НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! Сижу на порносайтах… Попадание в целевую аудиторию «подростки». Категория M-6. Русская версия (English version – on Pages 12-21)

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
WC-Posters (реклама в туалетах) Презентация проекта Март 2007.
Advertisements

Презентация проекта. Fly Cards: о проекте Fly Cards – это система распространения рекламной информации на бесплатных открытках – известный во всем мире.
Talk-show A Hard Question. LOST in the Internet (потерянные в Интернете)
Интернет в медиа-миксе рекламодателей Беларусь Октябрь 2009.
EDUCATION IN GREAT BRITAIN. New Words the system of education – система образования the system of education – система образования the state school – государственная.
Интегрированный урок английского языка и информатики и ИКТ.
Mouse and Mice Rhymes for children. A Brave Mouse I am a brave, brave Mouse. I am marching through the house. All day long I dance and sing. Im not afraid.
Branding What is branding? Branding is "modern cultural language of the modern society basing on the market relations" Branding is the main way of differentiation.
Mass Media Mass Media. Internet I would like to tell you about advantages or disadvantages of Internet. The Internet – a way to communicate with your.
Project: Educational system in Great Britain. The English Educational System AGE OF PUPILSTYPE OF SCHOOL years NURSERY years PRIMARY 5 –
1. What is your favorite type of television programs? Although that I cant say that I watch TV very often, its sometimes hard for me to resist watching.
Социальные сети для управляющих недвижимостью Social Media for Real Estate Managers Институт управления недвижимостью.
No School Please. I don't want to go to school today Everybody has days when they don't feel like doing something.
Наш сок – это любовь. Brief Задача We needed to develop first time communication for the hugely popular in Ukraine juice trademark – Nash Sik (literally.
Рынок интернет-рекламы в Беларуси: тенденции и особенности. Беларусь Сентябрь 2009.
Оборот to be going to Составитель: учитель английского языка Куранова А. В.
Наш сок – это любовь. Brief Задача We needed to develop first time communication for the hugely popular in Ukraine juice trademark – Nash Sik (literally.
Samsung YOUniverse Project. Проект Samsung YOUniverse.
Family problems The main common topics of misunderstanding in families.
Транксрипт:

НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! Сижу на порносайтах… Попадание в целевую аудиторию «подростки». Категория M-6. Русская версия (English version – on Pages 12-21)

Общая информация о кампании Клиент: –ИП «Альтернативная Цифровая Сеть» Бренд/продукт: –«Шпаркi Дамавiк» – интернет для домашнего пользования Период кампании: –Январь – декабрь 2007 года

Целевая аудитория ЦА: –Подростки и молодежь лет (85% - молодые люди), учащиеся или студенты, живут с родителями, домашние пользователи Интернета («легкие пользователи») –Основные ценности: самовыражение, личная свобода, общение со сверстниками

Задачи коммуникации Ситуация на рынке: –Жесткая конкурентная среда: Борьба провайдеров тарифами Государственный интернет-провайдер «БелТелеком» монополизирует рынок Высокая рекламная активность конкурентов в стандартных каналах коммуникации (ТВ, ООН, пресса, Интернет) –Отсутствие четкого УТП у продвигаемого бренда/продукта –Восприятие ЦА бренда «Шпаркi Дамавiк» как «более дорогого» по сравнению с конкурентами Задачи: –Интегрироваться в «среду обитания» ЦА - стать ближе к ЦА –Повысить лояльность к бренду «Шпаркi Дамавiк» –Эффективно отстроиться от конкурентов

Consumer insight Consumer insight: –«Когда я сижу в нете (общаюсь, развлекаюсь, скачиваю музыку/картинки/фильмы, читаю и пр.), я занят (!) и не хочу, чтобы меня отвлекали или беспокоили!» –«Мой дом (моя комната) – моя крепость!»

Нестандартный медиа-носитель: специальные таблички на ручку двери «Не беспокоить!» –с поясняющими надписями (почему не беспокоить?) и лого «Шпаркi Дамавiк» на лицевой стороне, –и информацией о бренде/продукте на обороте лицооборот Медиа-решение

В качестве «поясняющих надписей» были взяты самые «популярные» высказывания подростков по поводу использования ими Интернета Лого «Шпаркi Дамавiк» Медиа-решение: варианты табличек

Медиа-решение Таблички «Не беспокоить!» распространялись: –в местах активного присутствия ЦА – места отдыха и развлечений: ночные клубы, кафе, бары, интернет-клубы, боулинги, бильярдные и пр. (через сеть стендов бесплатных рекламных открыток Fly Cards) – всего более 150 мест в Минске –путем вложения в глянцевый молодежный журнал «Мобильная Связь» – журнал о мобильных и цифровых технологиях, Интернете, компьютерной и цифровой технике и пр. (тираж – экз.)

Самая популярная табличка! НЕ БЕСПОКОИТЬ!!! Сижу на порносайтах!!!

Результаты Эффективное донесение информации до ЦА –Зачастую сами родители или друзья ради шутки приносили своему ребенку/другу «сообщение» (табличку «Не беспокоить!») Проникновение в «среду обитания» ЦА –Таблички, сочетающие в себе провокационный юмор и возможность практического применения, по сути являются носителем рекламного сообщения Долгосрочный и многократный контакт с ЦА –Таблички остаются висеть на ручке (или в зоне видимости), постоянно напоминая о себе Широкий охват ЦА –Всего за период кампании было распространено табличек «Не беспокоить!» Увеличение охвата ЦА –Друзья, приходящие в гости, так же получали контакт с рекламным сообщением

ООО «Брэнд-Мэйд» , Беларусь, Минск ул. Кульман, 11, 5 этаж, офис 9 тел/факс: ( ) ( ) Спасибо за внимание !

DONT DISTURB!!! I am surfing porn websites… Effective reaching Target Audience: teenagers. Category M-6. English version (Русская версия – на стр. 1-11)

General ad campaign information Client: –Alternative Digital Network Brand/product: –«Shparki Damavik» – Internet for home use Campaign period: –January-December 2007 English version (Русская версия – на стр. 1-11)

Communication goals: Market situation: –Intense competition: Price competition State Internet-provider BelTelecom monopolizes the market High ad activity of the competitors in the standard communication channels (TV, OOH, press, Internet) –Absence of the special consumer offer for the promoting brand/product Shparki Damavik –TA perceive Shparki Damavik brand as more expensive in comparison with competitors Goals: –To penetrate in the TA habitat – to come closer to the TA –To increase loyalty to the Shparki Damavik brand –To stand out among competitors

Target Audience TA: –Teenagers and young people of the age (85% - young males), pupils or students, home Internet users («light users»), who live together with the parents; –Basic values: self-expression, personal freedom, communication with friends Consumer insight: –«When I am surfing the Internet (chatting, having a good time, reading, downloading music/pictures/movies etc.), I am busy and dont want anybody to disturb me!» –«My house (my room) is my castle!»

Nonstandard media: special door-handle plates - «Dont disturb!» with the explanatory statements (why dont disturb?) and logo «Shparki Damavik» on the front side, and brand/product info on the back side Media-solution frontback

The most «popular» teenagers expressions regarding surfing the Internet were used as the explanatory statements «Shparki Damavik» Logo Media-solution: door-plates examples Dont disturb! I am checking Dont disturb! I am chatting on the net Dont disturb! I am surfing porn websites Dont disturb! I am on the net

Media-solution Door-plates «Dont disturb!» were distributed: –In the places of TA accumulation – recreation and entertainment places: night clubs, cafés, bars, Internet-clubs, bowlings, billiard clubs etc. (distributed through the free advertising cards stands network Fly Cards) – totaling more than 150 locations in Minsk –Via insertion into a youth-oriented magazine «Mobilnaya Svyaz» - a publication about mobile and digital technologies, Internet, computers etc. (circulation – copies)

The most popular door-plate! DONT DISTURB!!! I am surfing porn websites!!!

Results Effective information delivery to TA –The parents or friends themselves often brought to their child/friend «advertising message» just for fun (door-plate Dont disturb) TAs habitat penetration –Door-plates, combining provocative humor and possibility of the practical application, are advertising vehicles Long-term and multiplied contact with TA –Door-pates are hanging on the door-handle as permanent reminders Wide TA reach – door-plates Dont disturb! were distributed during the campaign period TA coverage increase –Friends who visit also receive the advertising message

AA Brand-Made , Belarus, Minsk Kulman st., 11, 5 floor, office 9 tel/fax: ( ) ( ) Thank you for your attention !