Все дети – поэты! All Kids Are Poets! E- BOOK FOR WRITING CREATIVE POETRY WITH STUDENTS ЭЛЕКТРОННЫЙ УЧЕБНИК ДЛЯ НАПИСАНИЯ КРЕАТИВНОЙ ПОЭЗИИ С УЧЕНИКАМИ.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
$100 $200 $300 $400 $100 $200 $300 $400 $300 $200 $100 Topic 1 Animals Topic 3 Seasons Topic 4 Numbers Topic 5 School Topic 2 Food.
Advertisements

Учимся задавать вопросы. Что необходимо для этого знать? Что необходимо для этого знать?
Music: Nightengale Serenade Friendship Bouquet Дружеский букет.
Как написать открытку??. Почтовая открытка: задание Read the postcard youve got from your English pen friend and write back. Your friend Ann White lives.
My favourite animals My favourite animals My favourite dog, which lives with me My favourite dog, which lives with me My favourite wild animal My favourite.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
ABC show ABC show « Английский алфавит » Look and remember!
ЗАДАНИЯ НА СОСТАВЛЕНИЕ ПИСЬМА ЛИЧНОГО ХАРАКТЕРА Task 1. You have received a letter from your English-speaking pen-friend Mary who writes... was great to.
The Present Continuous and the Present Simple Tense.
Итоги интернет-урока «LEARNING MORE ABOUT LONDON / УЗНАЕМ БОЛЬШЕ О ЛОНДОНЕ» Данный урок был проведен 21 марта 2011 года в 5 «Б» классе ГОУ ЦО Продолжительность.
A Wonderful Love Story: Three guests Изготвил:. A woman came out of her house and saw 3 old men with long white beards sitting in her front yard. She.
Read the extract from your pen friends letter. Her name is Alice. Write a letter to Alice. In your letter tell her about your summer holidays, ask 3 questions.
Septembers cool- Its time for school And fun with friends That never ends.
Kvasnikov Misha School 3 Class 5. A is for Apple. It is on a tree. It is for Ada, It is for me.
Idioms Made by Zinovieva Julia English teacher School#8. Sevastopol.
Презентация к уроку по английскому языку (7 класс) по теме: Написание открытки
St. Valentine' s Day. Цели и задачи: 1. Введение новых лексических единиц по теме. ( Праздники, день Святого Валентина) 2. Развитие социо-культурной компетенции.
Урок-игра по теме «Животные» - «Animals» Английский язык в начальной школе Презентацию урока выполнила учитель английского языка ГОУ СОШ 413 Петрова Наталия.
Enjoy English Enjoy English 5 form учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель : Жидкова Екатерина Вадимовна, учитель английского языка учитель английского.
Транксрипт:

Все дети – поэты! All Kids Are Poets! E- BOOK FOR WRITING CREATIVE POETRY WITH STUDENTS ЭЛЕКТРОННЫЙ УЧЕБНИК ДЛЯ НАПИСАНИЯ КРЕАТИВНОЙ ПОЭЗИИ С УЧЕНИКАМИ

Integrated project Интегрированный проект Подготовила творческая группа учителей Новотроицкой ОШ I-III ступеней 4 в составе: Олейник Л.Я.(учителя английского языка) Ханецкой В.В. (учителя русского языка и литературы) Prepared by the creative teachers group of Oleinick L.Ya.( an English teacher) Khanetskaya V.V. ( a Russian teacher)

Вступление Foreword Вы хотите, чтобы все Ваши ученики стали поэтами? Вы хотите научить их играть словами и писать в жанре креативной поэзии? Вы хотите видеть успех в радостных детских глазах? Если Ваш ответ - «Да!», тогда эта книга для Вас! Do you want all your students to become poets? Do you want to teach them playing the words and writing the creative poetry? Do you want to see success in the delightful kids eyes? If your answer is Yes!, then this book is for you!

Полезные советы Useful Tips Всегда работайте совместно с детьми- помогите им преодолеть страх перед письменной работой Создайте позитивную мотивацию на успех Внимательно читайте образцы поэзии и следуйте инструкциям их написания Always work together with your kids - help them to fight the fear of writing Create positive motivation on success Attentively read the poetry samples and follow the instruction of writing

Полезные советы Useful Tips Учите детей декламировать свои стихи перед аудиторией Всегда начинайте с собственной презентации, чтобы «сломать лёд» в классе Оформляйте дисплеи ученических работ в школьных коридорах, чтобы другие ученики могли их прочитать и оценить Печатайте работы Ваших детей в виде брошюр, сборников, или отдельных произведений в журналах, газетах,размещайте их на социальных сайтах Интернета Teach your kids to recite their own poetry before the audience Always begin with your own presentation to break the ice in the classroom Make the displays of the pupils works in the school corridors for other kids to read them and evaluate Print your kids works in the form of brochures, poetry collections or single works in the magazines, newspapers, upload them in the social network of the Internet

НАЧНЁМ !!! LETS START !!!

All About Me… Это всё обо мне… Nadia Kind, pretty, funny, thoughtful Sibling of Ann and Victor Lover of cats and dogs Who fears fatal errors Who needs a true friend Who gives help to everyone Who would like to see Paris Resident of Donetsk Melnik Надя Добрая, красивая, смешная, заботливая, Сестра Ани и Виктора, Любительница котов и собак, Которая боится фатальных ошибок, Которой нужен настоящий друг, Которая всем помогает, Которая хотела бы увидеть Париж. Жительница Донецка Мельник

All About Me… Это всё обо мне… Строка1: Имя Строка 2: 4 прилагательных о характере Строка 3: Родственник(брат, сестра) Строка 4: Любитель… Строка 5: Который боится… Строка 6: Который нуждается в… Строка 7: Который дарит(даёт)… Строка 8: Который хотел бы увидеть… Строка 9: Житель … Строка 10: Фамилия Line 1: First Name Line 2: Four descriptive traits Line 3: Sibling of.. Line 4: Lover of … Line 5: Who fears.. Line 6: Who needs... Line 7: Who gives.. Line 8: Who would like to see… Line 9: Resident of... Line 10: Last Name

5W Poem 5 ответов A white husky Waiting in the park, Among the golden trees, In the evening Because he hopes to meet his owner… Белый хаски Ждёт в парке, Среди золотых деревьев, Вечером, Потому что надеется встретить своего хозяина…

5W Poem 5 ответов Line 1: Who ? Line 2: What ? Line 3: Where ? Line 4: When ? Line 5: Why ? Строка 1 Кто? Строка 2 Что? Строка 3 Где? Строка 4 Когда? Строка 5 Почему?

Spring Poem Весеннеее стихотворение Tulips Tulips grow Tulips grow tall Tulips grow tall, tender, Tulips grow tall, tender, cute… Тюльпаны Тюльпаны растут Тюльпаны растут высокие Тюльпаны растут высокие, нежные Тюльпаны растут высокие, нежные, милые

Spring Poem Весеннее стихотворение 1) Think of a spring word 2) Write the first word again on the second line and add another spring word to it. 3) Write the same two words again on the third line and add another spring word and so on until you have five words in all. 1)Выберите слово- символ весны 2)Напишите первое весеннее слово на второй строке и добавьте ещё одно 3)Напишите такие же два слова на третьей строке и добавьте ещё одно, продолжайте, пока на последней строке будет 5 слов

I Like Animals Because Poem Я люблю животных потому, что… Giraffes I like them. Ask me why. Because they hold their heads up high, Because their necks stretch to the sky, Because they're quiet, calm and shy, Because they run so fast as they fly, Because their eyes are velvet brown, Because their coats are spotted tan, Because they eat the tops of trees, Because their legs have knobby knees. Because. Because. Because. That's why I like giraffes. Жирафы Я люблю их. Спросите меня, почему? Потому,что они держат голову высоко, Потому, что шею тянут в небо далеко, Потому, что они спокойны, застенчивы и тихи, Потому, что ночами мечтают и пишут стихи, Потому, что глаза их, как бархат,нежны, Потому, что их пятнышки очень важны, Потому,что листочки съедают с деревьв макушек Потому,что красивые рожки растут возле ушек. Потому. Потому.Вот поэтому Я их люблю.

I Like Animals Because Я люблю животных потому… Line 1: Name your favorite animal (plural) Line 2: I like them Line 3: Ask me why. Line 4: Because they (write a reason) Line 5: Because they (write another reason) Line 6: Because they (write another reason) Line 7: Because they (write another reason) Line 8: Because they (write a descriptive phrase) Line 9: Because they (write another descriptive phrase) Line 10:Because they (write another reason) Line 11:Because they (write another reason) Line 12:Because. Line 13:Because. Line 14:Because. That's why I like them. Строка 1: Назовите ваше любимое животное(во множественном числе) Строка 2: Я их люблю. Строка 3: Спросите меня, почему. Строка 4: Потому что они (написать причину) Строка 5: Потому что они (написать еще одну причину) Строка 6: Потому что они (написать еще одну причину) Строка 7: Потому что они (написать еще одну причину) Строка 8: Потому что они (написать описательную фразу) Строка 9: Потому что они (написать другую описательную фразу) Строка 10: Потому что они (написать еще одну причину) Строка 11: Потому что они (написать еще одну причину) Строка 12: Потому. Строка 13: Потому. Строка14: Потому. Вот поэтому я их люблю.

Holiday Poem Праздничное стихотворение Fourth of July Flags of red, white, and blue. Sparkling fireworks and noisy firecrackers. Barbecued chicken on the grill. Juicy red watermelon. A bright shooting sparkler in my hand. Fourth of July Четвёртое июля Красно-бело-голубые флаги. Искрящиеся фейерверки и шумные хлопушки. Цыплёнок, зажаренный на гриле. Сочный красный арбуз. Яркий бенгальский огонь в моей руке. Четвёртое июля

Holiday Poem Праздничное стихотворение Строка 1 Название праздника Строка 2 Что ты видишь Строка 3 Что ты слышишь Строка 4 Что ты ощущаешь на запах Строка 5 Что ты ощущаешь на вкус Строка 6 Что ты чувствуешь Строка 7 Название праздника Line 1: Name of the holiday Line 2: Something you see Line 3: Something you hear Line 4: Something you smell Line 5: Something you taste Line 6: Something you feel Line 7: Name of the holiday

Emotional Animal Poem Эмоция-животное Envy is a scavenging hyena, slinking, tail between his legs on the dry grassy savanna, jealous of the lion's power. Зависть - собирающая мусор гиена, крадётся, зажав хвост между ног, по сухой травянистой саванне, ревнующая к власти льва.

Emotional Animal Poem Эмоция-животное Line 1 Name an emotion Line 2 Adjective + animal Line 3 Write an action filled phrase describing how the animal moves Line 4 Write a phrase telling where the animal lives Line 5 Write a phrase that tells readers why the animal acts the way it does ( or possibly how others react to it) Строка 1 Название эмоции Строка 2 Прилагательное + животное Строка 3 Напишите фразу, содержащую действие, покажите, как двигается животное Строка 4 Напишите фразу, описывающую место, где живёт животное Строка 5 Напишите фразу, говорящую читателям, почему животное ведёт себя таким образом (или, возможно, как другие реагируют на него)

Life Lessons Poem Уроки жизни I'm learning to say thank you. And I'm learning to say please. And I'm learning to use computer, Not to cry,when lose a quiz. And I'm learning not to fall. And I'm learning not to crawl. And I'm learning (though it sometimes really hurts me) Not to haul. And I'm learning to chew softer When I eat corn on the cob. And I'm learning that it's much Much easier to be a slob. Я учусь говорить «спасибо» И я учусь «пожалуйста» говорить. И я учусь контролировать чувства, Не орать, когда хочется выть. И я учусь не падать. И я учусь не стонать. И я учусь (хотя, иногда, это меня так ранит ) Не вспоминать. И я учусь быть мудрым, Когда ругаюсь с дураком. И я учусь, хотя намного, Намного легче быть слабаком.

Life Lessons Poem Уроки жизни Line 1 I'm learning to_______________ Line 2 And I'm learning to__________ Line 3 And I'm learning to___________ Line 4 Not __________, when I ___ Line 5 And I'm learning not to ______ Line 6 And I'm learning not to _______ Line 7 And I'm learning (though it sometimes really hurts me) Line 8 Not to _____________________ Line 9 And I'm learning to _________ Line 10 When I __________________ Line 11 And I'm learning that it's much Line 12 Much easier to be ________ Строка 1 Я учусь __________________ Строка 2 И я учусь __________________ Строка 3 И я учусь __________________ Строка 4 Не ______________,когда я____ Строка 5 И я учусь не _________________ Строка 6 И я учусь не _________________ Строка 7 И я учусь (хотя, иногда, это меня так ранит ) Строка 8 Не _________________ Строка 9 И я учусь ___________ Строка 10 Когда я _________________ Строка 11 И я учусь, хотя намного ____ Строка 12 Намного легче быть________

I am an Animal Poem Я - животное I am a lion. Light brown as the grassy plains. I eat meat. I am sneaky. I can be the King of the Jungle. I can protect my cubs. I am a lion. Я – Лев. Светло – коричневый, как травяные равнины. Я ем мясо. Я хитёр. Я могу быть Королём джунглей. Я могу защитить моих детёнышей. Я – Лев.

I am an Animal Poem Я - животное Строка 1 Я – (название животного) Строка 2 (цвет) как ( цвет чего – либо ещё) Строка 3 Я ( глагол и описание действия) Строка 4 Я ( глагол и описание другого действия) Строка 5 Я могу ( опишите действие, которое Ваше животное умеет делать хорошо) Строка 6 Я могу ( опишите ещё одно действие, которое Ваше животное умеет делать хорошо) Line 1 I am (the name o f an animal ) Line 2 (colour) as (colour of something else Line 3 I (verb and description of the action) Line 4 I (verb and description of the other action) Line 5 I can (describe what your animal is able to do well) Line 6 I can (describe something else your animal is able to do well)

Love That… Poem Люблю … Love That Dog Love that dog like a bird loves to fly, I said I love that dog like a bird loves to fly, Love to call him in the morning, love to call him Hey there, Sky! Люблю эту собаку Люблю эту собаку, Как птица любит летать, Я сказал, я люблю эту собаку, Как птица любит летать, Люблю называть её утром, Люблю называть её «Привет, Мечта!»

Love That… Poem Люблю … Love that ___________________, like a _______________ loves to __________________ I said I love that (noun from line 1) like a (noun from line 2) loves to (verb from line 2) Love to call___(him/her)__in the morning love to call (choice from line 5) Hey there,________________ (noun from line 1)! Люблю эту(это, этого, этих) ________ Как _______ любит ______________ Я сказал, я люблю эту ( существительное из первой строки) Как (существительное из второй строки ) любит ( глагол из второй строки) Люблю называть её ( его, их) по утрам Люблю называть её ( его, их) «Привет, ______ (существительное из первой строки

Colour My World Poem Раскрасьте мой мир Purple a bruise on your leg, bunches of grapes in a bowl, a sweater that goes great with black, the sound of power, fruit juice poured into a glass a school bell ringing, ringing Grandma's rhubarb pie. cold medicine served up on a tablespoon squishy cough drops, velvet covered cushions pointy tip pentel markers, the sky before lightning starts Purple can take you for a sweet ride. Фиолетовый Синяк на моей ноге, Гроздья винограда в миске, Свитер, который красиво сочетается с чёрным, Звук власти, Фруктовый сок, налитый в стакан, Школьный звонок звенящий,звенящий, Бабулин пирог из ревеня, Холодное лекарство, поданное на чайной ложке, Мягкие капли от кашля, Подушки, крытые бархатом, Тоненькие остроконечные маркеры, Небо в ожидании сияющих звёзд Фиолетовый может взять тебя на приятную прогулку

Colour My World Poem Раскрасьте мой мир Line 1 Name a color Lines 2-4 Name 3 things that are that color Lines 5-7 Name 3 things that sound like that color Lines 8-10 Name 3 things that taste like that color Lines Name 3 things that feel like that color Line 14 What can that color do? Строка 1 Назовите цвет Строка 2-4 Назовите 3 вещи такого цвета Строка 5-7 Назовите 3 вещи, которые звучат как этот цвет Строка 8-10 Назовите 3 вещи, которые обладают таким вкусом Строка Назовите 3 вещи, которые ассоциируются в душе Строка 14 Что может сделать этот цвет?

Good Times Poem Хорошие времена Good books. Good times. Good stories. Good rhymes. Good beginnings. Good ends. Good people. Good friends. Good fiction. Good facts. Good adventures. Good acts. Good stories. Good rhymes. GOOD books. GOOD times. Хорошие знания. Хорошие истоки. Хорошие оценки. Хорошие уроки. Хорошие рисунки. Хорошие краски. Хорошие герои. Хорошие сказки. Хорошие мелодии. Хорошие песни. Хорошие события. Хорошие вести. Хорошие песни. Хорошие ритмы. ХОРОШИЕ дети. ХОРОШИЕ рифмы.

Good Times Poem Хорошие времена What kind of poem could you create by replacing the word good with different nouns? Add words and try it! Good ___________ Good times. Good __________________ Good rhymes. Good _________________________ Good ends. Good ________________________ Good friends. Good __________________________ Good facts. Good _________________________ Good acts. Good __________________________ Good rhymes. GOOD ______________________ GOOD times.________________________ Какое стихотворение у Вас получится,если Вы будете добавлять различные существительные к прилагательному «хорошие» ? Попробуйте! Хорошие ________________________ Хорошие истоки. Хорошие __________________________ Хорошие уроки. Хорошие __________________________ Хорошие краски Хорошие ___________________________ Хорошие сказки. Хорошие ___________________________ Хорошие песни Хорошие ___________________________ Хорошие вести Хорошие _____________________________ Хорошие ритмы ХОРОШИЕ _____________________________ ХОРОШИЕ рифмы.

Here Comes the Season Poem К нам идёт пора Here Comes Here comes summer, Here comes summer, Chirping robin, budding rose. Here comes summer, Here comes summer, Gentle showers, summer clothes Here comes summer, Here comes summer- Whoosh-shiver-there it goes. К нам идёт К нам идёт лето, Соловьи поют, розочки цветут. К нам идёт лето, Громкие грозы, белые берёзы. К нам идёт лето, Радуюсь, приветствую- Вот оно идёт.

Here Comes the Season Poem К нам идёт пора Here comes, Here comes (the season you selected will appear here), Write two details related to the season you are writing about Here comes (the season you selected will appear here), Here comes (the season you selected will appear here), Write two details related to the season you are writing about Here comes (the season you selected will appear here), Here comes (the season you selected will appear here)- Write two feelings words that describe how the NEXT season makes your feel There it goes. Вот идёт, Вот идёт ( название сезона, который должен наступить) Напишите две детали,относящиеся к сезону, который должен наступить Вот идёт, Вот идёт ( название сезона, который должен наступить Напишите две детали,относящиеся к сезону, который должен наступить Вот идёт, Вот идёт ( название сезона, который должен наступить Напишите 2 слова, объясняющие Ваши чувства к новой поре года Вот оно идёт.

Hold On Poem ! Держись! Hold on to what is good Even if its a handful of earth. Hold on to what you believe Even if its a tree that stands by itself. Hold on to what you must do Even if its a long way from here Hold on to your life Even if its easier to let go Hold on to my hand Even when Ive gone away from you. Держись за что-нибудь хорошее, Даже если это горсть земли. Держись за то, во что ты веришь, Даже если это просто одинокое дерево. Держись за то, что ты обязан сделать, Даже если это далеко отсюда. Держись за свою жизнь, Даже если легче умереть, Держись за мою руку, Даже если я далеко от тебя.

Hold On Poem ! Держись! Line 1: Hold on Line 2: Hold on to Line 3: Even if Line 4: Hold on to Line 5: Even if Line 6: Hold on to Line 7: Even if Line 8: Hold on to Line 9: Even if Line 10: Hold on to Line 11: Even when Строка 1 Держись Строка 2 Держись за Строка 3 Даже если Строка 4 Держись за Строка 5 Даже если Строка 6 Держись за Строка 7 Даже если Строка 8 Держись за Строка 9 Даже если Строка 10 Держись Строка 11 Даже когда

Заключение Conclusion Надеемся, что Вы получили удовольствие и от творческого процесса написания, и от Ваших прекрасных стихов. Теперь Вы верите в то,что все дети – поэты? А помогла поверить в это ТЕХНОЛОГИЯ КРЕАТИВНОГО ПИСЬМА. We hope you have enjoyed not only the creative writing process but your own wonderful poetry. Do you believe that all the kids are poets now? And its THE TECHNOLOGY OF CREATIVE WRITING that has made you to believe.