Скачать презентацию
Идет загрузка презентации. Пожалуйста, подождите
Презентация была опубликована 11 лет назад пользователемwww.usability.ru
1 Процесс оценки юзабилити
2 О себе Образование: 1991 – 1997 Уральский Государственный Технический Университет г. Екатеринбурга Квалификация: инженер-систематехник Специальность: Вычислительные машины, комплексы, системы и сети 1996 – 2001 Профессиональный юзабилити-тренинг в рамках Nokia Работа: UI Design AB Usability engineer Дизайн и конструирование пользовательского интерфэйса Nokia Home Communications (NHC), Nokia Svenska AB Usability Coordinator Организация и проведение различных мероприятий по юзабилити
3 О Нокии
4 Nokia Home Communications Development of digital home platforms IP technology-based communications solutions for the home Open standard for home entertainment based on open Internet technologies Development of new products and applications with real usability for the home environment
5 Digital television Extremely high picture and sound quality and with several channels at one time Vast selection of non-encrypted radio and TV channels Pay TV subscription options Interactive services Simple to set up and operate Automatic, intelligent channel search Built-in electronic program guide Software is easy to update
6 Usability design center Usability specialists (usability engineers and usability coordinator) Graphical designers Interactions designers Industrial designers Sounds designers Prototype developers
7 Usability Coordinator Plan usability different activities Organize, run (or supervise running) and analyze results of usability activities Integrate usability test results in the product with interaction designers Maintain database over test users Create and maintain usability documentation Communicate results of the tests to product owners and team members
8 Анализ ситуации (группа конечных пользователей и контекст пользования продукта) Собственно дизайн (идея – визуализация – прототип – версия продукта) Оценка дизайна (мероприятия по юзабилити) Имплементация начальной или очередной версии продукта О процессе User-centered design process
9 User-centered design process Studying and understanding the current situation Communication with stakeholders UCD management and planning User and use context studies Analysis User and use context specification Goal setting Documentation of information
10 User-centered design process Designing the solution Ideation Visualization Prototyping
11 User-centered design process Evaluating the design Evaluation (against requirements) User testing
12 User-centered design process Implementing the product Development of user training and support Documentation of design Participation in the implementation Analysis of real use
13 Анализ ситуации (группа конечных пользователей, заказ дизайнеров и менеджеров, результаты существующих исследований и текущая версия продукта ) Планирование необходимых мероприятий по юзабилити и внесение их в план проекта Подготовка и проведение очередного мероприятия Анализ результата, создание документации и внесение корректив в существующий продукт И опять о процессе Процесс юзабилити
14 Nokia box Телевизионная приставка, превращающая процесс просмотра телевизора в интерактивный процесс. Digital satellite TV reception - digital picture and sound quality Free-to-air channels and encrypted channels (Pay TV) Internet - chat, Hard drive - DVR Viaccess-embedded (descrambling capabilities) Dolby Digital Bitstream Out Plug & Play installation with automatic channel set-up Easy navigation with Nokia Navi Bars. Integrated games: Snake, Tic-Tac-Toe and Card Deck Different language options: English, German, French, Spanish, Italian, Russian, Greek, Swedish, Turkish, Arabic, and Farsi Up to 8 personal "favorites" lists Software update over the air Elegant design
15 Примеры мероприятий по юзабилити для бокса TV Guide (user study) , chat (paper prototype test - 6) Навигация (paper prototype test -12) Документация (Heuristics evaluation x 3) Internet, RC, Навигация (usability test with the running version in home environment– 6) Игры (usability test with the running version– 8) DVR recording (usability walkthrough) First Time Installation (10 home observations) Field study (40 семей)
16 Usability test Зачем? Цель (оценка юзабилити навигации, Internet (browsing, bookmarks), Users preferences, Options menu, RC) Что? и Как? Метод (speak aloud с 23 заданиями, running version in home environment - Usability Lab) А судьи кто? Пользователи (пол, возраст, род занятий)
17 Usability Lab
18 Home observations Зачем? Цель (оценка юзабилити процесса First Time Installation «бокса») Что? и Как? Метод (наблюдения, готовый продукт in home environment - по месту жительства) А судьи кто? Пользователи (семьи, согласно определению target group для Field Trial – состав семьи, доход, уровень технических знаний и заинтересованности, отношение к бытовой электронике)
Еще похожие презентации в нашем архиве:
© 2024 MyShared Inc.
All rights reserved.