«Открытое образование. Компетентностные практики как способ перехода в другой технологический уклад» А.А.Попов A.A. Popov «Open education. Competence-based.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Мыследеятельностная дидактика : к проблеме процессуальной рефлексии образовательной деятельности Александр Попов, генеральный директор АНО « Открытое образование.
Advertisements

LOGO 1 Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality Improvement of Professional Training September, 2012.
«Формирование социокультурной компетенции на уроках ин» "The system of school education in Great Britain and in our country"
Согласование прав и интересов различных групп обучающихся в рамках нового законодательства об образовании Coordination of rights and interests of different.
EDUCATION IN GREAT BRITAIN. New Words the system of education – система образования the system of education – система образования the state school – государственная.
WHAT IS THE SCHOOL?. ? WHAT IS THE MAIN AIM OF OUR LESSON.
TEMPUS Innovation cross-universities network for development of partnership with enterprises Prof. Vladimir G. Kutcherov Project Coordinator.
Education of New Zealand. The education in New Zealand.
Sport and a healthy way of life. Sport is very important in our life.
ACadem holiday in England. In England, the students take a sabbatical for a year after high school. This is a great opportunity to visit other countries,
Факультет образования University of Turku. 3 Факультет образования Основан в 1974 году 1375 студентов-соискателей степени баклавров and 260- степени магистра.
The purpose of this project consists of receiving more knowledge of modern technology To know teacher's opinion about gadgets To know pupils' opinion.
If you are ready for the lesson, let's start. What kinds of schools do you know? Public school State school Boarding school All – boys school All – girls.
Definition of ManagementManagement is based on scientific theories and today we can say that it is a developing science.
1. Aims of my presentation 2. Questions for pupils 3. Answers (pupil 1) 4. Answers (pupil 2) 5. Answers (pupil 3) 6. Questions for teacher 7. Answers.
LANGUAGE AND REASONING IN HUMANS AND OTHER ANIMALS Tatiana Chernigovskaya St. Petersburg State University Part V.
Christmas and new year party. In Britain people have many interesting Christmas traditions. In Britain people have many interesting Christmas traditions.
Hello from Russia! OUR SCHOOL This project is made for our American friends. We would like to tell you a little about our school in Kurganinsk.
The first uniform in Russia Выполнила:Быкова А. Ученица 10 класса шк.31 Г.Белгорода Prezentacii.com.
Were Part of the Universe. What planets of the Solar System do you know?
Транксрипт:

«Открытое образование. Компетентностные практики как способ перехода в другой технологический уклад» А.А.Попов A.A. Popov «Open education. Competence-based practices as means of transition to a new technological system»

Часть 1. Идея компетенций Идея компетенций возникает в ситуации перехода в другой технологический уклад (Николай Кондратьев) Четвертый технологический уклад ( ) – двигатель внутреннего сгорания, нефтехимия Пятый технологический уклад ( ) - микроэлектроника Шестой технологический уклад ( ) – биотехнологии, космическая техника, тонкая химия Part 1. The idea of competences The idea of competences arises in the situation of transition to a new technological system (Nikolay Kondratyev) The fourth technological system ( ) – internal combustion engine, petrochemistry The fifth technological system ( ) - microelectronics The sixth technological system ( ) – biotechnology, space technology, fine chemistry

During transition periods there arise special educational challenges – to drag a pupil into a new technological system, i.e. to involve him/her: – into basic technical technology; – into new humane technologies; – and other technologies of self-determination На переходах возникают особые образовательные задачи – «протащить» ученика в другой технологический уклад, т.е. включить: – в базовую «техническую» технологию; – в новые гуманитарные технологии; – и иные технологии самоопределения

Компетентностная практика в образовании направлена на: – системное представление учебного предмета; – его соотношение со смежными учебными предметами; – возможность конструирования необходимых средств- инструментов как новых предметностей; – употребление этих инструментов в неопределенной ситуации; – антропологическая организация по схеме: поведение мобильность идентичность Для нас это и есть практика открытого образования Competence-based practice in education is aimed at: – systematic view of a learning subject; – its correlation with adjacent school subjects; – possibility of constructing necessary resources and tools as new subjects; – utilizing these tools in an uncertain situation; – anthropological organization according to the scheme : behavior mobility identity For us this is the practice of open education

Часть 2. Компетентностная дифференциация – переход в другой образовательный уклад Part 2. Competence differentiation – transition to a new educational system

Хотят Wish Конструирование Constructing Индивидуально- образовательное стратегирование Individual educational strategizing Индивидуально- образовательные программы Individual educational programs Хотят хотеть, пока не могут Desire to wish, but cannot yet Проектирование Designing Проблемное образование Problematic education Современная профильная открытая школа Modern profile open school Не смогут хотеть, но хотят хотеть Cannot wish, but desire to wish Нормирование Normalization Задачное обучение Task-based learning Индивидуальные учебные планы Individual studying plans Не знают, что надо хотеть Dont know what to wish Массовизирование Bringing into masses Социальная адаптация Social adaptation Система конкретных практик The system of specific practices Стратификация и компетентностная организация образования Stratification and competence-based organization of education

Часть 3. Проекты и программы Открытого образования Сеть школ Открытого образования Модернизация системы дополнительного образования в России Открытый университет – Школа Гуманитарного Образования Part 3. Projects and programs of Open education Open education schools network Modernization of supplementary education in Russia Open university – School of Liberal Education

Школа Сколково в Чебоксарах: – Новая образовательная инфраструктура (включая строительство детского сада–школы, физкультурно- оздоровительного комплекса) – Обеспечение нового («нешкольного», «непедагогического», «непостсоветского») образовательного уклада – Организация новых систем деятельности учеников и внедрение нового поколения учебных планов Российская Компетентностная олимпиада 5-14 июля, Чувашия, ФОЦ «Белые камни» Skolkovo School in Cheboksary: – New educational infrastructure (including construction of kindergarten-school, as well as sports and recreation complex) – Elaboration of new (non- school, non-pedagogical, non-post-soviet) educational system – Organization of new activity systems of pupils and implementation of new-generation education plans Russian Competence based competition July 5-14, Chuvashia, Sports and recreation center «White stones»