Иван Бурмистров Факультет психологии МГУ.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Новые направления Летнее расписание 2010 Лас ВегасLAS T5 ДоминиканаPUJ LHR-LGW МальдивыMLE LHR-LGW ЯмайкаMBJ LHR-LGW КанкунCUN LHR-LGW Летнее расписание.
Advertisements

Работа с тарифами. Penalties (changes / cancellations) Москва – Лондон - Москва BEFORE DEPARTURE CHARGE EUR NOTE - CHARGE APPLIES PER TRANSACTION.
1 ФГУП «ГТК «Россия» Презентация программы полетов Санкт-Петербург – Москва на сезон Зима 2010/2011.
A Bill is a proposal for a new law, or a proposal to change an existing law that is presented for debate before Parliament. Bills are introduced in either.
Филипп Лукьяненко – Генеральный Директор BTI Russia Влияние Информационных Технологий на Индустрию Деловых Поездок.
С ОЗДАНИЕ НА САЙТЕ КОМПАНИИ ОНЛАЙН - СЕРВИСА ПО БРОНИРОВАНИЮ АВИАБИЛЕТОВ И ИХ ДАЛЬНЕЙШЕЙ ВЫПИСКЕ на базе решений, предлагаемых компанией «Агентство Билет.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CVOICE v Configuring Voice Networks Configuring Dial Peers.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.INTRO v Growing the Network Choosing the Right Network Topology.
1 Moscow, April 06 th LOT Polish Airlines Россия – Варшава –Весь Мир!
TRAVELLING BY AIR 7 th form RUSSIA JAPAN AUSTRALIA AFRICA AMERICA EUROPE.
Творческая работа учащихся по английскому языку (5 класс) по теме: презентации детей на тему "Достопримечательности Лондона"
$1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Welcome.
ARE YOU GOING TO LIVE TO 100?. 1)How often do you eat fruit and vegetables? a) every day b) never c) two or three times a week.
Уважаемые коллеги! От имени авиакомпании Alitalia свидетельствуем Вам свое уважение и информируем Вас о том, что в случае возврата билетов выписанных с.
Anything new or different in the world made by people is an invention!
Untitled-4 copy
The Welfare State in Ireland.. IRELAND Ireland, the Irish Republic, is the state in the Western Europe. The population is 4 million people.The Capital.
Forty years after Yuri Gagarin became the first man in orbit, an American businessman has become the world's first space tourist. A billionaire businessman.
INTERNATIONAL SPACE STATION. ARTHUR C. CLARKS THEORY Science fiction author Arthur C. Clark has an interesting theory about new ideas. He thinks they.
Taking out Money from a Cash Machine Authors: Aleksey Ermolaev, Daria Zaitseva, Maria Leontyeva, Anatoly Leshchev, Form 10 pupils Teacher: V. V. Sergoushina,
Транксрипт:

Иван Бурмистров Факультет психологии МГУ

Две группы игроков на онлайн-рынке Агентства путешествий Expedia.com, Orbitz.com, Travelocity.com дают выбор из большого числа авиалиний изначально ориентированы на пакеты услуг (билеты, гостиница, аренда автомобиля…) Отдельные авиакомпании и их альянсы American Airlines, Alitalia, British Airways, Delta Air Lines, Finnair, KLM, Lufthansa, SAS, Аэрофлот, Трансаэро, S7; oneworld, SkyTeam, Star Alliance дают выбор рейсов одной (собственной) авиалинии или ограниченного числа ассоциированных авиалиний первоначально продавали только билеты, сейчас налицо тенденция к продаже пакетов услуг

Шаги бронирования Поиск Выбор варианта полёта Подтверждение выбора Пассажиры Оплата Подтверждение оплаты

Поиск 1

Поиск 2

Поиск 3 Основные параметры Откуда/Куда Дата туда/Дата обратно Пассажиры Взрослые Дети (2-12) Младенцы (

Поиск 4 Дополнительные параметры Полёт в одну сторону Полёт через несколько городов Искать близлежащие аэропорты Время вылета Утро/День/Вечер/Ночь 00:01 – 23:00 Только прямые рейсы Предпочтительные авиакомпании Особые категории пассажиров Молодёжь Пожилые Военнослужащие Искать билеты с возмещением стоимости

Поиск 5 Форма расширенного поиска

Поиск 6 Расширяемая форма поиска

Предлагаемое решение 1

Предлагаемое решение 2

Выбор города 1 Способы выбора города свободный ввод листбокс всплывающее окно интеллектуальный выбор (smart search)

Выбор города 2 Обработка ошибок ввода GDS (Global Distribution Systems) MOW = Москва, все аэропорты SVO = Москва, Шереметьево DME = Москва, Домодедово

Выбор города 3 Обработка ошибок ввода Нюёрк Нью-Йорк

Выбор города 4 Нельзя заменять введённое пользователем название города на код города/аэропорта Допустима замена: Copenhagen Copenhagen, Denmark (CPH)

Выбор варианта полёта 1 Сначала – «туда», затем – «обратно»

Выбор варианта полёта 2 Скомпонованные варианты «туда – обратно»

Выбор варианта полёта 3 Параллельный выбор «туда» и «обратно»

Выбор варианта полёта 4 Две недели

Выбор варианта полёта 5 Матрица 7*7

BLACKOUT_DATES:NO BLACKOUT DATES APPLY. DAY/TIME:NO DAY/TIME TRAVEL RESTRICTIONS APPLY. RESERVATION/TICKETING:CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS. WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 100 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED AT LEAST 93 DAYS BEFORE DEPARTURE. OR - CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS. WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 14 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 7 DAYS AFTER RESERVATIONS ARE MADE. OR - CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS. WHEN RESERVATIONS ARE MADE AT LEAST 8 DAYS BEFORE DEPARTURE, TICKETING MUST BE COMPLETED AT LEAST 7 DAYS BEFORE DEPARTURE. OR - CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS. TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 24 HOURS AFTER RESERVATIONS ARE MADE. MINIMUM_STAY:TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN MUST COMMENCE NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE OF THE FIRST INTERNATIONAL SECTOR. OR - TRAVEL FROM LAST SECTOR MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 3 DAYS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN. MAXIMUM_STAY:TRAVEL FROM LAST SECTOR MUST COMMENCE NO LATER THAN 3 MONTHS AFTER DEPARTURE FROM FARE ORIGIN. SEASONALITY:NO SEASONAL TRAVEL RESTRICTIONS APPLY. FLIGHTS: THE FARE COMPONENT MUST BE ON ONE OR MORE OF THE FOLLOWING ANY SU FLIGHT. SURCHARGES:NO SURCHARGE REQUIREMENTS APPLY. PENALTIES:ORIGINATING RUSSIA - CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED FOR CANCEL/REFUND. NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING. FULL FARE PAID IF TICKET IS PRESENTED FOR A REFUND MORE THAN 24 HOURS BEFORE DEPARTURE TIME SHOWN ON THE FIRST FLIGHT COUPON. FARE PAID LESS 25 PERCENT IF TICKET IS PRESENTED FOR A REFUND LESS THAN 24 HOURS BEFORE DEPARTURE TIME SHOWN ON THE FIRST FLIGHT COUPON. BEFORE DEPARTURE TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW. AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED FOR CANCEL/REFUND. NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING. REFUND THE DIFFERENCE BETWEEN THE FARE PAID AND THE APPLICABLE FARE FOR THE TRANSPORTATION USED IN EFFECT ON THE DAY OF ORIGINAL TICKET ISSUE IF TICKET IS PRESENTED FOR A REFUND MORE THAN 24 HOURS BEFORE DEPARTURE TIME Тарифные правила

Литература 1.Carstens D. S. & Patterson P. (2005) Usability study of travel websites, Journal of Usability Studies, 1 (1), Chaparro B. & Gibson A. (2002) Planning your next vacation: Orbitz, Expedia, or Travelocity?, Usability News, 4 (1) 3.Chariton C. & Choi M.-H. (2002) User interface guidelines for enhancing usability of airline travel agency e- commerce web sites, in: CHI02 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, New York: ACM, Chariton C. & Choi M.-H. (2004) Enhancing usability of flight and fare search functions for airline and travel web sites, in: Proceedings of ITCC 2004 International Conference on Information Technology: Coding and Computing, Vol. 1, Human Factors International, TechSmith Corporation & Michigan State University (2005) Online Travel Usability Study 6.Johnson J. (2003) Web Bloopers: 60 Common Web Design Mistakes and How to Avoid Them, San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers 7.McDonnell K. (2000) How to Design On-line Holiday and Flight Booking Services: Usability Guidelines, Serco Usability Services 8.Selvidge P. (1999) Reservations about the usability of airline web sites, in: CHI99 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, New York: ACM, Walsh P. (2008) Airline Websites: Booking a Flight from Barcelona, Customer Service and Information, webusability.es 10.Webcredible (2007) Online Travel Sector Usability Report: Online Flight Booking, London: Webcredible 11.Webcredible (2008) Flights Online – Ensuring Your Site Takes off: A Usability Study of UK Travel Websites, London: Webcredible 12.Wei J. & Ozok A. (2005) Development of a web-based mobile airline ticketing model with usability features, Industrial Management & Data Systems, 105 (9), Whiteley D., Hersey I., Miller K. & Quick P. (1999) Internet e-commerce: Buying the book and catching the plane, BIT99 Подборка размещена здесь:

Контакт: Иван Бурмистров Факультет психологии МГУ