Соглом турмуш тарзи куникмаларини шакллантириш Формирование навыков Формирование навыков Здорового образа жизни Здорового образа жизни Доктор медицинских.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
«Хомиладор аёл» максадли гурухида мотивацион алгоритм асосида стандартларни очиш МОТИВАЦИОНЫЙ АЛГОРИТМ ДЛЯ РАСКРЫТИЯ СТАНДАРТОВ В ЦЕЛЕВОЙ ГРУППЕ: БЕРЕМЕННАЯ.
Advertisements

Тема урока: «Сохранение и укрепление здоровья – важная часть подготовки к жизни и трудовой деятельности»
Охрана здоровья в ОУ. Пропаганда здорового образа жизни - важнейшее направление национального проекта «Здоровье» Основные задачи: Повышение качества и.
Валеологический подход в процессе воспитания учащихся Составила учитель химии и биологии МОУ СОШ 14 Киселева Алла Викторовна.
L/O/G/O Валеология – наука о здоровье!!!. Понятие здоровый образ жизни. Его составляющие. Методологические основы валеологии. Основные вопросы:
Молодёжь за здоровый образ жизни Подготовила ученица 8 «Б» класса МОУ «СОШ 3 города Ершова Саратовской области» Фролова Елена.
ВАЛЕОЛОГИЯ Валеология есть межнаучное направление, в основе которого лежит представление о генетических и функциональных резервах систем организма и организма.
Здоровье – это такое состояние человека, которому свойственно не только отсутствие болезней или физических дефектов, но и полное физическое, душевное.
Из Концепции модернизации Российского образования на период до 2010 года - Концепция утверждена распоряжением Правительства РФ от 29 декабря 2001 года.
ҚАШҚАДАРЁ ВИЛОЯТИДА КАТТА ЁШДАГИЛАР ОРАСИДА НОИНФЕКЦИОН КАСАЛЛИКЛАР (НИК) БИЛАН КАСАЛЛАНИШ КЎРСАТКИЧЛАРИ, УЛАРГА ТАЪСИР ЭТУВЧИ ОМИЛЛАР ВА УЛАРНИ ПРОФИЛАКТИКАСИ.
Здоровый образ жизни образ жизни человека, направленный на профилактику болезней и укрепление здоровья. Понятие «здоровый образ жизни» однозначно пока.
Автор: инструктор по физической культуре Тузикова С.В.
Даешь здоровое поколение! Репродуктивное здоровье – состояние полного физического, духовного и социального благополучия во всех вопросах касающихся репродуктивной.
Здоровая нация – процветание России! Подготовила ученица 11 класса Ежегодова Валерия.
Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа п. Лесные Поляны Омутнинского района Кировской области Здоровьесберегающие.
Воспитание культуры здорового образа жизни Выполнил студент Группы 80201с Салимьянов Роман.
- это состояние полного физического, психического и социального благополучия, а не только отсутствие болезней или физических дефектов (Устав Всемирной.
Здоровье и образ жизни Автор: к.м.н. Васильева Л.Э.
Профилактическая медицина Автор к.м.н. Васильева Л.Э.
Валеология – наука о здоровом образе жизни (ЗОЖ) учитель СОШ 2 г. Колпашева Панова Г. В.
Транксрипт:

Соглом турмуш тарзи куникмаларини шакллантриш Формирование навыков Формирование навыков Здорового образа жизни Здорового образа жизни Доктор медицинских наук, профессор Ш. Б. Иргашев

Инсон саламатлиги ва давомийлигига таъсир этувчи омиллар Факторы, влияющие на качество жизни и ее продолжительность более 50% артик - айнан турмуш тарзига бог лик (образ жизни;) 20% - насилий омиллар (наследственность;) 20% - экология омиллар (экологические факторы) 8-10% - тиббий омиллар (медицинские вмешательства, здравоохр-е)

Даволаш (лечебная)- каналликни урганиб даволайди(изучает и лечит заболевания) Даволаш (лечебная)- каналликни урганиб даволайди(изучает и лечит заболевания) Профилактик (Профилактическая)- хавфли омилларга таъсир этажи (влияет на факторы риска) Профилактик (Профилактическая)- хавфли омилларга таъсир этажи (влияет на факторы риска) Согломлаштриш (оздоровительная)- янсон резервларини урганади (исследование и влияние на резервы организма) Согломлаштриш (оздоровительная)- янсон резервларини урганади (исследование и влияние на резервы организма) Тиббиёт (медицина)

ВАЛЕОЛОГИЯ Организм резерв- лари (Резервы организма) Индивидуал халат (Индивидуаль- ность) СТТни шакиллан- триш (Формирование ЗОЖ)

Валеология объект лари (объект валеологии) Соглом янсонлар(здоровые люди) Соглом янсонлар(здоровые люди) Учинчи халатдаги янсонлар,канал олди халат (люди в третьем состоянии - предболезнь) Учинчи халатдаги янсонлар,канал олди халат (люди в третьем состоянии - предболезнь) Турли каналликларга чалинган янсонлар (контингент с различными заболеваниями) Турли каналликларга чалинган янсонлар (контингент с различными заболеваниями)

Согломлаштриш тиббиётини таджик этиш (уровни внедрения оздоровительной медицины ) Ахоли,максадли гурухлар (Общее население,целевые группы) Ахоли,максадли гурухлар (Общее население,целевые группы) Поликлиника хизмати ( максадли гурухлар, каналликлар)- поликлинические службы(целевые группы,нозологические единицы) Поликлиника хизмати ( максадли гурухлар, каналликлар)- поликлинические службы(целевые группы,нозологические единицы) индивидуал саламатлик(шахсий саламатлик карталар тузиш) – индивидуальное здоровье (составление персональных карт здоровья) индивидуал саламатлик(шахсий саламатлик карталар тузиш) – индивидуальное здоровье (составление персональных карт здоровья)

Турмуш тарзи (Образ жизни) Хает даражаси (Уровень жизни) Хает тартиби (Режим жизни) Хает стили (Стиль жизни) Хает сифати (Качество жизни)

Хусусий валеология (Частная валеология) СТТ шакиллан- триш концепция си (Концепция ФЗОЖ) Ахлокий-подобий омилларга таъсир курсатиш (Влияние на поведенческие факторы ) Превентив ёнбошиш (Превентивное воздействие)

Cоглом Турмуш тарзи Рационал овкатланиш Жисмоний харакат Психоэмоционал халат

СТТни шакиллантришдаги ассосий тамоиллар ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ОБРАЗА ЖИЗНИ(АСПЕКТЫ) Маънавий Духовные Рухий Психологические Жисмоний Физические Тиббий Медицинские

МАКСАДЛИ ГУРУХЛАР ЦЕЛЕВЫЕ ГРУППЫ ЕШ ОИЛА (Молодая Семья) ЕШ ОИЛА (Молодая Семья) ХОМИЛАДОР АЕЛ (Беременная женщина) ХОМИЛАДОР АЕЛ (Беременная женщина) ГУДАК БОЛА( Грудной ребенок) ГУДАК БОЛА( Грудной ребенок) БОЛАЛАР,УСМИРЛАР(Дети, подростки) БОЛАЛАР,УСМИРЛАР(Дети, подростки) ЕШЛАР( Молодой) ЕШЛАР( Молодой) УРТА,ЕТУК(Зрелый(средний)) УРТА,ЕТУК(Зрелый(средний)) КЕКСАЛАР,КАРИЯЛАР(Пожилой(старый) КЕКСАЛАР,КАРИЯЛАР(Пожилой(старый)

ТАМОИЛЛАР(АСПЕКТЫ) Маънавий Маънавий Рухий Рухий Жисмоний Жисмоний Тиббий Тиббий Духовный Духовный Психологический Психологический Физический Физический Медицинский Медицинский Алгоритмлар оркали Через алгоритмы С Т А Н Д А Р Т Л А р (Стандарты)

ОИЛА ВАЗИФАЛАРИ Функции семьи Ташкилий Организа- ционная Иктисодий Экономи- ческая Валеологик Валеологическая Яратувчанлик Созидательная Тарбиявий Воспитательная Репродуктив Репродуктивная Хужалик Хозяйствен ная

Маънавий тамоилларга стандартлар Стандарты к духовным аспектам целевой группы хулк-одоб (поведение) эзгуликка интилиш (стремление к совершенству) маданият (культура) Еш оила молодая семья славия дунекараш (кругозор) маъсулият (ответственность) билим (знание образование ) мехнатсеварлик (трудолюбие)

Рухий тамоилларга стандартлар Стандарты к психологическим аспектам целевой группы Садокат вафодорлик (преданность) Жонкуярлик (сопереживание сочувствие) ёш оила молодая семья Нозиклик (женственность нежность) Чидамлилик собр-тока т (терпимость толерантность) Севги тайгулари (любовь привязанность) Эркаклик хусусияти (мужественность) Хулк-одоби ва камтарлик (аккуратность скромность) Одоб-ахлок хушмуомилалик (тактичность доброжелательность)

Жисмоний тамоилларга аид стандартлар Стандарты к физическим аспектам целевой группы ёш оила молодая семья Жисмоний баркамоликка интилиш (стремление к физическому совершенству) Жисмоний согломлик (физическое здоровье)

Тиббий тамоилларга стандартлар Стандарты к медицинским аспектам целевой группы Еш оила Молодая семья Ўз саламатлиги ва каналликлари тугрисида билимга эга ва хабардор булиш (Знания о своем здоровье и болезнях) Ўз саламатлигига маъсулият (ответственное отношение к своему здоровью)

Информация (маълумот) Мотивация(куртки) ишонтриш билимкуникма Хулқ ўзгариши Турмуш тарзи Хаёт сифати

C тандартларга локал алгоритм схема си C тандартларга локал алгоритм схема си Стандарт (аспектга аид) Стандарт (аспектга аид) Маълумот ( нема? саволига жавоб) Маълумот ( нема? саволига жавоб) Мотивация (даъват, нема учун керак, нема береди? саволларига жавоб) Мотивация (даъват, нема учун керак, нема береди? саволларига жавоб) Ишонтриш (нема халақит береди? саволига жавоб) Ишонтриш (нема халақит береди? саволига жавоб) Билим (нема қилиш керак? саволига жавоб) Билим (нема қилиш керак? саволига жавоб) Кўникмалар (қандай қилиш керак? саволига жавоб) Кўникмалар (қандай қилиш керак? саволига жавоб) Хулқ ўзгариши ( каерда қилиш лазим? саволига жавоб ) Хулқ ўзгариши ( каерда қилиш лазим? саволига жавоб ) Турмуш тарзи, турмуш сифати ўзгариш механизмыни яратиш: а) вазиятга қараб, тахлиллар асосида ( локал механизмы) а) вазиятга қараб, тахлиллар асосида ( локал механизмы) б) мулоқот вақтида пескари алоқа орқали ( мумий механизм ) б) мулоқот вақтида пескари алоқа орқали ( мумий механизм )

Ф аровон ёш оила тиббий аспект стандартлари Ф аровон ёш оила тиббий аспект стандартлари ўз саламатлигига маъсулиятли бўлиш – нема дегани?– маълумот. ўз саламатлигига маъсулиятли бўлиш – нема дегани?– маълумот. Мотивация – нема береди? Мотивация – нема береди? узоқ умер кўриш, фаровон тотувликда яшашни, саламат бўлиб юришни инг арзон уснули соғлом турмуш тарзи асосини яратиш ва ўз организменный очки имкониятларини(резервларини) чукур ўрганиб, ақл билан ишлатиш. узоқ умер кўриш, фаровон тотувликда яшашни, саламат бўлиб юришни инг арзон уснули соғлом турмуш тарзи асосини яратиш ва ўз организменный очки имкониятларини(резервларини) чукур ўрганиб, ақл билан ишлатиш. Ишонтриш – нема халатик береди? мухокама орқали белгиланади Ишонтриш – нема халатик береди? мухокама орқали белгиланади Билим пайдо булади Билим пайдо булади Кўникмалар, вазиятга қараб, тахлиллар асосида, мухокама орқали вужудга келади. Кўникмалар, вазиятга қараб, тахлиллар асосида, мухокама орқали вужудга келади. Хулк ва Турмуш тарзи узгаради Хулк ва Турмуш тарзи узгаради Хаёт сифати яхшиланади Хаёт сифати яхшиланади Хулоса: хаёт доимий паровоз, олға босиш ва хаётга бўлган қизиқишни тизимли (кун-хафта-ой-йил режим-режаси Хулоса: хаёт доимий паровоз, олға босиш ва хаётга бўлган қизиқишни тизимли (кун-хафта-ой-йил режим-режаси асосида мақсадли олби борис)

Тиббий тамойилларга алгоритма Алгоритмы к медицинским аспектам целевой группы Еш оила Молодая семья Никохларни кайт этишдан ммолдинги этишдан ммолдинги тиббий курик ахамиятини ешларга англатиш Ешларда уз соглигига булган муносабатни булган муносабатнитизимлитакомиллаштриш

Cогломлаштриш ва профилактик тиббиёт тамойилларини таджик килиш ва ўрганиш Валеологик марказ Индивидуал Саломатликни урганиш Организм резервларини чикариш Хавфли омилларга таъсир этиш 4 та аспект стандартлари ва алгориттмлар оркали Турмуш тарзини шакиллантриш Хаёт сифати Курсатгичларни аниклаш Максадли гурухлар Кассаликлар буйича Ёш буйича

Маънавий тамоилларга аид стандартлар Стандарты к духовным аспектам целевой группы Билим (знания) Маъсулият (ответственность) Соглом харакат (позитивное по ведение) Хомиладор аил (Беременная женщина)

Рухий тамоилларга аид стандартлар Стандарты к психологическим аспектам целевой группы Хомиладор аил (Беременная женщина) Чидамлилик, собр-тока т (терпимость) Хомиладорга хушмуо- милалик, хурмат (вежливость,уважение к беременной) Эътиборлик,севги тайгу- лари(любовь,внемание)

Жисмоний тамоилларга аид стандартлар Стандарты к физическим аспектам Хомиладор аил Беременная женщина Жисмоний харакат- лар(дозированные физические нагрузки) Даволаш -профилактик гимнастика (лечебно-профилактическая гимнастика) Тугишга жисмоний тайергарлик(физическая подготовка к родам)

Тиббий тамоиллар стандартлари Стандарты к медицинским аспектам Хомиладор аил Беременная женщина женщина Соглигига маъсулият (ответственное отношение к здоровью) га риоя СТТ га риоя килиш килиш(знания эле- ментов ЗОЖ в период беременности ) Уз халатига доимо на- зарат(контроль за своим состоянием )

Маънавий тамоиллар стандартлари Стандарты к духовным аспектам Гудак бола Грудной ребенок Она ва атрофдаги кишилар (роженица и ее окружение) Билим,славия (знания, кругозор) Она сутяга ката эътибор ( актуальность кормления молоком матери) Маъсулият (ответственность)

Рухий тамоиллар стандартлари Стандарты к психологическим аспектам Рухий тамоиллар стандартлари Стандарты к психологическим аспектам Аелга хурмат ва эътиборли муносабат (уважение и внемание к роженице) Она ва болага севги тайгулари ва жонкуярлик (любовь и сопереживание к матери и ребенку) Нозиклик ва покизалик (нежность и аккуратность) Гудак бола Грудной ребенок

Жисмоний тамоиллар стандартлари Стандарты к физическим аспектам Гудак бола Грудной ребенок Жисмоний харакатлар (физические процедуры - массаж, прогулки) Болани тозалиги (гигиенаси) (чистота тела ребенка, ежедневное купание, гигиена)

Тиббий тамоиллар стандартлари Стандарты к медицинским аспектам Она ва бола Саломатлигига маъсулият (ответственное отношение к здоровью своему и ребенка ) Гудак бола Грудной ребенок СТТга риоя килиш (знание и применение элементов ЗОЖ) Соглик ва каналликлар тугрисида билим (славия) (знание о здоровье и болезнях)

Маънавий тамоиллар стандартлари Стандарты к духовным аспектам Билимга интилиш Билимга интилиш Маъсулият Маъсулият Савияни бойитиш Савияни бойитиш Хает куникмаларини бойитиш Хает куникмаларини бойитиш Маданиятга доимо интилиш Маданиятга доимо интилиш Стремление к знаниям Стремление к знаниям Ответственность Ответственность Расширение кругозора Расширение кругозора Формирование жизненных навыков Формирование жизненных навыков Стремление к культуре Стремление к культуре Болалик (детство) Усмирлик (подросток)

Рухий тамоилларга стандартлар Стандарты к психологическим аспектам Болалик (детство) Усмирлик (подросток) Хает куникмаларини урганиш ва бардош бериш (изучение и формирование жизненных навыков) Болада узига нисбатан хурмат ва эътиборни шакиллантриш (развитие в детях чувства собственного достоинства) Рухиятни асраш иродасини кучайтриш (формирование Силы воли) Чидамлилик (терпимость, толерантность )

(Жисмоний тамоилларга стандартлар Стандарты к физическим аспектам Болалик (детство) Усмирлик (подросток) Жисмоний тарбия ва баркамоллик (физическое воспитание и совершенство) Спортга доимо (кизикишга куникмалар хосил килиш спорт как фактор развития жизненных навыков)

тиббий тамоилларга Стандартлар Стандарты к медицинским аспектам тиббий тамоилларга Стандартлар Стандарты к медицинским аспектам Болалик (детство) Усмирлик (подросток) Уз саламатлигига маъсулият (ответственное отношение к здоровью) Баъзи болаликда учрайдиган каналликлардан ва уларни профилактикасидан хабардор булиш (знания о некоторых заболеваниях и их профилактике встречаюшиеся в данном возрастном периоде)

Маънавий тамоилларга стандартлар стандарты к Духовным аспектам Ешлар молодежь Савия кругозор Жамиятда урни Место в обществе Маъсулият ответственность Хает куникмаларини камраб олиш Умение владеть жизненными навыками Олгага интилиш Целеустремленность Билим Знание и образование Оилада ва ишда в семье и на работе

Рухий тамоилларга стандартлар стандарты к психологическим аспектам схема схема Ешлар молодежь Иродани шакиллантриш (Формирование силы воли) Мехр-мухаббат ва жонкуярлик (любовь и сопереживание к близким) Хаетий куникмаларни такомилаштриш (совершенствование жизненных позиций (навыков)) Бардошлик чидамлилик (терпимость толерантность) Шахсий гурур тайгусини ривожлантриш (развитие чувства собственного достоинства)

тиббий тамоилларга стандартлар стандарты к медицинским аспектам cхема cхема Уз саламатлигига маъсулият (ответственное отношение к здоровью) Ешлар молодежь Ахлокий омилларига эътибор бериш (внемание на поведенческие факторы)

Маънавий тамоиллар стандартлари Стандарты к духовным аспектам Eтук (урта) еш Зрелый (средний) возраст возраст Касбий махорат (профессионализм) Жамиятда урни (положение в обществе) Маъсулият. ишда оилада болаларни тарбиялаш (ответственность в работе, в семье в воспитании детей) Билим, славияга эътибор (постоянное расширение кругозора, знаний) Яратувчанлик хусусиятларини такомиллаштриш (совершенствова- ние созидатель- ных качеств) Маъданиятини доимо шакиллантриш (постоянное развитие культуры в целом)

Рухий тамоиллар стандартлари Стандарты к психологическим аспектам Eтук (урта) еш Зрелый (средний) возраст Рухий мувозанат (психологическая устойчивость) Чидамлилик собр, тока т (терпимость, толерантность) Хает куникмаларига бардош бериш (адаптация и формирование навыков к жизненным проблемам) Обру-эътиборни саклаш (сохранение авторитета и чувства собствен ного достоинства) Мехр окибат, севги тайгулари, жонкуярлик (любовь и сопережевание к окружающим)

Рухий тамоиллар стандартлари Стандарты к психологическим аспектам Eтук (урта) еш Зрелый (средний) возраст Рухий мувозанат (психологическая устойчивость) Чидамлилик собр, тока т (терпимость, толерантность) Хает куникмаларига бардош бериш (адаптация и формирование навыков к жизненным проблемам) Обру-эътиборни саклаш (сохранение авторитета и чувства собствен ного достоинства) Мехр окибат, севги тайгулари, жонкуярлик (любовь и сопережевание к окружающим)

Жисмоний тамоиллар стандартлари Стандарты к Физическим аспектам Етук (урта)еш Жисмоний харакатларга Спортга интилишни шакиллантриш Хар кунги бадан тарбия машкларини бажариш Фитнес (спорт) клублар физкултура диспансерларига катнашиш Пиеда юриш Жисмоний камолотга интилиш

тиббий тамоиллар стандартлари стандарты к медицинским аспектам Eтук (урта) еш Уз саламатлигига маъсулият Зарарли (хавфли) омилларга карши кураш

Маънавий тамоиллар стандартлари (стандарты к духовным аспектам) Кексалар (кариялар) Пожилые (старые) Хурмат иззатда булиш (уважение и внемание к ним) Жаъмиятда уз урни (кераклиги) (место в обществе) Оксоколлик, чукур билим, славия (мудрость и доброта)

Рухий тамоиллар стандартлари (стандарты к психологическим аспектам) Кексалар (кариялар) Хуш муомилалик Рухий баркарорлик Бардошлик Жонкуярлик ва якинларига мухаббат

Жисмоний тамоиллар стандартлари (стандарты к физическим аспектам) Кексалар (кариялар) Пожилые (старые) Жисмоний фаол булишга интилиш (стремление к поддержанию физической формы) Жисмоний харакат ва бадан тарбия даволаш гимнастикаси (занятие физкультурой ежедневная гимнастика в том числе лечебная) Врачлик физкультура диспансерига катнашиш ва пиеда юриш (посещение врачебно- физкультурных диспансеров пешие прогулки)

Тиббий тамоиллар стандартлари (стандарты к медицинским аспектам) Кексалар (кариялар) Уз саламатлигига маъсулият, фаол узок умер куришга ундаш СТТ койидаларига ва умуман шифокорларни тавсияларига амал килиш Касалликлар тугрисида билимларини ва славияларини ошириш