UNDP – Transport Presentation Sochi 18th of November 2011 Masterconcept Consulting ltd. is an international multi disciplinary Master Planning Consulting.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Mobility Control and one-X Mobile. Mobility Control User Configuration Mobile Call Control requires PRI-U, BRI or SIP (RFC2833) trunks in the IP Office.
Advertisements

Culture Corner Spotlight 6 Module 3 Савинова Лариса Михайловна, учитель английского языка ГБОУ СОШ 291 Красносельского района Санкт-Петербурга.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. BSCI v Implementing BGP Using Route Maps to Manipulate Basic BGP Paths.
If we understand the global effects of our actions, we would be able to avoid or reduce the negative impacts in our planet and creating a healthier environment.
Good luck Сценарий выступления Ученика 5 класса МБОУ СОШ 21 Крашенинникова Николая На творческом туре 18-ого международного конкурса английского языка.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CIPT1 v Deployment of Cisco Unified CallManager Release 5.0 Endpoints Configuring Cisco Unified CallManager.
Go-cart racing - a popular kind of sports, and as a hobby and entertainment. People of all age, from children to old men are engaged in go-cart racing.
In falling sales, one successful model and expensive image. Sales at all-time low of 16,000 units per year. One model the Porsche Carrera accounted.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. HIPS v Using CSA Analysis Generating Application Deployment Reports.
Стратегическое партнерство 1520: Балтийский регион Угис Магонис Президент ГАО «Латвияс дзелзцельш» октября 2011 г. г. Рига.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. BGP v BGP Overview Understanding BGP Path Attributes.
Interreg Project: Northern Maritime Corridor Olav Hauge, Project Manager Northern Maritime Corridor/ StratMoS Project Rogaland County Council Проект Интеррег.
SPLAY TREE The basic idea of the splay tree is that every time a node is accessed, it is pushed to the root by a series of tree rotations. This series.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.ONT v Describe Cisco VoIP Implementations Encapsulating Voice Packets for Transport.
Ships Motorcycling is popular in Britain, both as a means of transport and as a pastime with over one million motorcyclists. A moped with an engine capacity.
LONDON UNDERGROUND. The London Underground was the first city underground in the world LONDON UNDERGROUND.
© 2005 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.INTRO v Connecting to Remote Networks Using Packet Switching in WANs.
IP Transit via Russia: TTK Growing Capabilities Caspian Telecoms 2012, Istanbul, Turkey, 19 th April 2012 Konstantin Novikov Wholesale, CIS countries.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.ONT v Describe Cisco VoIP Implementations Implementing Voice Support in an Enterprise Network.
Culture Corner Spotlight 6 Module 3 Савинова Лариса Михайловна, учитель английского языка ГБОУ СОШ 291 Красносельского района Санкт-Петербурга.
Транксрипт:

UNDP – Transport Presentation Sochi 18th of November 2011 Masterconcept Consulting ltd. is an international multi disciplinary Master Planning Consulting firm with special focus on Geographic Data based solutions

% всех поездок внутри выделенного региона 9,8км средняя длина поездки 6,400 поездок в день км– пробег транспорта общего пользования в день 22,89 миллионов км – пробег транспорта общего пользования в год Сочи сегодня Source: CTOMP 2010

% of all vehicle trips within this region 9,8km average distance per trip Average 6,400 trips per day 62,720 km per day 22,89 Million km per year Sochi status quo Source: CTOMP 2010

5 Сочи сегодня Сочи 2010 Сочи Адлер Существующие поезда дальнего следования Неинтегрированная сеть муниципальных и частных автобусов Красная поляна Мацеста Хоста Кудепста Имеретинская Количество автобусных маршрутов: 176 Средняя длина «холостого» пробега: 23 km 1,477,520км/год «Холостой» пробег в год: 1,477,520км/год Топлива в год на холостой пробег(из расчета 12л/100км) 177,302 л Затраты на данное топливо (0,8 /л) 141,841 /год Затраты на водителей без экономического эффекта (4 /ч) 196,933 /год Source: CTOMP 2010 Крайне неэффективная автобусная система с большим количеством дублирующих маршрутов и высокой плотностью в центре Сочи

6 Sochi status quo SOCHI 2010 SOCHI ADLER Existing Long Distance Trains Local NON integrated Municipal and Private Bus Network Krasn.Pol. Matzesta KhostaKudepsta Imeritinskaya Existing local bus lines: 176 Average driven km without relevant impact on public transport: 23 km 1,477,520km/yr Driven km/year without relevant impact on public transport: 1,477,520km/yr Wasted gas per year (12l/100km) 177,302 litres Wasted gas costs per year (0,8/l) 141,841 / yr. Costs of drivers WITHOUT economic effect for operator (4/h) 196,933 / yr. Highly Inefficient Bus System – with many dublications of lines and High density at Sochi Centre Source: CTOMP 2010

360,000 residents 65,000 accommodation rooms Demographic Analysis – residents & accommodations

Автобусные маршруты в ГИС

Bus lines in GIS

Системный подход к общественному транспорту Только правильно спроектированная Транспортная Система с интеграцией Фидерных Автобусов и Магистральной автобусной и ж/д линией может обеспечить устойчивую мобильность в регионе Данная концепция работает только в случае реализации интермодального подхода по международным стандартам с полной интеграцией и удобными пересадками на хабах, что на сегодняшний день пока не выполняется!

Public Transport – Systematic Approach Spine Systems (Rail/Bus), ONLY a well designed spatial Public Transport System, with Feeder Buses and Spine Systems (Rail/Bus), is able to provide convenient Regional Mobility This Concept only works if Public Transport is planned and realized in an Intermodal Way with good connections at Hubs! – this is not the case at the moment!

Результаты применения новой системы Количество линий, количество автобусов и количество водителей сокращается более чем на 50%. В то же время количество местных жителей, которые получают доступ к новой системе, увеличивается на 85%. Менее сложные маршруты и легко запоминающееся расписание Синхронизированное расписание всех транспортных систем Кольцевые маршруты вместо линейных Акцент на главную линию ж/д между Сочи и Адлером

Results of implementing the new system The number of lines, the number of buses and the number of drivers are reduced by more than 50%. At the same time the number of residents that are reached with the new system is increased to 85% of all residents. Less comprehensive lines and easy learning schedule Synchronized timetables throughout transport systems Circuit lines instead of line routes Concentration on the Spine Line / Rail service between Sochi & Adler

Почему необходимо модернизировать общественный транспорт? Интегрированная региональная сеть ж/д и автобусного транспорта также Позволит достигнуть снижения частного трафика вдоль побережья от Дагомыса до Имеретинской низменности на 25% = минус 5,723 миллионов километров/год Source: CTOMP 2010

Why advanced & modernized Public Transport ? An integrated regional Rail & Bus Network can reach a reduction of up to 25% of individual traffic along the coast from Dagomys to Imeritinskaya lowland = minus 5,723 million driven kilometres /year Source: CTOMP 2010

Esto Sadok Hub Alpika Hub Roza Khutor Liftstation Psekhako Ridge Cross Country Alpika Service Liftstation Gazprom Liftstation Mountain Media Village Bobsleigh Snowboard & Freestyle Alpine Biathlon Skijumping Bus Lane Cable Cars Walking Path Proposed Cable Car 3535 E1E C C10 C6 C13 C C R5 R6 Rail track Operations Road Mountain Sub Village C12 C11 Crossing Node Version N C7 C Sochi Mountain Transport Concept April 2009 !

Sochi 2014 Mountain Concept New Gondolas to 7 Sport Sites (SJ, BLV, SB,FS,ASV,CC,BIA) = 434,000 people transported with gondolas to Olympic Events ! = 868,000 people gondola trips in 16 days SAVINGS: MINUS 8,680 Bus Trips at average 20km = MINUS 173,600 bus kilometers during Games! 32 km less mountain roads to be built ! = MINUS xxx environmental impact !

Masterconcept Consulting GmbH Ganshofstrasse 18A 5020 Salzburg AUT / EU phone fax Tech Office Salzburg: A-5020 Salzburg, Straubingerstrasse 12 GIS SDIM Office Vienna: A-1060 Mariahilferstrasse 119 / 17 Moscow Office: Ostoshenka street N°40, Moscow RUS SMC ltd. Office: Sir William Reid Street 6/3, Gzira 1038 Malta In partnership with: