Применение виртуального мира. Тема для учебной деятельности "Экспертная оценка сайта в соответствии с критериями www.usability.gov". Раздел "Главная страница.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
What to expect? How to prepare? What to do? How to win and find a good job? BUSINESS ENGLISH COURSE NOVA KAKHOVKA GUMNASUIM 2012.
Advertisements

The Web The Internet. Level A2 Waystage Level A2 Waystage Listening (p.17) I can understand simple messages delivered at a relatively high speed (on every.
Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Love And Marriage. You choose what life you would like to have You are a creator of your life. It can be a wonderful happy marriage or… Or you can get.
Учимся писать Эссе. Opinion essays § 1- introduce the subject and state your opinion § 2-4 – or more paragraphs - first viewpoint supported by reasons/
Describe a movie which made a strong impression on you. You should say: which movie it was – the name what the movie was about who the main stars were.
It's great to be a teenager. It's fearful to be a teenager. Being a teenager is romantic. It's fun to be a teenager. It's not easy to be young.
DID YOU KNOW? THE STATUE OF LIBERTY IS REALLY COPPER BUT THE SALT WATER FROM THE OCEAN MADE IT GREEN. IT TAKES MONTHS TO YEARS TO DO THAT. SOME TIME YOU.
Устная часть : Структура 4 задания со свободно конструируемым ответом С 3- С 6 (20 баллов ); три из которых базового уровня ( С 3-1 балл, С 4- 5 баллов,
checking When you want to find information on the web, it is helpful to use a such as Google or Yandex. You type in a or a phrase, in GO and a list of.
1. Do you like your school? I should say that I love my school a lot. For me its not only a building where I get knowledge, but also the second home of.
The weather, climate change in Siberia. You can see the first snowflakes in November. The temperature at this time is degrees below zero. In January.
Computers are a necessary part of modern life. Computers play an important role in the lives of most of us today, whether we realize it or not. Some people,
Work Wonders Пашковская Т.А. Лицей I spend about half of my time in my office, and the other half in court. I don`t have customers. I have clients.
Presentation about hobby that would be my favourite Surfing made by Ezjaev A.V. made by Ezjaev A.V.
What is Down syndrome? Some people who have problems with development have Down Syndrome. Dr John Langdon Down is the first person to have identified.
Project Viktorija Stepanova. Computer and Internet dependency.
5 STEPS TO MAKE YOUR FAMILY HAPPIER YOU NEED THIS!
MonicaRachaelPhoebeJoeRossChandler A friend in need is a friend indeed. Make new friends But keep the old One is silver and the other gold! The best.
© Л.Б. Гмыря, учитель английского языка, МОУ СОШ 72, 2007 г.
Транксрипт:

Применение виртуального мира. Тема для учебной деятельности "Экспертная оценка сайта в соответствии с критериями Раздел "Главная страница "

5.1 Разрешите доступ к главной странице Рекомендации: Позволить пользователям переходить на главную страницу с любой другой страницы сайта. Комментарии: Много пользователей возвращается на главную страницу, чтобы начать новое задание или начать задание заново. Создайте для пользователей простой и очевидный путь возврата на главную страницу с любого места веб-сайта. На многих сайтах логотип организации располагается вверху каждой страницы и связывает с главной станицей. В то время как много пользователей ожидают, что логотип будет ссылкой, множество других пользователей не используют эту ссылку на главную страницу. Поэтому, включите ссылку, названную «на главную», в верхней части страницы, чтобы помочь этим пользователям (*которые не используют логотип).

5.1 Enable Access to the Homepage Guideline: Enable users to access the homepage from any other page on the Web site. Comments: Many users return to the homepage to begin a new task or to start a task over again. Create an easy and obvious way for users to quickly return to the homepage of the Web site from any point in the site. Many sites place the organizations logo on the top of every page and link it to the homepage. While many users expect that a logo will be clickable, many other users will not realize that it is a link to the homepage. Therefore, include a link labeled Home near the top of the page to help those users.

5.2 Показывайте все главные функции на главной странице Рекомендации: Представлять все важные функции на главной странице. Комментарии: Пользователю не должно потребоваться нажать на 2-й или 3-й уровень, чтобы обнаружить полную полноту опций веб-сайта. Будь разборчив в том, что разместить на главной странице, и убедись, что функции и ссылки, представленные там (*на главной странице) – наиважнейшие на сайте.

5.2 Show All Major Options on the Homepage Guideline: Present all major options on the homepage. Comments: Users should not be required to click down to the second or third level to discover the full breadth of options on a Web site. Be selective about what is placed on the homepage, and make sure the options and links presented there are the most important ones on the site.

5.3 Создайте позитивное первое впечатление о сайте Рекомендации: Отношение к твоей главной странице – ключ к «повышению» качества сайта. Комментарии: В терминах повышения качества, главная страница возможно наиболее важная страница на сайте. Исследование обнаружило, когда попросили найти веб-сайт «высокого качества», что около половины времени участники смотрели только на главную страницу. Ты не получишь второй шанс создать первое хорошее впечатление на пользователя.

5.3 Create a Positive First Impression of Your Site Guideline: Treat your homepage as the key to conveying the quality of your site. Comments: In terms of conveying quality, the homepage is probably the most important page on a Web site. One study found that when asked to find high quality Web sites, about half of the time participants looked only at the homepage. You will not get a second chance to make a good first impression on a user.

5.4 Сообщайте о важности сайта и его цели Рекомендации: Ясное и бросающееся в глаза (*очевидное) соответствие цели и содержимого сайта на главной странице. Комментарии: Большинство людей, путешествующие по сети, уделяют очень малое время для каждого сайта. Много пользователей напрасно тратят время, потому что они не правильно понимают цель веб-сайта. В одном исследовании, большинство пользователей ожидало, что сайт покажет результаты исследований, а не просто описания проектной методологии. В некоторых случаях о цели веб-сайта легко сделать вывод. В других случаях, это, возможно, необходимо ясно определить с помощью краткого текста или подзаголовка. Не ожидайте, что пользователи прочитают много текста или «пойдут внутрь сайта» (щелкнут на сайте), чтобы определить цель. Замечание, что предложения сайта ценны для пользователя, как и отличия от главных конкурентов – важно, потому что большинство людей проводят мало времени на каждом сайте.

5.4 Communicate the Web Sites Value and Purpose Guideline: Clearly and prominently communicate the purpose and value of the Web site on the homepage. Comments: Most people browsing or searching the Web will spend very little time on each site. Emphasize what the site offers that is of value to users, and how the site differs from key competitors. Many users waste time because they misunderstand the purpose of a Web site. In one study, most users expected that a site would show the results of research projects, not merely descriptions of project methodology. In some cases the purpose of a Web site is easily inferred. In other cases, it may need to be explicitly stated through the use of brief text or a tagline. Do not expect users to read a lot of text or to click into the Site to determine a Sites purpose. Indicating what the Site offers that is of value to users, and how the Site differs from key competitors is important because most people will spend little time on each Site.

5.5 Ограничьте не содержательный текст на главной странице сайта Рекомендации: Ограничить количество «воды» на главной странице. Комментарии: Первое действие большинства пользователей – просмотреть главную страницу на наличие ссылок и главных заголовков. Вынуждение пользователей читать большое количество скучного текста может значительно замедлить их, или они могут избежать чтения этого текста целиком.

5.5 Limit Prose Text on the Homepage Guideline: Limit the amount of prose text on the homepage. Comments: The first action of most users is to scan the homepage for link titles and major headings. Requiring users to read large amounts of prose text can slow them considerably, or they may avoid reading it altogether.

5.6 Гарантируйте, чтобы главная страница была похожа на главную Рекомендации: Гарантируйте, чтобы главная страница имела необходимые характеристики, чтобы быть воспринята как главная страница сайта. Комментарии: Важно, чтобы страницы более нижнего уровня, чем главная, не были перепутаны с главной страницей. Пользователи привыкли ожидать, что определенные действия возможны с главной страницы. Эти действия включают, среди других, нахождение важных ссылок, доступ к карте сайта или индексу и проведение поиска.

5.6 Ensure the Homepage Looks like a Homepage Guideline: Ensure that the homepage has the necessary characteristics to be easily perceived as a homepage. Comments: It is important that pages lower in a site are not confused with the homepage. Users have come to expect that certain actions are possible from the homepage. These actions include, among others, finding important links, accessing a site map or index, and conducting a search.

5.7 Ограничьте длину главной страницы Рекомендации: Ограничить главную страницу до 1 экрана информации, если это возможно. Комментарии: Любой элемент на главной странице, что должен немедленно привлечь внимание пользователей, должен быть размещен «выше сгиба» (*на первом экране). Информация, что не может быть увидена «на первом экране», может быть целиком пропущена – это негативно влияет на эффективность веб-сайта. Если пользователи видят, что то, что они видят на видимой части страницы, не представляет интереса, они могут не потрудится пролистать, чтобы увидеть остальную часть страницы. У некоторых пользователей занимает много времени чтобы проскроллировать (пролистать) в нижнюю часть страницы, указывая на нежелание переместиться с первого экрана на последующую информацию. Старшие пользователи и новички, наиболее вероятно, пропустят информацию, которая размещена ниже «сгиба» (*за экраном, внизу).

5.7 Limit Homepage Length Guideline: Limit the homepage to one screenful of information, if at all possible. Comments: Any element on the homepage that must immediately attract the attention of users should be placed above the fold. Information that cannot be seen in the first screenful may be missed altogetherthis can negatively impact the effectiveness of the Web site. If users conclude that what they see on the visible portion of the page is not of interest, they may not bother scrolling to see the rest of the page. Some users take a long time to scroll down below the fold, indicating a reluctance to move from the first screenful to subsequent information. Older users and novices are more likely to miss information that is placed below the fold.

5.8 Объявляйте изменения сайта Рекомендации: Объявляйте основные изменения сайта на главной странице – не удивляйте пользователей. Комментарии: Знакомство пользователей к перепроектированному сайту может потребовать некоторой переподготовки (ожиданий). Пользователи могут не знать, что делать, когда они внезапно окажутся с новым интерфейсом или навигационной структурой. Поэтому, ты должен сообщать любые запланированные изменения пользователям раньше срока. После завершения изменений, скажите пользователям точно, что изменилось, и когда изменения были сделаны. Убедите пользователя, что вся предварительно доступная информация будет на сайте. Это может быть также полезно для пользователей, если ты сообщаешь им об изменениях других частей сайта. Например, если транспортная политика изменилась, сообщение о таком изменении должно быть на странице заказа.

5.8 Announce Changes to a Web Site Guideline: Announce major changes to a Web site on the homepagedo not surprise users. Comments: Introducing users to a redesigned Web site can require some preparation of expectations. Users may not know what to do when they are suddenly confronted with a new look or navigation structure. Therefore, you should communicate any planned changes to users ahead of time. Following completion of changes, tell users exactly what has changed and when the changes were made. Assure users that all previously available information will continue to be on the site. It may also be helpful to users if you inform them of site changes at other relevant places on the Web site. For example, if shipping policies have changed, a notification of such on the order page should be provided.

5.9 Уделяйте внимание ширине главной страницы Рекомендации: Обеспечьте ширину панели главной станицы такой, чтобы была причина определить её как панель. Комментарии: Ширина панелей кажется важной, чтобы помочь пользователям понять общий план (размещение) сайта. В исследовании пользователи редко выбирали информацию на левой панели, потому что они не понимали, для чего была предназначена левая панель. В последующем исследовании, панель была сделана узкой, такой, что была согласована с другими левыми панелями, испытанными пользователями. Левая панель, разработанная позднее, использовалась больше.

5.9 Attend to Homepage Panel Width Guideline: Ensure that homepage panels are of a width that will cause them to be recognized as panels. Comments: The width of panels seems to be critical for helping users understand the overall layout of a Web site. In one study, users rarely selected the information in the left panel because they did not understand that it was intended to be a left panel. In a subsequent study, the panel was made narrower, which was more consistent with other left panels experienced by users. The newly designed left panel was used more.