«РЕАЛИЗАЦИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПОДХОДА В РАМКАХ РАБОТЫ НА УРОКЕ»

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Tregubenko N.V. 1 Sequence of Tenses Согласование времён.
Advertisements

МБОУ « Средняя общеобразовательная школа 23» г. Элиста 2014.
Речь какого-нибудь лица, передаваемая буквально так, как она была произнесена, называется прямой речью (direct speech). Речь, передаваемая не слово в.
Read, translate and name the tense of verb She does her home work in the evening. She is doing her homework now. She did her homework a day ago. She will.
Passive Voice Значение, образование, времена. Автор: Годунова Елена Александровна Учитель английского языка МОУ «Средняя (полная) общеобразовательная школа.
been book a an the this that my your his her a an the this that my your his her want going to have has am are is am are is will did can NOT ? ? I we you.
The theme is The tenses of the verb in the English language: Present Simple Past Simple Present Perfect.
Perfect Tenses Present Perfect Present Perfect Continuous Past Perfect Past Perfect Continuous Future Perfect Future Perfect Continuous.
ordered warned advised offered begged Not to + inf He told me not to stand up.
Listen and read. u: jo: Listen and read. u: jo:. Put the verbs into the correct form. (Past Simple) Last August my father and I (go) abroad. Last August.
The theme is Present Simple Past Simple Present Perfect.
Тема: Прямая и косвенная речь Direct and Reported Speech Утверждения.
Ability Logical conclusion Necessity Obligation Permission Possibility Prohibition Requests Advice.
При переводе из прямой речи в косвенную следует обращать внимание на грамматическое время глагола в главном предложении (Она говорит…; Она сказала…).
Direct and Indirect (Reported) Speech. Direct Speech Прямая речь – это речь какого-нибудь лица, передаваемая без изменений, непосредственно так, как она.
THE SUBJUNCTIVE MOOD The 6 th Form. THE INDICATIVE MOOD (All actions are real) If + Present Simple, will + Infinitive Will + Infinitive if + Present Simple.
Презентация для использования на уроках английского языка в 9-11 классах Автор Додонова В.А.
MODALS W HICH ARE THE DIFFERENCES BETWEEN MODALS AND VERBS ? VERBSMODALS Singular / Plural-S / -ES / -IES (He plays, We play) NO variation (He must, We.
The Infinitive without particle to. 1) Complex Object I You We They He She It make let have(заставлять) hear see feel me you us them him her it Infinitive.
Friends Hello! My name is Ann. I have got a friend. Its a girl. Her name is Bess.
Транксрипт:

«РЕАЛИЗАЦИЯ ИНДИВИДУАЛЬНОГО ПОДХОДА В РАМКАХ РАБОТЫ НА УРОКЕ»

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ дополнительные задания на уроке для сильных и слабых учащихся дополнительные задания на уроке для сильных и слабых учащихся дополнительное задание для тех, кому нужна дополнительная практика дополнительное задание для тех, кому нужна дополнительная практика после консультации для пропустивших тему по болезни после консультации для пропустивших тему по болезни мини - зачеты мини - зачеты

КАРТОЧКИ Задания по учебнику Задания по учебнику Отработка лексики и грамматики Отработка лексики и грамматики Создание текстов Создание текстов Занимательные задания Занимательные задания

Correct the errors: 1. This book wrote O. Wilde. 2. She has written her essay and could help me. 3. I opened the door so that Ann felt hot. 4. Jack must be doing her homework – he is copying it now. 5. We had played football for 5 hours and feel tired now. Correct the errors: 1. This book wrote O. Wilde. 2. She has written her essay and could help me. 3. I opened the door so that Ann felt hot. 4. Jack must be doing her homework – he is copying it now. 5. We had played football for 5 hours and feel tired now. Make up sentences using these structures: 1. The Passive Make up sentences using these structures: 1. The Passive 2. Past Perfect 3. Future forms 4. Modals for speculation 2. Past Perfect 3. Future forms 4. Modals for speculation 5. Present Perfect Continuous 5. Present Perfect Continuous Choose the correct version: 1. Hes got a sore throat because he has [shouted/been shouting] a lot. 2. Helen [must/cant] [be sleeping/have slept] – threes no light in her room. 3. I closed the door [so that/because] it was cold in the room. 4. I [have/had] done the washing up and [can/could] go to the cinema. 5. Why [did/was] the door [open/opened] Choose the correct version: 1. Hes got a sore throat because he has [shouted/been shouting] a lot. 2. Helen [must/cant] [be sleeping/have slept] – threes no light in her room. 3. I closed the door [so that/because] it was cold in the room. 4. I [have/had] done the washing up and [can/could] go to the cinema. 5. Why [did/was] the door [open/opened]

ВЕДУЩИЕ КАНАЛЫ ВОСПРИЯТИЯ: АУДИАЛЬНЫЙ ВИЗУАЛЬНЫЙКИНЕСТЕТИЧЕСКИЙ

ГРАММАТИКА: карточки схемы – опоры или «живой поезд» карточки схемы – опоры или «живой поезд» презентация и/или схема на доске презентация и/или схема на доске проговор вслух и учителем, и учащимися проговор вслух и учителем, и учащимися запись в тетради запись в тетради

разнообразие форм работы: аналитическое чтение работа в парах и группах групповые соревнования уроки-зачеты уроки – «забеги» Интернет – уроки Интернет – уроки французские творческие мастерские французские творческие мастерские выполнение индивидуальных и групповых творческих проектов