Научное общество гимназии 1512 является добровольной ученической организацией. Данная организация призвана предоставить гимназистам возможность реализовать.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Which is the best age for marriage? Made by Dmytro Pereckrestenko.
Advertisements

The right one W. Somerset Maugham. George Meadows was now a man of fifty, and his wife was a year, or two younger. They were both fine, upstanding people.
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Is it Easy to Be Young? Author: Konoreva Viktoriya.
Tregubenko N.V. 1 Sequence of Tenses Согласование времён.
5 STEPS TO MAKE YOUR FAMILY HAPPIER YOU NEED THIS!
Take one minute to prepare a talk on the following subject. Take notes if you like and remember to include reasons and examples. You should then speak.
How to crack technical interview ? Yogesh Mehla. Many of my friends who are technically good and even great, but they are unable to crack their first.
Describe a movie which made a strong impression on you. You should say: which movie it was – the name what the movie was about who the main stars were.
The main problem between generations. There are many problems between parents and their children. It can be differences between the views of the younger.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
Ideal Family Were prepared by Iryna Molokova and Ilona Synytsia.
A Wonderful Love Story: Three guests Изготвил:. A woman came out of her house and saw 3 old men with long white beards sitting in her front yard. She.
МОУ «Корочанская СОШ им. Д.К. Кромского». Every society has lots of common ways and problems.
A Legend School 16. T h e r e a r e f e w o f u s a n d w e c a n t s o l v e a l l t h e p r o b l e m s ! I t h i n k, w e s h o u l d s t a y h e r.
Presented by Sermons4Kids Featuring the Art of Henry Martin Free use is permitted for ministry purposes only. Not for publication or distribution for.
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
After a car accident one man found himself in hospital. He was unconscious for several days. Being delirious he saw God. And he said...
The topic of our lesson is The Past Simple Tense.
Транксрипт:

Научное общество гимназии 1512 является добровольной ученической организацией. Данная организация призвана предоставить гимназистам возможность реализовать свои творческие запросы, развить способности интеллектуального, прикладного характера. Основной целью НОУ является создание условий для развития творческих способностей гимназистов и реализации потребности в активной исследовательской деятельности. Задачей общества является создание условий для самоопределения, самовыражения учащихся, развития их интеллектуальных возможностей. Структура НОУ предполагает существование первичных организаций -- предметных секций, которые объединяют гимназистов по интересам. Высшим законодательным органом НОУ является общее собрание его членов, которое проводится 1-2 раза в год. В период между собраниям работает выборный орган самоуправления -- Совет НОУ. В состав этой постоянно действующей структуры входят президент, вице-президент и председатели предметных секций. Президент Научного общества учащихся избирается на общем собрании членов НОУ... Вице-президент является секретарем и помощником Президента. Содержание работы гимназистов в НОУ представляет собой выполнение определенной работы по выбранной теме, что предполагает приобретение и применение умений ведения исследований, техник постановки эксперимента, анализ результатов и т.п....Основная форма работы в НОУ -- творческая деятельность во внеурочное время по своему личному плану под руководством учителя-консультанта или другого специалиста... Работа ведется индивидуально или в малых группах... Результатом работы в Научном обществе учащихся является собственная работа гимназиста, которую он представляет и защищает на заключительном заседании своей секции. Формы отчета о работе могут быть разными. По результатам защит лучшие работы выдвигаются на Общегимназическую конференцию НОУ, публикуются в гимназическом сборнике. Такие работы могут быть оценены высоким баллом и зачтены в качестве экзаменационной переводной или выпускной работы.

Здравствуйте, я- Видова Светлана, президент научного общества «Искатель».В мои обязанности входит курирование проектов, организация ежемесячных собраний и отчетно-выборной конференции в конце года. Работа в НОУ не только очень интересна и занимательна, но и полезна, так как учит общению с людьми и умению отбирать нужное из огромного потока информации. А еще хочу сказать спасибо Мен Ирине, вице- президенту НОУ, которая весь год была моей правой рукой.

«Работа над проектом в НОУ научила меня ответственности, умению самостоятельно работать, правильно оформлять результаты своего труда, но и, конечно, умению защищать ее перед аудиторией.» «А мне НОУ «Искатель» помогло творчески подходить к обыденным вещам и ценить не только свою работу, но и работу других.» «Первое время я начал работать над своим проектом очень неохотно, но уже через некоторое время меня захлестнула волна интереса к полюбившейся теме.»

Сны и сновидения. Авторы: Великанова Дарья Климина Вера Дашкевич Полина. Структура изучения личности. Графология. Авторы: Яковлева Екатерина Гузеева Дарья.

На почерк оказывает влияние огромное количество факторов. Поэтому по письму можно определить не только психическое состояние. Например, в своей книге «Психографология» Моргенштерн приводит примеры как в письме отражается внешность человека. Полные люди нажимы делают на второй части букв и иногда попадаются буквы не оконченные, мелкие и неразборчивые, а худощавые, напротив – буквы как бы вырисовывают и удлиняют, знаки препинания ставят очень тонкие и мелкие. Отражается также и возраст пишущего. Например, в молодости буквы вытянутые, ровные, с одинаковым старанием предана форма, что указывает на свежесть. В пожилом возрасте буквы простые, быстрые, написаны без старания, иногда заметно некоторое дрожание и естественная неровность в почерке. Какие-либо физиологические изменения в организме или особенности человека тоже имеют место в письме. При близорукости буквы стесненные, размазанные, мелкие, неуверенность в окончании букв. При дальнозоркости буквы прямые, приподнятые, округленные, характеризуются красивыми окончаниями форм, точки поставлены сильно. Замечено, что во время беременности почерк женщины претерпевает определенные изменения (становится наклоннее, неровнее) это не покажется удивительным, если принять во внимание, что женщины обыкновенно в такое время обнаруживают много резко бросающихся странностей в своем поведении. А следовательно при беременности изменение почерка объясняется в каком-то смысле «нарушение» нервной системы. Род занятий отражается также в почерке. Например, очень многие могут отличить почерк врача, так как он неразборчив. Так вот написанные штрихами короткие буквы указывают на профессоров, докторов, вообще людей труда как умственного, так и физического. Здоровье у них по большей части слабое. Такой почерк еще встречается у эпилептиков и людей с глубокой, но больной душой. Отдельного рассмотрения стоит целая группа почерков талантливых людей – поэтов, литераторов, философов. Каждый штрих в их почерках представляет отдельный внутренний мир. В то время, когда эти люди излагают на бумаге свои мысли они отличаются от прочих людей. Уже в одних сочетания букв, составляющих написанные ими слова, лишь при простой наблюдательности можно отметить эти отличия, но всем им живется тяжело. Ни у одной категории людей не бывает столько страданий, мук, чувствительности; вместе с талантом у них развивается болезненность воли, живут они нервно, быстро, горят.

Также хочется отметить области, где может применяться ил уже применяется графология. Результаты различных исследований в области психографологии используются в работе с душевно больными. Работы ими выполненные показывают связь между рисунком и характером. Например, при разрыве ассоциативности мышления у больного примитивные рисунки и фигуры распадаются на отдельные элементы. В более сложных случаях рисунки становятся беспредметными. На бумаге появляются темные пятна, кляксы. Врач по рисунку больного часто диагностирует характер заболевания, предугадывает наступлению кризиса. У многих буйных сумасшедших почерк дугообразный, удлиненный, одни буквы маленькие, другие большие, вначале буквы вытянуты, потом не закончены, так как вследствие атрофии мозга мысль теряется и забывается. Так что использование графологии в психиатрии может сильно помочь врачам не только при лечении, но и выявить угрозу возможного заболевания. Возможно использование графологии в медицине не только в психиатрии. Например, незначительные неправильности в кровообращении, в питании мозга неизбежно отражаются в почерке. Даже первые признаки усталости отражаются в почерке, который становится крупнее; при сильной утомленности появляется дрожание в волосяных штрихах букв. Отсюда видно, какую роль может сыграть графология в вопросах гигиены мозгового и физического труда. Уже твердо установлено, что изменение почерка происходит лишь при всяком расстройстве нервной системы. Следующая, не менее, важная область применения графологии – это область судебной экспертизы документов: выяснение причастности того или иного лица к данному документу, определение внутреннего состояния автора в момент написания, а по возможности и выявление различных физических и психических особенностей писавшего. Эта роль графологии давно уже широко использовалась на Западе и за последнее время начинает прививаться и у нас. Многие судебные и следственные органы уже пользуются услугами экспертов - графологов. Ранее к ответственному делу следования документов приглашались учителя чистописания и рисования, экспертиза которых носит название «каллиграфической» и основана на внешнем сходстве формы букв.

ВНЕШНОСТЬ И ЕЕ ОТРАЖЕНИЕ В ПОЧЕРКЕ 1. Высокий рост Буквы в конце строки оканчиваются ровным штрихом, почерк нетвёрдый, но местами нажимы. Буквы не запутанные и идут ровными рядами; большею частью слова на другую строчку не переносятся. 2. Низкий рост Буквы с украшенными размашистыми штрихами, сильно вытянутыми, будто бы им желали дать рост, конец слова или не дописывают, или переносят на другую строку, оставляя свободное место.

3. Средний рост В конце строки последние три буквы опускаются; в начале строки буквы сжатые, ровные, а в конце редеют и опускаются. 4. Полнота Большей частью нажимы делаются на второй части букв, а не на первой; попадаются мелкие, неразборчивые и неоконченные буквы. 5. Худощавость Некоторые буквы как бы вырисованы, удлинены; знаки препинания очень тонкие и мелкие.

Существуют различные причины изменения видимого блеска звезды, и зачастую они могут быть связаны друг с другом: одна из причин может приводить к возникновению других, формируя очень сложную зависимость. Периодичность изменения светимости звезды тесно связана с размерами звезды, этапом ее эволюции, процессами, протекающими в атмосфере звезды, характером взаимодействия между различными звездами, образующими системы.

"Say No to Death" is the first novel by Dymphna Cusack I have read in the original. I liked the plot and the composition of the novel very much. In her novel Dymphna Cusack uses traditional topics and situations. She portrays the lost, cynical generation that has gone through the war and cannot find its aim in life; a deep feeling, so strong that it changes the nature of the main hero; a charming but fatally ill young woman... The plot of the novel is a dramatic love story of a twenty-five-year-old soldier Bart Templeton, who is back home after the Second World War, and a young typist Jan Blakeley. Their happy days do not last long. Jan suddenly falls ill with tuberculosis. Fifteen months of the desperate struggle for the girl's life end in failure... The author realistically depicts the hard life of working people and reveals the social roots of tuberculosis. Cusack makes the accent on difficult life conditions after the Second World War in Australia. If the writers touch social problems in their works it means that the life conditions in the country are really difficult. War always brings suffericys, grief, hunger, illnesses and death. These are its permanent companions. They don't disappear with the end of the war. Its conseqences can exist for a long time. People can notice them in a course of time. They become visible. Dymphna Cusack tried to draw public's attention to these consequences of the war. Only the public's opinion and the help of the goverment can overcome them. The writer did what she could. The next step should be done by the government. They must see the ways out. Besides social problems love is the second important theme for the youth. Young people are the future of the country. Without love there is no future. But not everyone can manage with the problems which has been araised in the country. That is why the third theme is death. People face the following questions. What does the death mean to people? Is illness or death a barrier for love? Which is stronger love or death? I asked myself these questions when I was reading the novel. It is impossible to give a short answer. Dymphna Cusack keeps the reader in suspense from the first page to the last one, I think. In spite of its tragic end, "Say No to Death" is an optimistic novel. The death of Jan didn't crush the spirit of her sister Doreen and her husband Bart. They found their aim in life. They wanted to say "no" to death. The novel made a great impression on me. I think that Cusack's heroes are very purposeful and courageous. They give a good example to other people and me. People can see a positive ending in the novel. Though the main heroine dies, her husband will go on with his struggle for life. His love has made him stronger and nobler. He succecded in wrealing his best traits. Love builds and death destroys. Is it a usual Thing? Such question worries authors and readers. Writers try to go inside this question as deeply as possible. Readers try to analyse and follow the author's thought. But it is not always possible because comprehension of such an important theme mustn't base on its local understanding. That's why reading "Say No to Death" I wanted to compare the novel with some works of Russian classics.

Love and death are actual themes in Russian literature from the nineteenth century to the beginning of the twenties centure. Love was colourfully described by Bunin and Tchechov. We can compare the charakter of Bart Templeton, the main hero of "Say No to Death", and Vitaly Meschersky, the hero of Bunin's "Nataly". They both have an ideal. It is a young woman they feel the real sense. Jan is for Bart and Nataly is for Vitja. They are full of sentimental feelings, unusual, new emotions. But they don't plan their future. May be They can't or don't wish to. Only this day is important for the young men. Bart had had some girlfriends before but now most of them became his friends. He was traveling a lot and now he is a soldier. He often thinks about his past. Perhaps army causes this. Vitaly is pure and innocent. He dreams about love. He often anticipates the coming dinner, the night or the following day. In some ways the heroes are different, in some they alike. But they both live with passion between their two girls. Vitaly has a passion for his cousine and pure love for Nataly. And Bart loves Jan with all his heart but Magda attracts and tempts him. The death is the end of this two stories. Death is the crushial moment in people's life. War and death broke destiny of Nickolay Platonovich, the hero of Bunin's tale "In Paris". He took part in the First World War and in the Civil War. He was left by his wife. Ley's compare Nickolay Platonovich and Bart Templeton. They are of different age but they have seen life with its bad sides. They are both warm-hearted people. Bart is tender to Jan and Nickolay Platonovich to Olga Alexandrovna. Nickolay Platonovich doesn't plan anything either. He doesn't need to plan any longer. He believes in life after death and war, grief and disappointment. Death is natural to him. He has done a lot in his life. But it is different with Bart. He is young and there is a lot to be done in stoke for him. The death of his beloved wife hasn't broken him. He was psychologically ready for this blow. The death of a closed person is one thing. And what do people think when they know that there are only few days to live for them? Death is constantly approaching, but there is a little hope... Let's consider the two young girls. They are Jan, the main heroine of "Say No to Death", and Marusja, the main heroine of Tchechov's "The late flowers". They both were ill. They had T.B. (tuberculosis). Jan tries not to think about it. Her beloved man, and later a husband, Bart spared her a maximum of his time, paid for treatment even when it was very difficult for him. Jan knew that he needed her, he loved her. It helped her to get better. She felt better from day to day. Jan wanted to recover not for herself but for Bart. She wanted to give her life to Bart. But Bart met Magda. And Jan saw them together. Bart's senses to Jan didn't change. His love to Jan was still strong. But Bart physically couldn't spare so much time on Jan as it was befor. It broke Jan's spirit. Her illness came into the last stage. The girl was doomed to death. Bart left Magda (or Magda left him), but moral support couldn't save Jan.

Marusja had been ill for a long time. She didn't know how serious her illness was. She loved The doctor Nickolay Toporkov. Marusja had a brother. She gave all her life to her brother, who didn't deserve this victum. Toporkov liked her as well. But he didn't reveal his feelings. He had been a servant in the house of Mary's relatives. His main aim was to prove everyone that a poor man could become a respectoble person and make a good career. He married a wealthy but ignorant woman. Marusja visited her doctor but didn't follow his instructions. She admired him. During the last visit, she couldn't hold her feeling under her control and admitted that she loved him. "I love you" she whispered. After these words Toporkov forgot about his career, fame, money, about everything. He realizd his mistake in love and in medicine. He could have been happy with that girl. But now he could do nothing. One or two weeks were left for Mary. All he could was to take her to South France where she died. The mood of grief penetrates both stories. If Bart had exsplained everything to Jan there would have been a slight hope. If Toporkov hadn't thought so much about his career he would have saved Marusja. He lost his heart. He didn't deserve her love. But Mary thought about him as a noble, pure, loving person. He realized this too late. In Australia "Say No to Death" was more than literary event. It was an active intervention in life, and public's response to the book was so generous that the Australian Parliament had to consider increasing allocations for T.B. treatment. Mobile X-ray installations appeared in the streets of Australian cities. People called them "little Cusack's", thus expressing their sincere gratitude to the author for her courage and humanness.