With Dr. Arnold and Joy Lastinger Over 53 years of ministry WELCOME TO THE CHILDRENS MINISTRY WORKSHOP!

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
The most important technological inventions Think of as many words as possible related to the topic Think of as many words as possible related to the.
Advertisements

Games in language learning Introduction. Children love playing games. Playing games is a vital and natural part of growing up and learning. Children learn.
The main problem between generations. There are many problems between parents and their children. It can be differences between the views of the younger.
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
English is very popular in the world now. English is very popular in the world now. Many English words are international. Many English words are international.
Everybody knows there is no one close than mother on Earth. The moment we are born we are surrounded by her warmth and care. Growing up we tell her our.
ABC show ABC show « Английский алфавит » Look and remember!
Is It Easy To Be Young?. Words for using in discussion: we suppose; we suggest; we believe; the thing is; the fact is; we wonder; the point is; in our.
Mother Teresa. Mother Teresa, "An example of selfless devotion to charity. "Keep the joy of loving the poor and share this joy with all you meet. Remember.
Господи, я не знаю, как нужно обращаться к тебе, я не знаю, что нужно говорить в таких случаях, прости меня если я делаю что-то неправильно. Ты прости.
A Wonderful Love Story: Three guests Изготвил:. A woman came out of her house and saw 3 old men with long white beards sitting in her front yard. She.
Taking out Money from a Cash Machine Authors: Aleksey Ermolaev, Daria Zaitseva, Maria Leontyeva, Anatoly Leshchev, Form 10 pupils Teacher: V. V. Sergoushina,
No School Please. I don't want to go to school today Everybody has days when they don't feel like doing something.
After a car accident one man found himself in hospital. He was unconscious for several days. Being delirious he saw God. And he said...
Surrounded by the sound of music Surrounded by the sound of music «Music is the universal language of the world» H. Longfellow.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Someone who writes booka doctor Someone who plays different roles a writer Someone who creates buildingsa singer Someone who sings songs a sportsman Someone.
Which is the best age for marriage? Made by Dmytro Pereckrestenko.
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
Транксрипт:

With Dr. Arnold and Joy Lastinger Over 53 years of ministry WELCOME TO THE CHILDRENS MINISTRY WORKSHOP!

с Доктором Арнольдом и Джой Ластингер Более 53 лет служения ДОБРО ПОЖАЛОВАТЬ НА СЕМИНАР ПО ДЕТСКОМУ СЛУЖЕНИЮ!

INTRODUCTORY SESSION Dr. Arnold Lastinger Pastor for 45 years Missionary-Educator for 7 Why do I teach the Way that I do?

ВВЕДЕНИЕ Д-р. Арнольд Ластингер 45 лет пасторского служения 7 лет миссионерской и преподавательской деятельности Почему я преподаю именно так?

5 HUMAN SENSES Avenues into the human mind Of all the knowledge that the human mind learns… 1.1% comes through TASTE 2.2% comes through TOUCH 3.4% comes through SMELL 4.10% comes through HEARING 5.83% comes through SEEING The more of these we can use in the teaching experience, the more effective learning will be.

5 ЧУВСТВ ЧЕЛОВЕКА Способы восприятия в человеческом разуме Из всей информации, которую получает человек… 1.1% поступает через ВКУС 2.2% поступает через ОСЯЗАНИЕ 3.4% поступает через ОБОНЯНИЕ 4.10% поступает через СЛУХ 5.83% поступает через ЗРЕНИЕ Чем больше из этого мы сможем использовать в нашей преподавательской практике, тем эффективнее будет обучение.

QUESTION: How well does the student remember what is taught? RESULTS OF A STUDY made by the Department of Instructional Technology of the University of Georgia in 2006.

ВОПРОС: Насколько хорошо студент запоминает информацию? РЕЗУЛЬТАТЫ ИССЛЕДОВАНИЯ Кафедры методической подготовки Университета Джорджии в 2006.

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? IMAGINE You have prepared a delicious, nutritious pie for each of your students, loaded with vitamins, minerals and nutrients to make them healthy and strong. HOW MUCH OF THAT PIE DO YOU WANT THEM TO EAT?

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? ПРЕДСТАВЬТЕ: Вы приготовили вкусный, питательный, полезный для здоровья пирог для каждого студента, в котором много витаминов, минералов и питательных веществ. КАК МНОГО ИЗ ЭТОГО ПИРОГА ВЫ ХОТИТЕ, ЧТОБ ОНИ СЪЕЛИ?

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If you only LECTURE to them, THEY WILL CONSUME JUST 5%! 5% 95% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если вы только ГОВОРИТЕ, ОНИ ЗАПОМИНАЮТ ВСЕГО ЛИШЬ 5%! 5% 95% УТЕРЯНО!

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material and hear your LESSON, THEY WILL STILL CONSUME ONLY 10%! 90% IS WASTED! 10% 90% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал и слушают вашу ЛЕКЦИЮ, ОНИ ВСЁ РАВНО ЗАПОМИНАЮТ ТОЛЬКО 10%! 90% УТЕРЯНО! 10% 90% УТЕРЯНО!

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material, hear your LESSON, and watch your AUDIO VISUALS, THEY WILL CONSUME 20%! 20% 80% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал, слушают вашу ЛЕКЦИЮ и смотрят ваши АУДИО- ВИЗУАЛЬНЫЕ ПОСОБИЯ, ОНИ ЗАПОМИНАЮТ 20%! 20% 80% УТЕРЯНО!

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material, hear your SERMON, watch your AUDIO VISUALS, and watch your DEMONSTRATION, THEY WILL CONSUME 30%! 30% 70% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал, слушают вашу ЛЕКЦИЮ, смотрят ваши АУДИО - ВИЗУАЛЬНЫЕ ПОСОБИЯ и видят ИЛЛЮСТРАЦИИ, ОНИ ЗАПОМИНАЮТ 30%! 30% 70% УТЕРЯНО!

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material, hear your SERMON, watch your AUDIO VISUALS, watch your DEMONSTRATION, And DISCUSS IT, THEY WILL CONSUME 50%! 50% IS USED 50% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал, слушают вашу ЛЕКЦИЮ, смотрят ваши АУДИО - ВИЗУАЛЬНЫЕ ПОСОБИЯ, видят ИЛЛЮСТРАЦИИ И ОБСУЖДАЮТ ИХ, ОНИ ЗАПОМИНАЮТ 50%! 50% ИСПОЛЬ ЗОВАНО 50% УТЕРЯНО

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material, hear your SERMON, watch your AUDIO VISUALS, watch your DEMONSTRATION, DISCUSS IT, and PRACTICE BY DOING IT, THEY WILL CONSUME 75%! 75% IS USED 25% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал, слушают вашу ЛЕКЦИЮ, смотрят ваши, АУДИО - ВИЗУАЛЬНЫЕ ПОСОБИЯ, видят ИЛЛЮСТРАЦИИ, ОБСУЖДАЮТ ИХ и ПРИМЕНЯЮТ НА ПРАКТИКЕ, ОНИ ЗАПОМИНАЮТ 75%! 75% ИСПОЛЬ ЗОВАНО 25% УТЕРЯНО

RETENTION RATES How much of your message do your people remember? If they READ the material, hear your SERMON, watch your AUDIO VISUALS, watch your DEMONSTRATION, DISCUSS IT, PRACTICE BY DOING IT, and TEACH OTHERS THEY WILL CONSUME 90%! 90% IS USED ONLY 10% IS WASTED!

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ Какой объем информации запоминают люди? Если они ЧИТАЮТ материал, слушают вашу ЛЕКЦИЮ, смотрят ваши АУДИО - ВИЗУАЛЬНЫЕ ПОСОБИЯ, видят ИЛЛЮСТАЦИИ, ОБСУЖДАЮТ ИХ, ПРИМЕНЯЮТ НА ПРАКТИКЕ, и УЧАТ ДРУГИХ ОНИ ЗАПОМИНАЮТ 90%! 90% ИСПОЛЬ ЗОВАНО ТОЛЬКО 10% УТРАЧЕНО

RETENTION RATES HEAR IT READ IT READ IT SEE IT SEE IT SEE IT DEMONSTRATED SEE IT DEMONSTRATED DISCUSS IT DISCUSS IT PRACTICE BY DOING IT PRACTICE BY DOING IT TEACH IT TO OTHERS TEACH IT TO OTHERS LOST

УРОВНИ ЗАПОМИНАНИЯ СЛУШ АТЬ ЧИТАТЬ ВИДЕТЬ ВИДЕТЬ ИЛЛЮСТРАЦИИ ОБСУЖДАТЬ ПРИМЕНЯТЬ НА ПРАКТИКЕ УЧИТЬ ДРУГИХ ПОТЕ РЯНО

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD –I began planning this lesson 11 days ago –Creative preparation takes time and thought –Proper Planning and Prior Preparation Prevents Poor Performance –To fail to plan is to plan to fail!

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ –Я начал составлять план этой лекции 11 дней назад –Творческая подготовка требует времени и размышления –Правильное планирование и предварительная подготовка помогают предотвратить провал –Не планировать значит планировать поражение!

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD SEGREGATE THE AGE GROUPS –4-year olds learn differently than 10-year olds –Different motor skills, thinking abilities, comprehension, etc. –Each group requires different preparation

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ ДЕЛИТЕ НА ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ –Преподавание 4-летним отличается от преподавания 10-летним –Разные двигательные навыки, умственные способности, восприятие и т.д. –Для каждой группы нужна отдельная подготовка

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD SEGREGATE THE AGE GROUPS LIMIT PUPIL/TEACHER RATIO –We are programmed to think bigger is better WRONG!!! –The younger the age, the smaller the group –Too many children frustrate the teacher and makes him/her less effective –Have two teachers for each group (use parents as occasional helpers)

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ ДЕЛИТЕ НА ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ РЕГУЛИРУЙТЕ ОТНОШЕНИЕ УЧИТЕЛЬ/УЧЕНИК –Мы привыкли думать: «Чем больше, тем лучше». НЕВЕРНО!!! –Чем младше дети, тем меньше группа –Слишком много детей мешают учителю и делают его менее успешным –Приглашайте 2 учителя для каждой группы (используйте помощь родителей)

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD SEGREGATE THE AGE GROUPS LIMIT PUPIL/TEACHER RATIO BE AWARE OF ATTENTION SPAN LIMITS –The younger the child, the shorter the span –Generally; 1 minute per year of age –Constantly working to keep attention –Variety helps maintain attention –Involvement helps maintain attention

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ ДЕЛИТЕ НА ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ РЕГУЛИРУЙТЕ ОТНОШЕНИЕ УЧИТЕЛЬ/УЧЕНИК ПОМНИТЕ ОБ ОГРАНИЧЕНОСТИ КОНЦЕНТРАЦИИ ВНИМАНИЯ - Чем младше ребенок, тем короче промежуток - Как правило, 1 минута на 1 год - Постоянна работа на концентрацией внимания - Разнообразие помогает привлечь внимание - Задействование помогает привлечь внимание

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD SEGREGATE THE AGE GROUPS LIMIT PUPIL/TEACHER RATIO BE AWARE OF ATTENTION SPAN LIMITS USE POSITIVE REINFORCEMENT –Children crave attention; will repeat behavior that gets them attention –Negative reaction from the teacher is usually for the teachers benefit, not the child

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ ДЕЛИТЕ НА ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ РЕГУЛИРУЙТЕ ОТНОШЕНИЕ УЧИТЕЛЬ/УЧЕНИК ПОМНИТЕ ОБ ОГРАНИЧЕНОСТИ КОНЦЕНТРАЦИИ ВНИМАНИЯ РЕАГИРУЙТЕ ПОЗИТИВНО –Дети требуют внимания, они будут повторять поведение, которое привлекает к ним внимание –Негативная реакция влияет на учителя, а не на ребенка

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN PLAN AHEAD SEGREGATE THE AGE GROUPS LIMIT PUPIL/TEACHER RATIO BE AWARE OF ATTENTION SPAN LIMITS USE POSITIVE REINFORCEMENT NEVER EQUATE BEHAVIOR WITH SPIRITUALITY –Children who love God still misbehave –Dont paint God as a stern disciplinarian

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ ПЛАНИРУЙТЕ ЗАРАНЕЕ ДЕЛИТЕ НА ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ РЕГУЛИРУЙТЕ ОТНОШЕНИЕ УЧИТЕЛЬ/УЧЕНИК ПОМНИТЕ ОБ ОГРАНИЧЕННОСТИ КОНЦЕНТРАЦИИ ВНИМАНИЯ РЕАГИРУЙТЕ ПОЗИТИВНО НИКОГДА НЕ ОТОЖДЕСТВЛЯЙТЕ ПОВЕДЕНИЕ С ДУХОВНОСТЬЮ –Дети, любящие Бога, тоже могут плохо себя вести –Не изображайте Бога жестоким сторонником строгой дисциплины

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN HARNASS THE CHILDS IMAGINATION AND CREATIVITY –Utilize play acting and role-playing –Make toys instead of buying them –Let them re-tell the story in their own words –Use hand-crafts, play-dough, paper plates, cups, household discards, etc. –Joy will demonstrate some of these techniques

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ СТИМУЛИРУЙТЕ ДЕТСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ И ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ –Используйте сценки и ролевые игры –Делайте игрушки вместо того, чтобы покупать их –Позвольте им пересказать историю своими словами –Используйте поделки, пластилин, бумагу и другие подручные материалы –Джой покажет, как это сделать

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN HARNASS THE CHILDS IMAGINATION AND CREATIVITY AVOID ABSTRACT PRINCIPLES –Children are not capable of abstract thinking; they are more visual –Try to teach theology in demonstrable and understandable ways –Example: I used a child to teach tithing to my congregation

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ СТИМУЛИРУЙТЕ ДЕТСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ И ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ ИЗБЕГАЙТЕ АБСТРАКТНЫХ ПРИНЦИПОВ –Дети не способны мыслить абстрактно, они воспринимают информацию визуально –Старайтесь учить доступно и наглядно –Пример: я привлек ребенка, чтобы учить о десятине в моей общине

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN HARNASS THE CHILDS IMAGINATION AND CREATIVITY AVOID ABSTRACT PRINCIPLES CHILDREN LEARN FROM REPETITION AND REVIEW –Educators discounted the value of repetition in learning but are now realizing that was a mistake –Even in preaching to adults, I tell them what Im going to tell them, then I tell them, then I tell them what I told them!

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ СТИМУЛИРУЙТЕ ДЕТСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ И ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ ИЗБЕГАЙТЕ АБСТРАКТНЫХ ПРИНЦИПОВ ДЕТИ ЗАПОМИНАЮТ ЧЕРЕЗ ПОВТОРЕНИЕ –Преподаватели недооценивали роль повторения в процессе обучения, но сейчас они осознают, что это было ошибкой –Даже во время проповеди для взрослых «Я собираюсь сказать им, затем я говорю, и потом я говорю им то, что я сказал!»

GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN HARNASS THE CHILDS IMAGINATION AND CREATIVITY AVOID ABSTRACT PRINCIPLES CHILDREN LEARN FROM REPETITION AND REVIEW CHILDREN LEARN THROUGH MUSIC –American children learn the alphabet through song –Make up songs for them to sing in order to learn

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ СТИМУЛИРУЙТЕ ДЕТСКОЕ ВООБРАЖЕНИЕ И ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ ИЗБЕГАЙТЕ АБСТРАКТНЫХ ПРИНЦИПОВ ДЕТИ ЗАПОМИНАЮТ ЧЕРЕЗ ПОВТОРЕНИЕ ДЕТИ ЗАПОМИНАЮТ С ПОМОЩЬЮ МУЗЫКИ –Дети могут выучить алфавит с помощью песни –Готовьте для детей песни, чтобы выучить материал

REVIEW OF GUIDELINES FOR TEACHING CHILDREN Plan ahead Segregate the age groups Limit pupil/teacher ratios Be aware of attention span limits Positive reinforcement is better than negative Dont equate behavior with spirituality Children are imaginative and creative Children do not understand abstract thinking Children learn from repetition and review Children learn from music

ОБЗОР РЕКОМЕНДАЦИЙ ПО ПРЕПОДАВАНИЮ ДЕТЯМ Планируйте заранее Делите на возрастные группы Регулируйте отношение учитель/ученик Помните об ограниченности концентрации внимания Позитивная реакция лучше, чем негативная Не отождествляйте поведение с духовностью Дети обладают богатым воображением и творческими способностями Дети не способны мыслить абстрактно Дети запоминают через повторение Дети запоминают с помощью музыки

RECOGNIZE THE VALUE OF YOUR ROLE You are a hero in the Kingdom of God The Jesuits (Roman Catholics) say, Give me the child for seven years, and I will give you the man. -St Ignatius of Loyola Over half of all we ever know we learn before we start to school My wife, Joy is an example (saved at 5) Childrens workers never receive the credit they deserve, but Payday doesnt always come on Friday!

ОЦЕНИТЕ СВОЮ РОЛЬ Вы – герой Божьего Царства Иезуиты (Римские католики) говорят:Предоставьте мне ребенка на первые 7 лет жизни, и я сделаю с него человека. – Св. Игнатий де Лойола Более половины всех знаний мы получаем в дошкольном возрасте Моя жена Джой – хороший пример этого (она покаялась в 5 лет) Люди, служащие детям, никогда не получают должного вознаграждения, но всему свое время.