Английский язык и информационные технологии НАШ ИЗМЕНЧИВЫЙ МИР Наталья Пригунова учитель-методист английского языка гимназия «Жалякальнио»

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Урок английского языка в 8Б классе «The future of our planet» Выполнил: учитель английского языка Алексейчук Марина Ивановна г. Сургут Муниципальное бюджетное.
Advertisements

English is very popular in the world now. English is very popular in the world now. Many English words are international. Many English words are international.
Sports in Britain and Russia Today we revise and speak about: Vocabulary; Kinds of sports; Winter Olympics in Sochi; Sports in our lives;
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
Лицей 470 Тема: NATURE SOS Чуркина Наталья Витальевна.
The presentation is prepared by Senashov Egor & Sechko Yurij pupil of the 8 th form V " school2.
My Healthy Lifestyle. You hear a lot about living a healthy lifestyle, enough that the phrase 'healthy lifestyle' may be one we'd like to permanently.
Методическая презентация Тема учебного проекта: The President of my Class Творческое название проекта: The man I can trust and follow. Автор: © Хижин Василий.
A poem on Children. Why God Made Teachers ? God understood our thirst for knowledge, and our need to be led by someone wiser; He needed a heart of compassion,
5 STEPS TO MAKE YOUR FAMILY HAPPIER YOU NEED THIS!
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
I and society. Plan Aim I in society Friends Classmates Student-teacher Parents and children Brothers and sisters Society in human life Conclusion Source.
MONEY What do we need money for? What do we need money for? Listen to other people speaking about money and its role in their lives; Listen to other people.
SCHOOL. TALKING ABOUT HOLIDAYS. Hello! Nice to see you again!
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
There is no place like home. four – the fourth one – the first ten – the tenth five – the fifth twelve – the twelfth two – the second There is a number.
LETS THINK IT OVER AND TALK ABOUT THE MAIN PROBLEMS OF YOUNG PEOPLE. ARE YOUNG PEOPLE OF DIFFERENT COUNTRIES WORRIED ABOUT THE RELATIONSHIPS BETWEEN MEMBERS.
The most important technological inventions Think of as many words as possible related to the topic Think of as many words as possible related to the.
УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА Евсеева Н.С. МОУ СОШ 1.
Транксрипт:

Английский язык и информационные технологии НАШ ИЗМЕНЧИВЫЙ МИР Наталья Пригунова учитель-методист английского языка гимназия «Жалякальнио»

Использование компьютерных программ на английском языке для улучшения грамматики. Использование компьютерных программ на английском языке для улучшения грамматики. Использование компьютерных игр для развития речи. Использование компьютерных игр для развития речи. Проведение Интернет-уроков с целью закрепления нового материала. Проведение Интернет-уроков с целью закрепления нового материала. Применение видео для изучения истории, географии, литературы. Применение видео для изучения истории, географии, литературы. Использование мультимедии для презентаций. Использование мультимедии для презентаций. Английский язык и информационные технологии

Информационные технологии на уроке: Представление темы в виде эпиграфа. Представление темы в виде эпиграфа. Обсуждение проблем изменчивости мира. Обсуждение проблем изменчивости мира. Закрепление лексики по теме. Закрепление лексики по теме. Видеосюжет о роли интернета (вопросы) Видеосюжет о роли интернета (вопросы) Использование компьютерной программы (употребление идиом) Использование компьютерной программы (употребление идиом) Самостоятельная работа (закрепление идиом) Самостоятельная работа (закрепление идиом) Прослушивание аудиозаписи и выполнение заданий. Прослушивание аудиозаписи и выполнение заданий.

НАШ ИЗМЕНЧИВЫЙ МИР НАШ ИЗМЕНЧИВЫЙ МИР

Цели урока: Цели урока: Развивать умение обобщать, рассуждать, делать самостоятельные выводы, высказывать свою точку зрения. Развивать умение обобщать, рассуждать, делать самостоятельные выводы, высказывать свою точку зрения. Совершенствовать навыки монологического высказывания, навыков восприятия на слух. Совершенствовать навыки монологического высказывания, навыков восприятия на слух. Обучать употреблению идиом в речи. Обучать употреблению идиом в речи. Развивать фантазию, творческое мышление, кругозор. Развивать фантазию, творческое мышление, кругозор.

If only the good were the clever, If only the clever were good, The world would better than ever We thought that it possible could. E. Wordsworth

1. N early everything in the world around us is changing. Our lifestyle, our attitude towards various things, science, technology, progress. a) W hy is our world changing? b) D o you expect anything from changes? c) W ho and what will change the world? d) H ow do you feel in the changing world? Do you feel safe? Tasks :

2.Those discoveries of both, physical and biological science have improved the condition of mankind and are continuing to do so. As youve said technological progress not only makes our life better but can be harmful to people, nature. Lets see how the world is changing. Have a look at the picture. Speak on each item.

How is the world changing? How is the world changing? Technological progress Technological progress Space Space Science Science Ecological problems Ecological problems Nature disasters Nature disasters Wars Wars

3. S ome people are sure that scientific discoveries changing the world will benefit them, some look pessimistic at fast changes and feel scared of the future. What do you need to be happy in the changing world? The wall of democracy is waiting for your ideas. Name the values of the world youd like to live in, and fill in the bricks, gaps. Use one word for each brick.

Equality True democracy The values of the world youd like to live in

4. Watch a video episode describing the Internet. Then answer the questions. I. W hat is the Internet and what is a web? II. W hat do we need to use the Internet? III. W hat is a website and how to enter it? IV. W hat do we use the Internet for?

5. Computer program : Read the idioms Match the words in bold to the definitions. Do exercises using idioms. Use the idioms in the sentences of your own. 6. Audio task : Look at the notes and decide which can be done by computers. Listen to some students expressing their opinions and tick the boxes. How correct were your guesses? Will computers replace teachers?

The world doesnt have to be the way it is today. We can decide to change it, and to create a world fit to live in. If we are to survive, we must take back control over our own lives and begin to build a future worth having.

Методы и методические приемы: Беседа. Беседа. Использование аудиозаписи. Использование аудиозаписи. Просмотр и выполнение видеоматериала. Просмотр и выполнение видеоматериала. Анализ. Анализ. Использование компьютерной программы. Использование компьютерной программы. Индивидуальные и фронтальные методы работы. Индивидуальные и фронтальные методы работы.

Пособия и наглядность: Индивидуальный раздаточный материал. Индивидуальный раздаточный материал. Наглядный материал. Наглядный материал. Аудиоматерал. Аудиоматерал. Видеоматериал. Видеоматериал. Компьютерная программа. Компьютерная программа.

Оценивание: Все учащиеся оценили положительно Умение высказывать свою точку зрения Умение высказывать свою точку зрения Обсуждение и дискуссию Обсуждение и дискуссию Умение использовать видео и аудио материал. Умение использовать видео и аудио материал. Возможность работы с компьютерной программой. Возможность работы с компьютерной программой. Способность обобщать и делать заключения. Способность обобщать и делать заключения.

Анализ достоинств и недостатков Достоинства: использование информационных технологий повышает эффективность урока, интерес к предмету, стимулирует активность учащихся, расширяет их кругозор. Достоинства: использование информационных технологий повышает эффективность урока, интерес к предмету, стимулирует активность учащихся, расширяет их кругозор. Проблемы : недостаточно компьютерных программ. Проблемы : недостаточно компьютерных программ.

Возможности информационных технологий помогают: Эффективно готовиться к урокам. Эффективно готовиться к урокам. ( поиск и представление информации) Подготовке и проведению семинаров. Подготовке и проведению семинаров. Презентации проектов. Презентации проектов.