted iron plant-HBI in Europe. Also Gubkin is a cultural centre because there are 10 libraries, 2 institutes and 19 schools. Gubkin is a very young town, but, I think, that in the future it will be bigger and more developed.

A Sincere Letter About My Own Self Flat 31, 74, Dzerzhinsky Street, Gubkin, Belgorod region, Russia April 22, 2007 Hello Dear American Friend, I want to say in short about myself. My name is Helen, my surname is Pereverzeva. I am 14 years old. I was born on September 18, By horoscope I am a Virgo. My rulling element is Earth. I live in Gubkin. I am in the 8th form. My hair is fair, eyes are light blue, I am about 147 cm. My dad is Sergey, mom is Galina. My favourite books are about animals. I like the song « A film which is not about love » by Vicktoriya Dayneko. I prefer perfume « Channel». My favourite flower is lily, colour is orange. I dream to be an actress. My hobbies are knitting and singing. My favourite subjects are Math and Physics. I live in a small but very beautiful town. My best friends are Nastya, Vika and Kate. My parents think I am an intelligent and hardworking person. They also consider I am shy and very creative. My teachers think I am conscientious, intelligent and I have goals in my life. They tell me that I seem to be really trying my best to finish my school and maintain my good grades. My friends think of me as a funny, frank, reliable and talented girl. But sometimes I can be shy. They do not think of me as a mean and selfish person. I think of myself as a bit lazy and complex mixed up person. Because today I enjoy one thing, but tomorrow I like the other thing. I try to be success at school. In my opinion, I will be an actress in the future, its my best dream! A Sincere Letter About My Own Self

В «Дополнительных материалах» может поместить все, что владелец может поместить все, что считает необходимым. Обычно это считает необходимым. Обычно это различные памятки-алгоритмы, помогающие учиться различные памятки-алгоритмы, помогающие учиться обобщать полученные знания, совершенствовать различные виды записи, делать устные и письменные сообщения, оценивать свои успехи и работу одноклассников, выработанные совместно стратегии учения и т.д.

Additional Material

THE FORMULA OF SUCCESS THE FORMULA OF SUCCESS To Be Successful You Should : To Be Successful You Should : be able to see problems and solve them be able to see problems and solve them learn and work with all information yourself learn and work with all information yourself have your own point of view and ability to prove it have your own point of view and ability to prove it be able to use obtained knowledge be able to use obtained knowledge be polite and know the culture of behaviour, standard of speech be polite and know the culture of behaviour, standard of speech be able to communicate with others: obey the leader, be a leader be able to communicate with others: obey the leader, be a leader be responsible be responsible respect others opinion respect others opinion be healthy and optimistic be healthy and optimistic dont worry dont worry do things you really love and have fun do things you really love and have fun

Learning Together Is Great ! Working in a group is the other solution to progress. Working in a group is the other solution to progress. Its a good idea because its the means getting the students help each other. Its a good idea because its the means getting the students help each other. We can progress because we speak English We can progress because we speak English more time to explain to the pupils who are in trouble. Everybody has different ideas so we get more opinions. Everybody has different ideas so we get more opinions.

How to Study Efficiently 1. Begin by making a list of what you have to do. 2. Be realistic: there is no point in making plans you cant possibly keep. 3. Find a quiet place where you can work without jumping up to fetch things every five minutes. 4. If possible, use it only for studying. 5. Check you have everything you need before starting work. 6. This means you wont waste time being interrupted. 7. Encourage yourself by marking each topic on your list as you complete it.

Заключение: повышает статус учащегося в образовательном процессе, помогает ему осознать личную ответственность за результаты обучения. Использование портфеля изменяет привычные взаимоотношения ученика и учителя, делая их равноправными партнёрами и союзниками Наш языковой портфель гимназиста - это инструмент для эффективного изучения языка. Он повышает статус учащегося в образовательном процессе, помогает ему осознать личную ответственность за результаты обучения. Использование портфеля изменяет привычные взаимоотношения ученика и учителя, делая их равноправными партнёрами и союзниками