1.Начальной классъёсын ортчемез тодэ ваён.Начальной классъёсын ортчемез тодэ ваён. 2.Текст.Текст. 3.Фонетика, орфография.Фонетика, орфография. 4.Синтаксис.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Сложноподчинённой предложение: Придаточной дополнение но придаточной определение.
Advertisements

Синтаксис Кыл сярысь наукалэн одиг люкетэз Кыл сярысь наукалэн одиг люкетэз Тодматэ кыл сочетаниосын но предложениосын Тодматэ кыл сочетаниосын но предложениосын.
Удмурты и удмуртский язык. Карта расселения удмуртов.
УМК «Гармония» Виды разборов Работу выполнила Шерстобитова Н.А., учитель начальных классов МОУ «СОШ 1» г. Горнозаводска.
Готовимся к промежуточной аттестации 5 класс. Задания по разделу «Фонетика. Графика. Орфография» 1. Найдите правильный ответ фонетического разбора слова.
8 класс Причастной оборот приложение Мон удмурт адями ас калыкме гажасько. Выжыятћсь обстоятельство Кыдёкын школа азбарын звонок жингыртћз Пиналъёс школае.
Наговицына Е.Н., МБОУ «Шарканская средняя школа».
ДЛЯ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ ВИДЫ РАЗБОРА. РАЗБОР СЛОВА ПО СОСТАВУ 1. Прочитай слово 2. Выдели в слове окончание 3. Выдели основу 4. Выдели в слове корень.
Конспект урока по русскому языку в 5 классе. «Распространенные и нераспространенные предложения » подготовила учитель русского языка и литературы МБОУ.
«Ф ОНЕТИКА » ЛЮКЕТЪЯ ОГЪЯН УРОК.. У ЖАН ПРАВИЛООС 1. Уж быдэстонэ пыриськиськомы ваньмы, нокин палэнэ уг кыльы. 2. Котькудмы тыршиськом вераськыны. 3.
Виды предложений По цели высказывания 1.Повествовательное (содержит сообщение). 2.Побудительное (содержит приказ, просьбу). 3.Вопросительное (содержит.
Проект-Презентация по русскому языку Тема: Разбор простого предложения Назарова Екатерина 9А.
ТИПЫ РЕЧИ Повествование Кто ? Что ? Где ? Когда ?
Город Армавир Краснодарский край. Муниципальное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа 8. Итого Итоговый устный экзамен по русскому.
Итоги реализации новых стандартов в начальной школе: практика инноваций 2013 год.
Шевцова С.А Автор: Шевцова С.А., учитель начальных классов МОУ СОШ 49 г. Волгограда Идеи взяты: 1)метод. разработки учителя нач. кл. Чеботаревой И.В.,
Программа « Планета знаний» ( Стандарт 2006 г.). Цели обучения развитие речи, мышления, воображения, способности выбирать средства языка в соответствии.
Безударные гласные Парные согласные Парные согласные Правописание сочетаний Большая буква в им. собств. Предложение Части речи Части речи Правила переноса.
Главные и второстепенные члены предложения. подлежащее (Кто? Что?) Существительное, местоимение.
Лингвистика или языкознание – наука о языке (от греч. «лингва» язык)
Транксрипт:

1.Начальной классъёсын ортчемез тодэ ваён.Начальной классъёсын ортчемез тодэ ваён. 2.Текст.Текст. 3.Фонетика, орфография.Фонетика, орфография. 4.Синтаксис но пунктуация.Синтаксис но пунктуация. 5.Кыллэн люкетъёсыз.Кыллэн люкетъёсыз.

Пуштросэз: 1.Кыллэн люкетъёсыз 2. Вераськон люкетъёс: 3. Существительной 4. Прилагательной 5. Числительной 6. Местоимение 7. Глагол 8. Наречие.1.Кыллэн люкетъёсыз 2. Вераськон люкетъёс: 3. Существительной 4. Прилагательной 5. Числительной 6. Местоимение 7. Глагол 8. Наречие.

кылпум корень суффикс приставка

(начальной классъёсын ортчемез тодэ ваён) Существительной Прилагательной Числительной Местоимение Глагол Наречие

нима юанэз луэ вошъяське со вераськон люкет предметэз Кин? Ма? Кинъёс? Маос? собственной но нарицательной луло но лултэм падежъёсъя но лыдъя (нач. классъёсын ортчемез тодэ ваён)

Со Нима Юанэз Валэктэ Вераськон люкет Предметлэсь тодметсэ Кы ӵ е? Кы ӵ еесь? Существительноез Предложениын Определение, сказуемой

СуществительнойПрилагательной корка ульча емыш песятай куазь бад ӟ ым паськыт ческыт пересь кезьыт пуныпи мусо

Со Вераськон люкет Нима Предметлэсь лыдзэ Юанэз К ӧ ня? К ӧ няет ӥ ? Валэктэ Существительноез К-сь: Куинет ӥ корка, вить улмо

Существит. Прилагат. Числит. Нима Предметэз Предметлэсь тодметсэ Предм. лыдзэ Юанэз Кин? Ма? Кинъёс? Маос? Кы ӵ е? Кы ӵ еесь? К ӧ ня? К ӧ няет ӥ ? Кыл-сьАдями, корка, пуны Чагыр, кузьыт, паськыт Куинь, дас кык, дасэт ӥ

Адямиос горд вить пуны Кинъёс? Кы ӵ е? К ӧ ня? Кин? соос сы ӵ е тамында со

ГЛАГОлГЛАГОл со возьматэ юанъёсыз Вераськон люкет вань Действиез, состояниез Ма карыны? Ма луыны? 1-т ӥ, 2-т ӥ,3-т ӥ лицоез Ортчем,али, вуоно дырыз Од ӥ г но трос лыдыз Предложениын Сказуемой луэ

возьматэюанъёсызПредложениын луэ Действилэсь тодметсэ Кызьы? Ку? Кытын? Кытысь? Кытысен? Кытчы? Кытчыозь? Кыт ӥ ? К ӧ ня? Обстоятельство яке сказуемой Валэктэ глаголэз

глагол наречие Мыныны (кызьы?) бертыны (ку?) улыны (кытын?) шедьтыны (кытысь?) учкыны (кытчы?) каллен ӵ укна матын отысь уллань

Пуштросэз: 1. Текстлэн темаез.Паськыт но сюбег тема. 2. Текстлэн валт ӥ сь малпанэз. 3. Текстысь предложениослэн куспазы гер ӟ аськемзы. 4. Текстлэн типъёсыз : - Повествование - Описание - Рассуждение. Рассуждение. - Текстъя ортчемез тодэ ваён. Текстъя ортчемез тодэ ваён.

Текст Кык яке тросгес предложениосты куспазы гер ӟ аса веран. Текстлэн темаез Кин яке ма сярысь вераське текстын. ВалэктонТермин

Инкуазь – асьмелэн узырлыкмы Нюлэс – лыдтэм ваньбур Кызьпу – туж пайдаё писпу Тэльын п ӧ ртэм тылобурдоос уло. Кызьпу куарын трос витаминэз Сизьлэн тэльлы пайда ваемез.

Тема Идея Удмурт проза азинске Верос жанрлэн будэмез В.Ар-Сергилэн «Душеспи» веросэз Литературалэн д ӥ ньёсыз возьматэ ма сярысь вераське текстын Литература – бад ӟ ым устолыклэн ог люкетэз. Дышетскы сое валаны но гажаны. Визь-нод сётэ, малы ке но дышетэ.

Тэльын Пиналъёс туннэ ӵ укна вазь ик султ ӥ зы. Соос нюлэскы мыныны дасясько. Отын нылпиос эскерозы п ӧ ртэм будосъёсты, п ӧ йшуръёсты, нымы-кибыосты. Собере соос тэльын шудозы, шутэтскозы, ческыт чорыг лым п ӧ зьтозы.

Вунонтэм гужем Вуизы вунонтэм шулдыр гужем нуналъёс. Яркыт шунды жалятэк ыстэ шуныт тылсиоссэ музъем вылэ. Тылобурдоос шулдыр гуръёссэс кисьто, котыр ваньмыз ул ӟ е, чеберске. Вож турын п ӧ лын кисьтасько, ӵ ыж- горд тылъёсын пиштыло узыос, борыос.

Вуизы Ыстэ Кисьто ул ӟ е чеберске Кисьтасько пиштыло В: Глаголъёс од ӥ г дырын кутэмын Зачин 2-т ӥ пр. 3-т ӥ пр. 4-т ӥ пр.

Б ӧ рсьысь б ӧ рсе, жильыяськыса Од ӥ г зачинэз валэкто

Учыръёслэсь ортчемзэс б ӧ рсьысь б ӧ рсе ивортон кутскон Лэчыт интыез пумыз

Предметъёслэсь п ӧ ртэм тодметъёссэс, кулэлыксэс возьматыса веран со Художественной Научной кыл чеберман амалъёс пыр предметлэн кулэлыкез но материалэз верамын

Кы ӵ е ке малпанэз пыр-поч валэктыса веран со Тезис Доказательство вывод

текст тема идея тип повествование описание рассуждение

Пуштросэз: 1. Гласной но согласной куараос. 2. Небыт согласнойёсты гожъяськыку возьматон. 3. И но Э букваосты шонер гожъян. 4. Е, Ё, Ю, Я букваослэн кык п ӧ ртэм кут ӥ ськемзы. 5. Й букваез шонер гожъян. 6. Ь но Ъ букваос – висъян пусъёс.

Тодматэ вераськон куараосын гласнойсогласной ударной безударной небыт чурыт звонкойглухой

[а][а] [ы][ы] [у][у] [э][э][и][и] [о][о] [о][о]

Согласной куараос звонкой глухой чурыт небыт [ б, в, г, д, д, ж, ж, з, з, з,] [й, л, л, м, н, н, р ] [п, ф, к, т, т, ш, ч, с, с, ч ] [ х, ц, щ ],, [д, з, л, н, с, т, ж, ч ] [ б, в, г, к, м, п, р,ж,ш ] [ д, з, л, н, с, т, з, ч ] [ й ],,,,,,,,,,

Кылэз шонер гожъян правилоосты эскере ъ ь я э и и

Ь Кыллэн пумаз Тэль бадь тусь Кыл шорын согласной азьын Тусьты бадьпу возьма выльдэ ы но о гласнойёс азьпалан Кольы льом пытьы коньы

Ь Е ё, ю, я букваос азьын, куке небыт согласнойёс бере э, о, у, а куараос кыл ӥ сько: серы, нёжтыны, нюр, сяртчы Кыл шорын артысь кык огкадесь небыт согласнойёс вискы: дунне, выллем

эскеры: воз… дод…ы с…ом пел… сяс…ка ван…зы ь ь ь ь ь ь Л…кмес с…ла куз…л с…рем с…тыны н…ськыт Дун…е кал…ен вал…ин выл…ем ю я я е ё я л л л н

и э Д З Л Н С Т Дэрем,зэмлык, кулэс, нэнэ, сэрен, ватэ чурыт бере Выльди, зирак, лияты, пони, сизьыл, ти

Ул…з кылз…з кыс…з ват…ды с…с Д…р…м д…м…н вист…м выл…м с…р…н ш…р к…зьыт б…р…н г…ры вам…н э э э э э е е е е е ее е е и и и и и

Е Ё Ю Я Согласнойёслэсь небытсэс возьмато: серем, возё, сюлэм, лякыт [ йэ], [ йо] [йу ] [ йа] Ет ӥ н, ёркыт юмал ялан

Й Ы, И, О букваос азьын Е, Ё, Я [йй ] Лусйыны лусйиз йол сузьйиз Трос вайем уйёс, кыйёс

Пуш…ыны Ва…ыны лус…ыны …ол, …оны …онтэм Лус…и ва…и кыз…и пуш…изы Тол…изы Са…яны пуже…ёс трос ва…ем у…ёс й й й йй й й й й й й й й й й

Ь Ъ Е Ё Ю Я Небыт согл. бере Чурыт согласн. бере Пельёс, веньёс, усьяны сузьет Поръяны кылъя толъёс инъет Букваос азьын

Перес…ёс турнас…ёс бас…яськись гырис…ёс ус…яны бад…я Юрт…ер сыр…яны погыр…я вис…яны кужек..я ворек…я Музейёс уйёс вайёс лусйи кызйиз Но: ъ ъ ъ ъ ъ ъ ь ь ь ь ь ь

Муз…ем Пуш…из Кыз…из Тол…ёзы Тол…иллям С…зьым С…зьыл Киз…з Ваз… Выльд…д Пел…яны Пел…ёс Бурд….яны Вал…ин Выр…ыл ъ ъ ъ й й й й и и и и и л л ь

кроссворд а л ф а в и т в о з ь м а т о н н и м а н О р т ч е м т е к с т о п и с а н и е з в о н к о й т е м а

Кроссвордлы юанъёс 1. Радъяса гожтэм букваос 2. Кинлэн? Малэн? юанъёслы валэктон сёт ӥ сь падеж 3. Нырысет ӥ удмурт падеж 4. Глаголлэн од ӥ гез дырыз 5. Куспазы гер ӟ аськем предложениос 6. Текстлэн од ӥ гез типез 7. [б] –согл., чурыт, … 8. Текстын кин яке ма сярысь вераськемез возьматэ…

, : - ? !

1. Кыл сочетание сярысь валан. 2. Предложение. 3. Предложенилэн членъёсыз. - Подлежащей - Сказуемой - Дополнение - Обстоятельство - Определение 4. Однородной членъёс 5. Обращение 6. Сложной предложение 7. Прямой речь 8. Ортчемез тодэ ваён

Ӵ ужектэм, куаръёс, музъем,каллен, берганы, усьыны… Ӵ ужектэм куаръёс; каллен бергаса; бергаса усё; музъем вылэ усё; Кыл сочетаниосКылъёс

Кыл сочетание Валэкт ӥ сь кыл Валэктоно кыл + ? Усё (валэкт ӥ сь кыл) - кызьы? – бергаса (валэктоно кыл) Бергаса усё – кыл сочетание

Веран мугезъя повествовательной вопросительной побудительной куараезъя Восклицатель - ной Невосклица – тельной

Главной второстепенной Подлежащей Сказуемой определение дополнение обстоятельство

Кин? Ма? Кинъёс? Маос? Котьку ниман падежын. Ӵ емгес верамын сущ-ен, местоимениен

Ма каре предмет? Кин яке ма луэ предмет? Кы ӵ е луэ предмет? Глагол Н.п. существит. Прилагатель – ной Шунды пиштэ нюлэс - ваньбур Куазь шулдыр

Кинэ? Мае? Ма? Кинлэсь? Малэсь? Кинлы? Малы? Кинэн? Маин? Кинтэк? Матэк? Пиналъёс шарен шудо. (Шудо маин? – шарен). Юан глагол бордысь

Пиналъёс губи бичало. Омыр няськыт. Ваня, Миша шудо. Ужтэк адями м ӧ зме. Галя сяська, узы бичам. Шедьты тупась схема

Кытын? Кытысь? Кытчы? Кыт ӥ ? Ку? Кызьы? Ма сэрен? Ма понна? Кема-а? Табере адямиос кышкатэк лобало инмет ӥ, ӝ утско космосэ. Лобало ку? – табере, лобало кызьы? - кышкатэк Юан глагол бордысь

Кы ӵ е? Кы ӵ еез? Куд ӥ з? Кинлэн? Малэн? Кинлэсь? Малэсь? К ӧ ня? К ӧ няет ӥ ез? Шуныт омыр будосъёсты ул ӟ ыт ӥ з. Кы ӵ е омыр? - шуныт Юан существительной бордысь

Шедьты тупась схема. Ӟ еч уж сюлэмез каньылатэ. Беризь –пайдаё писпу. Гужем шорын солэн вай вылаз мушъёс гужлало. Солэн пуэз туж небыт

Тулыс у ӵ ылэсь чирдэмзэ калык чидатэк вите. Калык Ма каре? вите Мае? чирдэмзэ Кызьы? чидатэк Кинлэсь? у ӵ ылэсь Кы ӵ е? тулыс

Предложениысь од ӥ г кылэз валэкто. Юанъёссы од ӥ г кадесь Висказы запятойёс пукто Луыны быгато главной членъёс но, второстепенной членъёс но

Однородной членъёсын предложениосы знакъёс пуктылон О, О, О,О… О, О, О но О О но, О но, О но… О но О, О но О, О но О… яке О, яке О, яке О… О яке О

Однородной членъёс в ӧ зын огъясь кылъёс Тулыс, гужем, с ӥ зьыл, толалтэ – котьку инкуазьлэсь ас чеберзэ шедьтод. Атай музъем вылад котьма дуно: ошмес но, шур но, тэль но. О : О но,О но, О но. О, О, О, О – О.

Вашкала аръёсы адями вань ужъёссэ киын быдэсъяз гыриз но кизиз но кутсаз но араз но. Музъемез сяна, ӵ ыжы-выжыосмы юн эскеризы на котырысьтызы улоссэс шуръёсты но ошмесъёсты нымы- кибыосты но п ӧ йшуръёсты., :,, :,

…, О. О, …. …, О, …. Кин ке яке маке шоры вазиськыса верам кыл. Верамын ниман падежын сыл ӥ сь существительноен. Местоимение ноку обращение уг луы. Луэ в ӧ лскем но в ӧ лскымтэ.

Дуно меми ми ӟ ечкыласьком тонэ вордскем нуналэныд! Ойдо эше кыр ӟ алом. Кытчы ветл ӥ д кечпие? Визьтэк амалтэк пинал эше номыр уд лэсьты.,,,,,,,

Простой предложение Сложной предложение Од ӥ г грамматической основаез Кык яке тросгес грамматической основаез Тулыс вуиз. Возьёс ул ӟ изы. Тулыс вуиз но, возьёс ул ӟ изы.

Яркыт шунды пот ӥ з но котыр улосэз югдыт ӥ з. Яркыт шунды пот ӥ з но котыр дунне вошт ӥ ськиз.,

Сильт ӧ л ӝ утскиз но сь ӧ д пилем вуиз. Куазь зол зориз ке шуръёс ӧ рысьтызы потозы. Сильт ӧ л пилемез вайиз ке но од ӥ г шапык но зор ӧ з усьы. Куазь зороз шуыса ульчаысь пиналъёс доразы берт ӥ зы. Сильт ӧ л ӝ утскиз нош пилемез со ӧ з нуы.,,,,,

Но Ке Ке но шуыса,,,, Нош Собере Соин ик,,,

Кинлэсь ке кылъёссэ воштытэк верам. Прямой речь в ӧ зын авторлэн кылъёсыз луо. Гожъяку прямой речез кык палт ӥ з но кавычкаосын висъяськом.

А : «П». А : « П?» А : «П!» «П», - а. «П?» - а. «П!» - а.

Дышет ӥ сь урокын Нат ӥ лэсь юаз Матэк слог уг п ӧ рмы Гласнойтэк слог уг п ӧ рмы ӝ от- ӝ от валэкт ӥ з Нат ӥ. :« ?» «» -,

синтаксис кыл сочетание предложение повествовательной побудительной вопросительной восклицательной невосклицательной куара зыя веран мугзыя простой сложной в ӧ лскем в ӧ лскымтэ главн.к. зав.к. + ? малпан пумозяз вуттымтэ малпан пумозяз вуттымтэ В:

н м а н с и о н и м о п и с н и е а н о н и м л е с и к а л о ж н о й о б р а щ е н е ё т о н и н т а к с и с Т е к т с

Кроссвордлы юанъёс 1.Куспазы гер ӟ аськем предложениос. 2. Нырысет ӥ удмурт падеж. 3. Пуштросэзъя матын луись кыл. 4. Пуштросэзъя ваче пумит луись кыл. 5. Текстлэн од ӥ гез типез. 6. Кыл сярысь наукалэн люкетэз, куд ӥ з дышетэ кыллэсь пуштроссэ. 7. Предложение, кудаз кык грамматической основаез. 8. Кин ке шоры вазиськыса сое нимаса верам кыл 9. Кинлы? Малы? юанъёслы валэкт ӥ сь падеж. 1.Куспазы гер ӟ аськем предложениос. 2. Нырысет ӥ удмурт падеж. 3. Пуштросэзъя матын луись кыл. 4. Пуштросэзъя ваче пумит луись кыл. 5. Текстлэн од ӥ гез типез. 6. Кыл сярысь наукалэн люкетэз, куд ӥ з дышетэ кыллэсь пуштроссэ. 7. Предложение, кудаз кык грамматической основаез. 8. Кин ке шоры вазиськыса сое нимаса верам кыл 9. Кинлы? Малы? юанъёслы валэкт ӥ сь падеж.

1.КылпумКылпум 2.КореньКорень 3.СуффиксСуффикс 4.ПриставкаПриставка 5.Кореньысь звонкой согласнойёсты шонер гожъянКореньысь звонкой согласнойёсты шонер гожъян 6.Валче гожт ӥ ськись сложной кылъёсВалче гожт ӥ ськись сложной кылъёс 7.Вакчи гожен гожт ӥ ськись сложной кылъёсВакчи гожен гожт ӥ ськись сложной кылъёс

Бусы - ез - лэн - лы - лэсь - ен -тэк - ысь В: Кылпум возьматэ падежез

Эшелы гурт Ульчалэн мемилы пуныен Витьлы монэн соослы тыныд куатен Гурезьын музъем емышен Дасэн соослэсь

вордыны вордон вордос ворд ӥ ськыны ворд ӥ ськон вордскем уд; уданы; удан; удатыны;удатон В: Однокоренной кылъёслэсь од ӥ г кадь люкетсэс корень шуо.

Гож - -т- - Ы - - ны - - эт-- ос - - ись - В: суффикс выль кыл п ӧ рмытэ

Крезьчи тазалык пытсэт быръён дышет ӥ сь Лумбыт Нуналскын чаляк быдэсак чылкак Гордэктыны лызманы кынтыны котырес туала

Кин Оло - Коть - Но - В: приставка п ӧ рмытэ выль кыл, гожт ӥ ське валче олокин котькин нокин

Кин - кин кы ӵ е - кы ӵ е к ӧ ня - к ӧ ня куд ӥ з - куд ӥ з ма - ма кыт ӥ - кыт ӥ коть но оло коть оло но

эскеры: Коть- -кинъ- - ёс - - лэн котькинъёслэн В: кылпум корень Пристав- ка суффикс

Котькуд ӥ з олокинлы гуртъёсын ужасьлы Коть- куд- -ӥз-ӥз Оло- кин- -лы гурт- -ёс- -ын уж- -а- сь- -лы

Бур ?тэм бурдобурдтэм Го?тэт гожъя гожтэт Вор?скем вордыны вордскем Вы?тыны выжыны выжтыны Кореньысь звонкой согласнойёсты шонер гожъян

Пы…тэк бы…тэм ше…ьт ӥ з о…кадь шу…тэм лы…тэм боры ню…т ӥ ськыны а…ьтэм Вы…тыны кы…ьпу лы…тэм писпу п ӧ …ьтыны (шыд) палэ…ьпу во…ькыны ж ж ж д д д г з з з з д з с

Валче гожт ӥ сько сложной кылъёс: Туссыя, малы ке кельшемзыя, кытын будэмзыя переносной значениен п ӧ рмем: йыронушы, чургуби, нюрмульы,кечсин… П ӧ ртэм валатон сёт ӥ сь кылъёслэсь п ӧ рмем выль кылъёс: тудву, уждун, лысву… Пи но пу кылъёсын п ӧ рмем: парсьпи, кечпи, гондырпи. НО: кот пу, пичи пи, к ӧ с пу

Вакчи гожен гожт ӥ ськись сложной кылъёс Од ӥ г кылэз кык пол вераса п ӧ рмем кылъёс: юг-юг, дырын-дырын, тём- тём… Синонимъёслэсь яке антонимъёслэсь п ӧ рмем кылъёс:улыны- вылыны, юан- веран, Люкась яке огъясь значениен кылъёс: сиён-юон, мумы-бубы, тусьты-пуньы…

Улон…вылон дырын…дырын узы…боры уж…дун пуны…жильы пырась…потась син…чебер Мылысь…кыдысь арен…арен ву…юись нымы…кибы д ӥ сь…кут нин…губи куды…мульы