Мотивул кодрулуй ын лирика еминесчианэ. Кодруле, кодруцуле, Че май фачь, дрэгуцуле, Кэ де кынд ну не - ам вэзут Мултэ време а трекут Ши де кынд м - ам.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Реализаря ноилор стандарде ын прочесул де инструире Апропие-л пе копил де проблеме ши ласэ-л сэ рэспундэ сингур. Сэ-шь ынтемеезе чея че штие ну пе чея.
Advertisements

777/ search&searchWhere=2&searchKey=день+м ам id=90509&sort=date article=1135&act=full.
Салут, елевь! Салут, елевь!. Калкулаторул – машинэ електроникэ каре прелукрязэ информация.
Орэ де класэ: АТЕНЦИЕ ЛА НЕАТЕНЦИЕ! КУМ ЧИРКУЛЭМ КОРЕКТ.
ом
Презентаря калкулаторулуй. Структура унуй калкулатор: Компоненца hardware –репрезинтэ тоталитатя компонентелор физиче Компоненца hardware –репрезинтэ.
Качественная характеристика знаний по комплексному экзамену (КЭ) магистрантов факультета «Автоматизация и телекоммуникации»
Russian Alphabet Part 2 We already know five letters. They are shown in green. Today well learn seven more: As you can see Э,У, Ы and И are vowels. Л,
Лакримиле Копилул ынтрябэ пе мэмика: « Де че плынжь ? » « Де ачея кэ сынт фемее » рэспунде еа. " Еу ну ынцелег " спуне копилул. Мама ый рэспунде : «
Хиппи Реперы Панки.
жи и ши – Только с И Всегда пиши!
Зат есім Заттың атын білдіріп, Кім? Не? Кімдер? Нелер? сұрақтарына жауап беретін сөздер. Құрылымы жағынан дара және күрделі болып бөлінеді.
Как развивать ВНИМАНИЕ?. Сосчитай сколько букв «А» А Ы В А П Е П А К У А В Ы В С М А К П И М С Ч Ы В А М У К В А В С М А К А К У К А В А П М С М А В С.
Таблицы и схемы по русскому языку. причастие деепричастие прилагательное ГЛАГОЛ наречие вопросы, производящие вопросы, непост. морфол. основы, неизменяемость,
Тема: согласные звуки (м), (м*), буква М,м. Написание строчной м. На уроке я сижу, Не шумлю и не кричу, Руки тихо поднимаю, Если спросят отвечаю.
М АСТЕР - КЛАСС В первых классах.. П ЕРВОКЛАССНИКИ НАЧАЛИ ПОДГОТОВКУ К 8 МАРТА. Были закуплены специальные заготовки «Вазочки»
Гранкина Галина Александровна Учитель начальных классов ГБОУ СОШ 2103.
УРОК ОБУЧЕНИЯ ГРАМОТЕ ПО ТЕМЕ: «ЗАКРЕПЛЕНИЕ ИЗУЧЕННОГО. С.42» Составила учитель начальных классов МБОУ гимназии 14 г. Одинцово Бочарова А.А.
1. Ш ЛА МАШИНА ТЕМНЫМ ЛЕСОМ ЗА КАКИМ-ТО ИНТЕРЕСОМ. И НТЕ – ИНТЕ - ИНТЕРЕС ВЫХОДИ НА БУКВУ эС.
Ели Её всегда в лесу найдёшь Пойдём гулять и встретим: Стоит колючая, как ёж, Зимою в платье летнем.
Транксрипт:

Мотивул кодрулуй ын лирика еминесчианэ

Кодруле, кодруцуле, Че май фачь, дрэгуцуле, Кэ де кынд ну не - ам вэзут Мултэ време а трекут Ши де кынд м - ам депэртат, Мултэ луме ам умблат. Михай Еминеску Реведере

Мотивул кодрулуй есте прелуат де Еминеску дин фолклор. Кодрул симболизязэ ын поезия марелуй поет етернитатя натурий ын рапорт ку фиинца уманэ трекэтоаре.

Кодрул есте презент ын мулте ипостазе : интерлокутор плин де ынцелепчуне, ын «Реведере» спациу сакру, окротитор, ын «О, рэмый … », «Кэлин» Спациу митик, ын « Memento mori »

=РЕВЕДЕРЕ= « Реведере » есте о медитацие фолклорикэ асупра тречерий тимпулуй, каре есте вэзут прин челе доуэ ипостазе але сале, уманэ ши космикэ. Пентру ом тимпул есте трекэтор, яр пентру кодру тимпул есте етерн.

« Кодруле ку рыурь лине, Време трече, време вине, Ту дин тынэр прекум ешть Тот мереу ынтинерешть. »

=О РЭМЫЙ…= Поезия « О, рэмый …» де Михай Еминеску пуне ын луминэ комуниуня поетулуй ку натура пе каре ачаста а симцит - о профунд ынкэ дин время копилэрией. Пэдуря ыл кямэ, штие сэ ыл ынцелягэ, ыл окротеште ши - л ынкынтэ ку универсул ей тайник ши плин де вражэ :

«О, рэмый, рэмый ла мине, Те юбеск атыт де мулт! Але тале дорурь мулте Нумай еу штиу сэ ле-аскулт.»

=ЛА МИЖЛОК ДЕ КОДРУ…= Ын ачастэ поезие кодрул есте дес, епитет каре не сужерязэ векимя кодрулуй ши фрумусеця луй. Поезия се нумеште « Ла мижлок де кодру …» пентру кэ аич есте локул дин каре жениул лирик привеште натура ши ын каре адунэ тоате минунэцииле ей.

«Ла мижлок де кодру дес Тоате пэсэриле ес, Дин хучяг де алуниш, Ла войосул луминиш…»

=КЭЛИН (ФИЛЕ ДИН ПОВЕСТЕ)= Ын басмул « Кэлин ( филе дин повесте )» Еминеску презинтэ ымплиниря уней юбирь прин нунтэ, десфэшуратэ ын мижлокул уней пэдурь де аржинт, ынтр - ун спациу натурал де вис. Пэдуря - локул де десфэшураре ал ачестей нунць - есте презентатэ метафорик, фиинд, пе рынд, де арамэ, апой де аржинт.

« Де тречь кодри де арамэ, Де департе везь албинд Ш - аузь мындрэ глэсуире А пэдурий де аржинт ».

=ДОРИНЦА= Ын « Доринца » кодрул ынсуфлецеште спациул сужерынд тотодатэ ун кадру рестрынс, интим, ун лок проксим пентру о идилэ, интимитатя фиинд сужератэ ши де вербеле « аскунд » ши « тремурэ », фиинд ун репер спациал, изоларя спациулуй сакру де чел профан.

« Вино - н кодру ла изворул Каре тремурэ пе прунд. ……..…………. Адорминд де армония Кодрулуй бэтут де гындурь. »

Проект реализат де : Ботезату Мадалина Тинтару Андрея